Test Chevrolet Cruze 1,6 LS: úspěšný i podruhé?

89 komentářů

Peter
16. listopadu • 13:29

sedel som V cruzovi nic moc pre vodica -ja mám 185 cm-je ozaj málo miesta.
2.plasty no nic moc to v mojom espere mám lepsie viac miesta a motor 1.5 ide dobre,samozrejme že to nie robený na pruznost otáčok ako robia vo VW-a ich derivátoch/skoda etc/
3,design mne sa aj tak viac páci Lacetti..
4.takže Cruze chevrolet nechevrolet zial asi sa im tak nevydarilo toto auto..:-(

kubko
20. listopadu • 12:31

Jasne, ac to nemyslim zle, jsi jasny pripad cloveka, co miluje daewoo a chevy mu nejde pod nos. Srovnavat toto auto s esperem a rict, ze je lacetti hezci, to uz je s prominutim zaslepenost.

Z
14. listopadu • 15:55

soutěži o akustický zážitek nejvíce podobný poslechu škodováckého hátépéčka
pan autor je hovado, že?

mivka
10. listopadu • 21:29

Můj Bože (ač nejsem věřící, tak se snad pokřižuji). Kdo je to ten Radek Ondrášík? Proboha, ty jeho příspěvky jsou jako byste mu tady všichni šlapali na kuří oko... On nedokáže pochopit, kde jsme? Jak jsem si tak četl všechny příspěvky a pak všude na webech automobilek a různých recenzích hledal informace (a že mi to stálo času...), tak jsem dospěl k závěru, že buď je Radek Ondrášík blbec nebo mu kdysi někdo přejel kočku a do dneška se z toho nedostal... A když říkám, že je R.O. blbec, tak to myslím hezky česky, prostě je BLBEC (nemyslím namyšlenej, namachrovanej, pražáckej, redakční nebo tak něco, ne, hezky čistě prostě BLBEC...)

Xeon
12. listopadu • 10:54

To ja sa ho (R. O.) musím zastať. Reaguje odborne, dá si námahu na pomerne rozsiahlu odpoveď a snaží sa veci vysvetliť. Má trochu prísny štýl, to je vec povahy človeka (takí sú aj v sekcii PC). Občas ho sústredený nápor vyvedie z miery, c' la vie.

julius7
13. listopadu • 22:06

Nemá ani R.O. vo všetkom pravdu,napr.základný motor 1,2 DOHC 16V Kappa v i20 patrí v súčasnosti medzi špičku je to ich vlastný vývoj.A je to základný motor pre i20 na rozdiel od Fábie,ktorá začína na 44 kW,trojvalec...Samozrejme nie je to vhodný motor pre nižšiu strednú triedu.Porovnajte si cenu i20,v základe má kopec bagov,výbavu a cenu s konkurenciou.Takže aj korejec má niektoré dobré motory a výhody i keď to nemusí byť v celom predávanom spektre áut.Čo sa týka motorov,čo spomína v i30 tak to má R.O. tradične pravdu...:-))

Radek Ondrášík
10. listopadu • 21:35

Plne s vami souhlasim. Vidim to naprosto stejne.

Xeon
10. listopadu • 19:37

Testovať auto s tak divne fungujúcim motorom (dúfam že si nepreháňal, redaktor) je nevhodné. Motor mohli dať na diagnostiku, chyby sa občas vyskytujú.
Pri rýchlosti 130 km/h mal už Favorit otáčky motora 3 550 1/min. Takže tých 3 700, no ešte to ujde.

ObiWanKenobi
10. listopadu • 9:34

Pri teste Lancera som raz cital ze ma pri tej rychlosti 3500 otacok a zato ho kritizovali a tu ho za 3700 otacok chvalia? Fakt iny redaktor, ina kritika. V kazdom pripade 3700 je vela, setrne je to okolo 3000 otacok

mikes
10. listopadu • 10:54

Asi mas trochu problemy s chapanim psaneho textu, muzes napsat kde ho kritizovali za to ze ma pri te rychlosti 3500ot? Cituji "Při jízdě v pásmu těchto otáček se začne relativně příjemný zvuk měnit v nepříjemný randál vytočeného motoru a jakákoli pohodová jízda se stává poměrně nepříjemnou. To pocítíte i na dálnici
ve 130 km/h, kdy na V. převodový stupeň Lancer točí přes 3500 ot/m.""Se známými jsme se shodli, že hluk při 130 km/h je srovnatelný s vytočenou čtrnáctistovkou, jedoucí o 30
km/h více."Kritizovali hluk, ne otacky. Btw, muzu vedet ktery vuz nizsi stredni tridy s objemem motoru 1.6 toci pri 130kmh 3000ot.?

Honza
17. listopadu • 19:17

Tipnul bych si Focuse, ale se současnou verzí jsem s benzínem nejel.

legnaw
9. listopadu • 22:28

za tie prachy radsej dvojrocny accord

mates
9. listopadu • 23:03

jojo nebo sestilety bawo, to bude jeste lepsi kauf, pripadne osmiletyho lexuse to budou teprve sousedi koukat

Skyline
10. listopadu • 10:50

Kazdej neni chudak jako ty, co si kupuje auta, aby "sousedi koukali". Diky za dalsi stripek do mozaiky.B-]

mates
10. listopadu • 15:11

uz sem se o tebe zacinal bat, toto trvalo ;-)

DaewooMaster
9. listopadu • 19:28

"Vysoký standard konečně představují i kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu včetně vnitřní ventilace." - asi jsem nepochopil, k čemu je vztaženo ono slůvko "konečně" a nevím ani od kdy už, ale třeba pradávná Daewoo Leganza měla přesně tuto konstelaci brzd, včetně zde oplakávaného tempomatu a víceprvkové nápravy vzadu nebo mj. i výškově stavitelné sedáky, kterými nedisponuje ani VW Passat CC r.v.2009. ;-)

Veresova
9. listopadu • 16:58

Napsano vsechno mozne, ale chybi me kombi prumerna spotreba: mesto / mimo mesto ?

rewerz
9. listopadu • 17:34

je mozne ze ja ju tam vidim? :-)

Veresova
9. listopadu • 22:06

Ja myslela v testu, ne papir udaje.

Tomáš
9. listopadu • 15:13

Nemá být v první větě hned na prologem jiné "i" ? :-)

mclown
9. listopadu • 13:15

Keby som si mal vybrat ci sa chcem radsej vozit v Otavii alebo v tomto - vyberiem si Octaviu. Keby som si mal vybrat ci radsej zaplatim vlastne peniaze za toto alebo Octaviu - bere Chevrolet.

ACE
9. listopadu • 11:13

Docela pěkný, rozumě velký tak sem se byl projet. Nejsem žádnej extra fajnšmekr, ale tohle ne, 1.6 je fakt nehorázně líná a to nepřekousnu a naprosto tupé řízení. Takže pro mě rozhodnuto. Pokud tyto "detaily" někdo překoná, může být za ty prachy spokojen.

Radek Ondrášík
9. listopadu • 9:31

1. ma to skvely rozvor, takze to vypada, ze tam bude hafo mista. Bohuzel realita je takova, ze je to bida. Navic stredoby tunel je prilis siroky a clovek ma pravnou nohu totalne otlacenou. Merim 188 cm a vppredu mam proste malo mista!2. auto jako takove je paradni a za ty penize je pekne, funkcni, mimo ridicove misto prostorne, kufr ujde, vybava dostacujici.3. naftove motory ujdou a s 2,0 to auto i jede. Bohuzel Cruze stejne jako ostatni korejci totalne trpi na tragicke benzinove jednotky. Ty jsou naprosto otresne, nejedou, hlucni, zerou. Tedy vse, co bylo hrozne uz pred deseti lety, natoz dnes. Proste chybi tomu takove 2 benzinove moderni motory. Neco s vykonem okolo 100 a neco okolo 150 koni. Idealne neco ve stylu 1,4Turbo, 1,6 turbo. Proste vhodne pro tyto auta.4. tragicke prevodovky, tam se nama smysl zabytat tim, ze by to mohlo byt lepsi. Ano mohlo a to u vsech jednotek. Jsou sice presne, ale preci jenom 5 stupnu je malo a navic nejsou ani dobre odstupnovane.Ve finale cena odpovida tomu, co zakaznik dostane. Nic moc, ale ujde to. Auto samo o sobe je velmi pekne, v bile barve na 17" kolech vypada opravdu dynamicky a dobre. Jenze je to zabite motory a mistem za volantem.

Pavel
11. listopadu • 15:44

1. nemyslim si, ze by to byla s mistem vylozene tragedie. Mám 183 cm a sedí se mi v Cruzu velice dobře a kdybych dal sedadlo až dozadu, tak ani pořádně nedosáhnu na pedály, tak nevím jak jste seděl Vy. Jediné do je trochu nezvyklé je, že je má řidič pocit, jako by byl interiérem úzce obklopen, ale mě to naopak vyhovuje a cítím se v něm moc dobře a za mnou bych měl i pro sebe celkem solidní prostor na nohy.3. jel jsem v tchánovu Peugeotu 207SW Outdoor 1,4 16V VVTi. Interiér naprostý hnus, možná mimo měkčené části přístrojovky, jinak nelícující díly, veliké spáry, design, celkové řešení apod. Má nepohodlná sedadla, totální tragédie. Motor je co se týče hlučnosti a spotřeby dost podobně, určitě není tišší, jen nemá tak hluboký tón a pružnost motoru také žádný zázrak na to, že poměr výkonu a hmotnosti se nebude příliš lišit. Cena Peugeotu je téměř stejná jako u Cruze 1,6LT. Podle mě, i když Peugeot 207SW je jiná třída, tak právě tento vůz je kandidát na předražený propadák.4. převodovka dokonalá rozhodně není, ale myslím si, že špatná také není. Samozřejmě třeba VW koncern má špičkové převodovky(také velice drahé), ale to je všeobecně známé a neznamená to hned, že vše co se jim nevyrovná je hned tragické. Se špatným odstupňováním a dlouhými převody máte pravdu, ale myslím, že za ty peníze to zkousnu.

mates
9. listopadu • 10:12

tvrzeni ze benzinove motory korejcu jsou tragicke mi prijde hodne mimo misu, konkretne cela benzinova rada i30 aspol. patri v teto cenove kategorii k nejlepsimu co lze poridit, totez plati o velmi povedenych malych benzinech v i20

Radek Ondrášík
9. listopadu • 11:08

tvrzeni ze benzinove motory korejcu jsou tragicke mi prijde hodne mimo misu, konkretne cela benzinova rada i30 aspol. patri v teto cenove kategorii k nejlepsimu co lze poridit, totez plati o velmi povedenych malych benzinech v i20uf, kolik jste toho vypil? Co je proboha u Hyundaje i30 dobreho? se podivejte na to, jak ta auta jezdi. A za ty same penize mate u konkurence treba 1,4 TJET, 1,4 TSI, 1,4 TCE tedy motory, vuci kterym se hyundai nechytne vubec.At uz 1,4 nebo 1,6 a nedej boze 2,0 jsou na dnesni dobu tragicke motory. Kouknete se na spotreby, koukente se na dynamiky...

mates
9. listopadu • 19:09

ufff ani jsem necetl dal, porovnavat motory s turbem a bez turba je uz definitivne mimo misu, pokud vim tak v tomto clanku ke kteremu jsou reakce se pise o motoru bez turba a nikoli naopak, a nemaly priplatek za turbo jak vidime zcela jasne na prodejich drtiva vetsina lidi neni ochotna dat, takze se vratme na zem a smirme se s tim, ze nemalo dalsich let budou hrat pro nekoho obycejne a klidne i podradne benzinove motory bez turba prim, at se to nekomu libi nebo ne.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 7:37

proc se nemuze srovnavat motor s turbem a bez? na to je nejaky zakon? ja nevim jak vy, ale ja kdyz si jdu koupit auto, tak nevyhodim auta s turbem z vyberu jenom proto, ze jedno auto turbo nema. Naopak, kouknu se na svuj limit a v danem limitu se snazim vybrat pro mne to nejlepsi. A zda to auto v tom limitu ma turbo, nebo ne je mi tak nejak jedno, protoze musi splnit urcite parametry.
A mozna se budete divit, ale ty preplnovane motory stoji to co ty nepreplnovane, jenom nesmi lidi zit v bubline nevedomosti, jak se deje ocividne i u vas.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mates
10. listopadu • 11:02

Radku zase jablka s hruskama, nikdo se tu nebavi o kupni sile, to je parametr ktery je zcela druhorady a spolehlive ho zastoupi prodejni vysledky jednotlivych motorizaci pro CR ktere i kdyz priznavam ze je neznam budou velmi pravdepodobne vypadat tak, ze u benzinovych motoru vice nez 90 procent zakazniku premyslelo ekonomicky a koupili motor nepreplnovany, jsou proste vsichni hloupi.
Ze motory s turbem stoji stejne jako obycejne?!? uf to mas asi nejaky specialni ceniky nez my ostatni zijici v bubline nevedomosti, ja kdyz kouknu na web Fiat tak 1,6 proti 1,4T ve stejne vybave je priplatek 42k, u Megane tatez motorizace priplatek krasnych 50k, coz je narust celkove ceny vozu "jen" za motor nemalych 15 procent, cili pisme fakta nikoli domnenky... Turbo motory jsou i pro me budoucnost o tom nepolemizuji, nicmene lidi co tech 50 radsi projezdi v benzinu je stale naprosta vetsina, je to podobne jako u hybrydu, taky je to mozna auto budoucnosti a velka cast lidi si neumi predstavit ze si jeste lide kupuji "obycejna" auta kdyz uz jsou na trhu davno tato, ale prodejni vysledky hovori jasne kdo je jen krikloun, a kam jde ta pro vyrobce smerodatna skupina a hlavne jejich zivitele, tj. kupujici... takze turbum zdar, a osobne taky radsi tech 50 tisic navic projezdim v benzinu a to dokonce bez pocitu menecennosti.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 11:17

a ten podil preplnovanych motoru mate odkud? verim, ze to bude velmi presna statistika cloveka, co to streli od boku, protoze vsichni v jeho okoli maji atmosferu. Jinak samozrejme, ze atmosfer bude vice, kdyz se jich vice vyrabi a preplnovane motory jsou vice mene porad v pocatctich.To co tu resite s priplatky je vec naprosto irelevantni. Ja tu neresim priplatky, ja tu od pocatku resim, ze korejske benzinove motory jsou tragicke a za stejne penize dostanu u konkurence vice. Zkuste vice cist, protoze pak tu nebudete za hlupaka, co tu resi dokola neco, co neni tematem. Proste ano, ti frantici a italove nabizi i atmosfery, pro tragedy, nicmene je to o tom, ze za to, co dam u korejcu za obstarozni atmosferu mam u frantika, itala apod. spickovy preplnovany moderni motor.

mates
10. listopadu • 13:59

takze preplnovany je za stejny penize jako atmosfera, aha, jsem rad ze tu teda za hlupaka nejsem sam

Radek Ondrášík
10. listopadu • 14:11

ne, nejsi tu sam, tobe podobni tu jsou dalsi...Takze chci v roce 2010 auto z nizsi stredni s xenony a treba stovkou pod 10 s, coz neni nic extra na dnesni dobu. Co mi nabidne Hyundai? NicAle k veci..Takze takovy Megane 1,4 TCE lze koupit za 364tis (Expression). Ma lepsi dynamiku, nez cokoli z nabidky Hyundaie a to temer o 1 s!
za ty penize mame u Hyundai maximalne 1,6tku v benzinu ve vybave Comfort.Megane ma ESP, i30 ne, priplaci se 15000 Kc
Megane ma 15" hlinikace, i30 jenom plechace, priplatek 7000 KcZbytek vybavy je stejny.Takze Megane s tim 1,4 TCE stoji 364000 Kc. i30 stoji 364+15+7 = 386 000 Kc (s akcni slevou)Takze ano, jsi hlupak a tuplovany. Muzeme tech kombinaci najit vice. Samozrejme, ze jsou konfigurace, kde se treba Megane a Bravo a P308 nechytne, ale jak rikam, vzdy bude ten korejec totalne zaostaly z pohledu motoru. A to uz nehovorim o tom, ze nekter prvky vybavy jsou pro korejce i v roce 2010 tabu (treba blbe xenony)a neres to, ze ty xenony nechces, o tom vazne diskuse neni.

mates
10. listopadu • 14:28

ten tvuj cenik a zejmena vybavy me zacinaji opravdu zajimat, od kdy ma vybava Expression v zakladu hlinikace?!?

Radek Ondrášík
10. listopadu • 14:36

Ok uznavam, hlinikace mazeme, nicemne na vysledku to vubec nic nemeni. Chapu, ze ses upnul na drobnou chybu, ktara nic neznamena, protoze ti jaksi nevysly ty blaboly o tom, jak jsou ti korejci levni :) proste smir se s tim, ze doba, kdy korejci byli levni je pryc. dnes nejsou zajimavi nicim. Ani technikou a ani cenou. Jini maji dnes lepsi ceny s lepsi technikou a technologiemi.

mates
10. listopadu • 14:50

ale neupnul, michat jablka s hruskama jsi zacal ty, psal jsem puvodne o jejich kvalitnich atmosferach a nicem jinem, ze jsi do toho zacal tahat turbo motory a pres ego neuneses ze korejci umi v porovnani s konkurenci dobre atmosfery asi jak koukam nikam nepovede, takze teda turbum zdar.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 15:05

Ano, korejci umi vyborne atmosfery. Drtivy litrovy vykon, neskutecna dynamika jejich vozu jsou tim spravnym dukazem.chapu, ze chces koncit, vykriknes tu, jak u konkurence stoji turba vice, pak se ukaze pravy opak, resis tu archaicke motory apod.Nechapu tu zaslepenost fanousku, kteri si proste nepripusti, ze ten jejich milacek muze delat neco vazne tragickeho. Uzivej si to a hledej si pro to svoje argumenty. Jini si uziji zivot realne, bez vlastniho sebeobelhavani.

kolemjdoucí
12. listopadu • 14:54

Korejcům se motory CVVT skutečně povedly a jsou výrazně lepší než konkurence. To je prostě fakt.Stejně tak je ale fakt, že korejci neumí udělat dobrou převodovku a spousta výkonu se tam "ztrácí". Dynamika ceedu či i30 je solidní, ale nerovnoměrná. Mají velice krátkou jedničku, takže je nutné pracovat citlivěji s plynem při rozjezdu, pak následuje výrazně delší dvojka. Navíc řazení je sice přesné, ale dlouhé, tvrdé a dost pomalé. Ani podvozek není žádný zázrak - třeba taková zadní náprava je víceprvková, ale potenciál není využit. Při vyšších rychlostech se naklání víc než by člověk čekal (nicméně stopu drží).Navíc je potřeba říct, že tohle nejsou auta na nějaké frajeření, jsou to auta, kde zákazník dostává za nízkou cenu hlavně prostorný interiér a zavazadlový prostor, auto je bezpečné a zatím vše vypadá na to, že tihle "evropští" korejci budou velmi spolehliví, Nějak nechápu, rpoč máte potřebu se do korejců neustále navážet. Dělají auta stále lepší, už pěkných pár let mají svůj vlastní vývoj, který má dobré výsledky (viz zmíněný motor cvvt i nové 1.6 crdi), své dělají pro skupinu zákazníků, pro které je vůz hlavně prostředkem, jak odvézt sebe, spolujezdce a zavazadla z bodu A do bodu B. Nejsou to sportovní auta. Pokud potřebujete pozinkovanou penilní protézu, chápu, že vás tohle neuspokojuje.

david
12. listopadu • 16:42

Tak konecne jeden objektivni napsany nazor, lip bych to nenapsal

Radek Ondrášík
13. listopadu • 8:39

aha, takze kdyz napiseme oslavnou odu, tak je to objektivni :) no chapu, ze fanouskovi pripada objektivni jenom chvala.Takze abyste se mel i v patek dobre - ano, korejske motory jsou vyborne, spickove a moc povedene. Hluci proto, aby ridic vedel, ze mu motor funguje, hodne zere proto, aby v ridici nevzbudil hrich mamonu, kdy si hrabe nasetrene penize, tak je radeji utrati za benzin a nejede to proto, aby si ridic vychutnal krasy kolem silnice.Omlouvam se, ze jsem to neprokoukl drive. Ted uz jedine korejce. Proc mit za stejne penize vice vykonu, tissi chod, nizsi spotrebu a lepsi dynamiku a ve finale s lepsi vybavou.

error
16. listopadu • 16:01

Jazdim na i20 a uprimne sa ti teda cudujem, ze si motoristicky novinar a dokonca sa tym aj zivis, pretoze o autach a ich predaji navies zhola nic clovece :) Aspon teda ako tu citam tieto prispevky. Citas to po sebe vobec?

mates
10. listopadu • 15:19

ja jsem nekde tady napsal ze jsou turba u konkurence levnejsi?!? nevim o tom, je to jen dalsi zoufaly vymysl horke hlavy, porovnaval jsem ceny stejneho auta s turbem a bez, az prestanes kopat rucickama a nozickama a budes reagovat na to co lidi skutecne napisou a ne na to co sis primyslel tak ti to mozna dojde

Radek Ondrášík
10. listopadu • 15:25

kratka pamet, co?Re: Super auto, ale ...
mates [89.248.248.xxx] | 10. 11. 2009 13:59
takze preplnovany je za stejny penize jako atmosfera, aha, jsem rad ze tu teda za hlupaka nejsem sam
- a protoze je mi jasne, ze tu budes hovorit blaboly, aby ses tomu vyhnul, tak takto jsi reagoval na to, ze jsem rikal, ze za penize atmosfery u korejcu, mame jinde preplnovani....hele uz toho nech, zbytecne se do toho zahrabavas. Misto receni, ze korejci jsou fajn, jenom by mohli prijit s modernimi benziny, se tu hadas jako male decko, ze hruza je dobra.

mates
10. listopadu • 15:48

zapletas se do toho akorat ty, doted jsem nenapsal jedinou vetu s "turbo a konkurence bez turba" ale reaguji na blabol a lez, ze u stejne automobilky je turbo stejne drahe jako atmosfera vcetne konkretnich cisel, opakuji podruhe, neni, je tam minimalne 40 litru rozdil, ale mas pravdu radsi nereaguj, treti prehmat v jednom foru by si nekteri mohli vysvetlit ze to uz neni nahoda, priste doporucuju pecliveji cist, takhle to vypada ze ti prsty jedou rychlejc nez je zpracovavaci schopnost mozku, dneska to klickovani nevyslo zkus to jinde, at se dari.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 15:59

tedy chodi tu hodne lidi co jsou tragedi,ale takovi jako ty, to jen tak clovek nevidi.Nikde jsem ani slovem nezminil, ze u jedne automobilky stoji turbo a atmosfera stejne. Pokud by sis vsiml, tak jsem psal o tom, ze korejska atmosfera stoji stejne, jako jine turbo. Na to jsi reagoval, ze to neni pravda a ze bys to chtel videt.chapu, ze je to pro tebe slozite k pochopeni a k priznani uz vubec ne. Mam za to, ze kazdy si tuto diskusi muze precist a udelat si nazor sam :)to uz je po nekolikate, co jsi sam sebe poprel :) tedy lisi se schizkou jsem moc nepotkal a ze to bude vypadat takto, to jsem netusil. No jen tak dale.

mates
10. listopadu • 16:07

mno vidis alespon tu nejses se stejnou diagnozou sam a to se pocita, tak at se dari

Radek Ondrášík
10. listopadu • 16:19

ale je to dobre, ze to uznavas, alespon to te slechti, ze po dnu placani blbosti si to uvedomis.

Rhinox
9. listopadu • 12:55

Porovnejte 1.4CVVT/1.6CVVT z i30 a treba 1.4MPI/1.6MPI ze skodovky (to pritom jeste neni zakladni motor). Ktery je podle vas modernejsi, s lepsimi parametry? Nebo treba 1.25 z i20, a 1.2htp z Fabie. Jak by asi tak dopadlo takove srovnani? A kdyz uz spominate cenu, ukazde mi kde muzu koupit octavii s 1.4TSI za stejne penize, jako podobne vybaveny i30 s motorem 1.4CVVT. Pricemz porad jaksi postradam smysl porovnavat vyssi motorizaci u jednoho vyrobce se zakladni motorizaci u vyrobce jineho.

Radek Ondrášík
9. listopadu • 13:15

diky, prekne jste mi prihral. takze abychom to uzavreli, Hyundai motory srovanvate s cca 12 let starymi agregaty a skacete radosti, ze ty CVVT jsou lepsi jak ty zastarale motory? No pak plati to co rikam :)A proc mate takovy problem se Skodou? Je tu dalsich X-automobilek.Jak rikam, motory korejcu v benzinu stoji za starou backoru. Uprimne je mi jedno co je zakladni a neni zakladni motorizace. U toho i30 a ceedu je problem, ze zakladni a vrcholna motorizace maji svym projevem k sobe tak blizko, ze nic jineho, nez zaklad se nevyplati kupovat.Proste problem jich je v tom, ze pokud se clovek nechce loudat autem v naprosto tragicke dynamice (140 konovy 2 litru za temer 11 s ma stovku !!!!!) pak mate u korejcu smulu. Maly zakladni motor to nevytrhne. Ono preci jenom se bavime o nizsi stredni tride a jsme temer v roce 2010 a pokud mate za to, ze vhodnym motorem pro hatchback techto rozmeru a vaze je 1,4 co ma dnes 90 koni, tak pak smekam. To je vyborny motor pro i20, nebo pro i30.Ale ono to neni jenom o techto trech motorech, klidne vezmeme hroznou 2,4 nebo 6ti valce. Proste benzi v korejskem podani je hruza.Proste proc si neco nalhavat? Korejci se maji v benzinech hodne co ucit a dnes opet nabrali velkou ztratu na konkurenci.A na zaver - srovnavat muzeme cokoli. U korejce je dulezite srovanvat opravdu jenom ten zaklad, protoze pokud vezmeme vyssi motorizace (1,6 nebo 2,0) pak ten vysledek bude pro ty sikmooke jeste horsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
9. listopadu • 16:03

No nevim Radku, ale co je spatneho na V6 3,3 s 250k? To mi jako ubohe neprijde, stejne tak 2,0 se 163k..... naprosto srovnatelny vykon jak konkurence. Stejne tak motory 1,4 ci 1,6..... ne kazdeho bavi turbo motory. A kdyz uz sem tahas turbo, tak 1,4TSI se 122k nebo atmosfera 1,6 126k... neni velky rozdil.

bingo
9. listopadu • 23:03

Na papire mozna, ale v realu je rozdil mezi 1.4 TSI se sestikvaltem a 1.6 s kratkym petikvaltem dost zasadni a tech lidi, co by je "bavila" dole nijak zvlast jedouci a ve vysokych rychlostech pekelne vytocena 1.6, se asi moc nenajde.

bingo
9. listopadu • 23:05

Chyba, jsem napsal ve vysokych rychlostech a ono uz uplne staci dalnicnich 130 :-)

Radek Ondrášík
9. listopadu • 16:08

tady vubec nejde o nejaky vykon v technicaku, ale o realny projev. K cemu mi je korejsych 140 koni, kdyz to jede jako evropskych 100-120 koni? K nicemu. Je mi jako zakaznikovi uplne putna, kde je chyba, ale proc si kupovat nejakou 1.6tku nebo 2,0, kdyz u konkurence dostanu za stejne penize dynamiku vyrazne lepsi a to i spotrebu.Kouknete se na treba Ceed - vrcholna verze baj voko 450tisis s 2,0 motorem. Super, za ty penize mi nabidne Renault verzi treba 1,4 TCE vykon nizsi, dynamika o 2 tridy lepsi, vybava lepsi. Za ty same penize mam u Fiatu bravo a 1,4TCE 150 koni. Stovka o temer 3 s lepsi, spotreba lepsi, pruznost lepsi a vybava lepsi. To same treba u Peugeotu a modelu 308.Takze tu vubec nejde o nejake papirove udaje, ty jsou mi k nicemu, protoze podle nich auto jaksi nejezdi. A praxe je takova, ze at zkusite cokoli (ceed, i30, sonatu, grandur, magentis) tak proste ta auta nejezdi a relativne vuci dynamice zerou.Takze proc utracet u korejcu za neco oc je horsi, nez konkurencni auta? Ano, mozna proto, ze se to auto nekomu libi, ale reacionalni stranka v tom nehraje zadnou roli, protoze nic takoveho neni.

miki
9. listopadu • 16:35

To by mě zajímalo, čím jezdíte :-)
Když jsme u KIA - za 380 mám 1.6 v comfortu - co mi nabídnete lepšího, nekorejského? Stejná výbava, cena, bezpečnost? Proč je např. Focus na špici nižší střední? A není tam Peugeot, Fiat,...? Motor má horší, dokonce horší než KIA ale neznamená to, že je k ničemu.

Radek Ondrášík
9. listopadu • 16:51

Za 380 tu mate treba megane s 1,4 TCE a stejnou vybavou. Mate tu Bravo 1,4 TJET 120 PS se stejnou vybavou.Jinak ve finale, to, ze jsou na tom i jini casto stejne spatne neznamena, ze budeme rikat o motorech hyundaie, ze jsou dobre. Nejsou. Dobre jsou dnes uplne jine motory, ktere nabidnou lepsi dynamiku, spotrebu, kultivovanost. Ale pokud se fanousci koresjykch vozu chlacholi tim, ze nekteri jsou jeste horsi, pak proc ne. Pro mne je dulezite ne nebyt nejhorsi, ale pokud mozno byt nejlepsi. Ale mozna je pro nekoho politikace toho, ze staci byt predposledni dostacujici.Proste korejci nemaji dobre benzinove motory. Tecka. Nic vic a nic min. Muzete tu becet, ze je na trhu treba 1,6 MPI, ale to porad neznemni nic na faktu, ze jini nabidnou dnes vice. A to vyrazne vice.

zulyk
10. listopadu • 17:09

ked uz, tak treba to napisat asi stylom, ze korejci momentalne nemaju odpoved na turbomotory od konkurencie, v tomto smere zaspali. pisat, ze korejci nemaju dobre benzinove motory je viac menej detinske, korejske benzinove atmosfery su porovnatelne s konkurenciou na trhu. kedze do eu prisla turboera, urcite aj korejci pridu s tymito motormi

Radek Ondrášík
10. listopadu • 21:08

Ok, proc pak jsou ty korejske auta tak pomala ve srovnani s atmosferickou konkurenci? proc konkurence dokaze dostat z toho vice?

zulyk
11. listopadu • 8:00

napis ktora konkurencia? urcite sa najdu motory s lepsim vykonom, s lepsim priebehom krutiaceho momentu, ale u korejskych atmosfer som sa nikde nestretol s tym aby ich niekto oznacil slovom, ze su vyslovene zle a pod., tak ako som napisal, su porovnatelne s konkurenciou

Radek Ondrášík
11. listopadu • 15:36

Ze jste se s necim nesetkal neznamena, ze tomu tak neni. Tak jsem holt prvni ve vasem zivote. Ja naopak podobnych nazoru znam dost. Pravda, nejsou publikovany takto silne. V podatete jediny jaks taks srovnatelny motor je 1,4 MPI CVVT, jako rozumny zaklad. 1,6tka uz neni zajimava nicim, tedy hlavne svym prubehem, charakterem apod. A 2,0 uz je naprosty traged. A ono nejde ani o jmenovity papirovy vykon, ten je relativne dobry, jenze spotreba, zvuk, prubh momentu a vykonu apod.Ve finale mne zajima, jak ten motor jede v praxi a jede otresne.

miki
9. listopadu • 16:35

To by mě zajímalo, čím jezdíte :-)
Když jsme u KIA - za 380 mám 1.6 v comfortu - co mi nabídnete lepšího, nekorejského? Stejná výbava, cena, bezpečnost? Proč je např. Focus na špici nižší střední? A není tam Peugeot, Fiat,...? Motor má horší, dokonce horší než KIA ale neznamená to, že je k ničemu.

miki
9. listopadu • 15:44

Škoda že ty recenze nepíšete Vy :-D
Ve všech testech jsou motory i30/ceed velmi chválené, takže jsou jejich tvůrci asi zaujatí nebo mimo mísu :-)
i30 1.6CVVT vlastním a nemám pocit, že stojí za bačkoru. Rozdíl mezi 1.4/1.6 není velký, ale u CW už poznat jde.
Určitě existují lepší motory, ale schválně, kdo má lepší motor v dané kategorii a ceně? Megane? Focus? Škoda? Kdo? V dané kategorii (do 400tis) jich asi moc ne bude.

miki
9. listopadu • 15:44

Škoda že ty recenze nepíšete Vy :-D
Ve všech testech jsou motory i30/ceed velmi chválené, takže jsou jejich tvůrci asi zaujatí nebo mimo mísu :-)
i30 1.6CVVT vlastním a nemám pocit, že stojí za bačkoru. Rozdíl mezi 1.4/1.6 není velký, ale u CW už poznat jde.
Určitě existují lepší motory, ale schválně, kdo má lepší motor v dané kategorii a ceně? Megane? Focus? Škoda? Kdo? V dané kategorii (do 400tis) jich asi moc ne bude.

petr
9. listopadu • 14:06

Přesně tak VW a spol prostě nedokázali udělat kvalitní atmosferický motor do 2 litrů a proto vzali ty své staré nekonkurenceschopné šroty a nalepili na ně turbo. Stejný postup jako v 90. letech u Octavie kdy přišli s tragickým 1.8 20V, který pak nadopovali turbem, aby nebyli konkurenci pro smích B-]
Historie se opakuje, tenktokrát ve větším měřítku.

Likso
9. listopadu • 15:19

Projeď se jednou s pořádným TSI motorem a potom mluv, to není žádný vyhoněnec co jede jenom na maximálních otáčkách, má to naprosto lineární zátah od 2 tisíc do 6,5 tisíce otáček. Jsem včera zjistil že když dám na převodovce DSG Sport režim tak to jede skoro stejně jako na normál, prostě to točit do vysokých otáček kromě zvuku nemá žádný smysl. Na Normal to točí 2000-3000 otáček, na Sport 4000-6500 otáček - rozdíl v dynamice neznatelný ( 1,8 TSI ).

petr
10. listopadu • 6:22

1) já psal o motorech BEZ turba, takže nechápu zmínku o TSI
2) jestli u turbomotoru nepoznáte rozdíl v dynamice v nízkých a vysokých otáčkách, tak jste s tím buď nejel nebo je ten motor nastaven tak, že turbo táhne v nízkých otáčkách a ve vyšších výrazně ztrácí dech nebo je to jen klasický "pocitový klam".

pavel001
10. listopadu • 22:31

on motor bez turba ještě někdo chce?

petr
11. listopadu • 6:34

Pro lamy, které vědí kulové o nějakém dochlazování a nehonění studeného motoru (a těch je drtivá většina) je atmosféra mnohem vhodnější. Taková lama je schopná docela rychle odpálit turbo a když takovému individuu pak v autorizovaném servisu předloží fakturu na 60tisíc Kč, tak kouká jak puk a auto pak pomlouvá.

ka-spel
12. listopadu • 23:54

No řekl bych, že nejvíce pak pomlouvají ti co si to pak po nich koupí.

Likso
10. listopadu • 8:05

Tady někdo vykládal o tom, že na staré motory dali jen turbo, udělali z nich TSI a jací jsou z nich mistři. Když jseš tak chytrej tak se podívej na průběh kroutícího momentu u TSI motorů a pak něco vykládej - to není žádná hora ale lavice, u TSI 1,8 konstatních 250 nm od 2000 - do 5000 otáček. Jel jsem s tím a jezdím, Superb 2 s 1,8 TSI s 7 stupňovým automatem.

petr
10. listopadu • 9:47

Ano, psal jsem, že BEZ turba ty motory nestáli za nic, tak je nadopovali turbem, aby za něco stáli. To pořád platí. Koukal jsem na to 1.8 TSI a má těch 250Nm v rozsahu 1.500-4.500 ot., přičemž maximum výkonu je od 4.500 ot. do 6.200 ot. Takže pokud jsi s tím jel, tak rozdíl v dynamice mezi 2 - 3.000 ot. a pak od 4.000 ot. výš musí být cítit a to ve prospěch vyšších otáček, protože důležitý je výkon. S turbomotory mám najety tisíce km, takže vím jaký je rozdíl mezi malými a vysokými otáčkami v dynamice.

Filda
10. listopadu • 11:56

Výkon je lineárně závislá veličina kroutícího momentu. Je to jen pozlátko a v dynamických výpočtech se nepoužívá (respektive se otáčky v rovnici vykrátí). Tam, kde je maximální kroutící moment je i nejvíce dynamiky, nic víc a nic níň. Vše ostatní jsou subjektivní dojmy.

Skyline
10. listopadu • 12:47

Presne tak, proto diesel s kroutakem 210 Nm bez problemu pojede atmosferu se 150 Nm, protoze prece vubec nezalezi na tom, ze ten ropak ma 90 koni a atmosfera 160.:-D:-DDej si studenej obklad Fildo a pak prijd s necim rozumnym. Je to prave naopak, zalezi na vykonu, kroutak je jen o pocitech, ale vykon udava, jak rychle si to ve finale pofrcis.

Filda
10. listopadu • 14:25

To Skyline. Ty seš teda fyzik. No páni. Vychladnout bys měl ty, nehledě na počet smajlů, které nacpeš do textu. Původně jsem to nechtěl psát ani tomu odborníkovi na kterýho jsem reagoval, ale VRAŤ SE ALESPOŇ NA STŘEDNÍ ŠKOLU. Pokud jentak provokuješ, to beru, ale jinak si myslím, že vůbec netušíš, o čem jsem psal. Záleží, mimo jiné, také na zpřevodování, které je radikálně jiné pro atmosféry a pro tdi.

Filda
10. listopadu • 14:47

Ještě doplním. Psal jsem o tom, že pro konkrétní převodový stupeň je největší dynamika právě v otáčkach nejvyššího kroutícího momentu, co je na tom špatně? Všude jinde bude v daný okamžik menší. Nepsal jsem o srovnání tdi a benzín. A už vůbec jsem nepsal, jaké maximálky dosáhne auto a co by o tom mělo rozhodovat. Pokud myslíš, že pouze "výkon" tak jsi nedouk. Jde jen a pouze o rozložení momentové charakteristiky a k tomu vhodně zvolené zpřevodování(jak dostat moment na kola). Trvám na tom, že křivka výkonu je jen jakési zpřehlednění toho, co kdekdo neovládá, aplikovat středoškolskou fyziku na jednoduché zadání.

Skyline
10. listopadu • 14:57

Wow, cele dva smajliky jsem pouzil, no rozohnilo te to slusne, prihodim teda jeste jednoho navic, at si uzijes:-D:-DBavi me, jak te porad stve ten vykon, jako kdyby ani nebyl soucasti stejne rovnice. O maximalce jsem nepsal ani ja, ten benzin bude rychlejsi i na stovku nebo z 60 na 130. A to vse navzdory tomu, ze ma vyrazne nizsi kroutak. Takze klidne si dal kopej nozickama a pis neco o pozlatcich, nicmene na silnici bacha, mohl bys byt nemile prekvapen, az tvoje teorie narazi na realitu.B-]

Filda
10. listopadu • 15:15

Ja mám benzin atmosféru, vím jak to jezdí. Mě neštve to že mluvíš o výkonu, kdepak. Jen to, že se jaksi zaběhlo jej prezentovat jako jedinou podmínku pro zhodnocení použitelnosti pohonu auta a úplně se pomíjí převodové ústrojí, jakožto multiplikátor momentu. Motor může mít charakteristiku jak od pánaboha, ale pokud k tomu nebude dobře navržená převodovka, tak je konec. Třeba mluvíme o stejné věci a jen se nějak nechceme pochopit.

Radek Ondrášík
10. listopadu • 14:52

kdyz vezmeme bezna auta a nebude v nich zadny hacek a chytak, budou to vice mene stejna auta, tak o jakem z techto dvou reknete ze jede lepe:Priklad 1
auto 1 - 150 Nm
auto 2 - 300 NmPriklad 2
auto 3 - 150 koni
auto 4 - 200 koniU prikladu 1 nemuzete rict nic. U prikladu 2 muzete klidne rici, ze pokud nebude zadna anomalie, tak auto 4 pojede lepe, jak auto 3.Takze ono ten vykon ma svuj duvod. samo, ze auto jede nejlepe v maximu momentu, nicmene uvadet vykon ma velky vyznam hlavne pro zrychlenou prehledjost.

Likso
10. listopadu • 10:52

Pravda je to, že volkswagen atmosférické méněobjemové ( do 2 litrů ) motory nestály za nic. Jen že konstrukce např. 1,4 16v a 1,4 TSI je hoodně rozdílná. Je to v podstatě nová konstrukce motoru, ne pouhá evoluce. Přes 4000 otáček to subjektivně táhne skoro stejně jak okolo 3000 otáček, objektivně to budu muset někde změřit. V podstatě to bez jakýchkoliv trhnutí se změnou otáček a zařazenou rychlostí s nohou na podlaze zrychluje, vůbec se nedá kromě displaye postřehnout co tam je zrovna za rychlostní stupeň. :-)

petr
11. listopadu • 6:26

Teď jsem se koukal pořádně na ten 1.8 TSI a zřejmě máte pravdu v tom, že to asi potáhne v nízkých otáčkách jako ve vysokých resp. pocitově ten rozdíl bude malý. On ten motor má maximum výkonu i maximum točáku ve 4.500 ot. a pak už se nic navíc neděje resp. točák klesá. Takže to beru zpět a omlouvám se, u tohoto motoru to je možné.

Radek Ondrášík
9. listopadu • 14:11

ano, presne tak, navic aby usetrili, tak jeste svinaci snizili objem

petr
10. listopadu • 6:23

To je na tom to nejhorší, s 2.0TSI je totiž mnohem větší zábava než s chcíplím 1.4TSI B-]

F12
9. listopadu • 10:08

1. Mam 192 cm. a taky se opíram o středový tunel, otlačenou nohu nemam. Jen si někdy "upravim" teplotu.2. Souhlasim a právě kvůli těm penězum bych leccos odpustil, přilácet si těch cca 100 000,- mě osobně by za to nestálo a vzal bych diesel.3. Nafta dobrá, benzíny opravdu zvuk nic moc. Takový 1,6 Turbo bych si nechal líbit (i když argumentuje zase cena). Jenže Chevy musel (a díky neprodání Opelu) i muset bude nadále hrát v Evropě druhý housle v GM, takže motory tohoto typu přídou dýl o dost.4. 5 stupnů mi u diesela stačí, za 6 by se člověk nezlobil.Resume..většinou s Váma souhlasím a zbytek mi za příplatek nestojí. Jinak v bílý se mi taky líbí :)Jinak otázka: Máte v plánu i test chrochty? děkuji

Honza
9. listopadu • 10:42

1/ Mám 183 cm a teplotu se mi upravit nepodařilo...
2/ Taky souhlasím, za ty peníze to je slušné auto na běžný ježdění
3/ Myslím, že pro toto auto by měla být základní motorizace 1,8 benzín. I když 1,6 MPI např. v Octávce je taky bída. Mohli by někdy tu 1,8 otestovat.
4/ Pokud nejezdím po dálnici, tak mi 5. stupňů většinou stačí, silnice jsou stejně přecpané tak, že 6. stupeň použiji málokdySouhlasí, bílá tomuto autu sluší, stejně tak i černá :-)

Chryslerista
9. listopadu • 8:14

Je to velká škoda, že se dneska znak kvality lepí na kdejaký asijský šmejd, který nesahá ani po kotníky staré zlaté americké automobilové produkci, aneb ať žije globalizace.
Jsem vlastníkem Chrysleru a nedám na něj dopustit. :-)

DaewooMaster
9. listopadu • 19:15

Plácáš nesmysly, Chevrolet je v USA především synonymem nejlevnějšího lowendu (podobně jako Dodge v rámci tebou milovaném koncernu Chrysler). BTW jako Chevrolet se kdysi prodával např. i Kadett nebo Astra (s křížem na masce se prodával a prodává také "asijský šmejd" jako Isuzu nebo Suzuki), takže si evidentně své předsudky a falešné teorie snažíš udržet v rozporu s realitou nezdravě dlouho...A toho svýho fiátka si pěkně opečovávej, za chvilku to bude stejně fosilní útvar jako tvé představy o automobilovém průmyslu, které ustrnuly někdě na počátku 70. let minulého století... ;-)

Chevy
9. listopadu • 7:19

Kamarád má Chevrolet Lacetti, a říká, že tohle auto má s ševroletem společný akorát ZNAK a ŽÍŽU

DaewooMaster
9. listopadu • 19:06

Evidentně víš prdlajs, co znamená globální značka Chevrolet, pod kterou se prodávají a dávno prodávala rozličná auta, tedy nejenom Corvetty a Camara, jak si naivně doteď myslíš...

dsafsdfsdaf
9. listopadu • 12:25

a proč to tady vytahuješ? tohle není Lacetti.

Jarda
9. listopadu • 3:26

dobre Americke auto...

DaewooMaster
9. listopadu • 19:03

...kdybys sis zkusil přečíst aspoň začátek článku nebo se naučil používat Google, zjistil bys snadno, že tohle je "Americke auto" stejně jako třeba Chevrolet Niva, vtipálku...

Doporučujeme

Články odjinud