Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

39 komentářů

Petr
18. dubna • 22:41

Vážení pánové,
vím, že dnes je velkou dominancí vlastnit u nemalého skupenství lidí vůz v segmentu SUV.
Pokud by se měl hodnotit exteriér této kategorie, tak vozy s těmito krabicovými tvary mě připomínají vytuněné traktory s poměrně slušnými jízdními vlastnostmi. Ano, hodnotit výběr typu vozu je opravdu záležitost individuálního posouzení, ale zkusme takovou kategorii vozu rozebrat trochu podrobněji. Výrobce Vám nabídne cokoliv z poptávky hlasu lidu, hlavně, že kupujete. Další známý mýtus jsou informace o spotřebě a hmotnosti. Pokud se zamyslíte nad neustále opěvovanou písničkou, ,, snižování emisí a spotřeby", tak právě vozy SUV jsou z řad osobních vozů nejhorším roznašečem již zmiňovaných škodlivin. Jako první atribut je vysoká hmotnost, vždyť sebou vozíte až 700 kg navíc o proti limuzíně velikosti nejprodávanějšího vozu např.: VW Passat. Další problém nastává ve vysoko položeném těžišti, vysoká karosérie způsobuje horší dynamiku a aerodynamiku, podvozek vysoko nad zemí vytváří další aerodynamické překážky a pohon všech 4 kol působí jako brzdič, neboť všichni musíme znát z fyziky tzv. účinost převodů. Působí-ly síla motoru na malé ozubené kolo, tak vše probíhá s tím nejmenším odporem. Ale všichni výrobci řeší připojení druhé nápravy až v případě vyhodnocení síly kroutícího momentu, což právě opačný systém vzniká, že kola zrovna nehnané nápravy jsou vlečena. V tomto případě nastává brzdící síla, kdy v rozvodovce diferenciálu musí roztáčet velké ozubené kolo, malé ozubené kolo a tím vzniká značný odpor, který zákonitě zvyšuje spotřebu a emise.Takže fyzikální vlastnosti Vám neumožní spoustu radosti z jízdy, což je horší dynamika, vyšší spotřeba. Výrobce vypouští mylné informace o spotřebě, vždyťˇ káždá 4 kolka Vám udělá 1L až 2 L navíc, v tomto případě fyziku neošálíme. Takové výroky, že dnes už 4 kolky mají stejnou spotřebu, jak jednonápravový systém, jsou jen lži. Ano, výrobci to řeší u takových traktorů vyšším výkonem, než když opět srovnáte stejný vůz v kategorii limuzín. Lépe řečeno, vozy SUV musí svoji těžkopádnost dohánět více koňmi, což z vlastní zkušeností můžu jen potvrdit, kdy na 300 koňové BMW X5 stačí lepší limuzína o síle 200 PS. Takže, kde je potom ten stále opěvovaný slogan o snižování emisí. Zkuste se zamyslet kolikrát do roka vyjedete do terénu a pohon všech 4 kol vůbec někdy využijete. Na běžné silnici v každodenním silničním provozu nemáte šanci tento nesmyslný systém využít. Raději ty vynaložené peníze pošlete jako příspěvek třeba na ochranu zvířat.S pozdravem Petr.X5 stačí 200 koňová limuzína

Petr
27. března • 11:08

Pokud se napíše, že to stojí za hovno, tak by se mělo napsat i proč .... z každého moderního BMW je nutné odstranit runflaty, které jsou i v současné generaci tragické ... pak je nutné vyhnout se aktivnímu řízení. Například nové BMW 320/330d je skvělé auto, pokud se dodrží výše uvedené a nezvolí se adaptivní podvozek. Pokud nové BMW jezdí na runflatech, tak je interiér za 50tkm na našich silnicích odepsaný. Neustálé změkčování podvozku ve snaze zmírnit nedostatky runflatů znamenají, že pryč jsou ty doby, kdy podvozky BMW byly pevné ale poddajné zároveň. Jako velkou prohru vidím, když se z nové 5er F10 530d člověk posadí do 530i e39 z konce výroby (v opravdu tip top stavu) a zjistí, že celkově je to auto po 10 letech od ukončení výroby stále tak zatraceně dobré, že si člověk musí krutě ospravedlňovat koupi nového (pokud tedy není podnikatel nebo pozér).

olda
20. dubna • 18:07

Rozumná řeč! Záhada všech záhad, že BMW se ještě drží těch runflatů, které jsou kritizovány ze všech stran již řadu let. Co za tím asi vězí? V tuto chvíli bude asi rozumné, vyměnit runflaty za normální pneumatiky ještě před vyzvednutím nového vozu u dealera. Čekat, jestli bude interiér vrzat a měnit až pak, to by asi byly nervy, nemluvě o tom, že jak se trim jednou rozvrže, tak korekce jsou problematické speciálně v dashboardu. :-/

Targa
25. března • 20:53

tak bych řekl že testům BMW na tomto portále na nějaký čas odzvonilo ;-) ...

Olda
25. března • 19:18

Ano autore, je to tak jak píšete. Svět prémiových SUV není zkrátka pro každého. Proto asi ta hořkost.

stealth
18. dubna • 11:44

Svět prémiových SUV není pro každého, ale tady se píše jenom o BMW X5 B-]

olda
20. dubna • 17:20

....svět prémiových SUV.......slova autora článku, ne moje.......sorry.......

saris
24. března • 22:11

spravte uz nieco s tymi obrazkami uz viac ako mesiac mi nefunguju, win 7 x64 google chrome

Tom Leg
24. března • 21:26

Mám jako služební auto předchozí generaci X5, rozhodně to není auto, které bych někomu bez větších výhrad doporučil, je hlučné (motor i aerodynamický hluk), vrže (hlavně zadní část auta) a především je nepohodlné, není tvrdé, ale neustálé pohyby karoserie, a to i na kvalitním povrchu vyvolávají takřka mořskou nemoc. Příští týden budu mít půjčenou novou generaci, jsem zvědav, jestli došlo k nějakému zlepšení, ale podle testu to zatím tak nevypadá.

Olda
25. března • 19:46

Můžu tě dopředu ujistit, že pohyby karoserie při nastavení "komfort" tam stále jsou (dané výškou těžiště a váhou vozu) , ale na mořskou nemoc to není. Vůz je teď pohodlný a není hlučný. Vrzání jsem za celý den nezaznamenal.

dave_007
24. března • 23:12

X5 jako sluzebak? To neni vubec spatny!Neco Ti povim: Byt na Tvem miste, nejaky nespecificky vrzani nekde vzadu vubec neresim. Soustredil bych se primo na vrzani zadnich sedacek pod cyklickou zatezi a harmonicke ladeni rytmu s neustalymi pohyby karoserie. B-]Ono je totiz lepsi v domove duchodcu vzpominat na byvale vrzani tech zadnich sedacek nez rozebirat soucasne vrzani (tech zadnich) kloubu. :-DNeni to sice k tematu, ale myslim, ze je to pravda.

dave
24. března • 20:11

Velmi mne bavi napis na displeji 'otevrene dvere'. :-D Predevsim proto, ze se jedna o ridicovy dvere. Z toho vyvozuji, ze BMW povazuje ridice svych vozu za tezke imbecily neschopne rozeznat, zda maji otevrene, ci zavrene, dvere.Ted uz jen zbyva pri dosazeni rychlosti X k/h na displeji rozsvitit napis 'stazena prdel'. B-] To abychom vedeli, kdy se mame bat.

Olda
25. března • 19:29

X5 má ve výbavě funkci "soft close" dveří. Je docela možné, že při použití této funkce mohou někdy dveře zůstat nedovřené. Proto to upozornění "otevřené dveře".

Tomáš Fuk
28. března • 15:04

Nejen mohou. Za mrazu i pravidelně zůstávají. přiznávám však, že jsem smysl prvního příspěvku na toto téma nepochopil. To jako to nemá signalizovat nedovření dveří řidiče, aby pisatel byl spokojen?

ZKL
24. března • 19:24

Vážně je vpravo teploměr chladicí kapaliny? Skoro bych neřekl.

Dejl
24. března • 21:26

Ne, jedná se o teploměr oleje. Stejný symbol mají i jiné značky aut

dave_007
24. března • 22:59

Mas 1000 bodu! Skvele jsi mne pobavil.Myslel jsem, ze poznamka kolegy ZKL je zcela jasna a vubec neni nutne ji dale rozvadet.

ZKL
24. března • 22:38

To já vím. Já jsem to psal proto, že v původní verzi testu autor tento přístroj vydával za teploměr chladicí kapaliny.

Jiří Červenka
25. března • 8:45 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Pravda pravdoucí. Některá ustálená spojení prostě vyjedou z klávesnice, aniž by si člověk uvědomil, že napsal nesmysl. Dodatečně se omlouvám a děkuji za upozornění.

dave
24. března • 20:04

To asi ne, neb je v tom ciselniku nakresleney klic a cajova konvice. Tezko rici, co tim chce BMW naznacit. Treba je to limitovana edice "Keys'n'pots". :-D:-D:-D

dave
24. března • 20:23

Rekl bych, ze ta prislusna rucicka ukazuje jak rychle klicu jeste zbyva do jedne konvice caje.Pokud to snad nechapes, tak se vubec nic nedeje. Jen neziskas tu konvici caje.

dave_007
24. března • 17:14

K tomu vrzani v interieru:1) V mem starem Opelu Omega nikdy nic nevrzalo i presto, ze byl 14 let stary.
2) Jednou me jeden clovek svezl starou Audi A6 a byl jsem naprosto prekvapeny. Vrzal tam snad i vzduch. ;-)

bafunak
24. března • 19:28

Neslyším poprvé něco podobného. Ač by to mělo být úplně naopak. Ať v německých nebo českých testech je kvalita zpracování u Opla vždy kritizována a u Audi blahořečena jako vrchol a etalon. Tak jak to vlastně je....

dave
24. března • 20:19

Nevrazivost Cechu a Slovaku vuci Opelu jsem doposud nepochopil. A uz vubec nedokazu pochopit obecne rozsirene presvedceni, ze i ta nejhorsi Skodovka je porad lepsi nez ten nejlepsi Opel.

Miro
24. března • 15:36

:-)) konecne objektivny test na BMW. Som dynamicky vodic sluzobne aj sukromne najazdim viac ako 40tis.km rocne, ale hlavny dovod preco som si doposial nekupil BMW su absolutne nevhodne nastavene podvozky na cesty ktore mame v strednej europe. Pravidelne sa zucastnujem BMW roadshow ale este ma ziadne BMW nepresvedcilo. Za druhe vrzanie v interiery ma vie poriadne nahnevat. To snad ma odstranene aj Dacia. Jazdim roky Audi a Infiniti a absolutna spokojnost. Nenechajte sa nalakat marketingom BMW..

Stanley
24. března • 18:53

no, uz si zmeskal cas. keby si kupil bmw tak 5 rokov dozadu, verim tomu, ze by si bol spokojny.
to, co predvadzaju teraz, je skoda komentovat. Rozdiel oproti minulym generaciam je neskutocny (ide to dolu z kopca)
ja som minuly tyzden predal novu 5ku a dnes kupujem A6. Kvoli riadeniu, ktore je proste zufale a zle. Autor clanku mal uplnu pravdu - ja len pevne dufam, ze BMW s tym nieco spravi, inak fakt skoncia velmi nepekne.

Merrill
24. března • 12:10

..na to, že se jedná o přibližovadlo za dvě mega je výsledek testu dost tragický. Popravdě, ani designem exteriéru auto moc neláká. Určitě by mě vadilo to vrzání v interiéru, v prémiové třídě to považuju za polibek smrti. Jinak z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že s tímto nešvarem bojují i některá volva.. naopak ticho jako v hrobě je v audinách a mercedesech, někdo říká i lexus.

Hubert
25. března • 11:12

V jak hlubokým hrobě si byl, když neslyšels vrzání v Mercedesu?:-O

jj
24. března • 11:25

Nemuzu nenapsat svou zkusenost.. S vozem jsem jezdil cele odpoledne. Nevrzal, interier je pekny, kufr nic moc (vozim psa tak na to koukam) reseni toho deleni vika v elektrice je fakt na pytel (abych rekl pravdu, predstava ze tam kazdy den 2x neco davam (psa) me primo odradila od koupe). Jizdne taky nic moc, manzelcina nova CRV je pohodlnejsi, tissi a jistejsi na ovladani. Celkove, ac jsem o koupi uvazoval jsem vuz vyradil z vyberu. Zatim jezdim tim CRV a ze svezeni jsem si odnesl pocit, ze davat 4x tolik za X5ku tak jak jsem ji ridil opravdu nema smysl.

Olda
25. března • 19:33

Já s vozem jezdil celý den. Paráda! :-D

dave
24. března • 20:25

No vidite, ja svou zkusenost nenapsat muzu.

runner42
24. března • 12:36

Zkuste Jeep GC. Po přesednutí z Overlandu do X5 jsem jen kroutil hlavou, za co že chce BMW těch 800 tisíc navíc.

runner42
24. března • 11:12

Díky za objektivně napsaný článek.
Nezbývá než doufat, že další část zaslepených BMW-fans procitne a přijme fakt, že BMW dnes dělá výkonově průměrná ergonomicky nedotažená a stěží průměrně postavená auta.

dsf
24. března • 9:15

Super foto podvozka, dobre ho vidiet. +

Kankunen
24. března • 8:14

Teda to dopadlo. Hodnoty v papírech nejde dosáhnout. Je to kostitřas i s příplatkovým podvozkem komfort a řídit se to nedá. Mám něco najeto s Q5 a zajímalo by mě, jestli ten komfort a řízení jsou ještě horší než v Q5, protože adaptivní řízení v Q5 je počítačová katastrofa. Zpětná vazba žádná a navíc to jde někdy lehce a někdy těžko.

Loneroc
25. března • 22:01

Adaptivní řízení nezaškrtávat u ničeho od BMW. Jak píšeš - lehký, bez citu a občas jakoby si náhodně vymýšlelo odpor. Navíc když lze ještě mít dobrou hydrauliku, tak je to připlátek za znehodnocení. Něco jsem odjezdil s 40d s M paketem a komfort bych čekal trochu lepší, ale zase na druhou stranu měla dobrý jízdní vlastnosti na tak těžký a velký auto.

dsf
24. března • 9:17

No a obycajni volici su normalni ludia alebo posrati krivaci?

Karel
24. března • 9:34

chce to prášky :-D

dsf
24. března • 14:10

No a co by si chcel.Aj ti konstrukteri a dizajneri a vedeni su taksi isti ludia ko vsetci ostatni a veci odflaknu, preto aj auta su take nanic.

Doporučujeme

Články odjinud