TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

25 komentářů

Antiautomat
1. března • 18:40

+ Ekologický přístup k výrobě
Co je na vyrobe tohoto auta EKOLOGICKE docerta?

Marek71
2. března • 12:03

Palubka z bambusu a celkove... pripadal som si v tom, ako keby to navrhoval nejaký zhulený hipster. Ale niekomu sa to može páčiť, to nepopieram.

Antiautomat
2. března • 18:48

To je jedno. Stealth si potreboval ulavit a pustil sem uplnu kktinu pretoze si neprecital poriadne, co je temou prispevku.

stealth01
3. března • 7:05

To je možné. Ale ty jsi se ptal, co je do čerta na VÝROBĚ tohoto auta ekologické. A já říkám, že VÝROBA auta (tedy ne výroba baterií, případně těžba lithia) je velmi ekologická.https://auto-mania.cz/pri-vyrobe-bmw-i3-v-tovar... ...

Antiautomat
3. března • 9:08

Vyborne, dostavame sa konecne k jadru veci. Cize este mi len objasnite prosim ako sa toto auto obide bez toho litia, baterii, polovodicov a podobnych veci. Potom pridte a temu ekologie a VYROBY TOHOTO AUTA (funkcneho celku), si prejdeme este raz, no a pripadne porovname s tym mojim pekacom. Mozno sa dopracujeme k vysledku.
:-)

vana
3. března • 7:54

Řek bych že baterky jsou nedílnou součástí toho auta. Takže ekologie výroby by měla zahrnovat i je

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
3. března • 9:09

Stealth skratka myslel nehnutelnost. :-D

stealth01
2. března • 6:47

Stačí se trochu o to zajímat a nemusíš pak pokládat dotazy v diskuzich.

Antiautomat
2. března • 18:46

Mohli by Ste prosim upresnit? Davam do placu moj pekac O1 1.8 20v atmo.
Zaujimali by ma fakty a nie nazor jednotlivca. Vdaka.

stealth01
2. března • 22:40

Tak ja nevím. Nemohu to najít. Ale byl o výrobě i3 někde tři strany dlouhý popis a ta továrna je řekl bych vzor ekologie. Proč konkrétně není podle tebe?

Antiautomat
4. března • 12:32

Pretoze idete na to uplne zle. Pretoze finalna montaz, ktoru uvazujete, je len CAST vyrobneho cyklu. Videli ste v zivote cely vyrobny cyklus? Teda od zvarovne, lakovne, karosenhauzu, montaze a zaverecnych check-outs? A do toho samozrejme vstypy od sub-dodavatelov? NEPATRI TOTO VSETKO DO VYROBY AUTA???!!!
Auto ako finalny produkt obsahuje vsetky komponenty a vsetko co s tym suvisi. Ako som uz uviedol hore. Moznou analogiou je jadrova elektraren. Ano, ona samotna produkuje len vodnu paru (ooo, ake zelene, ze), lenze VSTUPY do tohoto procesu (metalurgia kovov, obohatenie...) - a nasledna trvala udrzatelnost je problemom, ktory rozhodne nie je ekologicky, aspon nateraz nie, aspon nateraz, hoci prve lastovicky uz na svete su (BN-600, BN-800 a pripravovany BN-1200, pohladajte a nebudete sa stacit divit).
Podobne s tymto autom. Mame baterie, mame tony polovodicov, lahkych kovov (ktore su o.i. este tazsie zvladnutelne ako tradicke 'tazke' kusy) apod. Rastu tieto na strome? Staci sa po ne zdvihnut ako po okruhly kamen z Dunaja?
A preto sa pytam a ESTE RAZ - CO JE DOCERTA NA VYROBE TOHOTO AUTA AKO FUNKCNEHO CELKU E-K-O-L-O-G-I-C-K-E? Ak mate na mysli ohromnu diery v zemi ako v juznej Afrike, potom potes panBoh...

wlado
3. března • 20:06

A kďybi tam vyrábjeli normálni auto, už by nemohla býti ekologická na tži strany?

petr r. (petrumr)
1. března • 18:19

Jenom čekat, jestli první kusy půjdou koupit levněji.
A ktomu plynu-Mohli tam dát páčku jak to mají nákladáky k retardéru a přepínač.

Ales Beseda
1. března • 11:58

Z hlediska value for money je tento elektromobil v porovnání s toyotou Prius Plug-in hybrid nesmysl. Zmíněný Prius s dojezdem na baterii 50 km dokonale vyhoví k běžnému dennímu dojíždění prakticky zdarma, ale současně je plnohodnotným vozem na dlouhé dálniční cestování, zatímco k testovanému BMW potřebujete další auto... Takže pokud bych chtěl utratit milion korun za technologickou vyspělost, BMW bych obešel obloukem směrem k toyotě.:-))

Antiautomat
4. března • 12:53

A v com je ekologicky? V tom, ze tie sr.cky vypusti mimo mesta? A kam? Priamo do vesmiru? Navyse efektivita klesa, kedze si 'elektraren' vozi stale so sebou. Podobne ako diesel-elektricka lokomotiva, ta je menej vykonna a efektivna ako klasicka AC masina. Vyhoda je z hladiska prepravneho jedina> zvlada ne-elektrifikovane useky. No a vyrobou el.prudu 'vo velkom' a okamzitou distribuciou trakcneho vykonu, ta AC masina vitazi.
Lenze individualna mobilita je okrem ineho aj o bonuse a benefite OKAMZITEJ pouzitelnosti. Tuto sice splna hybrid (za cenu toho ze si ten bordel povinne vozi so sebou) a splna ju elektrokara, ktora je v kazdom okamihu nabita naplno a ma pozadovany dojazd. Oboje su hovadinou, ako iste tusime.
Hybrid a elektrokara v dnesnej podobe je nezmysel. Mam za to ze klasicky jednoduchy benzinak, ktory posluzi xyz rokov, zostava No1. Paradoxne.

Kuk Vykuk
2. března • 1:28

Tadle brambůrka na galuskách není pro dálnice ani omylem. Ta je spíš na poskakování do fotka a do práce. Prius taky rozhodně není "plnohodnotným vozem na dlouhé dálniční cestování". Prius je auto do města, pohodlnost a motorické vlastnosti nejsou pro daleký štreky ideální. Prius Plug-in hybrid má navíc mizernej kufr dost zmenšenej baterkou a jen 4 místa. Težká baterka je na zadní nápravě.

stealth01
2. března • 6:46

Kolik kilometrů jsi s i3 najel?

runner42
2. března • 12:19

Já s tím na dálnici najel 40km a zcela souhlasím, že na dálnici ani omylem.

stealth01
2. března • 22:40

Hm, ja jsem to měl pujcene tři týdny. Na dálnici jsem byl jako doma. Úplná pohoda. Ale chápu. :-)

Kuk Vykuk
2. března • 1:29

pardon oprava
"poskakování do fitka"

Saman
1. března • 15:01

BMW spise pocita s tim, ze zrovna i3 bude az druhym autem v rodine, a tim prvnim bude nejake jine BMW se spalovaci technikou, na co se trosku zapomina, je ze BMW k i3 nabizi zdarma zapujceni na tusim 2 nebo 3 tydny do roka jine BMW pro moznost delsiho cestovani prave se spalovaci technikou

vana
1. března • 10:18

Je celkem k ničemu udávat kapacitu akumulátoru v ampérhodinách, když neznáme napětí. Ne že by hodnota napětí nešla zjistit z jiných zdrojů, ale samotné Ah nemají pro posouzení dojezdu prakticky žádnou vypovídací hodnotu. Takže bych se napříště přimlouval za obvyklé kWh.Jinak docela fajn test. Tu nemožnost nastavení rekuperace bych považoval za hodně velký hendikep. Asi na to jde zvyknout, ale při přeskakování mezi více auty takové rozdíly v ovládání musí vždycky rušit. A cena je úděsná ! :-D

Kuk Vykuk
1. března • 14:56

Redakce jen papouškuje parametry jak je uvádí sama automobilka BMW, která se prostě stydí za to jak malý baterky do toho cpou tak radši balamutěj lidi jiným čísílkem. :-D
Větší číslo vypadá vždycky líp než menší ať už znamená cokoliv. 94 Ah vypadá líp než usoužených 33 kWh. S tímhle jsou dinosauři vyloženě trapný. A redakce je trapná, že do závěrečných technických parametrů u elektromobilu není schopná uvést kapacitu akumulátoru. B-]

M
10. ledna • 14:47

Kuku ty seš neuvěřitelná píča a mrzí mě že zapleveluješ další server.

vana
2. března • 6:37

Taky je otázka jestli to v redakci vůbec umí někdo spočítat
Moc jistý bych si nebyl :-)

Doporučujeme

Články odjinud