Kapitoly článku:
Je to téměř přesně dva roky od doby, kdy jsme testovali atkuální BMW řady 6 s karoserií kabriolet poprvé. Dnes se k tomuto modelu vracíme. Proč? Minulý rok automobilka představila něco jako malý facelift. Možná by bylo přesnější říkat, že došlo pouze k drobné aktualizaci, ale to je v zásadě jedno. Co se změnilo?
Tam, kde byl dříve klasický přístrojový štít doplněný z malé části o displej, se v současnosti nachází jeden obrovský barevný displej. Mechanické ručičky se odporoučely do důchodu, všechno je virtuální stejně, jak to automobilka představila třeba v rámci modernizace řady 7.
Spolu s tím dorazila také poslední verze multimediálního systému iDrive. Ta kromě propracovanější grafiky nabízí možnost zadávat některé věci pomocí touchpadu integrovaného do otočného ovladače, umístěného vedle voliče automatické převodovky.
Změny na karoserii nehledejte, aktuální šestka je stále ještě poměrně mladé auto. Vylepšovaly se ale detaily v interiéru a rozšiřovala se nabídka motorizací.
A konečně věc nejdůležitější - rozšiřovala se nabídka motorizací. Základní BMW 640i bylo dříve dostupné pouze s pohonem zadní nápravy, aktuálně si ale také toto cenově nejdostupnější provedení můžete doplnit o systém 4x4. Právě tato verze se stala předmětem našeho testu. Jak jezdí lehce upravené BMW řady 6 s nejslabší motorizací?
Pohon všech kol zdarma
Samozřejmě, spojení jako „cenově nejdostupnější“ nebo „nejslabší motorizace“ musíme dát do hodně velkých uvozovek. Bavíme se o základní verzi v nabídce pro šestkové kabrio, což ale stále znamená pořizovací cenu ne příliš vzdálenou od hranice 2,5 milionu korun. Nejslabším motorem v nabídce je přeplňovaný šestiválec naladěný na 235 kW (320 k) a 450 Nm, což není vůbec špatné. Silnější alternativou je 650i s osmiválcem nebo rovnou M6. Kdo nutně potřebuje naftu, ten stále může sáhnout po 640d.
Mimochodem u testovaného 640i činí příplatek za pohon všech kol 88 400 Kč. Vzhledem k cenovým relacím, o kterých je tu řeč, to je příplatek naprosto zanedbatelný. Tím spíš, když nahlédneme do ceníku volitelné výbavy. Třeba hnědý matný lak karoserie vyjde na 101 000 Kč, testovaná dvacetipalcová kola z balíčku Individual stojí 120 000 Kč a tak bychom mohli ještě dále a dlouho pokračovat. Systém xDrive je vlastně velmi levný.
Šestkové BMW se nabízí ve verzi s pohonem všech kol také v kombinaci se základním šestiválcem. Dříve tato možnost chyběla.
Jestli se zajímáte o to, zda čtyřkolku koupit, nebo ne, pak podle mého skromného názoru se určitě vyplatí. Hmotnost kabrioletu je dost vysoká a při svižnější jízdě se v zatáčkách pomoc přední nápravy hodí. Stačí aby zapršelo. BMW 6 navíc není žádný stroj na zábavné driftování. K tomu byste potřebovali okresku o velikosti dálnice.
S xDrivem vlastně co do zábavy za volantem o nic zásadního nepřijdete a auto se stává univerzálnější. Tedy necelých 90 000 Kč, které navíc můžeme v záplavě dalších příplatků rovnou přehlédnout, se určitě vyplatí.
BMW řady šest je velmi působivý automobil. Nejen o tom, jak působí na své okolí, si řekneme více v další kapitole.