Test Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi – nejvýkonnější diesel ve své třídě

Vyzkoušeli jsme dalšího významného hráče mezi oblíbenými kombíky nižší střední třídy. Horká novinka to není, ale má rozhodně co nabídnout.
Seznam kapitol
  1. (Velmi) postupné odhalování, (Velmi) decentní facelift, Nabídka verzí a zkoušený vůz
  2. Srovnání s konkurencí, První dojem, Sedadla na míru
  3. Za volantem, Startujeme, Nedotáčivý, ale rychlý
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

(Velmi) postupné odhalování

Jen předešleme, že za tyto peníze neseženete rychlejší dieselový vůz své kategorie, který navíc vyniká znamenitým řízením s klasickým kapalinovým posilovačem. Model Chevrolet Cruze se jako strategický „globální“ model koncernu General Motors představil již na pařížském autosalonu v roce 2008, ovšem tehdy byl k dispozici výhradně coby čtyřdveřový sedan.

Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

A jak známo, zvláště v Evropě vozům s tříprostorovou karoserií klasického střihu zrovna pšenka nekvete, přesto je však Cruze v současnosti nejprodávanějším modelem značky Chevrolet v celosvětovém měřítku. Další karosářské verze na sebe nechaly docela dlouho čekat a sedan byl až po celkem dlouhé době doplněn o něco praktičtější pětidveřovou verzí hatchback s výklopnou zadní stěnou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi v nejvyšší výbavě LTZ a jediným bezpříplatkovým lakem

Evropští zákazníci, často posedlí objemem a využitelností zavazadlového prostoru, však u typu Cruze dosud přeci jen strádali. Ale teprve v rámci modifikací určených pro faceliftovaný Cruze modelového roku 2013 se dočkali. Vloni tak konečně přišla třetí karosářská varianta v podobě praktického pětidveřového kombi s označením Station Wagon (SW).

Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Za čerstvou přímou konkurencí v podobě nových vozů Hyundai i30 a Kia Cee'd vloni u nás Cruze v prodejích poněkud zaostával. Zatímco Hyundai prodal 4 888 vozů řady i30 a Kia 3 545 svých Cee'dů, pro Chevrolet Cruze se rozhodlo jen 703 zákazníci. I toto číslo však překonává třeba modely Mazda 3 (336 vozů) nebo Honda Civic (587).

(Velmi) decentní facelift

Je třeba uznat, že zmíněný loňský facelift zrovna rozsáhlý nebyl. Nejdůležitější změnou se stalo v případě řady Cruze již zmíněné zavedení třetí karosářské verze kombi, jinak zvenčí šlo především o upravený přední nárazník s novými oddíly pro mlhovky a upravenou masku chladiče. Interiér zůstal prakticky nedotčen, změnila se jen některá schémata barev, vzorů a odstínů čalounických materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Loňský facelift se dotkl hlavně tvarování přídě a nabídky pohonných jednotek a litých kol

Na palubě se novinkou stává možnost připlatit si za sedmipalcový barevný dotykový displej v horní části středové konzole, jenž je součástí multimediálního systému MyLink. Ten by měl těžit z možností širokého propojení s „chytrými“ telefony a dalšími zařízeními skrze Bluetooth a USB. V rámci faceliftu byla rozšířena nabídka pohonných jednotek.

První svezení: Chevrolet Cruze SW – s kombíkem Porýním

První svezení: Chevrolet Cruze SW – s kombíkem Porýním

K do té doby nabízeným agregátům 1,6i/91 kW, 1,8i/104 kW a 2,0 VCDi/120 kW přibyly přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 Turbo/103 kW (známý třeba z modelů Opel Astra Turbo) a menší dieselový agregát 1,7D/91 kW. Oba nové motory jsou kombinovány výhradně s šestistupňovými manuálními převodovkami a systémem start/stop. Verze 1,6i a 1,8i si dále musí vystačit s „pětikvalty“, přičemž pro varianty 1,8i a 2,0 VCDi zůstává v nabídce také alternativa v podobě šestistupňového „automatu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A jedna perlička: motory 1,8i a 2,0 VCDi si zachovávají klasický a dnes již takřka raritní kapalinový posilovač řízení! Pouze při přímém srovnání s některým z konkurentů opatřeným ekology milovaným posilovačem elektrickým vynikne, o jak významný prvek aktivní bezpečnosti jsme kvůli několika kapkám paliva v uplynulých letech přišli…

Nabídka verzí a zkoušený vůz

O pohonných jednotkách byla řeč v předchozí kapitole. Nejmladší karosářská verze modelové řady Chevrolet Cruze se dodává ve výbavových stupních LS (pouze 1,6i), LS+ (1,6i, nebo 1,7D), LT+ (1,6i, 1,8i, 1,4 Turbo, 1,7D a 2,0 VCDi) a LTZ (1,8i, 1,8i AT, 1,4 Turbo, 2,0 VCDi a 2,0 VCDi AT).

Od prvního dne tohoto měsíce se vozy Chevrolet Cruze SW prodávají v časově nijak ohraničené tzv. akční nabídce, jež ceny všech verzí plošně snižuje v průměru o 70 000 Kč, takže kombík Cruze můžete mít za 301 700 Kč. Ani za příplatek na rozdíl od konkurence nedostanete populární nasvětlování zatáček, denní svícení zvláštními zdroji, xenonové světlomety ani duální klimatizaci, což je důsledkem starší konstrukce.

Vyhřívání předních sedadel dostanete výhradně v kombinaci s příplatkovým koženým čalouněním za 35 000 Kč, stavitelné bederní opěry v nabídce nejsou vůbec a jedinou bezpříplatkovou barvou je bílá. Tou byl opatřen také námi zkoušený vůz, jenž disponoval větším z vznětových motorů v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou a nejvyšším výbavovým stupněm LTZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve výbavě tohoto vozu bylo i bezklíčkové zamykání a startování

K základní ceně 471 200 Kč přidával bezklíčkové zamykání a startování, navigační systém nahrazující výše vzpomínanou soustavu MyLink a sedmnáctipalcové lité ráfky, čímž jeho cena narostla na 499 800 Kč. Na počátku našeho testu měl tento vůz najeto 8 800 km.

Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi LTZ
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)499 800 Kč (akce)
Cena základního provedení (vč. DPH)301 700 Kč (akce)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, hydraulický
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESC, BAS
Centrální zamykáníAno, na DO, bezklíčové
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. Vyhřívání
Čalouněnílátka/vinyl
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vč. kamery
Start/stop systémNe
MetalízaNe
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. (Velmi) postupné odhalování, (Velmi) decentní facelift, Nabídka verzí a zkoušený vůz
  2. Srovnání s konkurencí, První dojem, Sedadla na míru
  3. Za volantem, Startujeme, Nedotáčivý, ale rychlý
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

bazar

Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 83 946 km
Cena: 80 000 Kč
Chevrolet Spark 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 59 576 km
Cena: 96 000 Kč
Chevrolet Orlando 2
Rok výroby: 2011
Stav: 114 436 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 52 433 km
Cena: 175 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 73 083 km
Cena: 246 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2010
Stav: 74 931 km
Cena: 110 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků