Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

...neopravujte to. Nová generace velkého bavorského SUV s interním označením F15 se pečlivě vyhýbá jakýmkoli radikálním změnám osvědčeného receptu, který z X5 udělal jeden ze stěžejních modelů BMW.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Mezigenerační vývoj; Motorizace
  2. Design exteriéru a interiéru; Prostor a zpracování
  3. Dynamika, ovladatelnost a komfort jízdy
  4. Výbava a ceny
  5. Verdikt a technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

První BMW X5 bez nadsázky založilo nový segment. Dnes všudypřítomná kategorie luxusních SUV bez terénních ambicí, zato s jízdními vlastnostmi optimalizovanými pro asertivní chování na silnici, na sklonku minulého tisíciletí neexistovala. Konkurent v podobě prvního Mercedesu třídy M seděl na žebřinovém rámu a jezdil jako trakař.

O půldruhé dekády později má BMW na trhu už třetí generaci X5, kterou označuje kódem F15. Ale nikdo by se na vás nemohl zlobit, pokud byste to od pohledu nepoznali. Nejnovější X5 působí spíš jako důkladnější facelift předchozí generace E70, od které se liší zejména kolmější přídí se širšími ledvinkami a mohutnější zádí, která naznačuje více prostoru za zadní nápravou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější X5 má stejný rozvor jako dřív, ale vnější rozměry se zvětšily ve všech směrech

Navlas stejný rozvor (2933 mm) naznačuje, že platforma nového modelu se té předchozí příliš nevzdálila. Samotná karoserie je však o 32 mm delší, o 5 mm širší a o 14 mm vyšší, o čtyři milimetry se zvětšil i rozchod obou náprav.

BMW slibuje lepší dynamiku a nižší spotřebu zejména díky optimalizované aerodynamice a lehčí konstrukci s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí. Že v praxi to s odlehčováním nebude tak horké, naznačuje prosté srovnání hmotností ekvivalentních motorizací E70 a F15. Nový model v testované verzi xDrive30d je při provozní hmotnosti 2145 kg lehčí jen o symbolických pět kilogramů.

Dvakrát benzín, čtyřikrát diesel

Nové BMW X5 je k mání celkem v šesti motorizacích, bez výjimky přeplňovaných. Všechny kromě základní mají sériově pohon všech kol xDrive, jen dvoulitrový čtyřválec (!) 25d je ve standardu zadokolka. Zájemcům o zážehové motory dávají Mnichovští na výběr mezi řadovým šestiválcem 3,0 l v modelu xDrive 35i (306 k, 400 Nm) a vidlicovým osmiválcem 5,0 l xDrive50i (450 k, 650 Nm).

Zájemci o diesel mají výběr širší. Na opačném konci než vstupní 25d stojí X5 M50d, kterému trojice turbodmychadel pomáhá k výkonu 381 koní a „železničnímu“ točivému momentu 740 Nm. Navzdory označení se jedná o klasický řadový šestiválec o objemu tří litrů. Model xDrive40d je slabší verzí téhož agregátu, nabízí 313 koní a 630 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od exteriéru X5 prodělal interiér dalekosáhlou proměnu

My jsme ale do testu vybrali nejméně výkonnou verzi řadového dieselu. Motorizace xDrive30d byla vždy preferovanou volbou českých zákazníků a nepochybujeme, že u nové generace X5 to bude zrovna tak.

Než se ale dostaneme k motoru a jeho parametrům, v následující kapitole ještě krátce obhlédneme exteriér a důkladněji prozkoumáme nový interiér.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Mezigenerační vývoj; Motorizace
  2. Design exteriéru a interiéru; Prostor a zpracování
  3. Dynamika, ovladatelnost a komfort jízdy
  4. Výbava a ceny
  5. Verdikt a technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků