Test: BMW 640d xDrive Cabrio – všechno je možné

Německá automobilka BMW je v posledních letech velmi aktivní v hledání způsobů, jak oslovit co nejvíce zákazníků. Výsledkem jsou na první pohled možná trochu zvláštní modely kombinované s dříve nemyslitelnými motory. BMW 640d xDrive Cabrio je dokonalým příkladem.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pan Majestát
  2. Exkluzivně, Dolu za pár vteřin
  3. Starý známý výborný, Z kolonády na dálnice
  4. Za hubičku, Technické údaje
  5. Fotogalerie

BMW X6, BMW X6 M, BMW X5 M, BMW X1, BMW 5 GT nebo BMW M550d… Všechno tohle jsou auta, která svým příchodem na trh způsobila větší či menší pozdvižení. Vždy se ve velké míře objevovaly hlasy hovořící o tom, kterak BMW představilo dalšího křížence, jak opět naštvalo své fanoušky nebo prostě a jednoduše že to u BMW už přehnali.

V některých případech to je více pravda, jindy to tak úplně pravda není. Všechna vyjmenovaná auta mají jedno společné: přestože se nesetkala s úplně nadšeným přijetím, vykazovala, vykazují a u naftových „M“ si troufám tvrdit, že vykazovat budou, nemalá prodejní čísla. My se tu vlastně můžeme rozčilovat, jak chceme, automobilky nežijí z ohlasů, ale z prodejů. Je to trochu smutné, ale prostě to tak je.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Líbí? Nelíbí? V reálu tohle auto vypadá velmi sebevědomě. Těžko jej přehlédnete.

Testovaný kabriolet řady šest není na první pohled ničím, co by příznivce BMW rovnou odradilo. Naopak. Přestože současný designový směr automobilky většinou v porovnání s dobami minulými prohrává, speciálně tento bezmála pětimetrový kabriolet se povedl. Vypadá majestátně a všem je okamžitě jasná finanční situace jeho majitele. Design rozhodně nebude to, co by v tomto případě mělo dostat hodnocení jako zvláštní.

Připravujeme: Test BMW 640d xDrive Cabrio

Připravujeme: Test BMW 640d xDrive Cabrio

Verze 640d je jediný diesel, který si můžete v případě nafty k tomuto automobilu pořídit. Tedy prozatím. Klidně se s vámi vsadím, že se za čas nastěhuje třikrát přeplňovaný šestiválec také sem. Kdo chce to absolutně nej, ten si může třílitrový dvakrát přeplňovaný šestiválec ještě doplnit o pohon všech kol. No, a jsme u toho, proč si myslím, že je tohle auto zvláštní. Kabriolet je pro mne synonymum pro léto, pohon všech kol mám logicky spjatý s ošklivým počasím.

Když chci kabriolet, chci jezdit se staženou střechou, což v zimě dost dobře nejde. Ano, argument o univerzálnosti bych bral v případě pevné skládací střechy, představa plátěné střechy zapadané sněhem mi nějak nesedí. U BMW to ještě podtrhli přítomností asistenta pro sjíždění prudkých svahů. V kontextu kabrioletu mi takový systém nedává absolutně žádný smysl, respektive mě napadá opět pouze v případech, že budu sjíždět nějakou prudší zasněženou silnici. Proč to všechno píši hned takto na úvod?

Kdyby náhodou někoho zajímalo, zda je lepší 640d s klasickým pohonem nebo coby čtyřkolka, dál číst už nemusí. V tomto případě považuji (z čistě pragmatického hlediska) systém xDrive za holý nesmysl a za vyhozené peníze. Ušetříte nějakých 80 000 Kč a za ty si můžete u BMW dokoupit tolik zajímavých věcí. Samozřejmě pokud někdo razí přístup, že chce vše, je situace úplně jiná. Nakonec se bavíme o autě za 2,3 mil. Kč kde už je 80 000 Kč částka zcela zanedbatelná. Dost ovšem bylo spekulací a teoretizování. Jaký vlastně šestkový kabriolet je?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Šestkový kabriolet poutá obrovskou pozornost. I děti okamžitě poznají, že přijelo něco opravdu drahého.

Pan Majestát

Téma designu jsem už trochu nakousnul. Co se u řady 6 povedlo především, to je patřičně sebevědomý výraz, ke kterému kabriolet přidává ještě jistou dávku exkluzivity. Nakonec sedět v autě takovýchto rozměrů, kam se pohodlně vejdou pouze dva cestující, to zkrátka udělá dojem. Lidé, kteří chtějí být vidět a kteří chtějí dávat najevo své postavení, budou určitě nadšeni. Za tímto autem se otáčelo tolik kolemjdoucích, až mi to začínalo být nepříjemné, tím spíš, když na náměstí v Rokycanech se během focení začal o vůz zajímat velmi rychle přibývající počet členů jedné takové menšiny.

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Samozřejmě jsem se setkal i s lidmi, kteří se o vůz zajímali jen proto, že se jim líbí a hodnotili jej jako nádherný, krásný a podobně. V naší krásné zemi české ovšem bude mít pro řekněme skromnější povahy jízda v takovémto automobilu vždy trochu hořkou příchuť všudypřítomné závisti. Ať chcete, nebo ne, když z tohoto auta vystoupíte, okamžitě si vás kolemjdoucí zařadí do určité škatulky a hotovo. Někdo přesně tohle vyžaduje, jiného to bude štvát. Každopádně u BMW mohou být spokojeni. Model 640d Cabrio stoprocentně nikdo nepřehlédne a stoprocentně nikoho nenechá chladným. Jak známo, nejhorší z pohledu designu jsou auta, kterých si lidé nevšimnou. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pan Majestát
  2. Exkluzivně, Dolu za pár vteřin
  3. Starý známý výborný, Z kolonády na dálnice
  4. Za hubičku, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků