design bláto
Při snaze udělat auto inspirované tvarem kapky se povedlo Cx=0,26. Což není nic extra. Když to někdo podá, jako by to byl jeden z úspěchů ve vývoji, tak to vypadá jen jako špatně udělaná práce.
to uz Opel calibra mal taky odpor vzduchu pred 20 rokmi, ked sa to tak vezme...
Tak tak, ona i ta Tesla má Cx 0,24 a přitom vypadá tak nějak "úplně normálně".
Tak on už Citroen CX2200 v 70tých letech minulého století měl Cx 0,22 ...
a Tatraplan před více než 60ti lety měl Cx 0,32
Prave proto, ze vypada normalne, tak ma nizke Cx. :-D
bmw chce do roku 2028 vsetky auta aspon z hybridnym alebo plne elektrickym pohonom.cim viac elektrickych tym lepsie.znizovat zavislost na ropea tym padom byt silny ako stat lebo nepodporujete staty ktore sedia na rope a su zavisle na nasich peniazoch co dostanu za ropu.osobne mi nema co bmv ponuknut. dnes uz je vsetko to iste. a bmv pekne predrazene..vacsina ludi v strednej europe ak ma peniaze tak s nimi nevie lepsie nalozit ako kupit riadny burak. a ego im stupa:-D:-P ci je to rodinka z novou octafkoukombi na hlinach az po gazarbaitrov z niecim lepsim:-D ego stale stupa:-D ked tak nacuvam rozhovory na sk tak sa uz aj slusnost rodiny na slovensku aj cz hodnoti ze podla toho ake auto maju..a potom je druha polovica naroda ktora je falosna a syslii peniaze aj ked netreba,stazuje sa..stale malo..jazdi na nejakom dymiacom crepe bez airbagov a zimnych gum.najlepsie z 800>eurovym dochodkom vysluhovym..bmv drzia nad vodou hlavne typci co slintali pred a po 1989 nad E, M kovymi modelmi na plakatech alebo dalsia generacia ksiltovkarov- mierne zbohatnutych ex-vlastnikov E36 1992-93 -az po 328i..alebo Skodofkari to maju takto ex vlastnik prva fabka -tmave skla -vytunena rura..:-D eventuelne octafka tdi z cipom..ale ty zostavaju po upgrade verny koncernu-skode aj potom ked upgraduju:-D a potom audinaci -to su byvali pasataci. ked zodrali tdicko z 98> ak pricuchli k prachom tak hor sa do obstaroznej audi q kombi a este ine kategorie:-D
Myslim, ze vyznam i3 a i8 spociva predevsim v tom, ze BMW se timto modelem pokusilo redefinovat koncepci a konstrukci osobniho vozu reflektujice soucasny stav technologii. Povazuji to za pomerne dulezity tah. Do okamziku vzniku i3 a i8 jsme tu totiz meli jen elektromobily a hybridy, ktere stavely na klasickych koncepcich: Jednoduse se ke spalovacimu motoru 'prilepil' pomocny elektromotor, pripadne se jim uplne nahradil a baterky se 'pribastlily' kam to slo a hotovo.Myslim, ze BMW v tomto zaslo podstatne dale. Vzalo v uvahu technicke a fyzikalni aspekty elektrickeho pohonu a baterii a tomu pak podminilo koncepci a konstrukci zbytku auta. Ne, ze by BMW u i3 a i8 prislo s necim zrovna dechberoucim. Pokrok spociva v tom, ze BMW pouzilo jiz existujici, lec v automobilovem prumyslu ne zcela bezne, technologie a hladce je integrovalo do jednoho kompaktniho systemu, vyuzivajiciho synergie dilcich subsystemu.Podle meho nazoru si prave za odvahu udelat tento skok kupredu, pricemz ostatni jen tak nesmele a opatrne naslapuji krucek za kruckem, BMW zaslouzi 1*.
Jaguar C-X75 je samozřejmě správný směr, BMW i8 je jeho nepoužitelná nepovedená parodie.
runner: proč myslíš že zrovna Jaguar C-X75 by měl být to pravé ořechové ? Já vlastně ani nevím, jestli to auto vůbec kdy jezdilo. Všechny ty vysněné parametry byly podle mě jen na papíře :-(
Protože použití turbíny pouze jako zdroje el energie umožňuje její běh v konstantních optimálních otáčkách, maxmálně efektivní spalování a to prakticky čehokoliv, co hoří. 600kW turbína produkovala "jen" 150g/km CO2.Proti tomu je tříválec BMW 170kW co žere 12 litrů na sto jak špatný vtip.
Jednak ty turbíny neměly 600 kW ale jen 2x70=140 kW, a za druhé si myslím že se turbíny nevyznačují zrovna úsporným provozem (alespoň ne takhle malé). Pokud máš nějaké konkrétnější informace v tomhle směru docela by mě to zajímalo. Já jsem doteď přesvědčený že ty deklarované emise a spotřeby byly jen zbožným přáním a v praxi jim to takhle nikdy nefungovalo, proto z té velké bubliny potichu vycouvali. A i ta druhá fáze, tj. vysoce přeplňovaný maloobjemový benzín byl podle mě slepou uličkou už od samého začítku.
Máš pravdu, napsal jsem nesmysl, nikde jsem nenašel údaj o výkonu, tak jsem vyšel z výkonu elektromotorů. Ale je fakt, že turbína nemusí dávat tolik, ta peak spotřeba se pokryje z aku. Podívám se ještě na ty odkazy, díky.
Turbíny se používají v některých tancích. Jejich spotřeba je o poznání vyšší a proto se některé typy tanků vrátily zpět ke klasice. Kromě letadel se používají na větších bojových lodích s požadavkem na vysokou rychlost (torpédoborce, fregaty atd).
Kdysi davno jsem nekde cetl, ze Abrams ma spotrebu cca 400 litru benzinu (nebo kerosenu?) na 100 km.
T-72 uměla i za tisíc litrů nafty, vyprošťovací i více.
Je to možné, i když ono je těžko definovat jízdní profil v terénu prostém jakýchkoliv silnic :-) Ale výrobci asi z něčeho vycházejí, tak není důvod jim nevěřit, že to zkrátka žere více. Asi není příjemné zůstat bez paliva uprostřed bitvy.... Osobně si myslím, že blízká budoucnost je spíše v hybridech než čistých elektrovozech. To zdlouhavé nabíjení baterií, nedostatečná kapacita elektrické sítě a elektráren a stále malá výdrž nedovolí jejich masivní rozšíření. Kombinace spalovák-elektromotor s nějakou malou baterií a kondenzátorem je gut. Do města ideál.
To, co pisete o elektromobilech je samozrejme pravda. Domnivam, ze budoucnost automobilismu vubec neni tak jednobarevna, jak si to mnoho lidi predstavuje. Neverim, ze elektromobily, alespon takove jake zname dnes, dokazi zcela nahradit klasicka auta. Stejne tak si myslim, ze i hybridy maji v nekterych aplikacich sve opodstatneni. K tomu jeste pristupuji LPG + CNG a palivove clanky. Dany system se bude zkratka pouziat tam a pouze tam, kde jeho aplikace oproti tem ostatnim prinese vyznamne vyhody. Ocekavam, ze budoucnost prinese mix ruznych systemu pohonu a jejich vzajemnou konkurenci. Na jedne strane to svet urcitym zpusobem ponekud zkomplikuje, ale na druhe strane se bude rozvijet rychleji. Dosavadni hegemonie spalovaciho motoru ukolebala automobilovy prumysl az ke stagnaci.
Přesně tak, věci si najdou svůj "rajón", ve kterém fungují nejefektivněji. Ty prognózy, jak za pět let bude polovina prodaných aut na elektřinu, jsou směšné. Kombinace malý spalovák na plyn s pomocným elektromotorem je značně ekologická a realizovatelná. Dokonce alternativní paliva (nutno vzpomenout také líh) mají další přednost - vyšší oktanové číslo, což přináší další prostor ke zvýšení účinnosti. Toho využívá např. fa Tedom, která staví diesly na metan. Žádný smrad a saze, dokonce mi příjdou tišší (viz autobusy). Myslím, že přechod na plynná paliva by udělal větší efekt než ty kolotočové BMW typu "i".
Malá oprava: diesel na plyn funguje pouze tehdy, jeli dodatečně vstříknuto malé množství nafty pro zapálení plynu. Plyn samotný má příliš velký nárok na teplotu samovznícení. Motory čistě na plyn jsou vždy zážehové (přestvba z dieslu, viz Tedom).
Trochu jsem ještě hledal. Stránky výrobce těch turbín - Bladon Jets - mi přijdou poněkud nedůvěryhodné. Žádné konkrétní produkty nebo aspoň reference. Jen obecné informace, ale žádná adresa, fotka areálu, zaměstnanci, telefony, maily apod,. Jen elektronický formulář. Tak nějak si představuju fiktivní firmuJediné konkrétní co jsem našel je datasheet k nějaké jejich malé turbínové elektrocentrále. Při výkonu 10kW má spotřebu 3 litry na hodinu. Jaká asi bude spotřeba při výkonu 140 kW ?Prostě celé mi to přijde jako nějaká bouda.http://static.bladonjets.com/documents/41-2395-bladon-... ... http://www.bladonjets.com/technology/gas-turbines/...
Tak to není žádný zázrak, protože už před patnácti lety jsem nejen viděl stacionární záskokový 200kVA zdroj se spalovací turbinou. Palivem pochopitelně nafta. Spotřeba daleko vyšší než u vznětového motoru. Jediná výhoda je takřka okamžitý náběh na plný výkon. S provozem leteckých turbin bych to nesrovnával, tam se jaksi výtok spalin užívá jako pohon a malá část energie jde na pohon dmychadla.Ale v případě elektrocentrály potřebujete výstup na hřídel a vzhledem k otáčkám turbiny (jsou jen jedny - provozní) je potřeba také převodovka a převod cca 18 000 ot/min na 3 000 ot/min také "stojí" energii.
A jeste jedna vec: Pokud se tento pohled BMW na elektromobil chytne i u ostatnich vyrobcu (jako ze nemusi), bude duo i3 a i8 obecne povazovano za zakladatele 'rodu'. V takovem pripade se z nich casem velmi pravdepodobne stanou znacne cenene veterany.
no "zakladatel rodu", tak jsem se trochu zamyslel jak by byla taková i3 a i8 přijata s čistě spalovacím motorem.(tj bez existence hybridního a čistě elektrického pohonu) Skoro bych se nedivil, kdyby i8 bylo přijato ještě lépe než jako hybrid, ale o i3 si myslím že by bylo prohlášeno jako jeden z největších omylů BMW za poslední dobu, kdy ani vyspělá technologie nedokáže zachránit roztodivný koncept s principiálně mizernými jízdními vlastnostmi a ještě mnohem horší praktičností.
dave: Co se týká zgruntu nové konstrukce myslím že třeba Tesla tu byla dřív. A jestli se bavíme rodu jako kombinaci spalovák + elektro, tak s jeho pokračováním nepočítá ani samotné BMWhttp://www.autorevue.cz/bmw-v-roce-2022-karbonova... ...
Vidis, v zapalu boje jsem na Teslu uplne zapomel. :-O Takze to ona je prvni. I presto si ale myslim, ze take i8 je na pomery zkostnateleho automobiloveho prumyslu nezvykle veliky pokrok. Myslim, ze Tesla s BMW posunuly automobilismus o notny kus dal, cimz ziskaly docela slusny naskok. Bude trvat nejakou dobu, nez ostatni srovnaji krok a jeste delsi dobu, nez nekdo s vyvojem opet tak pohne.Ceho se prodava vic, i8 nebo Tesly? Rekl bych, ze toho, ceho se proda mene, se casem stane cenejsim veteranem.Osobne se domnivam, ze hybridy jsou jen docasne vychodisko z nouze a snad i tak trochu moda. Verim, ze budoucnost patri jednosystemovym vozidlum a ze spalovaci a elektricky system budou na trhu dlouhou dobu koexistovat vedle sebe.
Tento test je pravá ukázka toho, jak na podvědomí působí otisk bavorské zadnice s modrobílým análním špuntem. Jestliže u jakéhokoli jiného auta je zvuk tříválce pro redaktory zcela odporný a urážející a jsou dotčeni tím odporným downsizingem, který jim do aut typu fabie a citygo cpe tříválce, stačí, aby vlezli do bavorshé zadnice a je pro ně zvuk tříválce naprosto podmanivým sportovním rykotem. Dotyčný by potřeboval mokrým hadrem přes tlamu, jak říká Bolek Polívka, aby se vzpamatoval.
Ja tedy BMW zrovna nemusím. Ale ten motor jsem slyšel na vlastní uši. A fakt je to zvukově velice příjemné, narozdíl od toho motoru ve Fabii. Tedy uznávám ze si to redaktoři výjimečně nevymýšlejí.
Když si to koupíte na firmu, můžete si odpočítat DPH. Obyčejní lidé na elektro-auta nemají a bohatí si zkrátí daně. Tomu se říká cena za pokrok.
Další trouba, kterému pojem účetnictví neříká ale vůbec NIC :-/:-/
S odborníky na účto je to samé jako s řidiči - drtivá většina si myslí, že jsou nejlepší nebo přinejmenším patří mezi top. Zákon odpočtem dph podporuje prodej elektro-aut podobně jako např. u těch na plyn. Bohužel, nepodnikatel tu možnost nemá. Možná rozumíš účetnictví, ale nechápeš, že někteří jej nevedou a nemohou odečítat.
Zákon o DPH neslouží k podpoře prodeje. A vrácení DPH si firmy mohou nárokovat, jen pokud koupenou věc používají při pro podnikání a zajišťování dalších příjmů, tj. pro svou výdělčnou činnost. Takže tuto možnost můžeš mít i ty, stačí když se rozhodneš zajišťovat si příjmy ve vlastní režii. Se všemi výhodami ale i všemi riziky. Je to na tobě
Eko auta jsou u nás zbavena silniční daně, která ovšem při ceně milion není příliš významná. V jiných zemích je podpora mnohem větší. Je to stejné, jako obnovitelné zdroje energie - dávají se na to dotace, na které se musí někde vybrat, že? Křiví to trh. Prodávat se má jen to, co si na sebe vydělá. Jinak to není férový byznys. A odpis dph na auto do firmy taky není úplně košer, pokud jej nenakupuji za účelem dalšího prodeje.
Teď jsi asi docela zabloudil. Silniční daň soukromé osoby neplatí vůbec, takže v tomhle jsou podnikatelé naopak v nevýhodě. A mohl bys podrobněji rozvést co jsi myslel tou poslední větou ?
Ano, firmy platí silniční daň a u nás jsou od ní osvobozeny eko vozy. Naštěstí není tato daň velká a je vcelku zanedbatelná. Smyslem DPH je zdanit rozdíl mezi výstupem (prodejem auta) a vstupem (nákupem) auta. Plátce si provede odpočet a zůstane mu marže. Nákup auta a jeho používání žádnou marži netvoří, tudíž by nemělo podléhat odpočtu. Přesto novelizace zákona o DPH toto umožňuje od r. 2009. Tím podnikající osoby získávají na auta slevu 17,4% oproti nepodnikajícím osobám. Tedy pokud jsou plátcem DPH.
Režim odpočtu DPH platí až na pár výjímek univerzálně pro všechny firemní nákupy které se používají nejen pro přímé vytváření zisku, ale i pro zajištění samotné činnosti firmy (tj.např. počítače, kancelářské vybavení, nářadí a vlastní servisní technika, stavby, apod. i dopravní prostředky.)Proč by podle tebe zrovna auta v tomhe měly fungovat jinak ? A měly by z režimu DPH být vyloučeny jen některé druhy aut nebo úplně všechny ? Z jakého důvodu ?
Narážím především na to, že zrovna auto je položkou, která si vyloženě říká o používání k jiným účelům než k vlastní ekonomické činnosti. Zákon na to sice myslí, o praxi si nedělám iluze. Rozebírat dál to nemá cenu, přeci jen je to diskuze o autech. O jakémkoliv eko si myslím, že pokud je drahé, tak nemůže být eko, protože zkrátka cena odpovídá náročné výrobě, při které se spotřebuje mnoho energie. Podporovat to dotacemi jako v jiných zemích je ekologický nesmysl.
Tak těch věcí co si říkají o používání pro soukromé účely je hromada - telefony, výpočetní technika, foťáky a kamery, nářadí a spousta dalších. Dokonce i obyčejné nůžky nebo průpiska se můžou použít pro oboje. A to vše na rozdíl od aut prakticky nezkontrolovatelně. Takže presumpce viny by musela v prvé řadě vyřadit z daňového odpočtu tyhle věci a až potom auta, která mají relativně průkazný a dohledatelný provoz (knihy jízd, GPS záznamy, evidence průjezdů přes vrátnice apod. + dohled Velkého bratra). Ale souhlas, tohle je jiné téma
Jenže u aut se taky nemůže (teda nemělo by se) odečítat celé DPH v případě, že slouží i k soukromým účelům. Měl by se udělat poměr soukr./služ. a podle toho odečet DPH krátit...
Firma si na to auto musí také vydělat a to že si odečte DPH je dáno tím, že služby prodává bez DPH. I obyčejný člověk může začít podnikat, přihlásit se k DPH a nechat si vracet rozdíly mezi daní na vstupu a výstupu, stačí se jen snažit.B-]
Jestli ti vrací rozdíly v dph, pak moc přidané hodnoty nevyprodukuješ nebo neumíš počítat procenta. Nebo nepřiznáváš....
Asi je to výbroné auto, ale už to nemá takovou tu ,,mechanickou duši" jako mívaly třeba atmosférické šestiválce. A bude to už jen horší.:-/
Nebude, atmosférický šestiválec i osimválec si pořád můžete koupit. Ale halt na něm nebude nápis made in germany, ale Made in USA;-)
Jiz nekolikrat jsem si vsiml, ze pouzivate slovo 'halt'. Mohl by jste byt tak laskavy a osvetlit mi vyznam toho sluvka?
to je v lidové hantýrce něco jako holt, prostě, už atd.To sou takový zlidovělý výrazy, jako almara, špajzka, šíbr, metla, fakan, filcka, hitler, chrchla a věci převzatý jako hokna, bo, bazmek, šupléra, glas papír, šmirgl, hegeš atd
Diky.Ja jen, ze 'holt' znam. Ale 'halt' pouzivate jen Vy. A to vite, i to jedno rozdilne pismeno muze obcas znamenat zasadni rozdil. :-D
Halt se normálně používá.:-)
Ne nepoužívá. Normálně se používá holt, "halt" totiž znamená (z němčiny) stát/stůj.
Halt ovsem i v nemcine znamena to "uz". A spravne je prave to halt, ne pocestene holt nebo jeste hur hold. To spravne by jste jeste mohl slyset u starsich lidi v pohranici. Zkuste pohledat "Es ist halt so"
Hold je ale úplně něco jiného, s holt má společné akorát 3 písmenka.
hnus fialovy 3-[
Hezké šlapadlo.
Autor patří k zajímavým zjevům, kteří můžou mluvit a mluvit a přitom nic neřeknou, eventuálně na deseti stranách je tolik informace jako u normálního smrtelníka v deseti větách. Vždycky jsem se na konci odstavce zastavil a pokoušel to shrnout, abych zjistil že po vyloučení vaty a zbytečných emocí nezbylo nic.
tuto pre mna zazracnu schopnost maju predsa vsetci novinari a spisovatelia. kupim si popularne naucnu knihu a musim precitat 300 stran, aby som sa dozvedel to co by slo efektivne bez straty obsahu zhnut na 15 stran.
Ano, je to nesmyslné auto, ale BMW si to může dovolit, má nato jak zákazníky, tak cash flow. Jde hlavně o pozornost a reklamu, ve spoustě lidí to nabudí pocit, že BMW má opět něco extra a o to jde ;-)
Než začneš plně používat pojem cash flow, tak si o tomto pojmu něco zjisti. Nevím, co má společného cash flow a obrovská automobilka a i8...
Stealth01, než začneš plně někoho poučovat o používání cizích slov, zjisti si nejdřív třeba na wikipedii co to slovo znamená dutohlave, takový trouby co poučují a sami neumí ani napočítat do deseti mám nejraději.
BMW si to může dovolit, má nato jak zákazníky, tak cash flow -- peněžní toky -- /investice do vývoje, projekty, reklama, propagace, výnosy, půjčky atd../ peněžní toky mají s obrovskou automobilkou, myslím hodně společného a tím potažmo i s i8. Jednoduše řečeno, mají nato prostě prachy, bez peněz není vývoje a není nesmyslná i8. I když to nevadí, můžou si to dovolit, nakonec mají přece zákazníky co si to koupí. A jak se říká, i špatná reklama je reklamou.Myslím, že jsem fatální chybu v užití slova neudělal, samozřejmě příště budu myslet i na méně chápavé ;-)
Určitě, pokud to nestačí ani vyrábět tak to byl správný tah.
otázka jakým směrem, pokud na autě prodělávají, tak možná jen pro image a reklamu, to zda prodělávají je otázka, sic stojí od 3,5 mega, ale trvdili, že náklady na výrobu jsou vysoké a náklady na vývoj byly astronomické
náklady na vývoj i8 jsou dvě miliardy eur
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.