Test Chevrolet Aveo Sportline: dobrý nápad

Aveo od Chevroletu není na trhu žádným nováčkem, ale jak se zdá, stále má co nabídnout. Vyzkoušeli jsme zajímavé provedení Sportline.
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Série Sportline, Nabídka verzí
  2. Testovaný vůz, Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor nepřekvapí
  3. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  4. Kompletní fotogalerie

Stále v kurzu

Již na tomto místě jsme vám přinesli první obrázky Avea nové generace, jež by se měla představit během příštího roku. Ta stávající však u zákazníků stále boduje a u nás patří k nejlépe prodávaným dováženým vozům. Nic si nenalhávejme, hlavním důvodem popularity Avea je jeho relativně nízká cena v kombinaci s poměrně prostorným interiérem a slušnou výbavou.

Nyní jsme pro vás krátce otestovali červený čtyřdveřový sedan z edice Aveo Sportline opatřený jednotkou 1,4 16V s výkonem 100 koní (74 kW). Na začátku připomeňme, že na tomto místě jsme vám přinesli naše podrobně popsané zkušenosti s provozem „krátké“, pětidveřové verze Avea osazené menším motorem 1,2 16V. V následujících odstavcích se tak soustředíme především na specifika zkoušeného stroje, jenž se vyznačuje výkonnějším motorem, jinou karoserií, ale především výbavovým paketem Sportline.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Série Sportline

K zvyšování atraktivity na trhu často přispívají různé akční série, ovšem importér Chevroletů jimi zrovna nehýří, pročež iniciativa často zůstává na koncových prodejcích. Brněnské dealerství Renocar proto vzalo situaci do svých rukou a pro zájemce o model Aveo zde nyní nabízejí zvláštní edici s doplňkovým označením Sportline.

Žadné sportovní náčiní samozřejmě nečekejme, nicméně tento nápad hodnotíme jako velmi zajímavý. V Renocaru v rámci této edice instalují litá kola s pneumatikami 185/60 R14, kůží obšitý volant a textilní koberečky s lemováním v barvě karoserie a opatřené nápisy Performance Renocar. Vzhledem k tomu, že se některé z těchto prvků nevyskytují ani v oficiální nabídce příplatkové výbavy, jen obtížně budeme počítat cenovou úsporu, přesto se jedná o zajímavou nabídku, o čemž se přesvědčíme v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Chevrolet Aveo s karoserií sedan je nyní k mání se zážehovými čtyřválci 1,2 16V/62 kW a 1,4 16V/74 kW a v pěti výbavových stupních. Základní provedení Base (242 900 Kč) zahrnuje například ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, airbag ve výškově stavitelném volantu, dělená a sklopná zadní opěradla nebo rádio s přehrávačem CD a MP3. Verze Direct (257 900 Kč) přidává posilovač řízení a čtrnáctipalcové ráfky, Star (289 900 Kč) má klimatizaci, druhý airbag, dálkové ovládání zámků či textilní čalounění dveřních obkladů, Premium (310 900 Kč) je bohatší o lité ráfky, elektrické ovládání všech dveřních oken a zpětných zrcátek, mlhovky, palubní počítač, volant a řadicí páku potažené kůží a ovládání rádia na volantu a provedení Elite (324 900 Kč) se vyznačuje automatickou klimatizací a bočními airbagy.

Base a Direct jsou kombinovány se slabším a Premium a Elite pak s výkonnějším motorem. Pouze u verze Star lze připlatit za větší motor (+ 7 000 Kč) a automatickou převodovku (+ 30 000 Kč). Pokud vám přijdou ceny vozů jako vysoké, pak vězte, že až do odvolání (které zřejmě jen tak neproběhne) jsou v rámci „akce“ poskytovány plošné slevy na všechny verze ve výši okolo 50 000 Kč. Dalších 50 000 Kč můžete alespoň naoko ušetřit při volbě financování skrze Chevrolet Finance, takže cena může vypadat ve výsledku i tak, jak je vyobrazeno na dveřích testovaného vozu.

Série Sportline vychází z provedení Direct a vyznačuje se již zmíněnými prvky, přičemž ji lze zakoupit s oběma motory. Základní verze stojí v této akci 192 900 Kč, pokud chcete klimatizaci a airbag před spolujezdcem s možností deaktivace, zaplatíte stále velmi zajímavých 206 900 Kč, resp. 213 900 Kč s výkonnějším motorem. Příplatek za metalízu činí 8 500 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále v kurzu, Série Sportline, Nabídka verzí
  2. Testovaný vůz, Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor nepřekvapí
  3. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  4. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků