Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

42 komentářů

Ivan
22. listopadu • 21:11

samozrejme už len cez obrazky som si vsimol plno použitých aj materialov aj fuknčných prvkov z Daewa ,ale to nevadí,sám som mal TICO a mám Espero-pohodlné auto vôbez nie je z tzv levných materialov ako to popisuje pisatel..u Avea
dnes ozaj ani neviem čo by som chcel aké auto určite aj týmto daewám chevroletom
mám vacsiu dôveru povedzme ako ku derivátom volkswagenu/anpr skody..vyrábanej
v Cechách,na Slovensku a co ja viem kde este...mám obavy aj u Renaultov,z Citroenov ale napodiv menej z Dácie/asi že je tam menej elektroniky..a mal som aj daewoo Matiz montovaný v Rumunsku/bezproblemové auticko..
mal som aj Hyundai Getz no problem ..i ked neviem aké su spolahlivé I30 vyrábané v Cechách?..takže ozaj dnes si clovek ťažko vyberá..:-|

Ivan
22. listopadu • 21:11

samozrejme už len cez obrazky som si vsimol plno použitých aj materialov aj fuknčných prvkov z Daewa ,ale to nevadí,sám som mal TICO a mám Espero-pohodlné auto vôbez nie je z tzv levných materialov ako to popisuje pisatel..u Avea
dnes ozaj ani neviem čo by som chcel aké auto určite aj týmto daewám chevroletom
mám vacsiu dôveru povedzme ako ku derivátom volkswagenu/anpr skody..vyrábanej
v Cechách,na Slovensku a co ja viem kde este...mám obavy aj u Renaultov,z Citroenov ale napodiv menej z Dácie/asi že je tam menej elektroniky..a mal som aj daewoo Matiz montovaný v Rumunsku/bezproblemové auticko..
mal som aj Hyundai Getz no problem ..i ked neviem aké su spolahlivé I30 vyrábané v Cechách?..takže ozaj dnes si clovek ťažko vyberá..:-|

Ivan
28. října • 8:36

skoda,že este nie je otestový aveo s dízlom..:-/

Jirka
15. září • 15:05

Tak jsem byl v salonu se na Aveo podivat. Pocity:
- z venku hezke (sedan)
- uvnitr obstojne
- trapny display tachometru
- dovreni dveri papirove
- uzka sedadla
- celkove spis zklamani z verze LS. Lepsi tam nemeli. Ptal jsem se na avizovany diesel 1.3 Multijet a pry az na jare, ze nejsou soucastky do dieselu obecne. Treba i u Cruze se da diesel koupit jen jako skladovka, jinak neni. Tak nevim.

Antiautomat
15. srpna • 17:53

celkom zaujimave male auto, davam tomu celkom dobru sancu, skoda len tej zadnej casti, ale je to vec vkusu. Jedno z mala aut, ktore by som si celkom rad skusil, sama zvedavost ;-)

Dave
17. srpna • 10:30

Jasně nové Aveo vypadá hodně dobře, já bych osobně ale spíš šel do provedení sedan s motorem 1,4 ( máme doma předchozí model s motorem 1,2 -ideál na kratší cesty, protože tolik nežere, ale na dálnici je takové "trochu línější" nemá takovo výkonovou rezervu na předjíždění) ale jinak myslím slušná kára za dost dobrý peníze

seky
26. srpna • 14:17

Aveo nové generace patří k nejlépe hodnoceným vozům současnosti a vůz se stal vzorem pro ostatní. Od nezávislé organizace Euro NCAP získal Chevrolet Aveo čerstvě 5 hvězdiček a celkově je lépe hodnocen, než novinkový model Audi A6, BMW X3 nebo Hyundai i40

Saj
15. srpna • 9:52

Teda ten budík mi vyrazil dech. To je hnus a styděl bych se na to koukat..
Jinak motor 1.2 63kw to je slušný. Kupodivu stejný jako ma VW, ale ten má turbo...přestože má stejný výkon, parametry tsi jsou mnohem lepší.

F12
15. srpna • 14:09

Výkonově to nejde s turbobenzínem srovnat. Mě se taky turbobenzíny líbí. Ale do městského auta bych to asi nechtěl. Tam je pak docela brzo zaděláno na problém.

jandaxx
15. srpna • 11:14

To asi bude tím větrákem v sání ne?:-D

Jarda
11. srpna • 18:46

Já to auto neznám, ale v článku píšou, že na signalizaci chladící kapaliny, jakou má teplotu a tudíž i to kolem motoru jaksi pozapomněli. Tak jsem z toho jelen. :-|:-)

jandaxx
12. srpna • 7:35

Jardo Jelene, je to takto. Auta, která nemají klasický ručičkový budík teploty chladící kapaliny, mívají jednu, nebo dvě kontrolky. Pokud je chladící kapalina příliš studená, svítí modrá kontrolka. Ta po zahřátí chladící kapaliny na nějakou teplotu(třeba 50°C) zhasne a na palubce nesvítí nic. Po přehřátí motoru na nějakou nebezpečnou teplotu se ta samá kontrolka(nebo jiná, podle toho, jestli má auto kontrolky dvě, nebo je funkce studený/přehřátý motor sdružena v jedné) rozsvítí červěně. Z textu vyplívá, že Aveo signalizuje pravděpodobně pouze přehřátý motor a při studeném nesvítí nic. Což je podle mne velká chyba, protože v zimě se bod zahřátí motoru odhaduje velmi těžko. Pokud u studeného motoru svítí modrá kontrolka, bylo by dobré to do textu autorem článku doplnit. Chápeme?

gramatik
8. října • 21:37

určite "vyplíva?" No, daj ešte raz, možno sa trafíš...:-D

m
12. srpna • 13:39

Tak či tak.. jestli je to podobné jako u mojeho Hyundaie Accent 2000, tak za celých 11let, žádný problém s přehřátím, prostě párminut po nastartování, se ručička vyšplhá na půlku ukazatele a tam je permanentně, ať stojíme v koloně, nebo valíme po dálnici. Klima-neklima.
Takže já vlastně tenhle budík ani nepotřebuju :)

senegalec
13. srpna • 14:43

Za celý jeho život som ju nepotreboval.
Žena mala 14 rokov Hyundai Accent 1300 vyr. v Korei (dala ho dcére) teraz má Hyundai i20 (vyrobený v Indii) dva roky a doteraz na obidvoch autách nebol žiaden problém.Jednoducho sú autá,ktoré sa skoro vôbec nekazia.Ja mám Ford C-max (vyrobený v Nemecku) a mám s ním celý kopec starostí.Síce drobných, ale mám.

jandaxx
13. srpna • 15:56

To je pravda. Měl sem jednoho korejce a to byl sráč, že to svět neviděl. Ovšem paušalizovat nelze, takže to ber jen jako technickou poznámku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
senegalec
13. srpna • 16:46

Tiež veľa napovie aj dĺžka záruky od výrobcu.
Hyundai dáva na i20 záruku 5 rokov.
Pochybujem,že by ju dával,ak by vedel,že auto je kazivé (spôsobil by si sám problémy).Na Forda C-max som mal záruku iba 2 roky.A bolo to poznať. Už v treťom roku odišla klima, potom hadica kvapaliny posilovača riadenia, manžeta šaltpáky, výfukový pletenec a kopec drobností.
Mám ho 5. rok a prestal som kupovať originálne diely.

jandaxx
13. srpna • 20:47

Kdybych Ti tady napsal, co vše se zesralo v průběhu tří let a najetých 50 000 kilometrů, tak tady zešedivíš a problémy C-maxe budeš brát jen jako dětské nemoci náběhové série. To myslím vážně. Raději to nechtěj vědět.

senegalec
14. srpna • 10:02

.....ktoré mám v súčasnosti k dispozícii.Bežnú a plánovanú údržbu nepočítam !Za celých 13 rokov na Accente odišiel iba motor ľavého ostrekovača reflektora. Je pravda,že auto má iba 95 000 km.Prvý majiteľ.Za 2 roky na i20 sa nepokazilo nič. Auto má 18 000 km.Prvý majiteľ.Na C-maxe odišlo to čo som popísal vyššie .Auto malo 63 000 km.Prvý majiteľ.Iba porovnávam.

senegalec
13. srpna • 14:46

Mal som v dávnych časoch Reanult 8 a ten mal iba jednu združenú kontrolku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
marek
15. srpna • 15:21

Renault 8 1967 mam doteraz.. Tak tam bola kontrolka na olej... a vyrovnavacia nadrz niekedy v kopci dala vediet prehriatie parou.. To sa mi ale nikdy nestalo, ci sme isli na zraz veteranov.. :) R8 je genialne auto a malo 5x ulozeny klukovy hriadel, hrebenove riadenie, 4x kotucove brzdy.....Mne To Aveo pripomina svetlami Alfa Romeo, ale neviem ktory model..

SENEGALEC
15. srpna • 18:36

Takú prezývku to malo v Nemecku.Ak si narazil, volant si mal v hrudníku.
Ak si narazil viac, mal si v kabíne kryt kufra (malo to kufor vpredu ako S120)
Ak si narazil hrozil požiar- akumulátor uplne vpredu skoro vôbec nechránený
Strašne lahký predok - citlivé na bočný vietor
Kufor to malo značne veľký.
Auto bolo velmi jednoduché,ľahko sa opravovalo, aj motor aj karoséria.
Montované blatníky
Negatívny sklon zadných kolies - ošmajdané pneuAle na tú dobu výborné auto.Nemalo veľký výkon ale zrýchlovalo parádne.
A 5x uložená klukovka- motor bez vibrácií a tichý.Raz som bol s ním v Bulharsku , 1300 km bez zastávky, začal tiecť chladič. Dali sme na strechu pneumatiku plnú vody, záhradnú hadicu sme nasadili na ventil a druhý koniec na prepad chladič.A bez problémov 1300 km do Bratislavy.

seky
25. srpna • 15:44

Tento novy CHevrolet Aveo dostal Od Euro NCAP 5 hviezdiciek za bespecnost!!!!!!!

marek
16. srpna • 8:53

Ano bezpecnostou to nebolo auto prevratne.. No koncept bol z konca 50rokov...Ved to bol nastupca Renault Dauphine. Videl som jednu r8 nedobrzdenu na cervenu s rozbitym predkom. Ono sa dali domontovat bezp. pasy. Priprava tam bola.. Ja som nakoniec aj jedne zohnal. Raz som dostal smyk na mokrej zakrute, samozrejme ze som predtym podradil a utiekol mi predok. Zadnym naraznikom som chytil lampu verejneho osvetlenia. Na ktorej sa rozbil kryt modry-spodny.. No R8 schytal len naraznik zadny.. Vyrovnal som a bolo.. Z casti pevne a aj nepevne.. Kto vedel jazdit na zadnokolke tak problem nemal :)
Tak to ste presli dost.. a ten napad s pneu je super. Ja som problem s chladicom nemal. A to som najazdil dost. Ale povedzeme si, ktore auto z modernych prezije 50rokov.. :) Uz len tie plosne spoje sa rozpadnu vplyvom leta-zimy.. R8 bolo tak jednoduche auto.. :) Teraz tak na zrazy jedine :) Este sa u mna skryva R12 1972 ale to zas je ine auto......

senegalec
16. srpna • 9:25

Mal som aj R10 (myslím MAJOR sa to volalo).Úplne rovnaký podvozok ako R8, iba predĺžená predná a zadná kapota. O niečo výkonnejší motor. hranaté svetlá.Na R8 bola zaujímavá ešte jedna vec:
Napriek hranatej karosérii, kolmému prednému čelu,málo skosenému prednému sklu aerodynamický súčinitel bol veľmi dobrý. Odborníci na aerodynamiku to vysvetlovali tým, že za jazdy sa pred čelom vytvoril vzduchový kužel,ktorý súčiniteľ vylepšoval. A nejazdilo to viac ako 120 km/hod, takže pri rýchlostiach okolo90-100 km sa až tak tento nedostatok neprejavoval.

Marek
16. srpna • 10:02

Ano R10 major.. Malo predavany a malo uspesny model od renaulta.. Bol vacsi a zaklad rovnaky. Kamarat v Brne tento model vlastni. Neviem ci na SK je niekto s tymto modelom.
R8 bola taka zvlastna skatulka. No v svojej dobe mimoriadne moderny karosarsky model.
O tychto veciach aerodynamiky som nevedel, dakujem za informacie.
Tak celkovo sa s R8 dobre parkovalo.Predok a zadok bol zarovno, takze nebol problem si vymerat priestor. A predna "zapucena" kapota davala zaujimavy pohlad z vnutra.
Mozno poznate Renault classic club - a forum o starych renaultoch R8,R5,R12...
renaultcc.sk ... pridte pospominat a pokecat:)

senegalec
16. srpna • 18:19

Ďakujem za pozvanie.
Prídem sa pozrieť...........

jandaxx
12. srpna • 14:32

Zatím nepotřebuješ:-D Až Ti odejde čidlo na chladiči, který spíná ventilátor, ten se neroztočí a Ty si toho nevšimneš, tak budeš rád, že tam ten budík je. Jestli si tedy všimneš toho budíku.

pepa
12. srpna • 17:35

Ámen :-D
Nebo třeba když nedovírá termostat. To že teplota chladici kapaliny kolísá a pri jízdě z kopce třeba i chládne se nemusí přes nejakou kontrolku vůbec poznat. Jestli má kapalina o 20 stupnů méně než by měla mít... zlatý budík teploměru

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Duchoň
12. srpna • 22:29

"Celý štítek je pak proložen nejdůležitějšími kontrolkami, ale třeba o teplotě chladicí kapaliny se kromě případného přehřátí žádnou informaci nedozvíte." Tak jest psáno v kapitole Hračka před volantem. Kontrolka přehřátí tam tedy je, nezahřáté kapaliny ale nikoli. Osobně si myslím, že se i nyní najde řada motoristů, kteří chtějí mít přehled o teplotě motoru průběžný. Je škoda, že se teploměry chladicí kapaliny z přístrojových šítů moderních aut v tichosti vytrácejí...

jandaxx
12. srpna • 22:50

To je pravda. Holt se šetří na všem. Asi si výrobci přejí, aby uživatel motor uštval k smrti a koupil auto nové:-/ Díky za upřesnění textu i pro Jardu "Jelena":-D

Jiří Duchoň
12. srpna • 23:09

Asi to tak bude... Navíc jsem (a jistě nejen já) na různých vozech několikrát zažil citelné "zhoupnutí" rafičky teploměru. To řidiči (pokud tam teploměr je...) může naznačit drobnou závadu, která ale může mít fatální následky. Pro příklad uveďme nefunkční spínání pomocného ventilátoru na chladiči; při jízdě delším kopcem se teplota zvýší, ale na rovině či jízdě s kopce klesne, což je ale mimo spektrum kontrolek. A když pak dojedete do kolony, rozsvítí se za chvlíli kontrolka přehřátí, ale to už je co do předcházení závažným závadám (a znehybnění auta) jaksi pozdě. A současné celohliníkové motory jsou na přehřátí háklivé opravdu hodně...

Jarda
10. srpna • 17:27

Docela mě překvapilo, že chybí senzor a tudíž i kontrolka teploty chladící kapaliny. To zas to někdo nedomyslel. Asi je jim jedno, že pokud se něco podělá s chlazením, může se i zkurvit motor.

seky
11. srpna • 10:05

Kontrolku prehriatia chlad. kvapaliny samozrejme ze auto ma! Nema ukazovatel ale kontrolku ano!

A
11. srpna • 12:12

tak co potom Jarda trepe sprostosti, ze to nema kontrolku?

mpolan
11. srpna • 13:54

Co by, je to prostě... Jarda.

Musil
11. srpna • 14:58

Jarda - retarda

zulyk
10. srpna • 20:43

u aut, ktore nemaju ukazovatel teploty motora, byva zvykom, ze maju aspon vystraznu kontrolku, ked je motor prehriaty, ktora by sa mala rozsvietit v pripade problemov a tak predist poskodeniu motora

A
11. srpna • 9:46

ved pise, ze nema kontrolku !

Michal B.
10. srpna • 13:57

Myslím, že zavazadlový prostor bude asi spíš v litrech než v milimetrech
Jinak se jedná už o 3. verzi Avea, přestože první byl spíše jen přeznačený Kalos, oficiálně se prodávalo pod názvem Aveo, verze, kterou jsem kupoval loni je označována v některých dokumentech (např. v zelené kartě od pojišťovny) jako AVEO II.

seky
10. srpna • 11:10

Uz som mal moznost v nom sedet ale vo verzii sedan a poviem vam, je to fajne auticko a ten kufor 502l nema chybu, vazne nad nim rozmyslam ale s motorom 1.4!

Radek
9. listopadu • 0:09

Mám ho a po vyzkoušeni sem zvolil raději motor 1,2/63kw ze dvou duvodu přišel mi
živějši a take z důvodu udržby rozvodu.

Doporučujeme

Články odjinud