Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.
Kapitoly článku:
Každý zástupce téhle kategorie představuje výkladní skříň té které automobilky. Vzpomínám si, jak jsme při příchodu současného Audi A8 strávili na prezentaci obrovské množství času, protože bylo postupně popisováno, co všechno dnes už poměrně letitý model umí. Na prezentaci nové, v pořadí už šesté, generace BMW řady 7 to muselo vypadat podobně. Možná tam novináři strávili ještě více času, protože na tomto autě se v Mnichově opravdu vyřádili. Samozřejmě v dobrém slova smyslu.
Také BMW řady 7 poslední generace posloužilo jako výkladní skříň všemožných technologií. Není náhoda, že do novinářské flotily zamířilo kromě klasické šestiválcové dieselové varianty rovněž provedení 750Li xDrive. Už samotné označení naznačuje, že právě tohle auto má za úkol jasně demonstrovat, co všechno mohou zákazníci využít. A právě tento exemplář se také zastavil v naší redakci.
BMW řady 7 poslední generace má na zákazníky připraveno mnoho různých lákadel. Třeba tento konkrétní exemplář má navíc příplatková lákadla o celkové hodnotě 1,1 milionu korun
Stručný výčet? Karbonové jádro coby základ konstrukce karoserie, nízká hmotnost, tedy relativně nízká hmotnost, laserové světlomety, ovládání gesty, propracovaný interiér, možnost ovládat řadu funkcí přes tablet z druhé řady sedadel... Máme tu také aktivní stabilizátory, vzduchový podvozek nebo přepracovaný dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 330 kW (450 koní). A málem bych zapomněl na klíček s dotykovým displejem, který lze dobíjet v autě bezdrátově.
Zkrátka je toho vážně hodně. Vlastně mám pocit, že bych speciálně na tento automobil potřeboval více než jeden testovací týden. Své vypovídá i cena. V základu vyjde testovaná verze na 3,1 milionu korun, náš exemplář ale dostal výbavu navíc za dalších 1,1 milionu korun. Tak se na to pojďme podívat podrobněji.
Nejnovější šestou generaci BMW řady 7 si na pohled s tou předchozí nespletete, nicméně po stránce designu se příliš velká revoluce nekoná. Vzhled je ale na tomto autě ta nejméně zajímavá věc
Na pohled facelift
Asi nejméně zajímavý je nakonec design samotný. Obecně platí, že radikální mezigenerační skoky se v tomto segmentu zas tak moc nenosí a BMW to ukázalo více než jasně. Ve srovnání s pátou generací je rozdíl v designu zhruba stejný (nebo možná i menší), jaký předvedl třeba Lexus v rámci faceliftu svého LS. Ano, jsou zde jiné světlomety, je zde více chromu a je zde také na dveřích hokejka (nikoliv kvůli tomu, že zrovna teď probíhá mistrovství), základní koncepce se ale nezměnila.
Co se ovšem změnilo, to je aerodynamika. Nová sedmička například dostala aktivní klapky umístěné za tou obrovskou maskou chladiče. Ty jsou standardně zavřené a otevírají se pouze tehdy, pokud to je potřeba. Za předními koly pak najdeme další průduch, který má pro změnu za úkol odvádět vzduch od brzd (tohle ale už známe třeba z X5). Aerodynamiku údajně vylepšují i zpětná zrcátka. Celkově se podařilo snížit odpor vzduchu o patnáct procent.
Náš exemplář, jak jste si asi už všimli, ale není úplně standardní. BMW k tomuto autu dokoupilo ještě M paket. Ten v praxi znamená specifické nárazníky, výraznější prahy, matné brzdové třmeny, více chromu, devatenáctipalcová kola a také 115 tisíc korun navíc. Naším případem jsou ovšem dokonce dvacetipalcové disky a za ně zaplatíte 34 710 Kč. Opakem M sportovního paketu, jak se tato výbava jmenuje, je paket Pure Excellence.
Hodnocení designu nechám na každém z vás. Z praxe bych chtěl zdůraznit pouze jednu věc. Už od pohledu vypadá testované BMW jako velmi drahé auto, což je v tomto segmentu správně.
Perfektní zpracování
Jízdní vlastnosti
Komfort cestování
Velké množství technologických zajímavostí
Výborná světla
Relativně nízká spotřeba
Některé inovace jsou tak trochu zbytečné
Na dokonalý komfort Mercedesu třídy S BMW malinko ztrácí
Příplatky za 1,1 milionu korun
9 /10