62
Fotogalerie

Test Chevrolet Lacetti TCDI: americká pohoda

Kapitoly článku:


Naměřená dynamika a zrychlení

Zrychlení:

0-100 km/h: 10,4 s
0-120 km/h: 15,4 s
0-140 km/h: 21,1 s
0-160 km/h: 30,9 s

Nejvyšší dosažená rychlost: 185 km/h

Pružnost:

40 - 80 km/h: 2 st. 4,5 s; 3 st. 6,6 s; 4 st. 11,9 s
60-100 km/h:                  3 st. 6,4 s; 4 st.   8,6 s; 5 st.  8,3 s
80-120 km/h:                  3 st. 7,1 s; 4 st.   8,8 s; 5 st. 11,7 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně

1 –   40 km/h při 4 500 ot./min
2 –   80 km/h při 4 500 ot./min
3 – 120 km/h při 4 500 ot./min
4 – 160 km/h při 4 500 ot./min
5 – 185 km/h při 4 100 ot./min

Převody:

 40:   2 - 2300; 3 - 1500; 4 - 1100; 5 -  900
 60:   2 - 3300; 3 - 2200; 4 - 1700; 5 - 1300
 80:   2 - 4500; 3 - 3000; 4 - 2200; 5 - 1800
100:                 3 - 3800; 4 - 2900; 5 - 2200
120:                 3 - 4500; 4 - 3400; 5 - 2800
140:                               4 - 3900; 5 - 3100
160                                4 - 4500; 5 - 3600

chevrolet_lacettitest/P1740761.JPG chevrolet_lacettitest/P1740777.JPG chevrolet_lacettitest/P1740791.JPG 

Za cenu se stydět nemusí

Zatímco základní šestnáctistovka startuje na poněkud přehnaných 380 900,- Kč (osobně bych tolik do benzinového Korejce neinvestoval), námi testovaná nafta v kombinaci s manuální klimatizací v základní výbavě Start začíná na 452 900,- Kč. Vrcholná verze Platinum s automatickou klimatizací pak vychází na 505 900,- Kč. Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.

Zrekapitulujme si, co nabízí Lacetti SW? Zkritizovali jsme jeho design a fádnost, vynesli jsme do nebe motor a pohodlí. Čemu dáváte přednost vy? Potřebujete tvrdý podvozek, nebo vám stačí pohodlí Lacetti pro běžné ježdění? Půlmilion za Korejce je opravdu hodně, zvláště jedná-li se o nižší střední třídu. Nyní je tedy Lacetti zavržen? Než tak učiníte, podívejte se na cenovku nejubožejší verze Octavie Combi 1,9 TDi ve výbavě Classic. Nejnižší cena činí 525 000,- Kč vč. DPH.

Budeme-li pedanty a my jimi chceme být, Lacetti má stále ještě zdatného konkurenta v Octavii Tour, což není nic jiného než první generace Octavie Combi. I ta ve stokoňové naftě startuje na 504 900,- Kč. Není co řešit - Lacetti je neprávem opomíjeným výhonkem v nižší střední třídě.

Zbývá než v parafráze na naši drobnou nehodu se zajícem zvolat: Jen počkej, zajíci! Tím zajícem je bezesporu Škoda Octavia a stejně jako ve stejnojmenném ruském seriálu pro děti zůstane zřejmě nevyslyšeným přáním americko-korejského vlka samotáře.

chevrolet_lacettitest/P1740734.JPG chevrolet_lacettitest/P1740670.JPG chevrolet_lacettitest/P1740799.JPG

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Objem: 1 991 ccm
Největší výkon: 89 kW (121 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

Max. Rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,1
Mimo město: 5,4
Kombinovaná: 6,0
Objem palivové nádrže: 60 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 355 – 1 405 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 580 mm
Šířka: 1 725 mm
Výška: 1 500 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 400 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 410 l

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud