Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

V tomto testu jsme pro vás krátce vyzkoušeli zcela novou generaci kompaktního modelu Chevrolet Aveo s motorem 1,2i/63 kW.
Seznam kapitol
  1. Korejské kořeny, americká značka, Růstové hormony, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Výrazná příď, Uvnitř
  3. Než nastartujeme…, Hračka před volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty,
  5. Kompletní fotogalerie

Korejské kořeny, americká značka

Během roku 2004 se v rámci nové strategie koncernu General Motors začaly vozy Daewoo na vybraných exportních trzích (včetně Evropy) plošně přeznačovat na značku Chevrolet, jež (nejen) se na obou amerických kontinentech celá desetiletí zahrnuje především cenově dostupná a konvenční vozidla řady kategorií. Z modelu Daewoo Kalos se tak stal nejprve Chevrolet Kalos, jenž ale po dalších rozsáhlých modernizacích přešel na označení Chevrolet Aveo, nicméně většina techniky zůstávala bez zásadních změn. První na řadu přišel tříprostorové sedan Chevrolet Aveo následovaný dva roky na to tří a pětidveřovým hatchbackem.

Nyní přichází model Aveo ve své druhé a zcela nové generaci, která si však (zvláště coby hatchback) v hrubých rysech zachovává boční profil někdejšího Kalosu. Chevrolet Aveo oslavil evropskou premiéru vloni v Paříži (pětidveřový hatchback, s třídveřovou verzí se tentokrát nepočítá) a letos v Ženevě (sedan). Na první pohled vynikají velMi dynamické, ostře řezané linie.

Čtěte také:

Test: Chevrolet Kalos 1,4i/69 kW (3 dv.)
Test: Chevrolet Aveo 1,2i/53 kW sedan
Představení: Chevrolet Aveo 2008 (hatchback)
Test: Chevrolet Aveo 1,4i/74 kW (hatchback)
Test: Chevrolet Aveo 1,4i/74 kW Sportline (sedan)

Růstové hormony

Jak je v kraji zvykem, nové Aveo povyrostlo oproti svému předchůdci ve všech ohledech. Rozvor náprav se prodloužil o 45 mm (2 525 mm), hatchback je o 119 mm delší (4 039 mm), o 55 mm širší (1 735 mm) a o 12 mm vyšší (1 517 mm). Z toho těží nejen jízdní vlastnosti, ale především prostor pro posádku. Základní objem zavazadlového prostoru narostl z výchozích 220 na 290 mm.

Tip: Kompletní ceníky a popis výbavových stupňů nového Chevroletu Aveo jsme pro vás zpracovali na tomto místě

Druhá generace Avea stanula na zcela nové podlahové plošině, která sice disponuje konvenčními závěsy se vzpěrami McPherson vpředu a jednoduchými vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou vzadu, ale v budoucnu by měla posloužit jako základ pro další modely koncernu General Motors. Karoserie disponuje citelně tužší strukturou, jež přinesla kromě větší pasivní bezpečnosti také zlepšení jízdních vlastností, neboť mohlo být použito tvrdší pérování a tlumení.

Nabídku pohonných jednotek zatím tvoří trojice zážehových čtyřválců Ecotec známá z Opelů, záhy by měla být doplněna vznětovou jednotkou 1,3 CDTI. Převodovky jsou výhradně manuální, pětistupňové, výjimkou bude šestistupňový „automat“ Hydra Matic s měničem momentu (za příplatek pro verze 1,4i a 1,6i) a mechanická skříň pro „diesel“, opět se šesti stupni.

Zkoušený vůz

Ke krátkému svezení jsme převzali pětidveřový Chevrolet Aveo se silnější z nabízených „dvanáctistovek“ s výkonem 63 kW (ta slabší dává jen 51 kW a je o pouhé 2 000 Kč levnější!), jenž měl na svém tachometru teprve něco přes 700 km. Ačkoli šlo vlastně o druhou nejlevnější verzi LT, překvapil nás rozsah standardní výbavy. Již základní provedení LS obsahuje kromě jiného soustavy ABS, BAS a ESC, šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná okna, rádio s CD a MP3, posilovač řízení, tempomat či elektrické ovládání předních oken.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naše“ verze LT přidává klimatizaci, kvalitnější čalounění, rádio s připojením USB, AUX a Bluetooth a ovládáním na volantu nebo palubní počítač. Z příplatkové výbavy byla zvolena jediná nabízená položka v podobě metalízy za 9 000 Kč. Tímto testem jsme na základě podnětů od našich čtenářů zahájili také měření hlučnosti, jejichž výsledky najdete níže v kaptiole Naměřené hodnoty.

Výbava a ceny:
Chevrolet Aveo 1,2 16V 63 kW LT
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
260 900 Kč*
Cena základního provedení (vč. DPH):
214 900 Kč*
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, BAS, ESC
Centrální zamykání:
Ano, dálkové
El. ovládání oken:
Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:
Ne
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, man.
Autorádio:
Ano, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth
Přední mlhová světla:
Ne
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano
Xenonové světlomety:
Ne

* podle akčního ceníku

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Korejské kořeny, americká značka, Růstové hormony, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Výrazná příď, Uvnitř
  3. Než nastartujeme…, Hračka před volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty,
  5. Kompletní fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků