TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

vana  |  01. 03. 2018 10:18

Je celkem k ničemu udávat kapacitu akumulátoru v ampérhodinách, když neznáme napětí. Ne že by hodnota napětí nešla zjistit z jiných zdrojů, ale samotné Ah nemají pro posouzení dojezdu prakticky žádnou vypovídací hodnotu. Takže bych se napříště přimlouval za obvyklé kWh.

Jinak docela fajn test. Tu nemožnost nastavení rekuperace bych považoval za hodně velký hendikep. Asi na to jde zvyknout, ale při přeskakování mezi více auty takové rozdíly v ovládání musí vždycky rušit. A cena je úděsná !

Odpovědět  |   | 

Redakce jen papouškuje parametry jak je uvádí sama automobilka BMW, která se prostě stydí za to jak malý baterky do toho cpou tak radši balamutěj lidi jiným čísílkem.
Větší číslo vypadá vždycky líp než menší ať už znamená cokoliv. 94 Ah vypadá líp než usoužených 33 kWh. S tímhle jsou dinosauři vyloženě trapný. A redakce je trapná, že do závěrečných technických parametrů u elektromobilu není schopná uvést kapacitu akumulátoru.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
vana  |  02. 03. 2018 06:37

Taky je otázka jestli to v redakci vůbec umí někdo spočítat
Moc jistý bych si nebyl

Odpovědět  |   | 
M  |  10. 01. 2019 14:47

Kuku ty seš neuvěřitelná píča a mrzí mě že zapleveluješ další server.

Odpovědět  |   | 

Z hlediska value for money je tento elektromobil v porovnání s toyotou Prius Plug-in hybrid nesmysl. Zmíněný Prius s dojezdem na baterii 50 km dokonale vyhoví k běžnému dennímu dojíždění prakticky zdarma, ale současně je plnohodnotným vozem na dlouhé dálniční cestování, zatímco k testovanému BMW potřebujete další auto... Takže pokud bych chtěl utratit milion korun za technologickou vyspělost, BMW bych obešel obloukem směrem k toyotě.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  01. 03. 2018 15:01

BMW spise pocita s tim, ze zrovna i3 bude az druhym autem v rodine, a tim prvnim bude nejake jine BMW se spalovaci technikou, na co se trosku zapomina, je ze BMW k i3 nabizi zdarma zapujceni na tusim 2 nebo 3 tydny do roka jine BMW pro moznost delsiho cestovani prave se spalovaci technikou

Odpovědět  |   | 

Tadle brambůrka na galuskách není pro dálnice ani omylem. Ta je spíš na poskakování do fotka a do práce. Prius taky rozhodně není "plnohodnotným vozem na dlouhé dálniční cestování". Prius je auto do města, pohodlnost a motorické vlastnosti nejsou pro daleký štreky ideální. Prius Plug-in hybrid má navíc mizernej kufr dost zmenšenej baterkou a jen 4 místa. Težká baterka je na zadní nápravě.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

pardon oprava
"poskakování do fitka"

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 03. 2018 06:46

Kolik kilometrů jsi s i3 najel?

Odpovědět  |   | 

Já s tím na dálnici najel 40km a zcela souhlasím, že na dálnici ani omylem.

370Z Black Edition, Caterham Seven 420S, Land Cruiser 200 V8, Superb 206kW L&K

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 03. 2018 22:40

Hm, ja jsem to měl pujcene tři týdny. Na dálnici jsem byl jako doma. Úplná pohoda. Ale chápu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 03. 2018 12:53

A v com je ekologicky? V tom, ze tie sr.cky vypusti mimo mesta? A kam? Priamo do vesmiru? Navyse efektivita klesa, kedze si 'elektraren' vozi stale so sebou. Podobne ako diesel-elektricka lokomotiva, ta je menej vykonna a efektivna ako klasicka AC masina. Vyhoda je z hladiska prepravneho jedina> zvlada ne-elektrifikovane useky. No a vyrobou el.prudu 'vo velkom' a okamzitou distribuciou trakcneho vykonu, ta AC masina vitazi. Lenze individualna mobilita je okrem ineho aj o bonuse a benefite OKAMZITEJ pouzitelnosti. Tuto sice splna hybrid (za cenu toho ze si ten bordel povinne vozi so sebou) a splna ju elektrokara, ktora je v kazdom okamihu nabita naplno a ma pozadovany dojazd. Oboje su hovadinou, ako iste tusime. Hybrid a elektrokara v dnesnej podobe je nezmysel. Mam za to ze klasicky jednoduchy benzinak, ktory posluzi xyz rokov, zostava No1. Paradoxne.

Odpovědět  |   | 

Jenom čekat, jestli první kusy půjdou koupit levněji.
A ktomu plynu-Mohli tam dát páčku jak to mají nákladáky k retardéru a přepínač.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  01. 03. 2018 18:40

+ Ekologický přístup k výrobě Co je na vyrobe tohoto auta EKOLOGICKE docerta?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 03. 2018 06:47

Stačí se trochu o to zajímat a nemusíš pak pokládat dotazy v diskuzich.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 03. 2018 18:46

Mohli by Ste prosim upresnit? Davam do placu moj pekac O1 1.8 20v atmo. Zaujimali by ma fakty a nie nazor jednotlivca. Vdaka.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 03. 2018 22:40

Tak ja nevím. Nemohu to najít. Ale byl o výrobě i3 někde tři strany dlouhý popis a ta továrna je řekl bych vzor ekologie. Proč konkrétně není podle tebe?

Odpovědět  |   | 
wlado  |  03. 03. 2018 20:06

A kďybi tam vyrábjeli normálni auto, už by nemohla býti ekologická na tži strany?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 03. 2018 12:32

Pretoze idete na to uplne zle. Pretoze finalna montaz, ktoru uvazujete, je len CAST vyrobneho cyklu. Videli ste v zivote cely vyrobny cyklus? Teda od zvarovne, lakovne, karosenhauzu, montaze a zaverecnych check-outs? A do toho samozrejme vstypy od sub-dodavatelov? NEPATRI TOTO VSETKO DO VYROBY AUTA???!!! Auto ako finalny produkt obsahuje vsetky komponenty a vsetko co s tym suvisi. Ako som uz uviedol hore. Moznou analogiou je jadrova elektraren. Ano, ona samotna produkuje len vodnu paru (ooo, ake zelene, ze), lenze VSTUPY do tohoto procesu (metalurgia kovov, obohatenie...) - a nasledna trvala udrzatelnost je problemom, ktory rozhodne nie je ekologicky, aspon nateraz nie, aspon nateraz, hoci prve lastovicky uz na svete su (BN-600, BN-800 a pripravovany BN-1200, pohladajte a nebudete sa stacit divit). Podobne s tymto autom. Mame baterie, mame tony polovodicov, lahkych kovov (ktore su o.i. este tazsie zvladnutelne ako tradicke 'tazke' kusy) apod. Rastu tieto na strome? Staci sa po ne zdvihnut ako po okruhly kamen z Dunaja? A preto sa pytam a ESTE RAZ - CO JE DOCERTA NA VYROBE TOHOTO AUTA AKO FUNKCNEHO CELKU E-K-O-L-O-G-I-C-K-E? Ak mate na mysli ohromnu diery v zemi ako v juznej Afrike, potom potes panBoh...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 03. 2018 12:03

Palubka z bambusu a celkove... pripadal som si v tom, ako keby to navrhoval nejaký zhulený hipster. Ale niekomu sa to može páčiť, to nepopieram.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 03. 2018 18:48

To je jedno. Stealth si potreboval ulavit a pustil sem uplnu kktinu pretoze si neprecital poriadne, co je temou prispevku.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 03. 2018 07:05

To je možné. Ale ty jsi se ptal, co je do čerta na VÝROBĚ tohoto auta ekologické. A já říkám, že VÝROBA auta (tedy ne výroba baterií, případně těžba lithia) je velmi ekologická.

https://auto-mania.cz/pri-vyrobe-bmw-i3-v-tovar... ...

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 03. 2018 07:54

Řek bych že baterky jsou nedílnou součástí toho auta. Takže ekologie výroby by měla zahrnovat i je

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 03. 2018 09:09

Stealth skratka myslel nehnutelnost.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 03. 2018 09:08

Vyborne, dostavame sa konecne k jadru veci. Cize este mi len objasnite prosim ako sa toto auto obide bez toho litia, baterii, polovodicov a podobnych veci. Potom pridte a temu ekologie a VYROBY TOHOTO AUTA (funkcneho celku), si prejdeme este raz, no a pripadne porovname s tym mojim pekacom. Mozno sa dopracujeme k vysledku.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie