Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

49 komentářů

Karel Novák (AC235)
10. dubna • 17:43

BMW je BMW. Měl jsem bavoráka 20 let. Najeto 450 tisíc. Ale pořád měl vlastnosti BMW a byl na něj spoleh.

Jenda
23. února • 0:58


Pane Duchoň a pane Ditrich děkuji Vám za příjemné a povedené testy BMW 525 a 320. Samozřejmě nic není dokonalé, ale z mého pohledu nemám zásadních výtek. Velmi mě mrzí jen fakt, že reportérům jakými jste vy dělá šéfredaktora pan Matějka. Díky Vám dám ještě autorevue poslední šanci, než nadobro přejdu ke konkurenci. Ve vlastním zájmu ale Matějku již k žádnému novému autu nepouštějte. Děkuji

kubajz
25. února • 14:28

hihi to mě pobavilo...přejít ke konkurenci, to je jako s telefonem, nedostanu tohle za tuhle cenu, jdu ke konkurenci.
Nechci Vám křivdit, ale myslím, že to děláte jako většina z nás...prolítně auto.cz, autorevue.cz a autoweb a i když tu ta kvalita neodpovídá nějaké "normě" stejně po ránu po přečtení novinek sem zas zabloudíte:-D

kubajz
25. února • 14:29

....ale jinak s Matějkou samozřejmě souhlas! ;-)

Zelí
22. února • 20:42

V poslední verzi modelu 5 jsem ještě nejel, nicméně předchozí verze měla velmi malé kabinové rozměry. Asi jsou orientovaní na čínu, kde je průměrná velikost kolem 170cm. A to nehovořím o jejich výtvorech kolem roku 2000, kde to byla vyložená tragédie. Takže můj dotaz na znalce zní ... je tato pětka vevnitř trochu větší než předchozí verze ?

stealth
23. února • 15:12

To auto je pro vysoké lidi malé. Na zadních sedadlech je extrémně málo místa. Když si dám sedačku do pozice, kdy sice musím mít nohy stále nepřirozeně skrčené, mám od dětské sedačky s nohou (http://autosedacky.heureka.cz/romer-safefix-plus/)... tak centimetr místa. Moje dcerka (1,5 roku) mě zezadu do mého sedadla celkem pravidelně kope.

Zelí
24. února • 9:51

Před třemi lety jsem před výměnou auta po cca šesti letech udělal takové interní testovací kolečko a zjistil jsem, že bavoráky jsou stále uvnitř malé. Kabinové rozměry pětkového bavoráku byly zhruba srovnatelné s octávií a u sedmičkového to bylo srovnatelné s passatem. Přičemž délkový rozměr kabiny byl u bavoráků velmi malý. Z toho plyne vždy pres na kolena cestujících vzadu.

stealth
24. února • 10:43

jojo, s tím můžu skoro po roce zkušeností jenom souhlasit. V Oktávce mi připadlo více místa než v pětce.

nanni2
2. března • 16:44

Tak,pánové,dočetl jsem tedy ty vaše příspěvky.Docela by mne zajímalo jako slevu v % pan "stealth"dostal,nicméně můj vůz stál bez (slušné ) slevy velmi obdobně,což jen potvrzuje můj názor,že motor je vlastně jen "malý příplatek" v celé řadě jiných položek..Pokud jde o tu diskusi na spotřebu,je vidět,že reálná spotřeba u 525 x-drive je kolem 7,5 a 520 kolem 6,5..530 a 535 si vezme dle mého odhadu tak o 0,5 l více než 525(jel jsemi i s 530d).Bratr má Thalii a jezdí za 7,5..Pravda je,že u tohoto těžkého vozu se spotřeba ještě markantněji zvyšuje při neustálém rozjíždění a zbytečném brždění..Takže ve městě(když je opravdu hustý provoz,kolony,občas plynulá jízda po okruhu, bych věřil těm 8-9 l).Ty náhr.díly jsou poměrně drahé,ale myslím že je to podobné jako u Toyoty,kterou mám také.Dále souhlasím se "stealthem",že jde o bezpečné auto pro rodiny a z obdobných důvodů jsem si ho mimojiné koupil..Zázrak to sice není,ale ten luxus tam celkem je, i když výrobci už s drzostí nevědí,jak by ušetřili a na takto drahých autech..Proč má být v Bentley za 7,75 M řada dílů z Volkswagenu..?Ve Ferrari z Alfy Romeo(potažmo z Fiatu).
Pokud jde o ten prostor,myslím,že to charakterizuje vyjádření-dostatek ,nikoliv však přebytek.. Pokud jsou platná měření vnitřních rozměrů v testech,tak na tom Bmw není vůbec špatně..Jde spíše o ten pocit prostornosti, O II je určitě na vnitřní rozměry menší.Já ale měřím 1,8 m,tak mi to vyhovuje.Nějak významně větší prostor než v předchozí 5 ať nikdo nečeká..A poslední, osobně si peníze doma vidlemi nepřehazuji, auto mám na úvěr a platím megasplátky dalších věcí(hlavně bydlení),ale preferoval jsem kvalitní a přiměřeně"luxusní"auto.Takže Sandero,ba ani OIII ne..Což ta OIII je určitě kvalitní vůz(verze s víceprvkem),ale koupil by snad někdo O III 1,6 TDI sedan s vlečenými rameny,byť skoro top výbavou za 0,805 M??Proč v základu plechová kola, černé plasty zrcátek , žádný zadní stěrač apod..Viz test snad na Auto.cz.Já tedy určitě ne To bych raději MB tř. C 200 CDI za podobné peníze,byť v menší výbavě..Ale také ne X1 za 1,1 M a o tom to je..

Zelí
23. února • 19:47

Nejvíc místa v bmw má stále jejich řadový šestiválec.:-D

Dan
23. února • 19:44

Ja jsem velkej kluk 130/200 a na velikost si nestězuju.

Jirka
22. února • 17:08

já jsem v životě jezdil a měl docela dost aut - nyní mám BMW 325xi...
Pro potenciálního zájemce jakéhokoliv auta mi u těchto článků chybí několik věcí - cena práce v autorizovaném servisu a dále příklady cen některých frekventovaných náhradních dílů, dostupnost druhovýroby, nebo například co stojí výměna oleje v automatu (začnete lapat po dechu, to mi věřte). Z osobní zkušenosti vám mohu říci, že to někdy není u BMW prča. Na druhou stranu u BMW je super věc, že náhradní díl máte do 2 dnů.

Petr
22. února • 18:06

Mě by zajímalo kolik ta výměna stojí chci to taky udělat u 320xd...U toyoty to stojí pro lc 3600 i s kapalinou/olejem a náhradní díly jsou do druhého dne:-)

Michal
22. února • 15:51

Závěrečná otázka je na místě. Je tohle auto lepší než 10 Dacií Sandero? Jak pro koho. Pro člověka, který najede 10 tis. km měsíčně určitě. Pro člověka s příjmy několika milionů Kč ročně asi taky. Pro 90% lidí ale ne. Kdybych měl volných 1,7M a potřeboval bych auto, tak si tohle rozhodně nekoupím. V životě jsou pro mě důležitější věci než značka auta.

sad panda
23. února • 21:06

a jeste by me zajimalo jestli premyslis kolenem nebo zadkem, bmw za 1,7m si nekoupis protoze jsou pro tebe duleztejsi veci nez znacka ale 1,7m za 10x dacia bys dal, to je vynikajici :-D

sad panda
23. února • 20:56

nebo by sis mohl koupit pres 30ks Ligier Ambra :-D

stealth
23. února • 15:06

Tak pozor. Moje pětka stála přesně 1 667 300 Kč (nepočítám slevu). Nemyslím si, že je lepší než Dacia Sandero, nikomu ji nenutím, nedívám se po nikom, jestli se on dívá na mé auto. Já to beru jako rodinný kombík. Nic víc. Nemám ambice z tohohle auta dělat nějaký zázrak, protože po 40000 km vím, že to žádný zázrak není. Je to rodinné auto na přepravu. Nemůžeš s tím jezdit sportovně (zrychlení 7,5s je dost pomalé) a podvozek má své limity, není to luxusní auto (materiály na páčkách blinkrů, plasty v interiéru apod) a není to auto na prestiž (rolls royce z toho neuděláš a pětek třeba po Praze jezdí jak nas....ých).
Má to ale proti Dacii jednu velkou výhodu. Je to daleko, daleko, daleko bezpečnější pro mou rodinu.

Dan
23. února • 19:43

No, myslím, že byste si se Sanderem měl dál výlet třeba do Berlína a zpátky. Klidně sám. Věřím, že byste po návratu u 5 našel pár výhod které Vám teď unikaji... :-))

stealth
23. února • 22:12

Chtěl jsem být maximálně taktní... Neseděl jsem v Sanderu a ani po tom netoužím (natožpak jet až do Berlína) ;-)

LanRic
22. února • 21:40

Tohle je klasicky, s prominutím, hloupá matematika. Takhle byste mohl přepočítávat všechno. Kdyby si člověk kupoval věci podle téhle logiky tak chodí v pytli od brambor, jí trávu a bydlí na stromě.

palo
22. února • 18:01

premiovky si kupuju ludia co maju vsetko dolezitejsie uz poplatene

Rosta Kral
22. února • 15:34

Dobrý den,osobně jsem s vozem 525 xD Touring najezdil kolem 5000 Km, převážne v Praze, ale i okolí, a nemo absolutně souhlasit ze spotřebou, kterou udavá autor této recenze. Jízda byla klidná, s vozem jsem jezdil i celé dny a pod 14 l/100Km jsem se nedostal, na počasí ať si udělá každý svůj názor byl to přelom října/listopadu roku 2012. Tak opravdu netuším kde bylo ježděno těch 1200 Km po které bylo auto testováno, zda po dálnici a byla tam nějáká optimalní rychlost tak opradu ano, ale člověk si kupuje auto aby sním jezdil a užíval ho, ne aby jezdil podle příruček....

Honza
15. března • 23:45

Chyba bude mezi volantem a sedadlem... S 520d bez xDrivu a automatem mám najeto 23 tis a dlouhodobá spotřeba je 6,1l / 100km. 50% dálnice, 20% město a 30% okresky. Mám rekord 4,4l / 100 km. Je fakt, že jste měl 4x4 což na spotřebě přidá, ale zase jste měl vyšší plnící tlak turba u konstrukčně stejného motoru, takže by se to mělo částečně eliminovat (pokud to nebyla první verze 6 válců). Takže 14 l ano, ale nastartovat, 10 min čekat, ujet 2 km a chcipnout to :-D

Honza
28. března • 9:09

Nejen BMW, ale každé auto je ve spotřebě závislé na stylu jízdy. Já se svým BMW dokážu jet za 7,5 l benzínu a stejně tak za 11. Měl jsem auto v servisu a tam dokázali spotřebu skoro 20l a velmi težko mi vysvětlovali co s autem dělali a jakýpak umělec s ním jezdil.
Dieslové motory od BMW jsou několikrát po sobě v odborných anketách motory roku, asi ne proto, že by si to někdo vymyslel.
Takže můj jmenovec má pravdu, chyba je interfeace mezi volantem a padály.

nanni2
2. března • 16:15

Dobré odpoledne,odpovím Rosťovi.Já teda tento zmíněný vůz vlastním, kromě M-paketu i podobná výbava..Najeto cca 15 tis km. A se 14 l rozhodně nesouhlasím!.Já se naopak nad 9 l nedostal.Stručně řečeno v létě jezdím za 7l a v zimě za 8 l..Průměr za dobu užívání vozu 7,2 .Je však třeba jezdit předvídavě a uvážlivě,rozhodně to ale nemusí být pomalu..Na druhou stranu pod 6 l se dostat prakticky nelze.1x jsem jel z Prahy do Mělníka za 5,5 cestou zpět spotřeba poskočila na výsledných 6,4..Jinak také blahopřeji "Stealthovi",jehož pěknou recenzi jsme rovněž četl.Je vidět,že má vkus a lásku k autům.Něco jsem ujel i s tou 520 d sedanem a také to nejezdí vůběc špatně.Možná ani ten rozdíl ve výkonu proti 525 (160kw twinturbo) se v Touring x-drive proti sedanu zadokolce 520 (135 kw) tak markantně v dynamice neprojeví,jak by se mohlo zdát...Já osobně oželel head-up display a keramické povrchy ovladačů atd a raději koupil silnější motor a x drive.Určitě je za určitých podmínek poměrně reálné s 520 d jezdit za 5,5 l(takovou spotřebu jsem měl na zkušební jízdě).Zkoušel jsem např. i MB 250 CDI (C i E) a tam byla spotř. k 8 l. Zato Peugeit 508 2,2 HDi si vyžádal kolem 9 l/100 km a dynamika nic moc..Prostě BMW řada 5 je skvostný,nikoliv však bezchybný vůz.Prakticky vše je tam,kde má být a také se utěšuji,že to vlastní provedení a materiály jsou lepší než u korejské a jiné konfekce,kde ta výbava je mnohem obsáhlejší(byť některé výše zmíněné prvky u neprémiové konkurence dokoupit nelze.Abych odpověděl na dotaz co je v základu--na dnešní poměry výbavového standardu toho moc není-slušná bezp. výbava, uspokojivé rádio s pal.počítačem,částečně elektr.ovládané sedadlo,17 palc. litá kola,mlhovky,tempomat a tím to pomalu končí..A takovou výbavu má kdejaký neprémiový vůz nižší stř. třídy..Např. bixenony,navigace,park.senzory by v této třídě měly být v základu.Existují už konečně poněkud zvýhodněné balíčky-bez Advatnage a Bussiness paketu to snad ani nejde,ale pořád je to dle mého názoru málo.Pokud si zákazník sestaví opravdu pěkně vybavené auto,aby ho mohl nazvat luxusním,dostane se prakticky s jakýmkoliv motorem někam k 1,75-2 M.A to je asi cíl výrobce.ten motor je totiž jen drobný příplatek. Ale např. u Audi je tento stav ještě horší..
Všem majitelům tedy přeji hodně radosti z jízdy a žádné starosti s BMW 5.A že jich jezdí opravdu hodně..

bob
25. února • 12:46

..za 14 po Praze? jedině tak s třílitrovým benzínem.. s tímhle motorem jezdíš po městě za 8 - 9, za víc jenom Fittipaldi..

Dan
23. února • 19:39

Aktuální 525xd mám a dlouhodobá spotřeba je 7.5l. Myslím, že v běžném provozu je velmi těžké dosáhnout na 14l i při velké snaze. :-)

stealth
23. února • 14:52

Já osobně s 525d xDrive nemám tolik zkušeností. Zkoušel ho akorát přes víkend, když jsem se rozhodoval, jestli mám vzít BMW 5 nebo Audi A6 a průměr 65% Praha a 35% okolí Prahy jsem měl 7,5lTeď mám tedy 520D Touring a průměr dlouhodobý 6,3l, po vyresetování kvůli servisu a provozu v zimě je to 6,9l. Palubák proměřuje o 0,3l (zjištěno na pumpě měřením plná-plná).Pohodová jízda (se mnou - 110kg už to auto dosahuje skoro dvě tuny) po dálnici z Ostravy do Prahy je do 6 litrů max.http://www.youtube.com/watch... Myslím, že se schováváme hodně v minulosti, dneska ta auta dokážou být hóódně úsporná.

LanRic
22. února • 21:28

Vaše spotřeba mi přijde poněkud přepálená. Buď jste jezdil s nezajetým vozem a topením na čtyřicet stupňů nebo máte dost zvláštní styl klidné jízdy.
Konkrétně s 525xd Touring jsem nejel, ale mám velké zkušenosti s ostatními bavoráky. Z posledních pro příklad - s 320xd jsem jezdil za 6,4l, X5 50d za 9,7l a 550i za 13,8l. Všechno ježděno v Praze a okolí zhruba v poměru 65/35 ve prospěch města. A nejezdím zrovna super šetřivě - dálnice 140-150, po městě držím tempo s rychlejším provozem. Celkově ale plynule, žádná brzda-plyn.
Je ale třeba říct, že u turbodieselů od BMW (ale určitě i obecně) je znatelný rozdíl spotřeby v závislosti na venkovní teplotě. Třeba s 320xd jsem jezdil v létě, při dálničních cca 140km/h, za 6,0l, ale v zimě za 5,4l.
Tudíž se mi ta vaše spotřeba moc nezdá.

runner42
23. února • 12:55

Celkem mě pobavilo vaše tvrzení, že po Praze jezdíte celkově plynule, žádná brzda-plyn se spotřebou 6,4.
Hahaha. ;-)

stealth
23. února • 15:57

Mě to taky pobavilo. Mělo by to být o něco míň. Tipl bych si, že 320d bude jezdit po městě cca za 6 litrů. Já s pětkou jezdím jen po městě (ráno a odpoledne) za 7,5 což není moc dobrý výsledek...

LanRic
23. února • 16:49

Jde o generaci E92, před FL. Současná 320xd je na tom určitě lépe.;-)

LanRic
23. února • 13:49

Samozřejmě, tak plynule jak to jde. To znamená, že i když kodrcání se po magistrále od semaforu k semaforu (apod.) není plynulý samo o sobě, tak se snažím jet rozumně v rámci možností - nenapálím plnej na semaforech abych zase za sto metrů brzdil a obecně nemá smysl dělat nějaký akcelerační výpady apod., protože po městě se nedá nic nahnat.
A spotřeba 6,4 u 320xd je při tom režimu o kterém jsem psal, tzn. cca 65/35 město/okruh nebo dálnice. Při čistě městském provozu jsem jezdil okolo 7l. Ale jelikož jsem se vždycky vracel domu po okruhu nebo dálnici, tak to spotřebě pomohlo a výsledek se točil okolo těch 6,4l. Přes sto tisíc km v tomhle provozu už má nějakou vypovídající hodnotu.

LanRic
23. února • 12:23

Jen oprava - X5 je 40d, ne 50d.

Šákul Ředkvička (pota)
22. února • 20:09

14l/100km při klidné jízdě? Já jsem měl max v 3.0TDi (6 válec) s Quattrem za 10,9l/100km. To je hodně zajímavé. Dále znám člověk, co má 40d v X5, jezdí s tím jak prase a max 11l/100.

Rice
22. února • 15:42

14l pri klidne jizde nema ani A8 4,2 benzin, takze chyba bude nekde jinde

runner42
22. února • 15:47

Tak když jsme u Audi, TT 3.2 V6 má po Praze spotřebu 22 litrů, takže A8 4,2 odhaduji na cca 28 litrů. Tudíž původní příspěvěk, kde autor jasně píše "převážně v Praze", mi přijde klidně uvěřitelný.

Zíbo
22. února • 15:28

Šajzéé to už je třetí BBB za sebou hoši pisálkové jsou lepší auta který nežerou 40l na 100km že je tam napsáno 6,4 na 100km to je blbost jak hrom s autem se má jezdit ovšem né každou chvíly k pumpě.

josephko
22. února • 14:01

Mám rád BMW, ale škoda, že sa v článku nepíše, čo je v základe a čo dostane majiteľ za ten príplatok 350.000 Kč. Pretože výbavu podľa údajov v tabuľke teraz obsahuje hocijaká Kia či Peugeot, a vôbec nemusí ísť o top výbavu.

stealth
23. února • 15:01

Tak ono záleží i na zpracování a materiálech. V jedné západočeské vesničce se vyrábí vyhřívání sedaček pro cca 15 světových značek. Pro Mercedes, BMW a Audi tam mají separátní halu a místo klasických drátů (které tam vpravují zručné a pěkné dělnice), tam dávají dráty wolframové... Těch rozdílů je opravdu hodně.
Rádio není rádio... Nemyslím si, že by Kia měla ve svých autech prémiový zvuk, který nabídne třeba Audi s BOSE nebo 16ti reproduktorový Harman Kardon právě v pětkovém BMW.
Plus některé položky jsou Kii nebo Peugeotu zcela zapovězeny. Servomechanické dovírání dveří, klíče s profily pro 29 různých nastavení sedadel, zrcátek, rádia, klimatizace, head up displeje nebo třeba prémiové materiály (keramické - Moser ovládací prvky, různé druhy kůže, broušený hliník, pravé dřevo atd).

