Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

Ačkoli to tak konstruktéři jistě nemysleli, Octavia má díky modelu Cruze další důvod k obavám. Proč? Nejen to se dočtete v našem testu.
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Evropa bez benzínového turbomotoru, Nový podvozek
  2. Hubená škála motorů za dobré peníze, S Octavií z očí do očí, Velkorysá výbava
  3. Na první pohled, Prostorný a důvěryhodný, Slušný zavazadelník
  4. Za volantem, Nesmyslná kontrolka, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Důležitá novinka

Souhrnem svých vlastností se jihokorejský Chevrolet Cruze stává jedním z nejdůležitějších debutů tohoto roku na našem trhu. Jedná se o kompaktní čtyřdvéřový sedan s tříprostorovou karosérií klasického střihu, který se nebojíme zařadit až na samotné pomezí nižší střední a střední třídy. Základní cena je přitom dle předpokladů mimořádně zajímavá. V rámci zaváděcí prodejní kampaně lze Cruze koupit za 319 900 Kč při platbě v hotovosti, případně za 279 112 Kč při nákupu na leasing.

Na test jednoho z prvních vozů na českých značkách jsme se opravdu těšili, nutno nakonec dodat, že nikoli zbytečně. Nový a dlouho toužebně očekávaný Chevrolet Cruze se představil vloni na podzim v Paříži a není sporu o tom, že to pro General Motors bude zásadní model. Cruze je totiž postaven jako globální auto, které se pustí na trhy v Evropě, Severní Americe a Asii. Měli jsme možnost být mezi prvními, kteří mohli model Cruze ozkoušet na českých silnicích. Setkání to bylo krátké, přesto jsme za volantem sympatického Chevroletu strávili bezmála 600 km.

Evropa bez benzínového turbomotoru

Verze pro jednotlivé kontinenty se budou mírně lišit. V Evropě se Cruze v prvních vybraných autosalonech objeví právě tento měsíc a v tu chvíli bude nabízen se třemi motory.

Zážehové jednotky budou mít objem 1,6 a 1,8 l a budou dosahovat výkonu 82, resp. 103 kW. Obě obdrží variabilní časování sacích i výfukových ventilů k podpoře tahu v nízkých a středních otáčkách a relativně nízké spotřebě benzínu. Třetím motorem bude dvoulitrový „diesel“ s výkonem 110 kW a točivým momentem vrcholícím hodnotou 320 Nm, jenž se zároveň stane špičkovou motorizací a my jsme vám jej na tomto místě představili pod kapotou o poznání většího Chevroletu Epica.

Standardně budou motory k dostání s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, ale pro zážehové verze se objeví též nový, šestistupňový „automat“. Americká verze vozu Chevrolet Cruze nahradí stávající model Cobalt a obdrží vlastní motory a výbavové stupně, ale do prodejů přijde se zpožděním: až na počátku roku 2010. Předpokládá se, že v USA Cruze dostane i přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a kombinovanou spotřebou benzínu 5,9 l/100 km. Její výroba bude probíhat v továrně Lordstown v Ohiu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový podvozek

Chevrolet Cruze je jako vůbec první vůz koncernu General Motors postaven na platformě Delta 2. V následujících letech ji bude využívat řada koncernových novinek, včetně Chevroletu HHR, Opelu Astra nebo Opelu Zafira, Cruze se však bude muset vzadu spokojit s jednodušší klikovou nápravou.

Chevrolet Cruze nyní nastupuje jako sedan, záhy se však dočkáme i hatchbacku a SUV v podobě modelu Orlando, které dohromady nahradí přestárlý model Lacetti. Na asijských trzích se Cruze bude prodávat pod značkou Daewoo a uveden zde bude zhruba ve stejné době jako v USA. Z výše uvedeného vyplývá několik předpokladů: evropský trh je pro Chevrolet stále zásadním (především díky Rusku), důraz na nízkou spotřebu převažuje v USA a pokračuje zmatek v korejských a amerických vozech General Motors díky žonglování se jmény Chevrolet a Daewoo...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Evropa bez benzínového turbomotoru, Nový podvozek
  2. Hubená škála motorů za dobré peníze, S Octavií z očí do očí, Velkorysá výbava
  3. Na první pohled, Prostorný a důvěryhodný, Slušný zavazadelník
  4. Za volantem, Nesmyslná kontrolka, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků