Test Chevrolet Aveo 1,4: top-end pod 300 tisíc

75 komentářů

milan
1. září • 14:01

V srpnu 2006 jsem si koupil 1,4 sedana s klimou.abs,el.okna no prostě vše potřebné za 289 tis.KČ vč.DPH.K dnešnímu dni najeto 23000km.Auto bez závad,najeto po rozbytých venkovských silnicích vesměs kratší vzdálenosti,couračky.Problém je v tom, že nové auto je tuhé a má tak některé uvedené neduhy.Posuzovat by se mělo až tak po najetí 15000km kdy jde vše lehce,přesně a motor má vyníkajicí jizdní vlastnosti,musí si prostě sednout...Myslím si ,že současné posuzování tak zbytečně ubližuje tomuto povedenému autu.Těm kteří kritizují nárazové testy doporučuji at si koupí TANK....

peter
31. ledna • 18:09

mal som 5 rokov starsi model kalos 1,2 a najazdil som cez 100 tis km,a dalej sluzi mojim rodicom. tento cas som najazdil bez najmensich problemov. A minuly rok som presedlal na novsi model aveo 1,4 96 koni ,286 tis sk ,klima met abs 2 arbagy okna central 400l kufor atd. zatil som nad mieru spokojny . a ine znacky nemaly taky silny motor v ponuke v takej cene a naviac 5 rok zaruka.

Antracit
20. srpna • 12:03

cituji: "A bystrý čtenář si jistě domyslí, jak vybavenou Fabii by za podobný finanční obnos získal..."No já myslím, že bystrý čtenář ví, že za tyhle prachy má Fabii Elagance s výbavou o které se Chevroletu ani nesní.
Má kvalitní auto, s kvalitní technikou, dostupným servisem a ještě ho po výhodném leasingu výhodně prodá.
Nemluvím o tom, že vše co má Fabia nadprůměrné, tak má Aveo podprůměrné. (podovozek, řízení, brzdy, zpracování, bezpečnost)Já myslím, že pro Fabii Aveo není konkurent, že pro Aveo je konkurentem třeba Thália, Logan apod.

Ricardo
20. srpna • 14:59

S kvalitní technikou - myslíš recyklaci původní Fábie? :-D

Antracit
20. srpna • 15:04

Myslím, že to je právě nejlepší, má maximálně vychytané mouchy. Vždycky je lepší postupný vývoj, než nové auto ušité horkou jehlou. Proč myslíš, že Golf je stále etalonem nižší střední třídy? Právě proto, že jde touhle cestou.
Vždyť u Chevroletu neumějí ani udělat palubní PC, co měří spotřebu. V článku taktně zamlčeno.

petr
20. srpna • 16:30

V čem přesně je Golf etalonem nižší střední třídy ?

Antracit
20. srpna • 16:42

Třeba v prodejnosti? :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
20. srpna • 18:40

V tom případě je etalonem Corolla, Golf je celosvětově tuším druhý :-P

ddd
22. srpna • 18:13

hoši vy máte problémy...
srovnávat jedno unifikovaný hovno s druhým...

Ricardo
20. srpna • 15:12

Aha takže neochota udělat nové auto se obhajuje tím že tak je to vlastně nejlepší když se vymění jenom karoserie... Chevrolet je malé levné auto. Takže nemá ani tempomat, ani dvouzónovou klimatizaci a ani teda ten plaubní počítač. To není účel tohoto auta, komfort a bohatá výbava za normálních okolností patří do vyšších tříd. A nebo jsou potom perverznosti jako Fabia 1,2 Sport v nadupané výbavě za půl mega :-D

Antracit
20. srpna • 15:28

To jsi právě na omylu, jestli jsi viděl někdy ceník Fabie, tak víš, že Chevrolet je předraženej šmejd.
Za 330.000 Kč máš Fabii Elegance, který ten Chevrolet nemůže konkurovat. Holt si zvykni na to, že Škoda už může konkurovat i cenou, což dříve nebylo zvykem.
Jak vidíš, Škodě stači vyměnit karoserii protože technika je stále nadprůměrná. Chevrolet neumí udělat malé auto žádným z těch způsobů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ricardo
20. srpna • 16:31

Šmejd možná (lowend se dá do češtiny přeložit všelijak) ale předraženej určitě ne. Ta Fábie za 330 tisíc je totiž s podmotorizací 1,2 HTP a proti té Chevrolet staví 1,2 62 kW s plnohodnotným počtem válců. Ten ve výbavě LT stojí 280 tisíc, takže je od Fabie Elegance Edition o nějakých 50 tisíc levnější (záleží ještě jak se liší výbava). Je potřeba srovnávat srovnatelné.

Antracit
20. srpna • 16:37

Samozřejmě, srovnával jsem dle ceny.
Ten motor Chevroletu je zajímavý jen na papíře, ve skutečnosti patří tak na úroveň toho HTP. A že je čtyřválec to není u mě výhoda v tom, kam je tenhle motor určen nezáleží na počtu válců.
Výbavu Chevroletu mám dobře projitou, rodiče o něm uvažovali, nakonec po srovnání s konkurencí zjistili, že Aveo nemá šanci.
Pokud by jsi chtěl udelat srovnání, tak mi řekni o jakou výbavu Chevroletu se mám opřít a uděláme srovnání s Fabií.
Navrhuju něco co bude konkurovat Fabii Beat 1.2 HTP, která se dá koupit kolem 291.000 Kč (ceníkovka s klimou)

mirek
4. srpna • 12:08

Koukám, že jsi znalec motorů, jak můžeš srovnávat aveo 62 kW, se sekačkou natrávu jako je fabia.....

F12
11. září • 16:59

A jel si s tim autem když je ten motor dobrej jen na papíře? já s nim najel dost a ten zmetek mi tahnul pěkne odspoda. HTP musíš točit jak vocas.Co se týče prostornosti. fabka má možná větší jen kufr. Co se týče vnitřního prostoru tak je fabka traged. a nedej bože chtít do ní posadit někoho dozadu. s mym 1,92m sem tam zkroucenej jak paragraf. v aveu ne. Ale jak řikam. kecáš hovna. Já měl možnost jezdit s obouma a výběr bych měl jasnej. Lidi fakt neplette si sedan a hatch. Vnitřek stejnej ale co se týče motoru, tak nebe a dudy.

Ricardo
21. srpna • 11:43

Odpověď máš už nahoře - proti HTP má Chevrolet čtyřválec 1.2, cenu nejvyšší výbavy (stejně jako v testu) s tímto motorem jsem tam taky napsal.

Tajda
21. srpna • 23:00

Mno zrovna motor je hned vedle podvozku opravdu HRŮZA :-O:-O

petr
20. srpna • 16:29

Tak jsem kouknul na ceník Fabie a málem spadnul ze židle. Signalizace nezapnutého pásu řidiče a spolujezdce je pouze za příplatek 1.700,- Kč a to i u nejvyšší výbavy :-O
Ehm, co že to má Fabia technicky naprůměrného ? Benzínové motory určitě ne, common-rail diesely taky ještě nemá.

Antracit
20. srpna • 16:41

Vidíš a já to třeba oceňuju, že je za příplatek, protože já se třeba poutám i s přítelkou automaticky a nepotřebujeme ho, ani jsme za něj tedy nepřipláceli.A co má Fabia nadprůměrného oproti Aveu?1) podvozek
2) řazení
3) řízení
4) brzdy
5) bezpečnost
6) výbavu
7) antikorozní ochranu
8) dostupnost servisu
9) prostornost interiéru
10) kvalitu zpracování interiéru
11) použité materiály
12) promyšlenost originálního příslušenství
13) levnější servis
14) výběr motorů

Medved
21. srpna • 8:46

Nejak tu fabku precenujes...uvedom si, ze je to predrazeny zastaraly smejd s dobrou reklamou, to je cely.

petr
20. srpna • 18:42

Já to v dnešní době považoval (upozornění na pásy) za samozřejmost :-|
Jo tak to jo, já myslel, že to myslíš celkově v rámci celé třídy (nadprůměrnou techniku).

jjkk
20. srpna • 14:25

...a hlavně má drncající auto s krásným designem, který je navíc umocněn tím, že je možno tento skvost objednat s bílou střechou, což onu "kozí" stavbu nepatrně opticky zmírňuje (zlatá nádherná stará fábka);-)

Antracit
20. srpna • 14:46

Jseš snad ženská? :-D Nebo máš radši překrásný tuzing v podání Chevroletu?

bojler
19. srpna • 21:55

Kdyby se podival na vybavu, tak zjisti, ze FII Elegance E08 ma vybavy jeste vic a rozdil mezi radoby levnym autem a radoby drahym autem je "propastnych" 30 000Kc. Coz nezlobte se, ale vzhledem k vytykanym vadam je castka pomerne smesna..Samozrejme, ze uvazuju motor do mesta. O tom, ze korejci maji radi napsane vysoka cisla vykonu, o tom neni potreba mluvit. Nic proti, ale jejich zakaznici potrebujou pocit, ze "usetrili" a vyzrali na zly a skaredy automobilky.Ale proc ne. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

Edy
31. července • 12:08

To nejsou jenom napsane vysoka cisla vykonu,ja bych spis rek ze ty cisla korejci pisi podhodnocene zatim co skoda si jich pise nadhodnocene

Ricardo
20. srpna • 15:09

Rozdíl mezi Aveem a akční nabídkou Škody není 30 ale 60 tisíc, takže 20 % ceny auta.

pepa
21. srpna • 12:56

Dale je tam rozdil budouci prodejni ceny, rozdil v dostupnosti servisu dilu, zkusenosti neznackovych servisaku a opravami techto aut, je tam velky rozdil v bezpecnosti.... zadarmo ani Korea nehrabe ;-)

DaewooMaster
18. srpna • 19:31

"Chevrolet Aveo začal svoji pozemskou pouť před pěti lety ještě coby Daewoo Kalos. Pod design karosérie, který se do letošního roku prakticky nezměnil, se podepsal Giugiaro, jehož dítkem je i minivůz Matiz."- v Evropě se začal Kalos provádavat v létě roku 2002, což je IMHO let šest (jeho finální podoba byla představena ve Frankfurtu v roce 2001).- a to byla platforma T200. V roce 2006 přišla (autorem článku ignorovaná) 1. velká modernizace v podobě nové platformy T250, kteréžto Aveo se od toho předešlého výrazně liší zvenčí i zevnitř a právě z něj vychází letošní facelift, který je postaven na stejné platformě a má tuším i shodný interiér.- Italdesign není tvůrcem jenom Matize a Kalosu, ale naprosté většiny exteriérů všech aut značky Daewoo/Chevrolet (namátkou Lanos, Nubira I a II, Leganza, Evanda, Lacetti atd.)

vojta
19. srpna • 9:43

Kalos se v Evropě prodával od července 2003, vím to, byl jsem první hrdý majitel v ČR

Jiří Duchoň
19. srpna • 12:08

Dobrý den, body 1 a 3 Vašeho příspěvku Vám již vysvětlili předřečníci, mě zbývá jen vysvětlit bod dva. Je to jednoduché, na platformě T200 se dodnes vyrábí hatchbacky, zatímco sedan stojí od začátku na platformě T250. Pokud byste měl zájem o nějaké další informace o vozech Daewoo/Chevrolet, zejména Aveo, navštivte některou ze stránek, např. http://aveoclub.oldasoft.eu/Web/Espy.aspx. Příjemný den!

DaewooMaster
19. srpna • 19:51

Teď mi není zcela jasné, jestli si děláte jen legraci, nebo ty Vaše nesmysly myslíte vážně? :-O 4D (tj. sedan) stejně jako 3D a 5D (HB) byl od roku 2002 na platformě T200 a na T250 přešel 4D teprve v roce 2005 (v Evropě o rok později) a 3D/5D (je to konkrétně T255) loni (v Evropě letos).Je proto s podivem, že své čtenáře vybízíte ke čtení, ale sám, ač by to z titulu Vaší pracovní náplně mělo být samozřejmostí, informace získáváte pravděpodobně pouze vlastním (špatným) odhadem. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, že mi doporučujete k pročtení článek jakéhosi Oldy, kde je uvedeno přesně to, co jsem už psal a tedy opak toho, co se snažíte neustále tvrdit a tímto článkem (vtipně!) podepřít! :-O Nebo Vy snad chápete věty z článku z Vašeho linku: "V centrální a východní Evropě byl prodáván T200 jak Chevrolet Aveo od samého začátku. T250 nahradil T200 sedan v roce 2006" nějak jinak? :-DNo a teď zpátky ještě k začátku prodeje Kalose (v Evropě) - to, co si naivně myslí hrdý vojta z Dolní horní přece nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu... Nebo snad namátkou tento autobarzar nabízí auto, které bylo vyrobeno podle Vás v budoucnosti?:http://automoto.globe-max.cz/cs/inzerat/102568/daewoo-kalos-1-4i-klima-2002/cursor/9A když už se Vám tedy nechce číst cizí (byť Vámi doporučované) weby, tak aspoň letošním oficiálním tiskovým materiálům automobilky byste mohl věnovat nějakou pozornost: http://www.gmeurope.info/4todrive/downloads/chevrolet/cz/pdf/02_CZ_Aveo_Market.pdf
http://www.gmeurope.info/4todrive/downloads/chevrolet/ie/pdf/01_IE_Aveo_Summary.pdfNebo podle Vás sama automobilka lže, když tvrdí, že Kalos/Aveo v Evropě prodává od léta roku 2002? :-/
Můj příspěvek byl původně míněn jen jako telegrafické doplnění a upřesnění údajů z článku. Avšak takovou míru sebestřednosti a neschopnost uznat své omyly jsem skutečně od profesionála nečekal... :-( Raději tedy už ani nereagujte, neboť se domnívám, že jste se už zesměšnil dostatečně a na další Vaše zlehčování faktů a mlžení tu nikdo zvědav asi není...

Jiří Duchoň
22. srpna • 1:39

Dobrý den, při tvorbě článku jsem vycházel ze sobě dostupných informací a osobních zkušeností. Nyní uznávám, že ty Vaše jsou rozsáhlejší, ta moje nebyly úplné a nezvratitelné. Také přiznávám, že můj poslední příspěvek byl poněkud kousavý. Doufám, že jsem Vás nenazlobil příliš a že se na Autorevue.cz budeme potkávat dále. Děkuji, příjemný den!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
22. srpna • 14:45

Zdravím, kousavost jsem zaznamenal a bohužel jsem se neudržel a ve své reakci jsem se k ní také uchýlil. Oceňuji Vaši sebekritiku. Příště doporučuji čerpat prvotní informace např. z Wikipedia.org, kde funguje něco jako princip veřejné kontroly, takže většina informací by tam měla být relevantní...

JoKo_
18. srpna • 20:57

pokial ma pamat neklame, tak lanos a leganza su dielom italdesignu a nubira je dielom italian i.de.a institute {alebo ako sa to pise}. a pri lacetti hb ma na starosti italdesiign a sedan mal na starosti pininfarina...

DaewooMaster
19. srpna • 19:11

Italian I.DE.A Institute má na svědomí pouze Nubiru I, Nubira II byla faceliftovaná přímo v Daewoo, aby zapadla mezi Lanose a Leganzu od Italdesignu, Nubira III (později přejmenovaná na Lacetti) je dílem Pininfariny... Takže ano, spletl jsem se (nedělá mi problém přiznat omyl, NA ROZDÍL od autora článku), do mého předešlého příspěvku si tedy místo Nubiry dosaďte třeba interiér Tacumy (exteriér je dílem Pininfariny).To ale nic nemění na tom, jak jsem psal, že Italdesign designoval většinu novodobých vozů Daewoo/Chevrolet a ne stěží 2, jak vyznívá věta v článku...

Standa
18. srpna • 10:07

V EuroNCAP dostal tenhle zázrak krásnou jednu, ano JEDNU hvězdu: :-O:-Ohttp://www.euroncap.com/tests/chevrolet_aveo_2006/250.aspx

no name
18. srpna • 10:39

No a v americké obdobě dostalo Aveo sedan plný počet. A disproporcí ve výsledcích, mezi evropskými a americkými crash testy je více. Příklady jako Aveo, Civic, Focus a další jasně ukazují, že jsou tyto syntetické testy zcela k ničemu, jinak by nemohlo auto v jednom nesmírně excelovat a v druhém zcela propadnout

Standa
18. srpna • 16:14

Vypadá to, že nejde o stejné vozy.Podívejte se na fotky:http://www.euroncap.com//carimages/250_side.jpg
http://www.safercar.gov/staticfiles/DOT/safercar/ncapmedia/images/2006/06Aveo-s.jpg

petr
18. srpna • 14:06

Ve kterém testu dostalo Aveo plný počet ? Já koukám na IIHS a tam má při nárazu zepředu hodnocení Acceptable (http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=742), což není plný počet a zboku má dokonce ještě horší hodnocení a to Marginal (Good - Acceptable - Marginal - Poor), viz. http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=711

no name
18. srpna • 14:31

Tak podstatnější je NHTSA. Např. zde naleznete přehled bodů jednotlivých aut z roku 2007: http://www.dot.gov/affairs/nhtsa0307.htmJednoduše řečeno v EuroNCAP to auto dopadlo naprosto tragicky. V US testu je to v podstatě plný počet v základních parametrech a standard v ostatních. Ano, americké testy nejsou "tak tvrdé" jako evropské, ale pak je otázkou, jak je možné, že auto, které vcelku uspělo v EU testu pak neuspělo v USA testu, když ten americký test má být snazší.Mám na to jediné vysvětlení - každý crash test má přesnou specifikaci průběhu a automobilka má možnost připravit vůz právě na tento typ nárazu. Jenže nikdy nelze vůz udělat dobře na dva typy nárazu - EU vs. USA a proto ty disproporce ve výsledcích. Prostě auto je optimalizováno na úspěch v jenom z nich.Jiné vysvětlení nevidím.

petr
18. srpna • 15:27

Americká IIHS i EuroNCAP mají podobné hodnocení, tedy dělají crashtest při rychlosti 40 mil/h (= cca 64 km/h) se 40% překrytím do deformovatelné překážky. NHTSA pouští auta do bariéry pomaleji, konkrétně při rychlosti 35 mil/h (= cca 56 km/h), bližší info o překrytí a bariéře po zběžném prohlédnutí webu nevím. Další rozdíl může vzniknout tím jaké hodnoty a jaké rozmezí volí pro určení zranění (např. riziko zranění 9% může v NHTSA znamenat 5*, ale v EuroNCAP jen 4*). Dále EuroNCAP hodnotí auto jako celek, tedy nejen riziko zranění, ale i to jakou silou jdou otevřít dveře po havárii apod., NHTSA hodnotí pouze riziko vážného zranění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
no name
18. srpna • 16:28

Já neřeším hvězdičky, to jsou údaje o ničem. Když už, tak u EuroNCAP body jednotlivých disciplín, ale hlavně samotný komentář, kde je popsáno co se dělo. Pokud v jendom napíšou, že výsledek je tragický a ve druhém, že výsledek je na úrovni ostatních vozů, tedy zcela standardní, tak je něco v nepořádku a jeden z testů je tím pádem špatný.Jelikož mají vozy v daných testech vždy stejnou metodiku, měly by dopadnout vždy stejně. Tedy pokud auto uspěje v jednom, mělo by i v druhém a naopak. Pokud v jednom uspěje a v druhém propadne je něco špatně.To "špatně" je pak pro mne skutečnost, že automobilky cíleně staví své vozy na absolvování určitého crash testu a optimalizuje bezpečnost, deformační zony apod. právě na tento konkrétní test. A tím se může stát, že v druhém testu s jinou metodikou (a nejde jen o rychlost, ale o překrytí, deformovatelnou-nedeformovatelnou překážku...) nemusí toto nastavení fungovat tak dobře a je zde špatný výsledek.Ve finále jsou pak pro mne podobné testy zcela nic neříkající, jelikož vidím výsledek jednoho zcela syntetického testu ve kterém auto propadlo a druhý výsledek zcela syntetického testu, ve kterém auto dosáhlo kvalit jiných vozů. Přeneseno do reality - je jedno, jakého hodnocení vozy v těchto testech dosáhnou, jelikož jak jde vidět jsou výsledky zcela nic neříkající a nelze tyto výsledky použít ani pro jakési srovnání míry pravděpodobnosti zranění/úmrtí mezi jednotlivými modely segmentu.

Standa
18. srpna • 17:33

viz můj příspěvek níže

Medved
18. srpna • 15:51

spis si myslim, ze jde o prachy...od te doby, jak prosaklo na verenost, jak se delal test na nektere skodovky, namatkou na roomstra, tak to betu z rezervou.

Slaine
20. srpna • 0:44

Myslíš špatně. Neprosáklo nic, všechno jsou oficiální informace přímo od zdroje, tedy od euro ncap. Napsat "prosáklo" svědčí o tvé slušně řečeno neinformovanosti. O prachy samozřejmě jde, ovšem to, díky čemu je euro ncap nejrespektovanější crash test přinejmešním v Evropě, je právě jeho nezávislost, takže pochybuji, že by se nechali uplatit a ohrozit tak svou holou existenci kvůli pár šupům za pět hvězd pro Roomstera. Když už myslíš, zkus to příště dělat hlavou.

petr
18. srpna • 16:18

Jak prosáklo ? To že Roomster při prvním testu selhal tam pořád je :-D Taky tam píšou, že to Škodovce řekli a po úpravách udělali opravný test a taky tam je stále uvedeno, že Škodovka prodané Roomstery opravovat nebude :-( Podobně dopadl i crashtest Toyoty RAV4, ta dělala taky reparát :-/

Standa
18. srpna • 17:35

Přesně tak:"In the first frontal test, cables attached to the battery were damaged, shorting out the electrical supply. As a result, the seatbelt pre-tensioners failed to fire and the airbags fired late. Euro NCAP allowed Skoda to re-test the car with modifications to address these areas of concern. In the re-test, the cables were again damaged, despite Skoda's efforts to protect them, but the airbags and pre-tensioners fired as intended thanks to a re-programmed control unit and a capacitor in the circuit to the control unit and the pre-tensioners."

Dusan
18. srpna • 13:18

Proc by Civic a Focus nemohli v testech dopadnou rozdilne v Evrope a v USA, kdyz jde o jina auta? B-]

no name
18. srpna • 13:40

Ano? Civic sedan se prodává v EU a také v USA se stejným motorem 1,8. Drobný rozdíl ve tvarování mřížky chladiče toho moc nezmění. Focus sedan EU specifikace se do USA také dovážel, nevím jak je to u současné generace, měl jsem namysli tu minulou.Takže cigárko z pusy ven a zkuste více studovat, než začnete mluvit o dramatických rozdílech.Ono těch aut s různýmí výsledky je více a rozdíly to nejsou většinou kosmetické.

Dusan
19. srpna • 6:45

Civic Sedan se mozna prodava tam i tady, ale v Evrope nebyl nikdy testovan. V Evrope sla dvakrat do testu pouze jako hatchback coz je dost jine auto. Co se tyce Fordu Focus, tak tam lze porovnavat pouze stary model a ten dostal v Evrope na svou dobu velmi solidni ctyri hvezdy a v USA 4 - 5 hvezd, coz vcelku odpovida. To ze nasledne testy Focusu z poslednich let uz jsou v USA horsi je vcelku pochopitelne, protoze testy se vyviji a podle dnesnich standardu uz Focus I tj. model z roku 1999 opravdu nema moc co nabidnout.

Standa
18. srpna • 16:09

Možná by bylo dobré napsat, o jakých vozech (generace, rok výroby) mluvíte. Protože když napíšete Focus, tak každý hledá poslední model.A docela aby mě zajímaly ty další vozy, které dopadly rozdílně.

Medved
18. srpna • 10:13

Tohle je test na jine auto

w
18. srpna • 9:57

odporucam autorovi si nabuduce vyhladat, co dane anglicke slovo znamena skor, nez ho v (nadpise) clanku pouzije. Aveo nie je a podla vsetkeho ani nikdy nebude top-end. Aveo, ako aj cele daewoo je aj na pomery kategorie low-end lacna(?) a nekvalitna zalezitost

duuri
18. srpna • 10:08

top malo znamenat ze top stupen vybavy u modelov avea:) ;-)

Jiří Duchoň
18. srpna • 10:06

Dobrý den, děkuji za Vaše laskavé doporučení, ale měl jsem na mysli, a v článku jsem to myslím popsal, top-end v nabídce modelu Aveo. To, že Chevrolet patří v Evropě spíše k ekonomickým značkám, je samozřejmě pravda. Děkuji!

Zdeněk
18. srpna • 7:14

Při koupi nového auta jsem se byl také koukat na Aveo, ale sedan.
Rozhodoval jsem se mezi "lacinými" značkami Hyundai Accent a právě Aveo.
Aveo 1,4 za cca 305 000Kč a nebo Accent 1,5 CRDi za 319 000 Kč??
Vyhrál jednoznačně Accent! 1,5 Common-Rail za ty prachy asi levněji neseženu a výbavu to má prakticky stejnou...ne-li lepší.

Jirka
18. srpna • 22:46

Ja taky koukal po Aveu a i Accent jsem zkusil. Accent byl v podode, ale Aveo bylo naprosto otresny! Motor ktery ma mit 74 kW vubec netahnul, byl hlucnej prevodovka byla jak ve Skodovce 120. U me to nakonec vyhral Ford Fusion. Je skvelej, ale obcas si rikam jestli jsem taky nemel koupit Accent s CRDi.

Tajda
21. srpna • 22:48

Mám podobné postřehy jako ty....protě mi příjde, že ti koníci jsou jenom na papíře ...ale kde nic tu nic. Na papíře vypadá výkon pěkně, ale na silnici .....kde nic tu nic.

DaewooMaster
18. srpna • 19:10

Jenze sedan je jeste starsi generace z roku 2006, modelove provedeni 2008 se tyka jen 3D/5D HB.

Kubas
18. srpna • 8:38

Tenhle motor mam v Getzu a pláču a pláču. Spotřeba je naprosto tragická (6 l kombinace a to jezdim hodně úsporně.) Pro zajímavost je spotřeba ještě vyšší než u C5 1,6 HDi.

Zdeněk
18. srpna • 13:12

Tak to tě lituju, ale asi jsi to blbě zajel, protože já nemám problém jezdit za 4,7 a to ti můžu odpřísahat na smrt moji mámy:-P Když to honím, tak cca 5,5. máš 81 kW a 235 nm??? nebo máš jiný typ??

glider
18. srpna • 9:29

LOL ked je pre nekoho spotreba 6l tragicka tak ja uz ozaj neviem kam sme sa to dostali :-|

Kubas
19. srpna • 19:45

Pokud vezmu, že s autem o dvě třídy větším jezdím za méně, pak mi to jako trága opravdu přijde.

Medved
18. srpna • 10:22

Kdyz si vezmu ze moje auto zere v primeru 6,5l, je to benzinak a rozhodne ho nesetrim. Kdyz si vezmu kolik stoji benzinak, kolik naftak, a kolik me stoji litr toho ci onoho.....

Jerry
18. srpna • 6:25

na zacaku clanku pisete ze motor ma 74kW a auto je lehke tudiz akcelerace neni problem a na konci zase ze pocitime kazdy kilogram navic ..... pochopil bych to u neceho typu HTP ale ne u ctyrvalce 1,4 16V
usporna klimatizace? :-D:-D jestli usporna klima znamena ze se auto cestou do kopce zastavi tak uz vazne nevim co si o tomhle clanku myslet

w
18. srpna • 9:59

klimatizacia v tomto pripade funguje ako opak hill holderu, ktory podrzi auto, aby sa neposunulo naspat :-)

Filip
18. srpna • 6:19

JE zvláštní, jak se dojmy z auta mohou zásadně lišit ... Aveo jsem měl možnost před nedávnem bohatě projet a otestovat - osobně jsem byl více než zklamán - pokusím se shrnout své dojmy :* velice špatná jízdní stabilita - oproti například fabii má podvozek opravdu co dohánět
* slabé brzdy - zejména po jejich zahřátí je cítit silný útlum
* relativně stísněná kabina
* na mohutném volantu je nešťastně umístěná houkačka (dvě malá tlačítka po stranách)
* materiály jsou laciné a kvalita zpracování řekněmě "nepřesvědčivá"
* podobně jako Dacia pouze 6 let na prorezavění karoserie
* nemožnost připlatit si za stabilizační systém
* absence hlavových airbagů (byť za příplatek)atd. atd. Obecně je myslím Aveo spíše konkurencí pro zmíněnou Dacii Logan, případně dnes již lehce obstarožní klasiku Hyundai Getz - na srovnání s konkurencí typu Toyota Yaris, případně Škoda Fabia (Polo), či novou Ibizu atd. Aveo nemá ani vzdáleněně.
Když pak vezmeme v úvahu různé zvýhodněné cenové nabídky (například aktuálně Toyota Yaris) a přihlédneme i k budoucí ceně ojetiny, nejeví se nákup Aveo jako koupě k doporučení.

bubo
19. srpna • 7:26

podvozok je makky, ale drzi stopu. podobne ako starsie renauty scenic. auto sa nakloni, pohupuje sa na nerovnostiach, ale napriek naklonu stopu drzi

Ricardo
18. srpna • 20:07

Stabilizační systém v malém autě? to je ta mediální masáž... Kdy bude "potřeba" ESP i na jízdní kolo? :-D

Bleeer
19. srpna • 8:27

Cyklisti s tim právě začali! Už jako malí používali balanční kolečka... B-]

Filip
19. srpna • 0:56

Přesně podobné argumenty si pamatuju před docela nedávnou dobou ohledně airbagů :-) "nikdo je nepotřebuje, do malých aut jsou zbytečné atd ... ". Ruku na srdce - koupil by sis dnes nové auto bez airbagů ? Se stabilizací je to stejné jako s každým jiným bezpečnostním prvkem .. je "zbytečná" do té doby, kdy jí - byť jedenkrát - člověk skutečně nepotřebuje ...

Ricardo
19. srpna • 16:42

Jenže airbag je pasivní systém co řeší nastalou situaci zatímco ESP je "pomocník" co mění chování auta. Lepší než mít ESP je napřed vyrobit výborně ovladatelné auto a pak s ním jezdit odpovídajícím způsobem. Vrhat se bezhlavě s do zatáček a spoléhat se na to že ESP všechno zkoriguje je cesta do pekel. Nehledě k tomu že Aveo nemá ani dost výkonu ani příliš těžkej předek na to aby bylo bez ESP nezvladatelné.

Koumeles
18. srpna • 8:49

Ja mam jine zkusenosti. Podvozek je mekci, ale to mi jako nevyhoda nepripada. Brzdy mi prisli ostrejsi. Kabina je prostornejsi, na ukoru kufru. Jezdil jsem s 1,2 a je zivejsi s mensi spotrebou nez klasicka 1.4 na fabce....V uvedenm vypisu vozu se Fabka nechyta ani na jedno. :-P Mozna na toho Logana, ale to nevim jiste.

Tajda
21. srpna • 22:44

Co se týče podvozku, je to opravdu hrůza....do zatáček je to jako na houpačce a jistota vozu v zatáčkach tomu také odpovídá. Motor oproti minulé generaci je silnější, ale co ta převodovka? Chevo je prostě oproti konkurenci minimálně o generaci zpět.

Slaine
20. srpna • 0:33

Brzdy ti přišly ostré nejspíš kvůli tomu, že jsou poněkud přeposilované. Jejich reálný výkon je však mizerný. Osobně z této kategorie aut zdaleka nejlépe hodnotím Clio.

Doporučujeme

Články odjinud