Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

V tomto testu jsme pro vás krátce vyzkoušeli zcela novou generaci kompaktního modelu Chevrolet Aveo s motorem 1,2i/63 kW.
Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný
Seznam kapitol
  1. Korejské kořeny, americká značka, Růstové hormony, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Výrazná příď, Uvnitř
  3. Než nastartujeme…, Hračka před volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty,
  5. Kompletní fotogalerie

A vystupujeme

V posledním odstavci si laskavý čtenář určitě povšimnul jisté nadsázky, jejímž cílem rozhodně nebylo urážet Aveo ani majitele málo výkonných automobilů. Nová generace Chevroletu Aveo v nás zanechala velmi dobrý dojem, sumou svých vlastností a výbavy dnes patří zvláště v testovaném provedení (jež bude podle všeho jedním z nejprodávanějších) mezi nejzajímavější malé vozy na trhu. Pokud ale budete mít v rezervě 10 000 Kč, raději oželte metalízu a dejte je za motor 1,4i/74 kW, který jistě nabídne lepší dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme již naznačili v úvodu, výše popsaný vůz jsme měli k dispozici tentokrát pouze velmi krátce a najeli jsme s ním jen něco přes 200 km, takže ani spotřebu paliva jsme nebyli schopni objektivně změřit a museli jsme se spolehnout na údaje palubního počítače. Na dálnici jsme vůbec nevyjeli, ve městě se spotřeba poměrně „syrového“ motoru pohybovala okolo 7 l/100 km a při klidné jízdě mimo město jsme se dostali na 5,9 l/100 km. Chevrolet Aveo je kvalitně postaveným, předvídatelně se chovající a rozumně naceněným autem, s jehož nákupem neprohloupíte, ale musíte se smířit s levně působícími částmi interiéru a „hračkoidním“ přístrojovým štítem. 

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Renocar (www.renocar.com)

 

Základní technické údaje

 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC, Ecotec
Zdvihový objem motoru, typ
1 229 cm3, zážehový
Vrtání/zdvih
73,4/72,6 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
63 kW (86 koní)/5 600 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
115 Nm/4 000 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,4 s
Nejvyšší rychlost
171 km/h
Převodovka
man., 5 st.
Objem zavazadl. prostoru min/max
290/653 l
Objem palivové nádrže
46 l
Hmotnost pohotovostní/celková
995/1 559 kg
Spotř. paliva město/mimo město/komb.
7,1/4,6/5,5 l/100 km
Emise CO2
129 g/km
Rozvor náprav
2 525 mm
Délka/šířka/výška
4 039/1 735/1 517 mm
 

 

Naměřené hodnoty

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech
Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
3 700 ot./min.
-
-
3
2 500 ot./min.
4 500 ot./min.
-
4
1 800 ot./min.
3 200 ot./min.
4 700 ot./min.
5
-
2 250 ot./min.
3 800 ot./min.

 
 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
15,29
2
15,17
3
15,05
Průměr
15,170

 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
3. st.
9,20 s
4. st.
11,43 s
 
 
80 – 120 km/h
 
4. st.
18,38 s
5. st.
24,28 s

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Korejské kořeny, americká značka, Růstové hormony, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Výrazná příď, Uvnitř
  3. Než nastartujeme…, Hračka před volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty,
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků