TEST BMW i3s: První elektrický hot-hatch?

Pokud má přijít doba elektromobility, potřebujeme v ní i hot-hatche! Je BMW i3s první vlaštovkou?
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Technika, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Ekologický přístup k výrobě
Dravější design verze S
Moderní a velmi kvalitní kabina
Prostor uvnitř
Jistý a stále pohodlný podvozek
Akcelerace
Přehledná mobilní aplikace
Starosti
Dnes už nižší dojezd
Nejistota při rychlé jízdě na okreskách
Vyšší cena
8  /10

Když se v roce 2013 začalo vyrábět BMW i3, o elektromobilitě se stále ještě spíše mluvilo. Karbon patřil do konstrukce exotických supersportů a tento design do podivných sci-fi filmů. Dnes se sice v oblasti české legislativy o elektromobilitě stále spíše mluví, ale v západní Evropě už je trh celkem rozvinutý, stejně jako infrastruktura.

I tak specifický vůz, jako je zakladatel rodiny "i", se dočkal faceliftu v půlce svého životního cyklu. S ním přichází i verze "s". Je silnější a má tužší podvozek. Jsou naše představy o první elektrickém hot-hatchi alespoň blízko, nebo je zde jasné, proč u BMW rovnou raději minuli znak M?

Konečně LEDky!

Když jsem v šeru či za tmy potkával protijedoucí BMW i3, vždy jsem žasnul nad tím, jak může elektromobil, u kterého je každý watt vzácný a ještě stojí přes milion korun, svítit obyčejnými halogenovými světlomety. LED světla, která se už v té době drala mezi o polovinu levnější vozy, BMW nenabízelo ani za příplatek. To se v rámci faceliftu změnilo, i3 dokonce dostala velmi silné segmenty.

Designově však došlo jen k velmi mírným retuším. Stále je to ta samá i3, vysoká a úzká, s prosklenou zádí a naznačenými ledvinkami. Co se týče verze s, už do tak členitého designu přidává lemy blatníků a černé doplňky. Obecně jsem fandou neobvyklých tvarů a řešení, u i3 však velmi záleží na konfiguraci. Konkrétní exemplář s červeným lakem se mi velmi líbil, snad nejvíce ze všech i3, které jsem kdy viděl. Uznejte sami, že černé doplňky mu dodaly na agresivitě.

Víčka od PET lahví a eukalyptus

BMW k výrobě i3 přistupuje velmi rozumně. Automobilka v Lipsku je z velké části poháněna elektřinou z větrných a vodních elektráren a takový přístup poznáte i uvnitř. Použity jsou například víčka od PET lahví v čalounění.

Celkově působí interiér po stránce kvalitativní, detailní a ergonomické jako BMW nejnovější generace. A tedy naprosto skvěle, protože v posledních letech Bavorští v tomto směru pořádně přidali, i3, zdá se, tento vlak chytila jako vůbec první.

Uvnitř je vše na hmat vysoce příjemné. Celkově se zkrátka cítíte skvěle, komfortně. Jinak prosvětlenému pocitu vadí jen široké sloupky, které překáží ve výhledu. Alespoň ale sedíte vysoko a bezprostředně před vůz vidíte skvěle. Posez přitom není nepříjemný, natažené nohy jako v klasických BMW sice nečekejte, ale vadit vám i3 kvůli tomuto parametru nebude.

Ministři dostanou 18 nových luxusních BMW. Babiš nechá zakázku prověřit

Ministři dostanou 18 nových luxusních BMW. Babiš nechá zakázku prověřit

V rámci faceliftu i3 dostala infotainment iDrive poslední generace, který nemá chybu. Ani po stránce technologické tedy není co vytknout. Překvapí prostor uvnitř. Tak kompaktnímu vozu byste možná nehádali, že v klidu odveze čtyři dospělé včetně jejich skromné bagáže. Pod podlahou kufru pak najdete baterie a příslušenství elektromotoru, lépe řečeno však jen hliníkové zaslepení. Může za to chytré umístění baterií do podlahy vozu a elektromotoru přímo k zadní nápravě. Právě kvůli bateriím pod vámi ale musí být i3 tak vysoká.

Přístup na zadní sedadla je řešen takzvanými sebevražednými dveřmi - zadní se otevírají opačně. Pokud byste hledali spojení s příbuznými vozy Rolls-Royce, není tomu tak. Zadní část totiž nelze otevřít samostatně. Nejdříve musíte otevřít tu přední. K bočnímu sloupku je navíc připevněn pás předních cestujících.

Pokud s tím ale počítáte, nasedání je velice komfortní, otevře se totiž před vámi velký nástupní prostor, který si konstruktéři mohli dovolit díky monokoku z plastem tvrzených uhlíkových vláken, takzvaného CFRP. Pro ještě lepší nasedání lze přední sedadlo naklopit. Zcela nepochopitelně ale nedrží na místě sklopené a během nasedání je nutné jej držet.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Technika, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků