Kapitoly článku:
Uvnitř praktický
Palubní deska je tvořena kombinací několika druhů plastů a zvláště v oblasti středového panelu je celkem čloenitá, takže nepůsobí fádně, ani lacině. Zvláště ve srovnání s předchozí generací. Ergonomie rozmístění ovládacích prvků je velmi dobrá, snad až na tlaqčítka dálkového ovládání rádia. Ta nejsou podsvícena a ovládají pouze úzké spektrum funkcí. Zpětná zrcátka lze nastavovat růžicí pod levým ventilačním otvorem v blízkosti regulace sklonu světlometů. Ty nás mimochodem příjemně překvapily. I přes jednoduchou parabolu nabízejí v potkávacím režimu dobře rozložené a ostře ohraničené osvětlení. Zvyknout je si třeba na spínání zadní mlhovky otočením konce pravé páčky pod volantem v místech, kde bychom hledali spíše spínání zadního stěrače. Ten se namísto toho aktivuje horizontálním pohybem páčky, která navíc nese růžici plynulé regulace cyklovače předních stěračů.
Přehledné ovladače
Přístrojový štít je spolu s palubní deskou podsvícen příjemným celeným světlem a přístroje mají efektní červené rafičky. Mezi velkými stupnicemi otáčkoměru a tachometru najdeme kromě menších ukazatelů teploty chladicí kapaliny a stavu paliva rozměrný monochromatický displej, kde lze sledovat kromě počítačů ujeté vzdálenosti ještě údaje palubního počítače. Přepínají se tlačítkem přímo na štítě a jejich počet je omezený, naštěstí se mezi nimi nachází dojezd na zbytek paliva. Nad středovým panelem se nachází displej digitálních hodin. Ovladače na rádiu i klimatizace vypadají ve spojení s displeji velmi hodnotně a dojem z auta výrazně zvyšují. Před řadicí pákou je praktická odkládací schránka a nad ní popelník. Další odkládací prostory jsou za pákou ruční brzdy (vedle ní je zdířka na 12V) a v předních dveřích. Tam je však jejich hrana stočena dovnitř, což znesnadňuje vyjímání předmětů. Středová loketní opěra chybí i vpředu, což je daní za užší karosérii. Potěšilo nás kvalitní zpracování interiéru, díky čemuž se ani při jízdách po špatných vozovkách neozývají odnikud pazvuky.
Žádný sprinter
Motor běží klidně a tiše a hluk se zvyšuje až v otáčkách přes 3 500 ot./min a 100 koní výkonu na relativně lehkém voze slibuje slušnou akceleraci. Jak vidíte ve výsledcích našich měřeních, skutečnost poněkud zaostala nad předpoklady nás i výrobce. Na vině bude jistě i značná syrovost motoru, který měl v době testu najeto jen něci přes 1 000 km. Klimatizační jednotka by měla být energeticky úsporná, protože nepracuje stále. O to více řidiče může překvapit její náhlé sepnutí, kdy zvláště při předjíždění či jízdě do kopce motoru výrazně ubere na výkonu. Motor se však přesto ochotně vytáčí a ideální tah poskytuje nad 4 500 ot./min. Přesto poskytuje solidní zátah již ze středních otáček, takže převody nejsou nijak extrémně krátké a při 130 km/h točí motor na pátou rychlost jen 3 500 ot./min. Pro dálniční provoz to však ideální auto není, zvláště proto, že je velmi citlivé na boční vítr a poryvy za předjížděnými nákladními auty.