Test BMW 535d Gran Turismo xDrive: reparát pomohl…?

Závěr hned na úvod: nepomohl. Na druhou stranu rozhodně nelze říci, že by tento vůz neměl čím oslovit…
Test BMW 535d Gran Turismo xDrive: reparát pomohl…?
Seznam kapitol
  1. Novoty?, Reformátor nastupuje, Zkoušený vůz
  2. Impozantní rozměry, Omezený výhled, VIP salónek
  3. Prostor pro zavazadla, Za kormidlem
  4. Startujeme, Hned pět jízdních režimů…, Rychlý tank
  5. Rozporuplný závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Rozporuplný závěr

Na svoji hmotnost a výkon dokáže být BMW 535d GT xDrive překvapivě hospodárné. Na dálnici počítejte s 8 l/100 km, mimo město lze pohodlně jezdit pod 7 l/100 km a ve městě zhruba za 10 l/100 km. Jízda v rychlém tempu je jinou kapitolou, ale ani tam se zpravidla nedostanete příliš přes 13 l/100 km. Gran Turismo? Ano, je to auto pro velkou turistiku, tedy na svižné a komfortní přesuny na dlouhé vzdálenosti silnicemi vyšších tříd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Záď zůstává i po faceliftu těžkopádná a celkově bude toto auto za opravdu hezké považovat asi málokdo...

S ohledem na cenu přesahující 2,3 mil. Kč nebyla výbava nijak strhující, cenu dobře vybaveného vozu této řady lze snadno navýšit o další statisíce. Zarazila třeba nepřítomnost bezklíčkového zamykání nebo adaptivního tempomatu spolu s obvyklými asistenty hlídání opuštění jízdního pruhu či slepých úhlů zrcátek. Facelift vozu sice prospěl, ale zásadní neduhy nevyřešil.

Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

Z uživatelského hlediska nám stále jako lepší varianta přijde menší a levnější BMW 3 GT. Při podobné nabídce prostoru a nižší hmotnosti má lépe řešenou záď s efektním výsuvným spoilerem a při rychlé jízdě i při manévrování je citelně hbitější. „Pětce“ GT ale nelze upřít impozantní vzezření, technickou vyspělost a vynikající dynamické parametry při zachování přijatelné spotřeby paliva.

Technické údaje: BMW 535d xDrive GT

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Luxury Line
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 2 993 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 90,0 mm
  • Stupeň komprese 16,5:1
  • Nejvyšší výkon 230 kW (313 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 400 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 630 Nm při 1 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,6 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 500 l • 1 700 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 2 145 kg • 2 670 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,6 • 5,7 • 6,4 l/100 km
  • Rozvor náprav 3 070 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 611 mm • 1 654 mm
  • Rozměr pneumatik 245/50 R18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 5 004 × 1 901 × 1 559 mm

Naměřené hodnoty

Rychlostní stupeň/otáčky
50 km/h5/1 300 ot./min.
90 km/h8/1 200 ot./min.
130 km/h8/1 750 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh28 db
50 km/h (4. st.)55 db
130 km/h (5. st.)66 db
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
16,11 s
25,85 s
35,94 s
Průměr5,967 s
60 – 100 km/h
Comfort4,56 s
Sport+3,97 s
80 – 120 km/h
Comfort5,18 s
Sport+4,76 s
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novoty?, Reformátor nastupuje, Zkoušený vůz
  2. Impozantní rozměry, Omezený výhled, VIP salónek
  3. Prostor pro zavazadla, Za kormidlem
  4. Startujeme, Hned pět jízdních režimů…, Rychlý tank
  5. Rozporuplný závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků