Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Neznám žádné jiné auto, které by tak rozčilovalo své okolí. Jenže navzdory kritice má tento model na kontě přes čtvrt milionu prodaných exemplářů. Není důvod, aby zůstalo pouze u jedné generace. Tu novou, v pořadí druhou, jsme vyzkoušeli v prozatím vrcholné verzi s benzinovým osmiválcem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Svou velikost maskuje
  2. Interiér prostorný, dokud se nekouknete do tabulek, Chtělo by se říci dokonalý, ale...
  3. Jak bude asi jezdit X6 M?, Z dálnic až do města
  4. Velmi zajímavá koupě?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Ošklivé, obludné, zbytečné, nesmyslné, předražené a nevím, jaké ještě. Tedy abych byl upřímný, jak tak pátrám v paměti, nemohu si vybavit moment, kdy bych od někoho slyšel něco jako „BMW X6? Super, fakt pěkné auto...“ Na koncepci, kterou BMW oficiálně označuje jako Sport Activity Vehicle nadávají snad úplně všichni. Jenže on to přesto prodejní propadák není. Život je plný paradoxů.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Když BMW v červnu minulého roku novou generaci modelu X6 představilo, v tiskové zprávě zmínilo informaci, že druhé vydání bude navazovat na více než 250 000 prodaných automobilů. Už v mnoha případech se potvrdilo, že jedna věc jsou internetové diskuze, mnohdy i všeobecně převládající názor mezi novináři, ale druhá a úplně jiná věc je realita. Typičtější příklad než BMW X6 vlastně asi nenajdeme.

Ať se nám to líbí, nebo ne, tento model představuje zásah do černého, ne-li přímo prodejní hit. Nelze se proto divit, že u BMW zcela samozřejmě uvedli na trh druhou generaci, která (opět se chce dodat „zcela samozřejmě“) vypadá dost podobně, jako ta předchozí. Vítězný tým se přece nemění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace BMW X6 dostala výraznější blatníky a nové prolisy na dveře, základ ale zůstal prakticky nezměněn. 

Recept, podle kterého nová X6 vznikla, je úplně stejný, jako to bylo u první generace. V BMW inženýři vzali současné vydání X5, které upravili, nasadili karoserii řádně přifouknutého kupé a výsledek byl na světě. Mimochodem X5 a X6 mají identický rozvor náprav, který je navíc shodný s tím, co nabízela odstoupivší generace. Ve srovnání s ní je novinka o 32 mm delší, o pět milimetrů širší a o čtyři milimetry nižší. Inu, co do základních rozměrů se toho opravdu mnoho nezměnilo.

Z obecných údajů můžeme ještě přidat třeba fakt, že druhá generace X6 zhubla o 40 kg, případně že je až o 22 % úspornější a nabídne o deset litrů větší zavazadelník.

Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

Design: Svou velikost maskuje

Prohlédněte si přiložené fotky a pak se zeptejte sami sebe, jak velké to auto asi je? Jak velká asi mohou být ta směšně vypadající kola? A jak velké asi budou ty hranaté koncovky výfuku? BMW X6 má speciální vlastnost. I když měří téměř pět metrů na délku a dva metry na šířku, na pohled to nepoznáte. Podle fotek nemáte nejmenší šanci a dokud se vedle X6 nepostaví nějaké jiné auto pro srovnání, ani v reálu neodhadnete, co je tohle za tank.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled nepoznáte, jak velké tohle auto je. Až v kontextu ostatních naplno vynikne, o jaký tank se jedná. 

Ta směšně vypadající malá kola jsou devatenáctipalcová, takže nejsou vůbec malá. Tento rozměr je tím nejmenším, co k X6 dostanete bez ohledu na vybranou motorizaci. Je zajímavé, že i dříve testovaná X4 stála na devatenáctkách a i tam ta kola vypadala jako podstatně menší. Kdyby to někoho zajímalo, tak koncovky výfuku mají úhlopříčku 27 centimetrů. Ano, jsou to pořádné kanóny.

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

K designu X6 je potřeba dodat ještě jednu věc související s X4. Na první pohled nepoznáte, jestli odemykáte X6 nebo X4. Není to žádná nadsázka nebo přehánění. Rozdíl mezi těmito auty je asi tak stejný, jako když si v obchodě vybíráte boty a srovnáváte velikosti 40 a 42. Budu upřímný - když na silnici potkám novou X6, s jistotou nepoznám, jestli to opravdu X6 je. Jsem zvědavý, kam až tohle sjednocování může zajít. 

Radosti
Image
Odhlučnění interiéru
Rychlost a jízdní vlastnosti
Komfort na 19" kolech
Výborný motor
Starosti
Image (pro mnoho lidí negativní)
Povrzávající interiér už po 1400 km
Vzadu pocitově stejně místa jako v X4
Obecně málo přidané hodnoty oproti X4
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie110 fotografií
_DSC0809.JPG _DSC0800.JPG _DSC0802.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Svou velikost maskuje
  2. Interiér prostorný, dokud se nekouknete do tabulek, Chtělo by se říci dokonalý, ale...
  3. Jak bude asi jezdit X6 M?, Z dálnic až do města
  4. Velmi zajímavá koupě?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků