Test BMW Z4 M Coupé: ryzí dynamika

36 komentářů

Protti
24. března • 10:51

Neporadil by mi nekdo jaky má být tlak v pneu u Z4, nemuzu to v manuale nikde najit. Diky

Siger
5. prosince • 15:56

poradim, kontaktujte mne na e mail racing@siger.us a rovnou napiste na cem jezdite a v jakych rychlostech a v jakych teplotach chcete tlak merit. jinak standardne mate tlak na bezne jezdeni a pneu nalepeny na stitku otvrete li dvere. ale jezdite li treba na semi racing, napiste, rad podrbu s vlastnikem tohohle auta.

Antiautomat
27. dubna • 16:59

Vyborny test este lepsej masiny. Na druhej strane, za tu cenu....Za tie peniaze by som si radsej kupil ´´normalne´´ auto /civic typeR napriklad/ a k tomu poriadnu motorku...A este ostane aj na par dovoleniek :-P:-P:-P

SOUMAR
27. dubna • 8:47

Jezdit se Z4 M devadesat na šestku je smrtelny hřích a já jen věřím, že mi Bůh s přihlédnutím k tíživosti nastalé situace těch pár desítek kilometrů odpustí a nenechá mě zhynout v bídě a pohrdání za volantem dieselového Loganu.
:-D:-D:-D:-D:-D

Helmut Ganzel
25. dubna • 13:52

velmi řízně znějící výfuky, u nichž máte pocit, že snad ústí v zavazadelníku a ne až za nímTento systém se již v prrraxi osvědčil!

jarka
24. dubna • 18:06

Další skvělý článek, po vašem testu 130i, děkuji. Neměl byste nějaké pěkné video z okruhu, které byste mohl dát na web?

PeTr7650
24. dubna • 22:39

p. Janda ma nekde video z NS, pohledej, je to luxus

jarka
25. dubna • 10:30

To sem už samozřejmě viděl, to ale bylo se 130i, mě by zajímal M rodster.

911
24. dubna • 17:33

tak uz vime, co pan Janda porad dela, jezdi si se skoro supersporty, ptze 7 tis. km, to se mi zda docela dost, to mel rovnou udelat ten test, jak ujedou 100 tis. km a pak to rozeberou :-D
jinak fakt hodne skvele napsane, co na to rict

skylineGT-R
24. dubna • 15:46

Pridavam sa, clanok je velmi dobry. Myslim ze je skoda, ked pri teste takeho auta, najazdenych 7 000 km vratane Nordschleife sa nenatoci video. Velmi by som chcel pocut ten zvuk, ked ho tak skvele opisujete.
Autor pise o vysoko polozenych limitoch a zaludnosti auta, ale nepadla zmienka ako sa auto sprava za limitom, ziadna veta o vyvazenosti (resp. nevyvazenosti auta). Kedze spominate zaludnost a navstivili ste okruh, urcite bola moznost sa dostat za limit, prip, si aj zadriftovat, aj ked Most nadstandardne poziera gumy a dealer BMW by to asi nerad cital. Podla roznych videi na okruhu posobi Z4M na zaciatku viac nedotacavo ako M3, a prechod do pretacavosti vyvolany plynom sa zda dost rychly. Ale to len teoretizujem, vy to budete vediet lepsie. Avsak v teste ste to nespomenuli. V com je teda ta zaludna zaludnost?

xavier911
23. dubna • 17:06

Nedovolil bych si tvrdit, ze jizda v Z4M je brutalnejsi nez jizda v Porsche Cayman S. Mel jsem tu cest ridit obe auta a Cayman S je neporovnatelne lepsi, podle mne. Nedal bych sve tezce vydelane 2 mega do neceho, v co nemam duveru. kdybych na Z4M jezdil tak, jako s CaymanemS, tak jsem dolamanej v nemocnici a nepomuze mi nic, jakkoli jsme dobrej ridic. Koneckoncu dokazuje to i cas na Nordschleife: Z4M 8:15, Cayman S 8:11. Z4M Caymanu neujede ale ho ani nepredjede, kdezto Cayman ji to nalozi.

Siger
5. prosince • 15:50

slovo do pranice. kdy a kde ma z4m ukazat vasemu caymanovi zada?:-)) kdo trosku rozumi casum, vi, ze cas na Nordu je hlavne pro laicke hodnoceni a v podstate nic nedokazuje:-))

M-Man
23. dubna • 18:14

Pozor na casy z Nordschleife, musis sledovat v jaky specifikaci ktery auto je a srovnavat srovnatelne. Cayman S je v zakladu (v zakladu, to je v tom srovnani velmi spravne napsano) je opravdu o nicem a nejlepsi NS casy ma kolem 8:30. Jenze muzes si prikoupit keramicky brzdy, lepsi zaveseni, kdesi cosi, pak se casy zlepsuji (i 8:11 je nakonec mozny, ale moc se mi to nezda, kdo to zajel a na jakych pneu?). Ale to uz jsme i cenove dost jinde, protoze jen ty blby brzdy stoji 7 830 €. Sport auto ma nejlepsi cas s Caymanem S ve standardu, pneu Michelin Pilot Sport 2 N1 spec 8:25.Tentyz casak se Z4 M Coupe ma nejlepsi casy na NS ve standardni specifikaci s Conti Sport Contact M3 spec 8:09. A to je slusna propast, v podstate trida.Pravda, "tuning" Caymanu je fabricky a ja verim, ze ty dodelavky to dostanou o hodne dal, ale relevantni srovnani to neni, to si pak muzes koupit k eMku Renn paket od Hamanna a budes taky dal. A na poradnych pneu bude mit Z4 M tutove stejny casy jako CSL na Sport Cupech, tj. 7:52. Toho uz Cayman se svym vykonem neni schopen ani nahodou.Jel jsem s obema autama a myslim, ze srovnani v clanku - v podstate o zadne srovnani nejde - je presne. Jsou to jina auta, Z4 M je mnohem vetsi bestie, ale taky dokaze bytrychlejsi. Zajimaji me casy od stejnych lidi ve stejny specifikaci a v ty je Cayman pozadu o tridu.Koukam jeste na druhy srovnani Sport auta, tam je Cayman S s keramikou, adaptivnim podvozkem a vsim moznym na Hockenheimu a tam dokazal byt o 0,3 rychlejsi. Ale tenhle okruh vzdycky eliminuje vykonovy vyhody. Nicmene pak je to to o cem mluvim: Somit war der Cayman S in der Testkonfiguration happige 20.500 Euro teurer als der Z4... 20 t €, to mas skoro tretinu ceny Z4, to uz pak zase neni srovnani.Takze ja s tebou v podstate souhlasim, ale musis davat bacha na specifikaci, Cayman jde vytunit (i cenove) az nekam k 911... Zaklad beru viz Sport auto vyse, 8:09 vs. 8:25, to je fakt trida.Navic zaver ti autor necpe a test je podle me supr, takhle do detailu nejdou ani anglani :-)Jinak ja osobne bych asi taky hodne vahal, protoze Cayman je fakt prijemnejsi. Ale to je v testu taky a ten zbytek bych nezpochybnoval... Nastesti mam jiny problemy a z takovychhle hracek uz jsem asi vyrostl :-)

xavier911
23. dubna • 17:09

Zapomel jsem, test je napsanej moc dobre, to kvituji. Ja bych dal prednost jednoznacne Caymanu S, vy Z4M, to beru, je to vec nazoru a srdce.

Sob
23. dubna • 12:31

autor testoval prostě kus plechu se silným motorem ale připadalo mi to, jako kdyby popisoval návštěvu veřejného domu ... méně emocí a více nadhledu... Je nám jasné jaká značka asi pana Jandu uchvátila, ale nemužu se zbavit dojmu tendečně zaměřené recenze ...

RedBaron
26. dubna • 0:35

A o tom to právě je. Pokud jsi chtěl srovnávat kufr Z4M s tím ve Škodě Fabia Combi, tak jsi asi na špatné adrese. Mimochodem, kdy naposled jsi jel s takhle vyhraněným autem abys tvrdil, že je to jen kus plechu? Asi nikdy, co?

Sob
24. září • 17:34

víš prd tak tu moc nemudruj. ;-)

RedBaron
25. září • 9:02

A tohle jsi vymejšlel půl roku? :-D

Deli
23. dubna • 16:37

:-D:-D:-D

ekonom
23. dubna • 16:19

Hele Sobe..

John
23. dubna • 15:07

Tak to je asi pouze Tvuj pocit...

Kicko
23. dubna • 11:37

Parada ... za test ma pan Janda 1+. Vystizny, kompletny, miestami vtipny.
Auto je bezsporu sportove nacinicko a kvoli tomuto si ho vacsina bohatsich majitelov kupi. Ak nie, tak majitela lutujem B-]. Nie je to sice hardcore sport, ale vytraseny bude riadne.BTW, preco maju tie pneu "divny vzorek"? Podobny mam na BridgeStonoch a drzia jak pribite (relativne v tejto kategorii, skoro-sliky su este dalej) ... aj na mokrej vozovke.

Zigi
23. dubna • 10:22

Jako obvykle vytecny test od pana Jandy. Precetl jsem jej cely skoro na jeden nadech :-) Test me jen utvrdil v mych dojmech z kratke jizdy v Z4 3.0 roadster. Chapu ze mezi roadsterem a M verzi je asi dost velky rozdil, nicmene minimalne ten posez je stejny :-) . Clovek sedi cca 0,5m od zadnich kol, na ktera putuje cely vykon a presne jak bylo napsano, uz jen pri malem ustreleni zade ma ridic hned plno emoci. Rovnez temer nulove naklony karoserie a pocit ze skoro drhnete zadkem o zem je k nezaplaceni ;-)

fahrman
23. dubna • 10:10

skvely test ... mam chut zajet s vozikem na okruh B-]

jaromil
23. dubna • 8:26

kde pan Janda testoval tohle auto? V poslední době jsem celkem čeasto potkával z4M v totožné barvě..

Petr
23. dubna • 7:54

Měl jsem možnost si Z4 M vyzkoušet sám - najel jsem cca jen 1900 km. Těžko říkat něco objevného - pan Janda shrnul v zásadě všechny pocity i zížitky velice dobře. Možná snad jen definitivní hodnocení pro mne.
BMW je můj velký favorit a i když bych nerad aby to znělo jako chlubení, na vozech této značky mám najeto opravdu strašně moc km - i mnoho ostrých verzí (M3, M5) mám výborně vyzkoušených .. Jak tedy Z4M C hodnotit, zůstat objektivní a neublížit...
Patřím přece jen již ke klidnějším řidičům a s postupujícím časem cítím sám posun od velkých divočin k zájmu o špičkovou vyváženu jízdu s velkým sportovním podtextem. Nemohu říci, že bych byl ze Z4 nějak vyloženě zklamán - to asi ne, ale prostě musím! souhlasit s tím, že tenhle vůz se těžko hodí někam jinam než na okruhové ježdění (jestli teda nemáte primární zájem na "okouzlování" svého okolí tím že "na to máte" a jste ochotni jezdit v tomhle voze 50-70 km/h). Z4 M je už pro běžné jezdění prostě moc. Zvuk motoru je báječný ... ale po 300 km v jednom kuse budete přece jen unaveni - a slyšet je o moc více věcí než jen motor. Pozice za volantem je opravdu zvláštní, ale zvyknout si jde docela rychle - jestli ovšem chcete --- protože po prvotním nadšení z báječného zrychlení atd. zjistíte že tohle natřásadlo :-) se příliš nehodí ani na opravdu kvalitní silnice .... Můj závěr - Z4 M je pro výborné auto na chvilkovou zábavu, které bych si ovšem nikdy nepořídil ani náhodou. Nejsem až takový purista, abych ocenil všechny jeho klady, ale nemohu se ubránit vnímání jeho neduhů. Domnívám se, že hodně podobné radosti (pro mnohé možná i větší) se dá dosáhnout i s civilnější verzí BMW - kdo zkoušel 130i (a co teprve chystané M1), či třeba M3 nebo M5 - zejména na okruhu, či při závodech - dokáže posoudit jak to myslím. Chápejme správně - nejde o čisté srovnávání 130i vs Z4M - to samozřejmě ne... jen chci říci, že kdo radost z jízdy a báječný zážitek hledá, najde ho i u 130i byt ne v tolik krystalické formě ... ovšem za cenu toho že tyto vozy (130i, M3, M5) jsou použitelné i na běžné ježdění.

Siger
5. prosince • 15:43

Z4M a M3, M5 apd nelze porovnavat, sorry

Siger
5. prosince • 15:39

Z4M mam a v trosku vyssich vykonech nez byla testovana verze. vidim na voze par chyb. prebytecnou zvukovou aparaturu, zbytecne mnoho tapecirunku, utlumeny zvuk, porad zbytecne mekky podvozek, standardne davane uzke pneu nezvladajici prenos vykonu. po praze s nim jezdim, netrpim, tlacitko sport mam zapnute stale, dsc vypinam skoro porad, podvozek mam hr, vyfuky jine podstatne zvysujici vykon, sani dtto. test byl hezky napsany ale trosku pro konzumenty klasickych aut tvaricich se jako sportovni. tohle sportak je a proto je pro trochu jinou kategorii lidi. autorovi vsechna cest, test mel ale nejspis napsat nekdo se zavodni licenci, ten by postrehl nedokonalosti a ne uplne vydarenou snahu udelat ryzi sportak nejen pro ,,pacienty,,. jinak predek se mi take nelibi, mel by byt tupejsi lepe hrnouci vzduch do motoru, zadek sirsi, 275 gumy by pomohly aby auto nebylo hlavne pro driftery... ale fakt jinak smekam, hezky clanek

Milan
23. dubna • 13:38

Shrnul jste to v podstatně naprosto stejně jak Z4M hodnotím já. Báječné svezení - ale jen na chvíli - po 50 km se začnete rozhlížet kde uhnout i z německé dálnice a zkusit si co auto umí na technické trati - na běžné jezdění nebrat.
M5 neznám příliš dobře, ale za to jsem najezdil cca 18.000 km v M6. Taky pekelné nářadí - i když určitě ne prto takové puristy jako Z4M (otázka zní - je mezi námi někdo, kdo takový purista je ? Nebo si Z4 M koupí pouze člověk s plnou kapso aby měl něco extra ? ).
Zásadní rozdíl je v tom, že v M6 se dá docela v pohodě jezdit i normální každodení jízdou - a ani rychlé přesuny Mnichov - Praha - Mnichov jí něčiní problém - v Z4 M by to bylo prostě čiré mučení.
A jestli jsem koukal dobře na cenovku, za podobné peníze jako Z4 M bude i nová M3 - a sázím na to, že to bude také parádní kus auta.

Siger
5. prosince • 15:52

Z4M neni GT, kriznik dalnic, takze hledani sjezdu docela rozumim, take me nebavi jen nejakych 280 po dalnici a citit, ze pritlak uz nic moc

Deli
23. dubna • 7:46

"nenechá mě zhynout v bídě a pohrdání za volantem dieselového Loganu."„tohle za dvě mega si může koupit jen blbec“:-DJinak moc pěkný test:-)

Siger
5. prosince • 15:41

diesel je jako Mona Lisa s knirkem, doporucuji sledovat Top Gear:-))

Cooper S
23. dubna • 9:28

ty hlasky jsou highlitem celyho testu:-D
Uz dlouho jsem necetl test s takovou mirou sofistikovanosti a hlubokemu porozumeni testovanemu autu. BMW presne vedi, jak extremni stroj udelali, a je to skoro neuveritelne vzhledem k predpokladanym minimalnim prodejum..
Z4M testovali kratce i auto.cz, ale vlastne se z toho clovek nic nedozvedel.
BTW, mel jsem kdysi pujcenou Z4 3.0 a ten posaz mi teda prisel celkem neprirozenej - autor testu to velmi vystizne prirovnal k presednuti z mista kapitana na kormidelnikaDavam tomuhle testu plnej pocet hvezdicek, faktB-]

japonec
23. dubna • 7:33

ta predni cast se jim opravdu, ale opravdu nepovedla:-/

Duke650
23. dubna • 7:05

za přiblížení extra vozu ... test má hlavu i patu...

Schneck
23. dubna • 1:54

Skvely auto, skvely test a hezky fotky :) Je to fakt uz auto snu a hodnotit ho nemam jak, tak aspon diky za velice peclive priblizeni. Ne z kazdeho testu mam pocit, ze novinar jezdi pro sve ctenare a ne pro sebe, z tohoto ano.

Doporučujeme

Články odjinud