Vyzkoušeli jsme dalšího významného hráče mezi oblíbenými kombíky nižší střední třídy. Horká novinka to není, ale má rozhodně co nabídnout.
Kapitoly článku:
(Velmi) postupné odhalování
Jen předešleme, že za tyto peníze neseženete rychlejší dieselový vůz své kategorie, který navíc vyniká znamenitým řízením s klasickým kapalinovým posilovačem. Model Chevrolet Cruze se jako strategický „globální“ model koncernu General Motors představil již na pařížském autosalonu v roce 2008, ovšem tehdy byl k dispozici výhradně coby čtyřdveřový sedan.
A jak známo, zvláště v Evropě vozům s tříprostorovou karoserií klasického střihu zrovna pšenka nekvete, přesto je však Cruze v současnosti nejprodávanějším modelem značky Chevrolet v celosvětovém měřítku. Další karosářské verze na sebe nechaly docela dlouho čekat a sedan byl až po celkem dlouhé době doplněn o něco praktičtější pětidveřovou verzí hatchback s výklopnou zadní stěnou.



Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi v nejvyšší výbavě LTZ a jediným bezpříplatkovým lakem
Evropští zákazníci, často posedlí objemem a využitelností zavazadlového prostoru, však u typu Cruze dosud přeci jen strádali. Ale teprve v rámci modifikací určených pro faceliftovaný Cruze modelového roku 2013 se dočkali. Vloni tak konečně přišla třetí karosářská varianta v podobě praktického pětidveřového kombi s označením Station Wagon (SW).
Za čerstvou přímou konkurencí v podobě nových vozů Hyundai i30 a Kia Cee'd vloni u nás Cruze v prodejích poněkud zaostával. Zatímco Hyundai prodal 4 888 vozů řady i30 a Kia 3 545 svých Cee'dů, pro Chevrolet Cruze se rozhodlo jen 703 zákazníci. I toto číslo však překonává třeba modely Mazda 3 (336 vozů) nebo Honda Civic (587).
(Velmi) decentní facelift
Je třeba uznat, že zmíněný loňský facelift zrovna rozsáhlý nebyl. Nejdůležitější změnou se stalo v případě řady Cruze již zmíněné zavedení třetí karosářské verze kombi, jinak zvenčí šlo především o upravený přední nárazník s novými oddíly pro mlhovky a upravenou masku chladiče. Interiér zůstal prakticky nedotčen, změnila se jen některá schémata barev, vzorů a odstínů čalounických materiálů.



Loňský facelift se dotkl hlavně tvarování přídě a nabídky pohonných jednotek a litých kol
Na palubě se novinkou stává možnost připlatit si za sedmipalcový barevný dotykový displej v horní části středové konzole, jenž je součástí multimediálního systému MyLink. Ten by měl těžit z možností širokého propojení s „chytrými“ telefony a dalšími zařízeními skrze Bluetooth a USB. V rámci faceliftu byla rozšířena nabídka pohonných jednotek.
K do té doby nabízeným agregátům 1,6i/91 kW, 1,8i/104 kW a 2,0 VCDi/120 kW přibyly přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 Turbo/103 kW (známý třeba z modelů Opel Astra Turbo) a menší dieselový agregát 1,7D/91 kW. Oba nové motory jsou kombinovány výhradně s šestistupňovými manuálními převodovkami a systémem start/stop. Verze 1,6i a 1,8i si dále musí vystačit s „pětikvalty“, přičemž pro varianty 1,8i a 2,0 VCDi zůstává v nabídce také alternativa v podobě šestistupňového „automatu“.



A jedna perlička: motory 1,8i a 2,0 VCDi si zachovávají klasický a dnes již takřka raritní kapalinový posilovač řízení! Pouze při přímém srovnání s některým z konkurentů opatřeným ekology milovaným posilovačem elektrickým vynikne, o jak významný prvek aktivní bezpečnosti jsme kvůli několika kapkám paliva v uplynulých letech přišli…
Nabídka verzí a zkoušený vůz
O pohonných jednotkách byla řeč v předchozí kapitole. Nejmladší karosářská verze modelové řady Chevrolet Cruze se dodává ve výbavových stupních LS (pouze 1,6i), LS+ (1,6i, nebo 1,7D), LT+ (1,6i, 1,8i, 1,4 Turbo, 1,7D a 2,0 VCDi) a LTZ (1,8i, 1,8i AT, 1,4 Turbo, 2,0 VCDi a 2,0 VCDi AT).
Od prvního dne tohoto měsíce se vozy Chevrolet Cruze SW prodávají v časově nijak ohraničené tzv. akční nabídce, jež ceny všech verzí plošně snižuje v průměru o 70 000 Kč, takže kombík Cruze můžete mít za 301 700 Kč. Ani za příplatek na rozdíl od konkurence nedostanete populární nasvětlování zatáček, denní svícení zvláštními zdroji, xenonové světlomety ani duální klimatizaci, což je důsledkem starší konstrukce.
Vyhřívání předních sedadel dostanete výhradně v kombinaci s příplatkovým koženým čalouněním za 35 000 Kč, stavitelné bederní opěry v nabídce nejsou vůbec a jedinou bezpříplatkovou barvou je bílá. Tou byl opatřen také námi zkoušený vůz, jenž disponoval větším z vznětových motorů v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou a nejvyšším výbavovým stupněm LTZ.



Ve výbavě tohoto vozu bylo i bezklíčkové zamykání a startování
K základní ceně 471 200 Kč přidával bezklíčkové zamykání a startování, navigační systém nahrazující výše vzpomínanou soustavu MyLink a sedmnáctipalcové lité ráfky, čímž jeho cena narostla na 499 800 Kč. Na počátku našeho testu měl tento vůz najeto 8 800 km.
Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi LTZ |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 499 800 Kč (akce) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 301 700 Kč (akce) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, hydraulický |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESC, BAS |
Centrální zamykání | Ano, na DO, bezklíčové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. Vyhřívání |
Čalounění | látka/vinyl |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ne |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut. |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ne |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vč. kamery |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ne |