Kapitoly článku:
Komfortní a poddajný
Jízda s Aveem je příjemná. Podvozek je odladěn velmi komfortně, vůz se díky tomu v zatáčkách více naklání, ale přesto jde o hbité auto. Také nedotáčivost je poměrně výrazná a při akceleraci v zatáčce se dosti nadlehčuje vnitřní přední kolo. Řízení není vzorem přesnosti, ale jde přiměřeně lehce a nepřenáší do volantu příliš vibrací. Pocit uspokojení v nás vyvolalo modifikované řazení. Jeho dráhy se zkrátily a zlepšila se jeho přesnost. Brzdy jsou účinné, i když při dlouhém a intenzivním brzdění mírně vadnou. Pokud si jste vědomi měkkého pérování, malých kol a obyčejné klikové nápravy vzadu, můžete s autem jezdit svižně a bezpečně. Pocítíte však každý kilogram nákladu, který vám na palubě přibude, jeho rozložení navíc dosti výrazně ovlivňuje chování vozu.
Dobrá koupě
Chevrolet Aveo jsme přebírali ve chvíli, kdy mělo najeto zhruba 1 200 km, a najeli jsme s ním takřka 900 km. Větší podíl na této vzdálenosti měl tentokrát mimoměstský provoz, na druhou stranu ježděný svižně a výhradně s klimatizací. Průměrná spotřeba za celý test se ustálila na hodnotě 6,4 l/100 km, což lze vzhledem k syrovosti motoru a provozním podmínkám považovat za slušný výsledek. Ve městě jsme jezdili se spotřebou 8,4 l/100 km a při vyloženě ekonomické jízdě spotřeba klesla pod 6 l/100 km. Předpokládáme, že po záběhu bude spotřeba až o 0,5 l/100 km příznivější.
Zkoušené Aveo v nás zanechalo dobré dojmy. Je to robustní, jednoduché auto s bohatou výbavou, ale nejpůsobivější parametrem je opravdu příznivá cena. Do karet mu kromě zmíněného hraje pětiletá záruka, mezi zápory lze zahrnout horší jízdní vlastnosti dané jednoduchým a měkkým podvozkem a poddajnými sedadly. V sumě svých vlastností však i přes svoji starší konstrukci stále drží krok s konkurencí. A to zvláště po velmi zdařilé modernizaci.
Vozidlo k testu zapůjčila společnost Renocar