Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Konec léta, letištní plocha, nad kterou se tetelí vzduch, a uprostřed toho stojí bručící BMW M4 se staženou střechou. Jsou věci, které vás prostě zahřejí na duši...
Seznam kapitol
  1. Úvod, První setkání
  2. Směr letiště, V přímce zatraceně rychlé
  3. Zrozen pro jízdu bokem
  4. Den druhý: okreska, Je vám zima? Technické údaje
  5. Je vám zima?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Tento způsob zimy zdá se mi poněkud nešťastný, skoro by se chtělo říci. Teploty dost nízké na to, aby vám venku bylo chladno, ale ne tak nízké, aby konečně napadl sníh a člověk si mohl užít zimní radovánky, jak se nám to poštěstilo před pár lety s Porsche 911 Carrera 4S. Ale víte co? Už od konce srpna schováváme přesně pro tuto příležitost auto, které by vám mohlo zvednout náladu, které jednoduše zahřeje na duši – BMW M4 Cabrio.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

O nové generaci M3/M4 toho bylo napsáno opravdu hodně a hodně jsem o tomto autě také četl. Má očekávání proto nebyla vůbec malá. Tedy přesněji řečeno jsem se na test dost těšil, takže jsem hned v deset dopoledne (dřív to nešlo) naklusal na BMW, vyzvedl klíčky a zamířil do podzemní garáže. Testovací auta bývají rozmístěna tak různě po garáži, takže místo obcházení jsem naslepo zmáčkl dálkové ovládání, za rohem se ozvalo typické cvaknutí centrálního zamykání a rozsvítila se světla. Takže to je ono – kabrio, které má pod kapotou výkon 431 koní, kabrio, které dá stovku za 4,4 s, kabrio, které svou rychlostí strčí do kapsy kde koho...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace M3/M4 se povedla. Od prvního pohledu víte, co je zač. Takže „dobrý den“ a nastupujeme.

Nezbývá než otevřít bezrámové dveře, nejlépe tak, abych je hned neodřel o zeď (prostoru kolem auta na rozdávání fakt není) a nastartovat. Šestiválec naskočí tak zlověstně, jako kdybyste ho probudili, když byl zrovna v té nejtvrdší fázi spánku, což se rozléhá po celé garáži. Rychle se ale umoudří a za příjemného vrnění garáž opouštíme.

První setkání

Současná generace BMW M3/M4 se mi velmi líbí. Podle mého skromného názoru sice různé doplňky z programu M Performance pro obyčejné motorizace a různé M pakety nakonec trochu zničily designové kouzlo vrcholných BMW, ale to vás tolik zajímat nemusí. Především pohled na přední část dává jasně najevo, že si tu nebudeme hrát na sportovní auto. Pořádné díry v nárazníku, boule na kapotě, čtyři koncovky výfuku vzadu, obrovské kotouče, vytažené blatníky. Tohle není nějaká náhražka s dieselem pod kapotou, tohle je čistokrevný sportovní automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nárazník s opravdu funkčními otvory, přifouknutá kapota, čtyři koncovky výfuku... Kdepak, tohle auto si nehraje na sporťák jako některá jiná prvky od M Performance dozdobená BMW. 

A sluší mu to jak se střechou, tak bez střechy. No dobře, bez střechy mu to sluší o něco více. Ani nevím proč, ale měl jsem za to, že střecha bude plátěná. To je samozřejmě omyl. Střecha je plechová a složená ze tří dílů. Na manipulaci potřebujete dvacet sekund a můžete přitom jet maximálně 18 km/h.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

První dojem zvládá M4 Cabrio výborně, ale usednutí do interiéru by snad mohlo být pro někoho i zklamáním. Jistě, je tu perfektní kůže, vynikající zpracování, všechno tak, jak má být. Jenže fakt, že sedíte v raketě, která přišla o střechu, vám připomene snad jen malé logo na volantu, příjemně tvarované sedačky a karbonové dekory. Vše ostatní vypadá stejně, jak si to pamatuji z testů mnoha jiných BMW. Je to tak správně, nebo to je naopak špatně?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant, sportovní sedačky, nějaká ta loga a? A už nic. Jeden by řekl, že interiér je takový standardní. Ergonomii ovšem nebudete chtít nic vytýkat. 

Ergonomii není co vytknout, volant skvěle padne do ruky, na pozici za volantem nelze říci ani popel a pokud budete chtít zkoušet potenciál M4 na více než padesát procent, nic jiného vás vlastně ani zajímat nemusí. Takže ano, je to takhle správně. Jde přece o sportovní auto.

A jde také o čtyřmístný kabriolet. Jestliže automaticky považujete zadní místa za zbytečná, jak jsem to dělal já, jste na omylu. Zbytečná nejsou, je tu naopak překvapivě dost prostoru i pro vyšší postavy a to i v případě, kdy nebudete mít střechu složenou. Kdyby to snad někoho zajímalo, tak kufr nabídne objem až 370 litrů. Pokud střechu složíte, scvrkne se jeho objem na 220 litrů. Ale i s tím se dá žít. 

Radosti
Motor, převodovka, brzdy
V každé rychlosti silný zátah
Při klidné jízdě komfortní podvozek
Rozumná spotřeba
Relativně prostorný interiér
Starosti
Vysoká hmotnost
I v nejostřejším režimu měkčí podvozek
Na okresky až příliš rychlé...
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie144 fotografií
bmw_m4_044.JPG bmw_m4_046.JPG bmw_m4_047.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, První setkání
  2. Směr letiště, V přímce zatraceně rychlé
  3. Zrozen pro jízdu bokem
  4. Den druhý: okreska, Je vám zima? Technické údaje
  5. Je vám zima?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 374 km
Cena: 320 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků