Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Sedan Cruze v nabídce evropského Chevroletu v půli letošního roku doplnilo praktičtější provedení hatchback. A to jsme otestovali.
Seznam kapitol
  1. Vítané doplnění, Nabídka verzí, Slušná výbava za dobré peníze
  2. Zkoušený vůz, Hatchback vs. sedan (a Orlando), Zvenčí
  3. Pracoviště řidiče nezklame, Uvnitř
  4. Zavazadlový prostor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Výbava a ceny, Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Vítané doplnění

Chevrolet Cruze jakožto svérázný tříprostorový sedan nižší střední třídy byl i na českém trhu přijat díky zajímavé ceně, nekonformnímu a robustnímu designu a bohaté výbavě dobře, ale českému svérázu poněkud chybělo praktičtější karosářské provedení. Zdařilý sedan jsme pro vás testovali naposledy v provedení Chevrolet Cruze 1,6i LS. To se nyní mění. Nový model Chevrolet Cruze hatchback jsme vám podrobně představili krátce po jeho premiéře na letošním autosalonu v Ženevě a nyní vám již můžeme přinést jeho slibovaný krátkodobý test.

Čtěte také:
Test: Chevrolet Cruze 1,6i LS
Test: Chevrolet Orlando 1,8i LTZ

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový model Cruze HB se od výchozího sedanu liší prakticky pouze řešením zadní části karoserie. Oproti dříve testovanému sedanu byl ale „náš“ vůz opatřen výkonnějším motorem 1,8i (ten byl i pod kapotou nedávno zkoušeného Chevroletu Orlando) a nejvyšším stupněm výbavy LTZ, takže se v následujících řádcích budeme soustředit právě na aspekty, jež Cruze HB odlišují od dříve testovaného sedanu.

Nabídka verzí

Jak bylo řečeno výše, škála pohonných jednotek a koncepce interiéru a výbavy Cruze HB prakticky kopírují sedan, hatchback tak lze objednávat se zážehovými motory 1,6i/91 kW a 1,8i/104 kW (pro verze LT+ a LTZ) a dieselem 2,0 VCDi/120 kW, který je rovněž vyhrazen jen dražším verzím. Standardem je převodovka s manuálním řazením, pro motory 1,8 i a 2,0 VCDi je k mání také šestistupňový „automat“. Níže přiložená tabulka zahrnuje ceny v Kč včetně DPH pocházející z „akčního ceníku“, který v závislosti na konkrétní verzi snižuje ten „oficiální“ o 20 000 až 70 000 Kč, nicméně nelze v dohledné době očekávat, že by tato „akce“ byla ukončena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již základní výbava LS je poměrně velkorysá. Obsahuje kromě jiného ABS s EBD a stabilizací ESC, šestici airbagů, dělené zadní opěradlo, dálkové ovládání centrálního zamykání, denní svícení, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, posilovač řízení, rádio s přehráváním CD a MP3, čtyřmi reproduktory a vstupem AUX ve středové konzoli, tónovaná okna nebo výškovou regulaci obou předních sedadel a volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Slušná výbava za dobré peníze

Provedení LT má navíc třeba v barvě karoserie lakované dveřní kliky, chromovaný rám masky, jiné látkové čalounění, klimatizaci, tempomat, ovládání rádia na volantu, alarm, více odkládacích schránek s osvětlením, alarm a i podélně stavitelný volant, který je spolu s hlavicí řadicí páky potažen kůží. Verze LT+ přidává líté šestnáctipalcové ráfky, mlhovky či parkovací asistent vzadu a jde o nejžádanější provedení nabízející optimální poměr mezi rozsahem výbavy a cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Námi zkoušená nejvyšší varianta LTZ pak hodlá oslovit automatickou klimatizací, o palec většími ráfky, chromovanými dekoracemi v interiéru i na karoserii, vnitřním zrcátkem se stmíváním a lepší audiosoustavou se šesti reproduktory, vstupem USB a SD ve středové loketní opěrce a konektivitou Bluetooth.

Motor/výbavaLSLTLT+LTZ
1,6i 16v 124 k/91 kW274 900 Kč300 900 Kč316 400 Kč 
1,8i 16v 141 k/104 kW  336 400 Kč373 200 Kč
2,0 VCDi 163 k/120 kW  383 400 Kč431 200 Kč
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vítané doplnění, Nabídka verzí, Slušná výbava za dobré peníze
  2. Zkoušený vůz, Hatchback vs. sedan (a Orlando), Zvenčí
  3. Pracoviště řidiče nezklame, Uvnitř
  4. Zavazadlový prostor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Výbava a ceny, Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků