| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio | Foto: Ondřej Lilling

| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling
| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling
| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling
| BMW 840d xDrive Cabrio Foto: Ondřej Lilling
48
Fotogalerie

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

Nafta patří leda tak do kamen a rozhodně ne pod kapotu kabrioletu. Pokud vyznáváte tento názor, pravděpodobně jste novou otevřenou osmičku s turbodieselem neviděli ani z rychlíku.

Radosti
Celoroční použitelnost
Tužší, ale přesto komfortní podvozek
Nízká spotřeba
Dokonalé sladění motoru a převodovky
Starosti
Méně přehledný přístrojový štít
Stísněnější interiér
9  /10

Poslední dobou se to na internetu hemží články o nových BMW a jejich obrovských ledvinách. Všechno to začalo faceliftem současné generace řady 7 a (zatím) vyvrcholilo novou generací kupé čtyřkové řady, v jehož případě názory některých „komentátorů“ hraničí se šikanou. Je pravdou, že design nových generací vozů z Mnichova prošel ohromnou změnou, ale mám-li být upřímný, je to tak dobře. Na rozdíl od Audi, které design obvykle mění jenom pozvolna a spíše evolučně, se totiž v BMW nestydí přijít s opravdovou revolucí. A rozhodně ne poprvé.

Ačkoliv design nových vozů obvykle moc neřeším, protože i sebepeprnější komentář by nic nezměnil, je tady jeden model, z jehož mezigenerační obměny jsem byl lehce nervózní. Na mysli mám šestkovou řadu, o níž jsem před čtyřmi lety na Auto.cz napsal, že bych si nekoupil jen jednu, ale hned dvě. Jednu pro každodenní používání a druhá by putovala na otočný podstavec. Až tak moc se mi to auto líbí!

Nástupce zažil revoluci hned na dvou frontách. Jednak designovou, kdy v podstatě hotové tvary předznamenal koncept představený v roce 2017 na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a zároveň povýšil i číselně. Šestka zůstala vyhrazena modelu 6 GT a největší mnichovský sporťák je od roku 2018, kdy se světu poprvé okázala sériová verze, osmičkou. Tehdejší šéf BMW Harald Krüger uvedl, že číslo 8 vždy představovalo vrchol sportovních výkonů a exkluzivity. Zda řada 6, jejíž kořeny sahají až do poloviny sedmdesátých let, taková kritéria nesplňovala, se dnes můžeme jenom dohadovat…

S výkonem měl Krüger pravdu. Nová řada 8 vyjela do světa s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a 530 koňmi, pohánějícími všechna čtyři kola, a naftovým třílitrem s výkonem 320 koní a rovněž pohonem všech kol. Benzinovou lahůdku jsme otestovali loni v dubnu, kdy už byla na světě také otevřená verze osmičky. Řada z vás si jistě řekne, že kabriolet potřebuje benzinový motor už tak nějak z principu. Vždyť nikdo při jízdě nechce poslouchat naftové „kadlání“. Pokud jste ale tohoto názoru, patrně jste se ještě nesetkali s novými nafťáky luxusních vozů.

Prostě nádhera

Kabriolety, zvláště pak ty luxusní, jsem vždycky vnímal jako auta, která přinášejí požitek posádce, ale také všem, kteří je uvidí na ulici. Už z toho důvodu je velice důležitý výběr barvy karoserie a hlavně provedení interiéru, protože nic jiného než luxusní kabriolety nevzbuzují tak ohromnou potřebu nakouknout dovnitř. A že to při jízdě se staženou střechou není nic těžké.

Zkoušená řada 8, nebo chcete-li THE 8, je podle mého názoru přesně tím autem, které chci na silnicích potkávat často. Tvary jsou komplikované, agresivní, plné průduchů a prolisů, ale všechny dohromady tvoří jedinečné auto. Často si stěžujeme na to, jak jsou dnešní nová auta kvůli čím dál větším nárokům na bezpečnost a ochranu chodců neforemná, otevřená osmička ale navzdory tomu působí jako nizounká „žehlička“, která projede snad i pod závorou v podzemních garážích.

Je pravdou, že bych se osobně obešel bez karbonových doplňků karoserie a ve velkém vzorníku čalounění bych sáhnul spíše po světlejší kůži. Důvody? Ohromný karbonový difuzor, který nemá ve standardu ani sportovněji laděná verze M850i xDrive, působí jako pěst na oko, a ani svému největšímu odpůrci bych nepřál posadit se do tmavé kůže rozpálené poledním sluncem. A pak je tady drobnost, která mi nikdy dřív nedošla – lidé se v létě před jízdou se staženou střechou mažou opalovacími krémy a ty na tmavé kůži zanechávají fleky.

O vůz s v podstatě celokoženým interiérem (kůže byla snad úplně všude!) je třeba se náležitě postarat, zrovna v případě otevřené osmičky bych to ale dělal rád. Dělalo mi radost v ní byť jen sedět a kochat se tím, jak si v Mnichově pohráli s těmi metry švů, které máte všude kolem sebe. Naprosto stejné to bylo i v předchozí generaci vozu (tehdy to byla řada 6) a doteď si pamatuji, jak se mi nechtělo vystupovat.

Asi nikdo z vás nečekal, že budu kritizovat použité plasty, lícování jednotlivých dílů a podobně. Tohle je luxusní auto a zároveň jeden ze symbolů dokonalosti. Stejně jako Mercedes, Audi, Bentley, Lexus… rozdíl je pouze ve formě jejího podání. Současné bavoráky mohou mít luxusně vypadající „skleněné“ voliče převodovek, otočný ovladač infotainmentu iDrive také vypadá jako ze skla (prvky CraftedClarity za skoro 18.000 Kč) a tlačítka okolo něj nevystupují z podkladu. Radost pohledět!

Přitom už se ale nacházíme v době digitalizace, před kterou není úniku. Velký dotykový displej je dnes nutnost, proč se ale BMW ve velkém zbavuje přehledných přístrojových štítů a nahrazuje jej displejem s grafikou připomínající videohru, to mi hlava nebere. Na přímém slunci není moc dobře čitelný a popravdě toho ani moc neumí. Sluší se však dodat, že BMW je na tom ještě dobře. Už jste viděli interiér nového Mercedesu tříd S?

Právě s Mercedesem třídy S, konkrétně s jeho verzemi kupé a kabrio, bude THE 8 srovnávaná asi nejčastěji. V rámci zaběhnutých škatulek (segmentů) to samozřejmě dává smysl, jenže kdo z vás si někdy vyzkoušel velká kabria od BMW a Mercedesu, moc dobře ví, že to jsou jiné světy.

BMW bude vždycky více táhnout do děje samotné jízdy, obejme vás, chytne a nepustí, zatímco esko zahrne bezbřehým komfortem, díky kterému vlastně ani nevíte, že řídíte auto. BMW je ekvivalentem aktivního odpočinku, zatímco třída S je wellness na kolech. Ani jedno není lepší nebo horší. Jsou prostě jiné. A hned vám dokážu, že osmička je dnes dokonce unikátní.

Pokračování 2 / 3

Nafta patří do k… kabria?

Pokud tápete nad zmíněnou unikátností, porovnejte si nabídky pohonných jednotek BMW řady 8 a Mercedesu třídy S kabrio. Zatímco vůz ze Stuttgartu vsadil výhradně na benzinové osmiválce (S 560/345 kW, AMG S 63 4Matic+/450 kW), běžnou osmičku si vedle osmiválců M850i xDrive/390 kW a M8/441 kW můžete koupit i s benzinovým šestiválcem 840i/250 kW (zadokolka i xDrive) a zkoušeným naftovým šestiválcem 840d xDrive/235 kW. Třeba si v Mercedesu také říkají, že nafťák do kabria nepatří, já si o tom ale myslím svoje.

Projev naftových šestiválců, lhostejno jestli v Audi, BMW nebo Mercedesu, mě neuráží. A už vůbec ne v luxusním kabrioletu s pohonem všech kol, který můžete navzdory plátěné střeše využívat prakticky celoročně. Řadový šestiválec s označením 840d má v rozmezí 4000 až 4400 otáček za minutu výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 680 N.m máte k dispozici od 1750 otáček, a přestože jde o nejméně výkonný motor nabídky, přes dvě tuny vážící kabriolet dostane z klidu na stovku za 5,2 sekundy. Tedy dokonce rychleji než benziňák 840i se zadním pohonem.

Jestli máte obavy o neadekvátní zvukový projev motoru pod kapotou kabrioletu, můžete být naprosto klidní. Zvuk naftového třílitru přeplňovaného dvěma turby mi nejenže nevadí, on se mi dokonce líbí. Je to klidné ševelení kdesi daleko před vámi a je úplně jedno, jestli jedete s nataženou, nebo staženou střechou. Rozdíl oproti turbobenzinu, obzvláště bublajícímu s osmi válci, poznáte, ale zkrátka nejde o nic rušivého.

Dokonce se nebojím tvrdit, že kdybych si měl vybrat mezi benzinovým a naftovým šestiválcem, stáhnu právě po naftě. Turbobenzin se perfektně hodí třeba do roadsteru Z4, pro dvoutunové kabrio už ale může být málo hutný a namísto šťavnatého zátahu v nízkých otáčkách se může přehnaně hnát do otáček vysokých. Nafťák je pravý opak – zásoba skoro sedmi stovek newtonmetrů pod dvěma tisíci otáčkami převodovce dovolí nechat zařazené vyšší kvalty, aniž byste pocítili nedostatek tahu. A kdyby přesto chyběl, osmistupňový automat ZF podřadí stejně neznatelně, jako když uvádí auto do pohybu.

Souhra silného šestiválce a automatu je prostě slast, kterou jsem si užíval od prvního do posledního kilometru. Přesně takhle to má vypadat. Výhodou je pak i velice, velice nízká reálná spotřeba. BMW udává 6,2 l/100 km, já jsem během testovacího týdne bez ohledu na to, zda byla střecha natažená nebo stažená, jezdil v průměru za 7,2 l/100 km. Dokola omílané téma, že když už si někdo koupí auto za tři míče, spotřebu neřeší, otevírat nechci, obzvláště když se dnes nebavíme o pouhé víkendovce, ale autě pro každý den.

Svlečená za 15 sekund

Poctivá plátěná střecha je krásná móda, navíc v dnešní době už tak vychytaná, že svými izolačními vlastnostmi (tepelnými i zvukovými) často v porovnání s uzavřenou karoserií nepředstavuje drastické snížení komfortu. Střecha zmizí pod zadním víkem během 15 sekundy, a to i při jízdě do rychlosti 50 km/h, a máte-li za předními sedadly nainstalovaný skládací větrolam, můžete si užívat jízdu bez střechy prakticky bez ohledu na venkovní teplotu (samozřejmě v rozumných mezích) a rychlost jízdy.

Jednoho pátečního odpoledne jsem se sebral a vyrazil z Prahy až na samotný východ naší republiky, a i když večer teplota spadla někde k deseti stupňům, v otevřené kabině bylo díky výkonné klimatizaci, vzduchovému límci a vyhřívání sedadel, loketních opěrek a volantu jako v pokojíčku. Nerozhodí vás jízda stotřicítkou po dálnici, ani tak nemusíte při hovoru výrazně zvyšovat hlas. Jiné je to samozřejmě v případě, kdy míjíte kamiony, za to už ale BMW nemůže.

Když jsem o pár odstavců výše zmiňoval, že vás vůz hezky obejme, myslel jsem to vlastně doslova. Navzdory jeho velikosti uvnitř opravdu není moc místa, dokonce si hodlám tvrdit, že je ho méně než v kupé řady 2. Pojedete-li ve dvou, je to v pohodě, navíc vám můžu garantovat, že jízda jako taková bude nad očekávání pohodlná.

Bavoráky jsou od podstaty „tvrdší“ auta, rozumějte ve vztahu k naladění podvozku. Zatímco eskový Mercedes jede jako na obláčku, osmička je něco jako vrcholový sprinter na odpočinku. Pořád je svalnatý a šlachovitý, ale místo čtyřstovek už běhá desítky a hezky na pohodu. Cítíte, jak pod vámi auto pracuje, jak si dvacetipalcová kola občas na velkých nerovnostech ducnou, to je ale všechno.

Na poměry sporťáků z Mnichova je jízda překvapivě pohodlná a tak nějak samozřejmá. Ve standardu máte integrální aktivní řízení včetně natáčení zadních kol, systémy jsou ale odladěny tak dokonale, že je pocítíte pouze ve vztahu k agilitě jízdy. Neznejistí vás, prostě přijedete do zatáčky a hned víte, jak moc máte natočit volant. Jsem toho názoru, že si kdekdo jemných zásahů ani nevšimne. Jen mu bude vrtat hlavou, proč velká a těžká osmička zatáčí stejně hbitě jako kompakt.

Další věc je tuhost karoserie, která kvůli absenci střechy vždycky nějak utrpí. V řeči BMW jsou to pouhá dvě procenta v porovnání s kupé. Rozdíl prostě nemáte šanci poznat! Osobně nejsem ten typ člověka, který by se snažil za každou cenu dostat vypůjčené testovací auto na hranice limitů a myslím, že v případě otevřené osmičky to ani nedává smysl. Jede jako z praku a reálně více výkonu nepotřebuje, dokáže vás však dostat do takového rozpoložení, že si značnou rezervu necháte prostě jen pro případ nejvyšší potřeby. V jeho případě je cílem cesty cesta samotná, tak proč pospíchat?

Pokračování 3 / 3

Závěr

Kabriolet BMW 840d xDrive není o adrenalinu. Je mimořádně relaxovaný a troufám si říct, že stran jízdních vlastností v podstatě dokonalý. A že má pod kapotou nafťák? Má, dosud jsem ale nezažil kabriolet, u kterého by mi to bylo až tak ukradené. Se staženou střechou klidně přejedete republiku od západu na východ a dost možná ani nebudete muset zastavovat. Naftový šestiválec totiž opravdu skoro nic nežere.

Můžete namítat, že osmiválec pod kapotou bude lepší volba. Ale z jakého důvodu? Pro jeho zvuk? Nebo prostě z principu, protože to tak jednoduše má být? V dnešní době hodně nebezpečný názor. Osobně bych neškatulkoval, nezůstával u polopravd a přesvědčil se na vlastní kůži, jak dobrou volbou naftová osmička vlastně je. Třeba vám opravdu nesedne a sáhnete po benzinu, rozhodně bych ale nafťák hned nezavrhoval.

Rozhodujete-li se mezi osmičkovým kabrioletem od BMW a Mercedesem třídy S, musíte si v hlavě srovnat pár věcí. Hlavně chcete-li auto, které se nebojí ukázat svůj sportovní naturel, ale zároveň jej netlačí do popředí za každou cenu, nebo máte raději prostornou jachtu na kolech, která nabízí bezbřehý komfort. Z mého pohledu nelze jednoznačně říct, které z těchto dvou aut je lepší. Spadají do stejné kategorie, jsou ale zkrátka docela jiné.

V podstatě veškerá má kritika BMW 840d xDrive Cabrio není na motoru závislá. Uvnitř není moc místa a digitální přístrojový štít mi přijde nepřehledný. Nic víc, nic míň.

BMW 8 Cabrio: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   2.769.000 Kč (840i/250 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 2.948.400 Kč (840d xDrive/235 kW)
Cena testovaného vozidla           3.477.426 Kč (840d xDrive/235 kW)

Technické údaje: BMW 840d xDrive Cabrio

Rok
2019
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Vrtání • zdvih
90,0 mm • 84,0 mm
Nejvyšší výkon
235 kW (320 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
680 Nm při 1 750 až 2 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
5,2 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
280 l • 350 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní • celková
2 105 kg • 2 485 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,3 • 5,2 • 6,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 822 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 627 mm • 1 642 mm
Rozměr pneumatik
245/35 R20
Rozměry: délka × šířka × výška
4 843 × 1 902 × 1 339 mm

Základní výbava: 19palcová litá kola, alarm, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, bezklíčkový vstup, adaptivní LED světlomety včetně LED světel pro odbočování, asistent dálkových světel, Driving Assistant, parkovací asistent, vyhřívání předních sedaček, ConnectedDrive Services – přístup na BMW Online portál a integrace aplikací, paket Connected Professional, bluetooth handsfree a bezdrátové dobíjení, integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy a další.

Volitelná výbava: 20palcová litá kola (+47.536 Kč), ventilace předních sedaček (+27.874 Kč), skleněné prvky interiéru (+29.938 Kč), M bezpečnostní pásy (+9847 Kč), paket Heat Comfort pro přední sedačky (+11.136 Kč), vzduchový límec (+21.298 Kč), nezávislé topení (+46.242 Kč), Driving Assistant Professional (+61.001 Kč), laserové světlomety (+61.316 Kč), Parking Assistant Plus (+16.737 Kč), digitální příjem rádia (+13.779 Kč), exteriérový paket M Carbon (+116.402 Kč), černé vysoce lesklé okenní lišty BMW Individual (+16.076 Kč).

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud