Kapitoly článku:
Velmi zajímavá koupě?
BMW X6 xDrive50i stojí v základu 2 199 600 Kč. Je to hodně peněz, ale koho to zajímá? Pokud někdo zvažuje koupi takového auta, předpokládám, že nebude moc řešit, jestli konkurence stojí o sto tisíc více nebo méně a už vůbec ho nebude zajímat, jestli bude úspornější nebo praktičtější. Svým způsobem je BMW X6 unikát, který nemá konkurenci a řekněme si zcela na rovinu, že auta typu Mercedes-Benz GLE Coupé jsou pouze jeho kopií.
Vzhledem k tomu, jak jezdí X6 xDrive50i, je vlastně dost zbytečné utrácet peníze za X6 M. Ušetříte skoro přesně milion, který můžete investovat třeba do patřičné výbavy.
Z jistého úhlu pohledu jde ale o velmi výhodnou nabídku. Osmiválcový benzín jede tak rychle, že vaše přítelkyně/manželka bude vypadat jako Marge Simpsonová, jak se jí budou hrůzou ježit vlasy na hlavě. Výkonu má tato verze na rozdávání a s M paketem také velmi dobře vypadá. A teď si představte, že X6 M stojí o milion korun více, přičemž fakticky o moc rychlejší není.
Na X6 se dá ale dívat ještě z opačného úhlu pohledu a i ten je poměrně zajímavý. Pokud zrovna nepotřebujete osmiválec pod kapotou, pak vám zaručeně postačí menší a levnější X4. Víte, ono totiž po praktické stránce nákupem větší X6 nezískáte skoro nic navíc. Ano, dostanete pár desítek litrů v kufru k dobru a o pár centimetrů širší interiér, jenže to je vše. Z pragmatického hlediska je vlastně X6 úplně zbytečné auto, protože X4 dokáže nabídnout to samé za lepší peníze.
Verdikt
Jenže X6 není o rozumu, ale o emocích. Někteří ho nenávidí, pro jiné je to ideální prostředek třeba k demonstraci svého postavení. Bylo tomu tak u první generace a bude tomu tak rovněž u generace druhé. Pro BMW to znamená jediné, i druhé vydání BMW X6 bude úspěšné, veškeré kritice navzdory.
Je mi jasné, že na téma BMW X6 se budou opět vést vášnivé debaty, ale s automatickým odsuzováním tohoto auta a takovým tím automatickým negativním postojem bych byl velmi opatrný. Ano, je to těžké auto. Ano, neznám odpověď na otázku, kdo a hlavně proč potřebuje kombinaci obřího kupé a velkého SUV, ale to mi vlastně ani nepřísluší řešit.
Když se podívám na druhou generaci X6 objektivně, pak není pochyb o tom, že před námi stojí jedno z nejlépe jezdících SUV této váhové kategorie, jestli není vůbec nejlepší. Zároveň také vidím pouze jeden opravdový problém a to je zpracování interiéru. Vzhledem k tomu, jak vrzala X5 při našem redakčním testu, myslím, že u BMW mají nejvyšší čas se nad tímto problémem vážně zamyslet. Co kdyby náhodou byla ta kopie v podobě GLE Coupé kvalitnější...
Technické údaje: BMW X6 xDrive50i
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 4 395 cm3
Vrtání • zdvih
89,0 mm • 88,3 mm
Nejvyšší výkon
330 kW (450 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 až 6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
650 Nm při 2 000 až 4 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,8 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
580 l • 1 525 l
Objem palivové nádrže
85 l
Hmotnost: provozní • celková
2 170 kg • 2 885 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
13,0 • 7,7 • 9,7 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 640 mm • 1 706 mm
Rozměr pneumatik
255/50 R19
Rozměry: délka × šířka × výška
4 909 × 1 989 × 1 702 mm