69
Fotogalerie

Test: BMW 640d xDrive Cabrio – všechno je možné

Kapitoly článku:


Starý známý výborný

Pod označením 640d se ukrývá naftový, dvakrát přeplňovaný šestiválec. Nejde o žádného nováčka. Tenhle motor aktuálně najdete v celé řadě modelů BMW, my jsme jej naposledy testovali v kombinaci s BMW X3. Opět proto nebudu zabíhat do detailů a vezmu to stručně. Maximální výkon 230 kW (313 k) a vrchol točivého momentu 630 Nm umí s autem těžkým více než dvě tuny velmi slušně zacvičit. Stovka je otázkou 5,4 s, maximální rychlost má obligátní hodnotu 250 km/h. K tomu přidejme velice klidný chod a na naftovou jednotku také zajímavý zvuk a poměrně konstantní zátah.

bmw_640_ex_08.JPGbmw_640_in_14.JPG 
Osvědčený dvakrát přeplňovaný šestiválec spolupracuje s osmistupňovým automatem ZF. Povedený páreček...

Vrcholný diesel spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opět nic nového, jde o klasiku z dílny ZF, která už si vysloužila tolik chvály, že ji ostatní automaty mohou leda tak závidět a nemusí ji závidět tiše, ale klidně to mohou dělat hlasitě. Součástí je i start/stop systém. Pět metrů, dvě tuny, 230 kW, 250 km/h… Nevím, v tomto kontextu mi nějaká snaha ušetřit pár gramů emisí přijde docela zbytečná, ale to víte, evropská unie má jasná pravidla, takže se bude šetřit. Naštěstí můžete systém deaktivovat, ale po vypnutí motoru se vám ten syčák zase aktivuje.

Spotřeba bude věc u dieselu asi hodně sledovaná. Musím uznat, že při pohledu do oficiálních tabulek jsem se málem posadil na zadek. Ve městě 7,3 l/100 km, mimo město dokonce 5,2 l/100 km. Že by byl tento kabriolet zázračný? Bez xDrivu je údajně schopen dostat se pod hranici pěti litrů… Přirozeně, realita je někde trochu jinde. Možná, že byste se udávaným číslům i přiblížili, ale to byste museli hrát na velice ekologickou jízdu a museli byste jezdit v klidu a pomalu. Na to si ale nemusíte kupovat vrcholnou naftovou motorizaci.

Ta je určena, respektive já ji tak beru, na expresní dlouhé dálniční přesuny v německém stylu. Při rychlostech mezi 180 a 200 km/h si motor řekne o cca 11 l/100 km, což je velice zajímavé. Svůj podíl na tom má také automatická převodovka. Mimochodem rovných 3000 ot./min točí motor při 200 km/h. Ve městě lze jezdit za 9 – 10 litrů.

Z kolonády na dálnice

Také šestkový kabriolet nabízí celou řadu nastavení. Řidič má na výběr režimy Sport+, Sport, Comfort, Comfort+ nebo Eco Pro. Mění se obvyklé věci počínaje chováním převodovky a konče u odezvy na plynový pedál. Auto se snaží měnit svůj charakter, ale ve výsledku si vlastně vybíráte, zda chcete tvrdší nebo houpavější karoserii. Osobně jsem si oblíbil Comfort+, což je ideál pro klidné pohodové popojíždění po kolonádě a kochání se okolím. Auto vypadá hodně pohodlně, ovšem zdání klame. Respektive se příjemně pohupuje, jakmile ale trefíte nějako ostrou nerovnost nebo dokonce klasický český kanál, budete mít pocit, že jste přišli o kolo. Inu, ne všechny automobilky počítají s českými standardy.

bmw_640_drive_04.JPGbmw_640_drive_05.JPG 
Klidná jízda nebo expresní dálniční přesun, to jsou disciplíny, ve kterých je testované BMW nejsilnější.

Druhým takovým nejčastějším režimem byl Comfort nebo Sport. Vhod přijdou na dálnicích. Projíždění „ostřejších“ dálničních zatáček vysokými rychlostmi není v nejpohodlnějším režimu zrovna příjemné. Auto se různě houpe a vlní. Pro větší jistotu se určitě hodí tvrdší tlumiče. Rozhodně si ale nemyslete, že s režimem Sport nebo Sport+ si užijete spoustu zábavy na okreskách.

Neužijete. Tohle BMW je rychlé a na nestabilitu si stěžovat nemůžete, ovšem zázraky v podobné míře, v jaké je předvádí třeba ještě větší a ještě těžší X5 M, nečekejte. Rozměry, vysoká hmotnost a zaměření auta na dálnici prostě udělají své. Jakmile to trochu přeženete, už je znát, že podvozek bojuje s pořádnou porcí kilogramů. BMW 640d je určitě rychlé, ale určitě není sportovní. Systém xDrive možná situaci trochu vylepšuje, především za deště, ale stále se přikláním k tomu, že jde o zlepšení spíše detailní. Šestkové BMW je pohodlný automobil, který ukazuje v případě naftového motoru své kvality hlavně na dálnici. 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud