100
Fotogalerie

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Kapitoly článku:


Den druhý: okreska

Víkendový provoz má jednu zásadní výhodu - relativně volné okresky. Proto jsem si tuto část nechal až na další testovací den. Trochu už jsme se s M4 Cabrio seznámili, slabší provoz umožní více zábavy. „Pracovní“ den číslo dva může začít.

Už včera jsem měl ale pocit, že mi na M4 Cabrio něco nesedí a rychle jsem přišel na to, o co konkrétně šlo. O podvozek. Pár ostřejších zatáček a následoval pohled na ona tlačítka na středovém displeji. Opravdu mám tlumiče nastavené v režimu Sport+? Opakovaně jsem se přesvědčoval, že tomu tak skutečně je. V režimu Sport+ ale není podvozek tak tvrdý, jak bychom si u tak výkonného auta představovali. Jak je to možné?

bmw_m4_044.JPGbmw_m4_048.JPG
Podvozek vás na první dobrou na okreskách neuchvátí. Můžete s nastavením dělat různá kouzla, ale očekávaná tvrdost se nedostaví. Cabrio je pořád celkem houpavé. 

Jednoduše, testujeme přece kabriolet. Při běžném svezení si možná ani nevšimnete, že by se karoserie nějak výrazně kroutila, nicméně tolik odolná jako u sedanu nebo kupé samozřejmě nebude, takže nemůže mít tak přísně nastavený podvozek. Podle slov Jirky, který měl v létě tu čest i s M3, je podvozek sedanu daleko zajímavější. Nedělejme ale předčasné závěry.

I v režimu Sport+ se auto relativně dost naklání a člověk z toho má pocit, jako kdyby pomalu řídil nějaký americký vůz. A k tomu ta hmotnost. I ta je při jízdě cítit. Jenže více než cokoliv jiného jde o zvyk. Jakmile zjistíte, že se nemusíte bát, že M4 Cabrio opravdu dokáže kopírovat zvolenou stopu div že vám z toho neulítne deflektor za předními sedačkami, budete se bavit. Ve velkém.

bmw_m4_029.JPGbmw_m4_030.JPG
Výfuk produkuje parádní zvuk, v interiéru vás bude ovšem obšťasňovat ještě umělý vylepšovač zvuku. Opravdu to má M4 zapotřebí? 

Po několika desítkách okreskových kilometrů jsem si na pohyby lehce obézní M4 zvykl a přestal je vnímat. Auto velmi dobře maskuje rychlost a takové to vrozené upozornění, že jedete přeci jen už poněkud nepatřičně, přichází ve chvíli, kdy po okresce jedete asi tak zhruba 150 km/h. A BMW vás pořád pobízí, abyste ještě přidali. Nakonec čeho se také bát, když máme k dispozici tak schopné brzdy a solidní řízení, že ano.

Posilovač je samozřejmě elektromechanický a možná by mohlo být řízení celkově lepší, žádné velké zklamání se ale ani v tomto směru nekoná . Více proto oceníte, jak rychle reaguje auto na vaše povely a také fakt, že nemusíte v podstatě ani ve vracečkách přehmatávat, protože je řízení dosti strmé.

Je ale velká škoda, že v autě najdete i věc typu vylepšovače zvuku motoru. Chápu, že toto má dieselové M550d (například), ale zrovna auto typu M4 by se mohlo spolehnout na přirozený projev. Nakonec vždyť něco podobného může mít kdejaký Captur nebo Fabia. Ale to je jen drobná piha na kráse. Zvenku zní M4 výborně, což si také se staženou střechou náležitě užijete.

Pravá, levá, plný plyn, kopanec do zad, brzda, ostrá levá a znovu. Tohle představení má hodně co do sebe. Obzvlášť kdy vás automatická převodovka poslouchá při manuálním řazení na slovo a v nejostřejším nastavení také řádně kope. Emoce by se daly krájet. 

bmw_m4_003.JPGbmw_m4_007.JPG
I chování převodovky můžete nastavovat. V nejcivilnějším režimu řadí maximálně plynule, v tom nejostřejším řádně kope. 

Přiznám se, že jsem si na okreskách netroufnul vypnout stabilizaci. BMW M4 ale nabízí ještě režim stabilizace označený jako MTM, který je pro seznamování s autem přímo vynikající. Dovolí prokluz zadních kol i menší sklouznutí se bokem. Řidič má dost prostoru na to, aby zareagoval a s polechtaným sebevědomím odjel ze zatáčky, ale zároveň má nad sebou anděla strážného, který nedopustí krizovou situaci a v případě potřeby zasahuje. Zasahuje ovšem plynule a neutne vám rovnou veškerý výkon, jak se to děje u některých jiných aut.

Celkem překvapivá byla také hodnota spotřeby. Výsledek zhruba 21 l/100 km při hodně rychlé jízdě považuji za solidní. Čekal jsem více. Jenže ono to je logické. Když se zpětně ohlédnu na okreskovou jízdu, je jasné, kde se takto relativně nízké číslo vzalo. Na okreskách totiž nevyužijete plný potenciál auta, pokud se nechcete smířit s tím, že si před jízdou roztočíte ruletu s nejistým výsledkem.

BMW M4 je na normální okresky příliš velké a příliš rychlé. V praxi vyrážíte ze zatáčky na dvojku, tu vytočíte, střelíte tam trojku, ale tím jste v podstatě skončili, protože pak se už na vás začíná usmívat dvoustovka a vy jen tak udržujete zvolené tempo. I BMW M4 Cabrio je auto na okruh. Na okreskách se vyřádíte podstatně více se slabším (ale stále sakra rychlým) M235i.

bmw_m4_075.JPGbmw_m4_065.JPG

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud