Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

BMW X1 prodělalo radikální změnu, která působí na fanoušky mnichovských zadokolek jako červený hadr na býka. Opravdu je ale nová generace taková tragédie?
Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Diesel rozhodně neurazí

Nabídka u nás tolik oblíbených dieselů začíná v případě X1 na verzi sDrive16d za 786 500 Kč, což je naftový tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 85 kW (116 k). Nad ním stojí už pouze dvoulitrové motory ve variantách 18d, 20d a 25d. Provedení 25d dostanete se čtyřkolkou vždy, 18d a 20d jsou dostupné také jako čistokrevná předokolka. Naším případem je ovšem xDrive20d, tedy auto s výkonem 140 kW (190 k), s pohonem všech kol a s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Dieselový čtyřválec rozhodně nezklame. Podle tabulek umí stovku za 7,6 s (jen tak na okraj jde o stejnou hodnotu, jakou nabízí Octavia RS 4x4) a maximálně jede 219 km/h. Dynamika je velmi solidní, ale potěší i klidný chod a perfektní odhlučnění. Sympatické jsou také reakce na plynový pedál, ovšem za předpokladu, že si z jízdních režimů vyberete režim Sport. V režimu Comfort je reakce velmi pomalá, režim Eco Pro vám pak více než potěšení z jízdy dopřeje solidní trénink vaší trpělivosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvoulitrový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 k) je kultivovaný, tichý, dostatečně výkonný a relativně úsporný. Co více si vlastně přát...

Druhý nejsilnější dieselový čtyřválec je přesně z té kategorie motorů, která vám dopřeje hlavně bezstarostné cestování po dálnicích ve vysokém tempu, kdy se nemusíte moc ohlížet na to, kolik aktuálně ukazuje tachometr a kolik toho máte naloženo. Motor má síly dost, takže se větší zatížení spíše než na dynamice projeví na spotřebě. Ta se na dálnicích pohybuje kolem sedmi litrů, ale pokud přitlačíte na pilu (při rychlosti kolem 150 km/h), pojedete klidně i za devět. Obecně se ale dá říci, že tohle BMW patří k úsporným automobilům. Běžně jsem s ním jezdil do sedmi litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je velmi pružný, jeho představení končí nad hranicí 4500 ot./min. Spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů

Na dálnici se také naplno ukáže výborné odhlučnění, respektive hodně dobrá aerodynamika. BMW X1 ztrácí body pouze v kategorii odhlučnění podvozku. Je to velká škoda, protože kdyby tomu tak nebylo, panuje v interiéru velice příjemné ticho. Na osmičku točí motor při tachometrových 140 km/h 2300 ot./min. Mimochodem osmička a sedmička si jsou dost blízko, když ve stejné rychlosti točí motor na sedmičku pouze o 300 otáček více. Šestka už znamená odskok 800 otáček oproti sedmičce, rozdíl mezi pětkou a šestkou je taktéž 800 otáček.

Celkově je motor příjemně tichý, dostatečně výkonný a především úsporný. K autu se velice hodí a s převodovkou si moc dobře rozumí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků