Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

BMW X1 prodělalo radikální změnu, která působí na fanoušky mnichovských zadokolek jako červený hadr na býka. Opravdu je ale nová generace taková tragédie?
Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Verdikt

Ze zprávy o nové podobě BMW X1 založené na platformě UKL jsem se dva dny v kuse neveselil, ale praxe ukázala, že to mají v Mnichově všechno velmi dobře spočítané. Stará X1 byla svou koncepcí pohonu výjimečná, ale vším ostatním za konkurenty spíše zaostávala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nová generace o unikátní koncepci (vzhledem k segmentu) sice přišla, takže se z ní stalo úplně klasické SUV, jenže BMW postavilo tohle auto tak, že v praxi pořád výborně funguje a jeho jízdní vlastnosti pořád patří k těm nejlepším v segmentu. Výsledkem je tedy o poznání prostornější a praktičtější auto, které jezdí nadprůměrně dobře. Z čistě pragmatického pohledu nemohla mezigenerační obměna dopadnout lépe.

A mimochodem, díru po starém BMW X1 může mnichovská automobilka zalepit velice snadno. Stačí, když postaví něco jako BMW 3 Touring „Alltrack“ a rázem bude na světě opravdový nástupce za předchozí X1 a všichni budou spokojeni. 

Na případné zájemce ale čeká cenové dilema. BMW X1 nemá příliš velký problém cenově zasáhnout třeba tam, kde se nachází Mercedes-Benz GLC, který je pohodlnější, který rozhodně uvnitř není o mnoho menší a který hlavně představuje klasické čistokrevné SUV. 

Technické údaje: BMW X1 xDrive20d

  • Rok • stupeň výbavy 2016 • Sport Line
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 995 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 90,0 mm
  • Stupeň komprese 16,5:1
  • Nejvyšší výkon 140 kW (190 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 400 Nm při 1 750 až 2 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s
  • Nejvyšší rychlost 219 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 505 l • 1 550 l
  • Objem palivové nádrže 61 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 625 kg • 2 145 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,6 • 4,4 • 4,9 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 670 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 561 mm • 1 562 mm
  • Rozměr pneumatik 225/55 R17
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 436 × 1 821 × 1 598 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků