Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

BMW X1 prodělalo radikální změnu, která působí na fanoušky mnichovských zadokolek jako červený hadr na býka. Opravdu je ale nová generace taková tragédie?
Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Verdikt

Ze zprávy o nové podobě BMW X1 založené na platformě UKL jsem se dva dny v kuse neveselil, ale praxe ukázala, že to mají v Mnichově všechno velmi dobře spočítané. Stará X1 byla svou koncepcí pohonu výjimečná, ale vším ostatním za konkurenty spíše zaostávala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nová generace o unikátní koncepci (vzhledem k segmentu) sice přišla, takže se z ní stalo úplně klasické SUV, jenže BMW postavilo tohle auto tak, že v praxi pořád výborně funguje a jeho jízdní vlastnosti pořád patří k těm nejlepším v segmentu. Výsledkem je tedy o poznání prostornější a praktičtější auto, které jezdí nadprůměrně dobře. Z čistě pragmatického pohledu nemohla mezigenerační obměna dopadnout lépe.

A mimochodem, díru po starém BMW X1 může mnichovská automobilka zalepit velice snadno. Stačí, když postaví něco jako BMW 3 Touring „Alltrack“ a rázem bude na světě opravdový nástupce za předchozí X1 a všichni budou spokojeni. 

Na případné zájemce ale čeká cenové dilema. BMW X1 nemá příliš velký problém cenově zasáhnout třeba tam, kde se nachází Mercedes-Benz GLC, který je pohodlnější, který rozhodně uvnitř není o mnoho menší a který hlavně představuje klasické čistokrevné SUV. 

Technické údaje: BMW X1 xDrive20d

  • Rok • stupeň výbavy 2016 • Sport Line
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 995 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 90,0 mm
  • Stupeň komprese 16,5:1
  • Nejvyšší výkon 140 kW (190 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 400 Nm při 1 750 až 2 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s
  • Nejvyšší rychlost 219 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 505 l • 1 550 l
  • Objem palivové nádrže 61 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 625 kg • 2 145 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,6 • 4,4 • 4,9 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 670 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 561 mm • 1 562 mm
  • Rozměr pneumatik 225/55 R17
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 436 × 1 821 × 1 598 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek