Test Chevrolet Aveo 1,4: top-end pod 300 tisíc

Prodejci poutají zajímavými cenami „již od“. Nestává se ale často, aby cena nejlépe vybavené verze zůstala na zajímavé hodnotě.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Zdařilý facelift, Nový interiér, Na dálky čtyřmístný
  3. Uvnitř praktický, Přehledné ovladače, Žádný sprinter
  4. Komfortní a poddajný, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

V případě pětidvéřového Chevroletu Aveo se to ale daří. Vyzkoušeli jsme jeho nejvýkonnější a nejlépe vybavenou variantu, jejíž cena, nebýt příplatkové metalízy, by se zarazila pod 300 000 Kč. Je třeba dodat, že Aveo je v současné akční nabídce připraveno se slevou 37 000 Kč, při využití leasingu však může být úspora i 70 000 Kč. My se však v tomto testu budeme zaobírat cenami z ceníku zmíněné kampaňové slevy pro platbu v hotovosti. Jak se dočtete dále, ve většině ohledů, snad s výjimkou jízdních vlastností, je to auto srovnatelné s tahounem trhu, Škodou Fabií. A bystrý čtenář si jistě domyslí, jak vybavenou Fabii by za podobný finanční obnos získal...

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Zájemce o nedávno faceliftované Aveo má celkem snadnou volbu. K dispozici jsou mu dva zážehové čtyřválce (1,2i 16V/62 kW a 1,4i 16V/74 kW) a tři stupně výbavy (Base, LS a LT). Jak jsme od asijských dodavatelů zvyklí, nabídka doplňkového sortimentu disponuje kromě metalízy snad již jen koberečky či zámkem zpátečky. Částečnou kompenzací je rozdělení výbav Base do pěti a LS do tří podskupin. Nejlevnější pětidvéřové Aveo se slabším motorem se nyní prodává za 227 900 Kč a jeho výbava zahrnuje třeba ABS, airbag řidiče, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, otáčkoměr, rádio s přehrávačem CD, MP3 a vstupem AUX či tónovaná skla a lakované nárazníky. Námi testované vrcholné provedení se vyznačovalo výbavou, jež svým rozsahem přesahuje hranice nižší třídy. Kromě zmíněného jsme na palubě vozu našli celkem čtyři airbagy, mlhovky, digitální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky stavitelná zpětná zrcátka a ovládaná zadní okna, ovládání rádia na volantu nebo kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


Testovaný vůz:

Chevrolet Aveo 1,4i 16V LT
Cena:
303 400 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
4x
El. řízení podvozku:
ABS
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ne
Klimatizace:
Ano, digitální
Autorádio:
Ano, na CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

    

    
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Zdařilý facelift, Nový interiér, Na dálky čtyřmístný
  3. Uvnitř praktický, Přehledné ovladače, Žádný sprinter
  4. Komfortní a poddajný, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků