Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali prakticky zcela nový vůz BMW 525d xDrive Touring, který měl na počátku najeto jen něco přes 1 000 km. Tato specifikace v současnosti figuruje v aktuálním ceníku s částkou 1 362 500 Kč (nejlevnějším kombíkem BMW F11 je nyní 520i Touring s cenovkou 1 112 500 Kč), ovšem docela dlouhý seznam příplatkové výbavy cenu „našeho“ auta zvýšil až takřka na 1,7 mil. Kč.
Aktuální ceník, přehled verzí a seznam příplatkové výbavy zkoušeného vozu
Až na verze 550i a M550d je výbava všech verzí prakticky identická, u BMW tradičně nenajdete konvenční výbavové stupně a různé pakety se objevují teprve v poslední době. Ačkoli ve standardu najdete prakticky vše, nač si jen vzpomenete, následuje také předlouhý seznam samostatných položek příplatkové výbavy. Jistě, jejich ceny většinou nikterak nízké nejsou, ale umožňují vám sestavit si vůz přesně podle vašich požadavků a bez zbytečností, které by vám jinak vnutily pakety.
Vůz na snímcích byl opatřen třeba sadou M Sport
Kompletní seznam doplňkové výbavy testovaného vozu najdete v připojených dokumentech, takže zmíníme snad jen kompletní sadu M Sport (+ 124 800 Kč), jež výrazným způsobem mění vzezření karoserie vozu i jeho interiéru.
Připomeňme ještě, že stejný motor, tedy vznětový čtyřválec TwinPower s výkonem 218 koní (160 kW), jsme vloni zkoušeli také v o dvě třídy menším a o 430 kg lehčím voze BMW 125d s manuální převodovkou.
BMW 525d xDrive Touring |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1696 000 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1112 500 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, DSC, BA, HDC, Auto Hold |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | látka/Alcantara |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ne |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |
Ve znamení M Sport
Ještě před několika lety platilo, že když se někde na autě BMW objevilo stylizované písmeno M s trojicí barevných proužků, měli jste tu čest se špičkovým modelem té které řady. V posledních letech se kouzlo „M“ změnilo v širokou nabídku příslušenství, takže dnes může mít „své BMW M“ prakticky každý.
Známky paketu M Sport najdeme na celém voze
M Sport lze objednávat jako sadu doplňků, nebo si vybrat jen ty, které vás zajímají. Pakliže si připlatíte za sadu, tak jak tomu bylo u zkoušeného vozu, bude se vaše „pětka“ na první pohled vyznačovat například osmnáctipalcovými ráfky, upravenými nárazníky a prahovými nástavci nebo černě lesklými lištami okolo oken.
Samozřejmostí jsou upravené nárazníky i detaily v interiéru
Nastupovat budete přes prahové lišty M do sportovních, částečně elektricky stavitelných sportovních sedadel s proměnnou délkou sedáků, nad sebou si všimnete černého čalounění stropu, sevřete v rukou sportovní kožený volant M, levou nohu odložíte na nerezovou plochu M a kochat se budete hliníkovými obkladovými prvky.
Klidné sebevědomí
Přesně tak působí BMW 5 Touring již od prvního pohledu. Na přídi už to nejsou „ledvinky“, ale „ledviny“, přesto o příslušnosti ke značce nikoho na pochybách nenechají. Nárazník M Sport má rozměrné otvory pro přístup vzduchu k chladičům i náběhy pro chlazení brzd, lité ráfky mají tvar turbínového kola, takže při jízdě odsávají vzduch z prostoru kotoučů, čímž pomáhají k jejich chlazení.
Znovu je to pětka jak má být
Nebýt bi-xenonových výbojek, jsou hlavní světlomety sestaveny pouze z LED. Trubice v podobě obrouček slouží k dennímu svícení a po ztlumení intenzity jako poziční světla, ačkoli se to nezdá, v daném provedení je vnitřní pár kulatých čoček slepý (rozuměj nevyužitý).
Většinu vnějšího osvětlení obstarají zdroje LED
Horní hrany předních a zadních svítilen jsou propojeny masivním průběžným prolisem prostupujícím linii dveřních klik. Při pohledu z profilu vyniknou velmi dlouhá příď a robustní, vysoké boky. Spodní linie zasklení se směrem vzad zdvihá pouze minimálně, což ocení zvláště cestující na zadních sedadlech dobrým výhledem.
Ten má dobrý také řidič, je až neuvěřitelné, jak dokonalý má v bezmála pětimetrovém autě přehled o jeho hranách, což bývá jinak problém i u citelně menších aut. Zadní sdružené svítilny se z části zdvihají s výklopnou zádí a blinkry, poziční i brzdová světla jsou opět tvořeny zdroji LED.