53
Fotogalerie

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Kapitoly článku:


Klasické BMW

Přestože jsme aktuální vydání pětkového BMW ještě v testu neměli, myslím, že s klidným svědomím mohu i takové ty obvyklé kapitoly o interiéru vzít velmi stručně. BMW totiž, stejně jako většina ostatních automobilek, používá jednu „šablonu“ na téměř všechny své modely. Nakonec se tak M550d v interiéru příliš neliší například od minule testovaného X6. Známé prvky, známé materiály, vysoký standard.

bmw_m550d_43.JPGbmw_m550d_46.JPG 
M550d vás v interiéru ničím nepřekvapí. Kdo někdy seděl v BMW z poslední doby, bude okamžitě vědět, o co jde.

Ani v interiéru M550d nečekejte kdo ví jaký akcent na emoce. Všechno je přísně strohé, maximálně sem tam najdete písmenko M. Ale nezoufejte, v rámci programu M Performance je možné dokoupit všechno možné a svůj exemplář si tak řádně „vytunit“. Co bych v kontextu výkonného naftového motoru vytknul, to je relativně malé boční vedení. U sportovního auta by to chtělo možná nějaké výraznější provedení, přestože slovo sport v tomto případě dáváme do hodně velkých uvozovek.

Naopak pochvalu si zaslouží prostor. Aby ne, když současná pětka nemá vůbec daleko k pětimetrové hranici. Prostoru je ovšem dost pro čtyři cestující. Vzadu uprostřed vede hodně velký tunel, který prostřední páté místo hodně omezuje. Ale nedovedu si představit situaci, kdy tohle auto veze pět pasažérů. Zavazadelník pojme 520 litrů.

381 tabulkových koní

Co je samozřejmě nejzajímavější, to je motor a jízda jako taková. Třílitrový šestiválec má disponovat výkonem 381 koní a vrcholem točivého momentu 740 Nm. Pokud patříte k pravidelným čtenářům, určitě už dobře víte, že jsme se ke slibovaným hodnotám při měření na brzdě nedopracovali. Důvodem může být třeba velká citlivost na kvalitu nafty, každopádně česká realita testovaného kousku zůstala přeci jen poměrně za očekáváním. Více prozradí článek „Na brzdě: BMW M550d“.

Podle tabulkových údajů by měl vůz zvládnout sprint z nuly na stovku za 4,7 s a maximálně se rozjede na 250 km/h. Samozřejmě jde o hodnotu elektronicky upravenou. Kdo ví, kam až by to byl naftový třílitr schopen dotáhnout. Daleko k hranici 300 km/h by to zřejmě nebylo. Takže jde o motor, který si dokáže bez nejmenšího problému poradit i s dvoutunovým drobečkem. Emoce z razantního zrychlení jsou zaručeny.

bmw_m550d_02.JPGbmw_m550d_03.JPG 
BMW M550d je samozřejmě velice rychlé auto. Sportovní charakter mu ale přeci jen trochu schází.

Němečtí inženýři ovšem šli ještě dále. Aby byl výsledek z pohledu sportovně založeného řidiče co nejlepší, pouští vám automobil do reproduktorů poněkud upravený zvuk motoru. Nejde o nic přehnaného jako u Audi A6 BiTDI a rozhodně výsledek působí v M550d mnohem věrohodněji. Jo, i taková začíná být realita dnešních testů a taková bude určitě realita testů budoucích. Jedno z hlavních kritérií je kvalita imitace dobrého zvuku motoru. Kam ten svět spěje…

Nejhorší na celé věci je ale fakt, že to funguje. Do čtyř tisíc je sice motor v BMW M550d celkem běžný naftový šestiválec, ale nad hranicí čtyř tisíc změní zvuk a stane se z toho zajímavě znějící benzinový šestiválec. Iluze pro spolucestující je naprosto dokonalá. Ne ale pro řidiče. Tři turba možná dělají velké věci, ale ne zázraky. Pořád jde o naftový motor a ty jak známo nemají moc v lásce vysoké otáčky, kde ale ten v BMW M550d zní nejlépe. Svádí vás to k vytáčení motoru až do nejvyšších otáček, jenže po přeřazení dojde ke zvláštní věci, auto najednou výrazně ožije a s chutí vyrazí vpřed, aby se razantní zátah zase pomalu vytratil. Ideální je řadit někde kolem 4500 ot./min maximálně. Škoda, že to je zrovna v oblasti, kdy reproduktory sotva začaly roztáčet své iluzionistické představení. 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud