Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

BMW X1 prodělalo radikální změnu, která působí na fanoušky mnichovských zadokolek jako červený hadr na býka. Opravdu je ale nová generace taková tragédie?
Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Diesel rozhodně neurazí

Nabídka u nás tolik oblíbených dieselů začíná v případě X1 na verzi sDrive16d za 786 500 Kč, což je naftový tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 85 kW (116 k). Nad ním stojí už pouze dvoulitrové motory ve variantách 18d, 20d a 25d. Provedení 25d dostanete se čtyřkolkou vždy, 18d a 20d jsou dostupné také jako čistokrevná předokolka. Naším případem je ovšem xDrive20d, tedy auto s výkonem 140 kW (190 k), s pohonem všech kol a s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Dieselový čtyřválec rozhodně nezklame. Podle tabulek umí stovku za 7,6 s (jen tak na okraj jde o stejnou hodnotu, jakou nabízí Octavia RS 4x4) a maximálně jede 219 km/h. Dynamika je velmi solidní, ale potěší i klidný chod a perfektní odhlučnění. Sympatické jsou také reakce na plynový pedál, ovšem za předpokladu, že si z jízdních režimů vyberete režim Sport. V režimu Comfort je reakce velmi pomalá, režim Eco Pro vám pak více než potěšení z jízdy dopřeje solidní trénink vaší trpělivosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvoulitrový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 k) je kultivovaný, tichý, dostatečně výkonný a relativně úsporný. Co více si vlastně přát...

Druhý nejsilnější dieselový čtyřválec je přesně z té kategorie motorů, která vám dopřeje hlavně bezstarostné cestování po dálnicích ve vysokém tempu, kdy se nemusíte moc ohlížet na to, kolik aktuálně ukazuje tachometr a kolik toho máte naloženo. Motor má síly dost, takže se větší zatížení spíše než na dynamice projeví na spotřebě. Ta se na dálnicích pohybuje kolem sedmi litrů, ale pokud přitlačíte na pilu (při rychlosti kolem 150 km/h), pojedete klidně i za devět. Obecně se ale dá říci, že tohle BMW patří k úsporným automobilům. Běžně jsem s ním jezdil do sedmi litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je velmi pružný, jeho představení končí nad hranicí 4500 ot./min. Spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů

Na dálnici se také naplno ukáže výborné odhlučnění, respektive hodně dobrá aerodynamika. BMW X1 ztrácí body pouze v kategorii odhlučnění podvozku. Je to velká škoda, protože kdyby tomu tak nebylo, panuje v interiéru velice příjemné ticho. Na osmičku točí motor při tachometrových 140 km/h 2300 ot./min. Mimochodem osmička a sedmička si jsou dost blízko, když ve stejné rychlosti točí motor na sedmičku pouze o 300 otáček více. Šestka už znamená odskok 800 otáček oproti sedmičce, rozdíl mezi pětkou a šestkou je taktéž 800 otáček.

Celkově je motor příjemně tichý, dostatečně výkonný a především úsporný. K autu se velice hodí a s převodovkou si moc dobře rozumí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Už to není kombi, je to MPV
  2. Místa téměř na rozdávání
  3. Diesel rozhodně neurazí
  4. Okresky: Jak je to s tou ztrátou charakteru?, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek