TEST BMW iX2 eDrive30 (230 kW): Dojezdová úzkost? To neznám!

24 komentářů (24 nových)

Hlinda
10. června • 7:01

Großglockner Hochalpenstraße by prověřila stabilitu brutálního zátahu a zrychlení. A také jízdu v zatáčkách.
Cena je extrémní, ale je to BMW. Důchodce z paneláku to kupovat nebude. V ČR se jich prodá tak 10ks.

moravian_cz
9. června • 19:37

Ta přední maska se vyrábí v Prostějově v Maier CZ.

Alda Alda
9. června • 9:34

Povedený design. Velká škoda benzínových motorů. buď tři válce nebo drahé M. Nic mezi tím. V USA mají 28i, dvoulitr 177 kw. Tři válce nenabízí. Stačil by slabší dvoulitr.

Hlinda
10. června • 7:02

Prémiová značka jako je bmw dává tříválec? Hezký. 😉 👍🏻

Alda Alda
10. června • 10:52

To už dávno. Ale nově i pod označením 20i, v tomto modelu.

Hlinda
11. června • 11:49

Svět se v prd*l obrací...... 🤬

Hamarel
9. června • 9:31

Dát do plusů "rychlé nabíjení" u auta za 2 mega a pak napsat, že "Nabíjení je možné až 130 kW – na 350kW stanici Ionity běželo při stavu baterie lehce přes 20 procent téměř plným tempem a při 50 procentech jelo stále velmi slušnými 80 kW." To je slušné chucpe, to jsou parametry 100 let za opicemi. Svět je dnes úplně jinde.

petr r. (petrumr)
9. června • 11:49

moment, to nic nevypovídá, protože ty třeba přijedeš na D1 u Pačlavic kde je KFC a ten stojan i když má xxx výkon, běží třeba na třetinu i na méně a auto za to nemůže.

Hlinda
10. června • 7:04

Dostali jsme se k: využitelná kapacita baterie je vždy nižší než udávaná , max nabíjecí výkon je často nedostupný, max výkon motoru také.Co je vlastně garantováno? Nic.

Hamarel
9. června • 12:05

Tak zaprvé, maximální hodnota 130 kW deklarovaná samotnou automobilkou je v dnešní době těžká zaostávačka a zadruhé, když auto začíná na 130 kW (jak píše autor a tudíž stojan dává minimálně těch 130) a při 50% nabití spadne na prachmizerných 80kW, tak je to problém auta a ne stojanu.

petr r. (petrumr)
9. června • 13:53

není, když nabíjíš větším proudem, tak likviduješ baterku, ty restrikce výrobce jsou k něčemu dobré.

Jan Taraba
9. června • 18:02

Dlouhodobá praxe i tento otřepaný blábol reálně vyvrátila. Nelikviduješ tím nic, baterka dává do motorů 230kW, takže nabíjení 130kW s běžícím tepelným čerpadlem ji nijak neničí. To, kam a kdy poklesne nabíjecí křivka totiž záleží právě na teplotě baterie. Proto dnes již vousaté e-trony, kterým je 4-5 let, stále nabíjejí do 70% SOC plným výkonem 150kW a až pak začnou nabíjecí proud mírně snižovat. Protože mají bohatě dimenzované chlazení baterie. A naprostá většina z nich má pořád původní baterii, ve které se za celou dobu nemusel nikdo šťourat, má sotva měřitelný pokles kapacity a funguje. Zatímco plug-in hybridy bez chlazení baterie a s podstatně větší cyklickou zátěží, mají baterie trop daleko, daleko dřív. Což jim nelze vyčítat - není to jejich chyba, EV jakékoli značky absolvuje jeden plný cyklus za 300-500km, plug-in, pokud se skutečně používá tak, jak má, tak za plusminus 50km a ještě ta baterie buď není chlazená vůbec, nebo jen trochu.

Dřevo Levně
9. června • 13:27

Dobrý starosti v tom vašem světě. Že bych dumal jak rychle poteče palivo tankovací pistolí?

Moi Monami
9. června • 15:53

Ne ty dumas nad tim CO ti tou pistoli potece. My ostatni proslapavame hodne ale hodne bahnitou cestu a jeste snasime blby kecy lidi jako ty, kteri se po ni - az ji vydlazdime - vydaji, mozna jim ani nic jinyho nezbyde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dřevo Levně
9. června • 18:38

Až dotrapčíte se současnejma akumulátorama a ohromíte mě těma 20(?) let slibovanejma tak du do toho. Zatim si celej elektromobilismus strčte do prdele.

Jan Taraba
9. června • 19:02

strč si ho tam sám. My s tím problém nemáme.

Dřevo Levně
9. června • 19:56

Ale máte a sami ho přiznáváte v diskuzích. Žijete jenom dobíjením a jeho parametrama, zatimco my normální jezdíme.

Jan Taraba
9. června • 20:36

to jsi těžce na omylu a ve své hlouposti nevidíš realitu.
Bo nás nezajímá, jaký olej a jak často měníš ve svém šrotu, a jak šílenou cenu musíš platit za benzín, tebe nemusí zajímat, jestli si dáme kafe při nabíjení každých 300km nebo 400,

Dřevo Levně
9. června • 21:04

Tak určitě... aby vám ty kafe neutrhly v tom množství pumpu

petr r. (petrumr)
9. června • 8:42

ty příplatky za vše potřebný jsou na hraně marketingu, největší prohřešek je, že to nemá přední kufr stejně jak enyaq, ale zase to má menší spotřebu, je to levnější a má tepelko bez příplatku.

Jan Taraba
9. června • 18:11

v obou EV přední kufr mám a lezu tam tak jednou za uherák, když potřebuji dolít kapalinu do ostřikovače. Zbytek času se tam válí trojúhelník, lékárna a kabelový wallbox, který jsem za léta ještě nikdy nepoužil. Normální nabíjecí kabel do AC bez pevného kabelu, mám vzadu, protože je tam pohodový přístup. Ale je fakt, že mi na cestu po krásách (například) jižní Itálie v kufru netlačí paštiky ani G10 v plechu. Nám tam stačí dva kufříky velikosti kabinového zavazadla. Takže absence předního kufru mi tolik nevadí. Že to auto pomalu nabíjí, to by mi už na dlouhých cestách vadilo víc. A že je tak hnusný jak je, to nejvíc. Pokud se někomu líbí, ať si ho koupí. Mně všechny X se sudým číslem připadají jako etalon designového hnusu.

vipe
10. června • 22:05

Krásy jižní Itálie v elektru ? Teď jsem byl v Apulii .... a moc nabíječek jsem tam teda neviděl .... jednu v Bari ... a na dálničních benzinkách snad taky jednou nebo dvakrát

Jan Taraba
11. června • 9:05

Ses špatně díval, na dálnici jsou 4x300kW Enel-X každou nebo každou druhou pumpu, poblíž dálnice jsou Ionity, Ewiva a BeCharge. O AC nemá smysl psát, ty jsou všude, například Matera na ulicích, přímo na parkovacích místech u vstupu do Matera Sassi. Plus kdejaký hotel i Agriturismo má jeden nebo několik wallboxů.

vipe
11. června • 21:16

hmm, ale jo, jak si to zpětně přehrávám asi by se dalo bez problému
Pokud máš ubytování s wallboxem (my většinou berem apartmány někde pánu bohu za chrbtom kde nemaj ani obchod natož wallbox takže to by byl problém) tak na denní vyjížďky bez problému,
Dálnice stavím tak co dvě až dvě a půl hodiny a pokud by tam byla nabíječka co to dokáže doplnit za cca max 30 minut .... Nějaké přelety na italské dálnici stejně nejdou a´t už kvůli stavu a konfiguraci dálnice (ve středu Itálie je adriatica tunel tunel, táhlé zatáčky, most most) nebo provozu. Jo šlo by ... te´d tam stejně ještě nějaké davy nebyly a ty nabíječky by asi nebyly moc obsazené.. V Mateře nevím jelikož jak jsem nechtěl parkovat pod kopcem a hledal parkoviště tak mně navigace protáhla přímo přes Sasso a to jsem koukal kdo mi kde spadne pod kola ne že po nabíječkách :-)

Doporučujeme

Články odjinud