Test BMW 535d Gran Turismo xDrive: reparát pomohl…?

runner42  |  03. 02. 2014 07:04

Jó BMW... kdysi synonymum pro drahá, krásná, výkonná a technicky špičková auta, které jsem jako kluk moc chtěl. Dnes synonymum pro drahá, hnusná, technicky průměrná a lacině postavená auta, o kterých ani na sekundu neuvažuju.

Kdepak udělali soudruzi s NSR chybu?

Odpovědět  |   | 
Werner  |  03. 02. 2014 08:52

Musím souhlasit. A tenhle model je obzvláště ošklivý.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  03. 02. 2014 13:24

Tak stale mate jeste moznost poridit Wartburga. A pokud jste snad jeden z tech expertu, tvrdicich jak bylo za komancu skvele, muzete si uzit do syta socik revival.

Jinak, nejste v tom sam. Malokdo zde o BMW 5 GT skutecne uvazuje. To vite, tady totiz vsichni jezdi minimalne v Bentley, RR, Bugatti atd. a obycejne BMW jim jaksi nejde pod fousy. Nebo alespon neco podobneho 'maji v rodine'. A presto pomerne hodne z nich romanticky vzpomina na socik.

To by jeden ani neveril, coz!? Nu coz, hlavne ze jsme vsichni konzistentni, ze.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 02. 2014 15:15

Jak říkám, před 20 lety jsem byl ještě dítě, tak stěží můžu tvrdit, že za totality bylo skvěle. Spíš mě zaráží, že když jsem se věkem i ekonomicky ocitl v kategorii lidí, ze kterých se vždy rekrutovali zákazníci BMW, tak musím konstatovat, že mě produkce téhle bavorské značky vůbec ale vůbec neoslovuje. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, někdo jiný to může mít jinak. Ale když vidím ten hrozný design, šetření za každou cenu na všech frontách, podivné technické úlety typu tri-turbo a i3, prostě jsem ztratil ke značce jako takové důvěru. Na E36 jsem koukal s obdivem. Při pohledu na GT5 si ťukám na čelo.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  03. 02. 2014 16:02

Prosim, neberte to osobne. Delam si srandu tak vseobecne.

Musim se priznat, ze jsem na tom dost podobne jako Vy. Otazka ovsem je, zda ten svet tehdy opravdu lepsi byl a nebo to je jen nas vzpominkovy optimismus. Hovoril jsem na toto tema s vicero starsimi lidmi a vetsinou mi potrvdili, ze i oni to vnimaji stejne.

Chapu, ze setrit se musi, ale posledni dobou to prestava byt unosne. Stale casteji se mi deje, ze i zcela nova vec bud nefunguje vubec a nebo funguje nedostatecne prave z duvodu prilisneho setreni. A to uz pak nevnimam jako optimalizaci, ale prosty podvod. Bohuzel se to tyka i znacek drive povazovanych za 'premiove'.

Jakou mame, podle Vaseho nazoru, dnes k BMW alternativu? MB a Audi nejsou vubec spatna auta, ale i tam se urputne setri kde se da (a casto i tam kde se neda). Takze co nam zbyva? Mozna Lexus, Infinity?

Odpovědět  |   | 
shef  |  03. 02. 2014 17:59

Stale je tady Volvo , ktere na ukol kvality a bezpecnosti nesetri...

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  04. 02. 2014 15:26

Ale no tak to snad ne?

Srovnáváte nesrovnatelné...a to mám volva rád (najeto cca 120 000 km v S40 a S60 ve vyšší výbavě).

BMW v pětkové řadě rozhodně nezaostává v bezpečnosti a aktivních prvků má rozhodně víc než volvo (opět mohu srovnávat, mám 535 xDrive). Co se týká dílenského zpracování, opět je to kategorie kde volvo je fajn, ale rozhodně nepřevyšuje BMW.

Z mého subjektivního pohledu i design má bmw lepší. Vám přijdou plasty ve volvu nějak super? Kvalita zpracování interiéru rozhodně není stejná...a prohrává volvo.

Ale pravdou je, že volvo je zcela jiná cenová kategorie.

Jinak... ad jiné vozy podobné cenové kategorie typu Audi, MB, Lexus.... Měl jsem diskusi s pár dovozci, a minimálně o Audi hovořili dost negativně co se týká kvality. Prý největší propad mezi "luxusnějšími" značkami.

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 02. 2014 02:47

věk a peníze nestačí - bmw si totiž normální lidi nikdy nekupovali

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2014 12:57

A kdo si je tedy kupoval?

Odpovědět  |   | 
Jan Tarkovský  |  06. 02. 2014 13:40

Takoví volové jako já. V roce 2012 jsem si po letech u jiných značek koupil GT535d Xdrive, tedy totéž, co je v pofaceliftové verzi v testu pana Duchoně. Záhy jsem dospěl k názoru, že mi přeskočilo a že snaha zkusil jednou pro změnu BMW byl velký omyl. Po 100 000km s autorem článku suhlasím pouze v jednom: Kufr je na pětimetrové auto malý, twindoor systém zvládli u Škodovky nesrovnatelně lépe, tady úplně postrádá smysl. V ostatním s autorem souhlasit nemohu. Výkon motoru vs hmotnost auta nedává žádnou extra dynamiku, rozhodně není pravda, že 313k po sešlápnutí plynu ve 150km/h znamená okamžitou akceleraci. Ani náhodou. Spotřeba 7-8l? Ani náhodou. 9L při defenzivní jízdě, deset průměr a dálnice, dvanáct město. Zvuk motoru: Nepříjemný, agresivní, zbytečně hlučný.
Kontrolka deš´tového čidla na páčce stěračů tedy z místa řidiče za M volantem vidět rozhodně není. kontrolka zapnutého vyhřívání volantu taky ne a asist funkce už vůbec ne. Kde našel pan Duchoň dostatek odkládacích prostor? Já je za 100 tis. km nenašel. Slim kapsy ve dveřích, kam se stěží vejde tenká peněženka a možná paket papírových kapesníčků, malá přihrádka na doklady u levého kolena nad neviditelnou lištou jízdních asistentů, šuplík na brýle pod středovým displejem, nevelká přihrádka na palubní literaturu před spolujezdcem a středová konzola na telefon a pixlu žvýkaček. O umístění například litrové láhve s pitím se může jen zdát. O idrivu hanba mluvit, ten se tedy opravdu se svou logikou houpacího koně nepovedl. Digitální panel přístrojů: Možná pro adolescenty atraktivní, pro řidiče určitě ne. Zběsilé červené podbarvení plochy pod lacině vypadající bílou digirychlostí je hodné čínských designérů. Multimediální systém na zadních sedadlech za 65tis. kč neumí přehrát nic jiného než dvd a to ještě jen z měniče před spolujezdcem nebo ze zadní šachty. Pokud se vzadu koukají malé děti, z místa řidiče (v přední mechanice) jim placku nevyměníte, protože ta nejlogičtěji a nejbezpečněji umístěná, se systémem Professional propojená není. A tak dále. Mohl bych jmenovat desítky dalších šíleností, kterými BMW oplývá.
Servis 100tis km zadarmo? Podvod. Servis totiž kóduje servisní intervaly nikoli 30 tis. km, ale jen 26, takže v 78 tisících vám provedou poslední a ve 104 už platíte. A ne málo.
Stručně: Paskvil. Nikdy více BMW.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 02. 2014 20:01

Pane Tarkovský, vy totiž nejste typický zákazník této značky, vy jste inteligentní, technicky a racionálně myslící člověk. Tedy naprostý protiklad těch, na které bavorský vdoleček mířil a stále míři. Tito jedinci se spokojí s tím, že si koupí bmwé, tento status jim stačí, záležitosti, které popisujete oni vůbec nepochopí. Tohle už bylo popsáno v pohádce s králem Lávrou.....

Odpovědět  |   | 
Rodin  |  06. 02. 2014 21:25

Pane Zeli, rad si prikreslujete pravdu, jak se vam to hodi, a pokud to neni Audi nebo neco z teto lihne, je to spatne, coz me na vas mrzi, protoze myslim, ze jiste zkusenosti mate, akorat vam chvilemi klapky na ocich ponekud omezuji rozhled. Ovsem v tomto pripade bych se pod vas prispevek s chuti podepsal.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav  |  11. 07. 2014 14:51

Velmi zaujimava reakcia. Nejde mi do hlavy ,ze tento pan stažovatel vydrzal s takymto "hnusom" odjazdit vyse 100.000km a neporazilo ho. Ja by som sa takeho auta snazil zbavit uz na zaciatku. Ten pan je pravdepodobne masochysta.

Odpovědět  |   | 
Hell  |  03. 02. 2014 14:29

bohuzial musim suhlasit. A za tie ceny... To fakt radsej Vantage
www.mobile.de/modellverzeichnis/aston-martin/v8-vantage.html
Ten ma charizmu

Odpovědět  |   | 
palo  |  03. 02. 2014 16:09

aston martin je pre teplych. navyse za vela penazi nie moc muziky

Odpovědět  |   | 
hubert  |  03. 02. 2014 15:14

Můžu se zeptat, kolik bavoráků máš odježděných? Nebo to je pouze chtíč?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 02. 2014 15:29

Obávám se, že jste nepochopil podstatu příspěvku. BMW aktuálně nevlastním žádné a ani se žádné kupovat nechystám. Hodlám sice v brzké době investovat do rodinného auta cca 1,5-2M, ovšem bude to něco poctivě postaveného a s čím se dostaneme v zimě k chalupě, tedy Jeep GC, Toyota LC nebo ekvivalent. Rád si nechám doporučit alternativu od BMW

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 02. 2014 15:49

v téhle cenové hladině bych ti doporučil poohlédnout se po britské číně.. LR Discovery 4 v SE nebo HSE výbavě.

BMW taková auta neumí.

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 02. 2014 02:50

je to Ind

Odpovědět  |   | 
LOL  |  04. 02. 2014 18:20

ano, pravda, v Číně mají jen továrny.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  05. 02. 2014 17:09

Nemaj. Ma se stavet az pristi rok... Vetsina produkce Land Roveru se (bohuzel) stale vyrabi v Anglii.

Odpovědět  |   | 
vasil  |  04. 02. 2014 10:08

K LC žádná alternativa není. Aspoň co se týká kvality a spolehlivosti

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2014 12:56

Děkuji za tip, poohlédnu se po tom.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  04. 02. 2014 09:42

A Vy jste napsal kolik knizek, ze si tu jen tak pisete?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 02. 2014 08:56

Proboha, to uz si clovek meho vzrustu(2m) vzadu sedne jenom ve voyech kombi a hatch?

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  03. 02. 2014 10:22

Nejen tam: Jiste by se Vam dobre sedelo i v Papamobilu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 02. 2014 11:27

Pochybuji, nejsem cirkevni hodnostar. Jina alternativa nez napr TGA XXL?

Odpovědět  |   | 
cool  |  03. 02. 2014 13:09

Církevním hodnostářům slouží auta ke svězení dětí a ukojení svých sexuálních choutek.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  04. 02. 2014 23:47

GTčko je velký auto hlavně uvnitř, mám přes dva metry a vzadu se dotýkám hlavou stropu, v 7 longu jsem měl bradu až na hrudníku :D...

Odpovědět  |   | 
ewew  |  03. 02. 2014 12:00

A co takto foto podvozka?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  03. 02. 2014 12:24

Škoda že pre bledé interiéry nevyrábajú biele alebo aspoň hnedé tie ovládače na bokoch sedadiel a zadnú strednú konzolu.. ten čierny plast na svetlej koži moc luxusne nevyzerá a za 2mil by teda mohlo byť spracovanie inde ako na univerzálnom čiernom štvorci...

Odpovědět  |   | 
panHAJZL  |  03. 02. 2014 22:12

....máš recht, kdo šetří má za tři.....

Odpovědět  |   | 
panHAJZL  |  03. 02. 2014 22:12

....máš recht, kdo šetří má za tři.....

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  04. 02. 2014 09:32

ako môžu takéto superhnusné auto vyrábať fuuj hrozný dizajn!!!

Odpovědět  |   | 
Radek33  |  04. 02. 2014 10:42

Autor testu vůz stále srovnává s 3 GT. Je tady někdo, komu se 3 GT líbí? Jasně, 5 GT má vysoký zadek, ale pořád mi to přijde z profilu čistší, než nahrbenej zadek 3 GT. Šikmo zezadu to tak hrozný není, ale ten profil 3 GT mi fakt přijde strašnej. Jedinej liftback BMW, co trochu vypadá, je snad 4 GC, ale na sportbacky od Audi to nemá. Můj dojem, jsem sám, nebo to někdo vidí taky tak?

Odpovědět  |   | 
fido  |  04. 02. 2014 11:40

Mám 5GT anžto jsem obdařen postavou poněkud nekonfekční. Musím říci, že jsem dlouho, předlouho vybíral, které auto koupit. Možná se někomu nelíbí, ale co se týká vnitřního prostoru tak jsem nenašel lepší. Do Audi se blbě nalézá, neb je moc nízko a SUV nechci, Mercedes je na tom velmi podobně. Lexus neumí naftu. Další výhodou je sklápění zadních sedaček. To klasické limuzíny téhle velikosti taky neumí. Dostanu do toho bez problémů předměty 2,2 m dlouhé, což je přesně to co potřebuji. Jen ta jimi uvedená spotřeba je trochu sci-fi. Dá se jet skutečně s touto verzí delší trasa za cca 7,3 l, ale je to o hlídání se, fakt brutální. A když pojedete stejným způsobem A7 tak jste tam za 6,4 l... Když pojedete normálně, tak jste tam za 8 a kousek, u A7 za 7 a kousek. No a po městě 11 a více, bohužel..

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  05. 02. 2014 17:13

Jak by take nebylo uvnitr dostatek prostoru, kdyz je to impozantni Wagen. To by se tam mel clovek citit az ztracene.

Osobne mi prijde absence pevne pricky za zadnimi sedadly ponekud prekvapiva. U teto kategorie vozu bych se nebal rici 'zarazejici'. Ano, je to velmi prakticke. Ovsem dost to snizuje torzni tuhost karoserie. Na druhou stranu, kdo by resil nejakou torzni tuhost, kdyz se veze i se svym nakladem v takovem luxusu. Navic lide, jez maji takova auta, vetsinou nepotrebuji az tak moc spechat aby ta chybejici pricka delala velky rozdil.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 02. 2014 13:03

napriklad mne, 3GT povazujem za vyvazenejsi....5GT, vzhladom na hyper obeznu zadnu cas (co je dizajnovy grc na osemnastu) je pre mna hnusnym odpornym autom. Ono ani 3GT nieje v tomto smere ziadna vyhra, ale takto obezneho Helmuta by som v garazi teda fakt nechcel. Trojkove getecko ma na rozdiel od tohoto stale sancu dorast na celkom prijemne auto (dizajnovo). Plati tu (coraz castejsie pravidlo), ze az facelift spravi auto dizajnovo ako tak stravitelne -> je to zrejme tym, ze sa vsetko robi v rychlosti a este aj v tej rychlosti si par dizajnerov, ktorych by som radsej postavil k miesacke, snazi uspokojit svoje zvrhle chutky. Mam za to ze pri tej miesacke by boli uzitocnejsi a dizajn prenechat zdravym jedincom.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 02. 2014 14:36

Jako na fotkách nic moc, ale soused má 5GT a to auto na živo vypadá dobře... Je sice velké, ale to dneska chceme, velká auta na cestování ne? Myslím, že to tak vždy bude, že se někomu něco libí a někomu zase ne:) Za mě to auto vypadá super:) A srovnávat to s mojí E60 a E46 coupe asik nemá cenu

Odpovědět  |   | 
goro  |  04. 02. 2014 12:23

pane Duchoňi, opět máte hodnoty pro vrtání a zdvih obráceně. Už byste si to mohl zapamatovat!

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 02. 2014 13:09

...pojde to lepsie do otacok

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, děkuji za upozornění, opraveno. V tabulkách má BMW obrácené pořadí, ale sypu si popel na hlavu, vždycky na to zapomenu...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A