Sedan Cruze v nabídce evropského Chevroletu v půli letošního roku doplnilo praktičtější provedení hatchback. A to jsme otestovali.
Kapitoly článku:
Vítané doplnění
Chevrolet Cruze jakožto svérázný tříprostorový sedan nižší střední třídy byl i na českém trhu přijat díky zajímavé ceně, nekonformnímu a robustnímu designu a bohaté výbavě dobře, ale českému svérázu poněkud chybělo praktičtější karosářské provedení. Zdařilý sedan jsme pro vás testovali naposledy v provedení Chevrolet Cruze 1,6i LS. To se nyní mění. Nový model Chevrolet Cruze hatchback jsme vám podrobně představili krátce po jeho premiéře na letošním autosalonu v Ženevě a nyní vám již můžeme přinést jeho slibovaný krátkodobý test.
Čtěte také:
Test: Chevrolet Cruze 1,6i LS
Test: Chevrolet Orlando 1,8i LTZ
Nový model Cruze HB se od výchozího sedanu liší prakticky pouze řešením zadní části karoserie. Oproti dříve testovanému sedanu byl ale „náš“ vůz opatřen výkonnějším motorem 1,8i (ten byl i pod kapotou nedávno zkoušeného Chevroletu Orlando) a nejvyšším stupněm výbavy LTZ, takže se v následujících řádcích budeme soustředit právě na aspekty, jež Cruze HB odlišují od dříve testovaného sedanu.
Nabídka verzí
Jak bylo řečeno výše, škála pohonných jednotek a koncepce interiéru a výbavy Cruze HB prakticky kopírují sedan, hatchback tak lze objednávat se zážehovými motory 1,6i/91 kW a 1,8i/104 kW (pro verze LT+ a LTZ) a dieselem 2,0 VCDi/120 kW, který je rovněž vyhrazen jen dražším verzím. Standardem je převodovka s manuálním řazením, pro motory 1,8 i a 2,0 VCDi je k mání také šestistupňový „automat“. Níže přiložená tabulka zahrnuje ceny v Kč včetně DPH pocházející z „akčního ceníku“, který v závislosti na konkrétní verzi snižuje ten „oficiální“ o 20 000 až 70 000 Kč, nicméně nelze v dohledné době očekávat, že by tato „akce“ byla ukončena.
Již základní výbava LS je poměrně velkorysá. Obsahuje kromě jiného ABS s EBD a stabilizací ESC, šestici airbagů, dělené zadní opěradlo, dálkové ovládání centrálního zamykání, denní svícení, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, posilovač řízení, rádio s přehráváním CD a MP3, čtyřmi reproduktory a vstupem AUX ve středové konzoli, tónovaná okna nebo výškovou regulaci obou předních sedadel a volantu.
Slušná výbava za dobré peníze
Provedení LT má navíc třeba v barvě karoserie lakované dveřní kliky, chromovaný rám masky, jiné látkové čalounění, klimatizaci, tempomat, ovládání rádia na volantu, alarm, více odkládacích schránek s osvětlením, alarm a i podélně stavitelný volant, který je spolu s hlavicí řadicí páky potažen kůží. Verze LT+ přidává líté šestnáctipalcové ráfky, mlhovky či parkovací asistent vzadu a jde o nejžádanější provedení nabízející optimální poměr mezi rozsahem výbavy a cenou.
Námi zkoušená nejvyšší varianta LTZ pak hodlá oslovit automatickou klimatizací, o palec většími ráfky, chromovanými dekoracemi v interiéru i na karoserii, vnitřním zrcátkem se stmíváním a lepší audiosoustavou se šesti reproduktory, vstupem USB a SD ve středové loketní opěrce a konektivitou Bluetooth.
Motor/výbava | LS | LT | LT+ | LTZ |
1,6i 16v 124 k/91 kW | 274 900 Kč | 300 900 Kč | 316 400 Kč | |
1,8i 16v 141 k/104 kW | | | 336 400 Kč | 373 200 Kč |
2,0 VCDi 163 k/120 kW | | | 383 400 Kč | 431 200 Kč |