Moik
28. února • 10:33

Potvrzuji z Jihlavy. To samé světla.

goro
22. února • 14:05

áno, hociaká kia alebo peugeot...

Bennie
22. února • 13:22

Ano to jediné a pravé BMW :))) Dovolím si vypíchnout je dvě perly ...1) ergonomie je naprosto bezchybná, vše je jak má být... a v následující věty kritika páček, ovladačů, tlustého věnce, to si poněkud dost odporuje ne?... mimochodem skoro všechna auta mají tempomat vlevo a radio a telefon vpravo :))2) Vznětový čtyřválec chodí docela kultivovaně, ani po mrazivé noci nepotřebuje žhavit a topí do minuty po nastartování. Jste si jist, že jste nepřehlédl přídavné topení? :))) Nebo má u BMW jejich diesel opravdu tak mizernou účinnost, že motor ohřeje tak rychle? :)) Většině nových dieselů to trvá takových 15-20 km :)Mimochodem 6,4l u 550d je hodně dobrý vtip.. to je spotřeba přídavného topení, ne hlavního agregátu ne? :)

stealth
23. února • 14:55

1) chápu podstatu příspěvku, jenom malá osobní zkušenost s ergonomií...
Mkový volant je pro mě naprosto nejlepší volant všech dob. Mizerně zpracované jsou páčky blinkrů a stěračů (v podstatě je to uprostřed slepeno nebo svařeno a ten spoj mě řeže do prstů) + materiál pro ty páčky by mohli používat alespoň na úrovni Audi.2) do minuty ten čtyřválec netopí ani náhodou. Vyhřívané sedačky skoro taky ne :)3) M550D a spotřeba - nemyslím si, že je to přehnané. Můj rekord je v 520D spotřeba 5,3l, tehdy jsem ujel na jednu nádrž 1146km.

Bennie
23. února • 16:00

Copak o tom, můj rekord se 118kW 2.0 dieselem je 5,1 ale za normální jízdu bych to neoznačil ani náhodou, jasně dojezd 1300 km se mi taky moc líbil... ale ta jízda byla děsná.Ale tam bylo psáno průůůůměr ... máte se svým 520d průměr 6,4?? já se svým dieselovým dvoulitrem mám průměr cca 7-8 a to je auto plnící EURO 5 normy.

stealth
23. února • 17:08

Za 29 500 km mi počítač ukazoval 6,3 litru a podle knihy jízd a tankování to vycházelo na cca 6,8. Dálnice tempomat cca 130, po okreskách kolem stovky a ve městě se snažím, aby co nejvíce pracovala rekuperace energie, takže rozjezd z křižovatky a dojezd pokud možno bez plynu. Nemůžu říct, že to moc přeháním s jízdou na spotřebu, ale pozornost tomu věnuju. Když je v oficiálních materiálech spotřeba 5,3 pro kombík, tak 6,8l mi přijde adekvátní. Ostatně v autobildu měli s 520D po dlouhodobém testování taky vynikající spotřebu (tuším, že to bylo kolem šesti litrů).

WP
22. února • 13:56

Ad 1) je tím podle mě myšleno, že by to pro někoho kdo není zvyklý na M volant mohlo být překvapující, jinak se drží náramněAd 2) jedině kultivovanost v rámci třídy, jinak je to pořád čtyřválec...na tak rychlej náběh to vidím na přídavný elektrický topení, mám ho v autě taky a za pár minutek jede teplej vzduch. Moc prima ;-)550d...za 6,4 umí, ale v sebeobraně a není to extra požitek ;-)

Bennie
22. února • 15:15

Ad 1) tak buď je ergonomie bez chybičky, nebo se autorovi kdeco nelíbí :) Obojí dvojí dohromady v jednom odstavci skloubit podle mne nejde :) Mně osobně tedy např. ty maličkaté a ničím se nelišící tlačítka na středové konzoli mimo zorné pole řidiče moc bez chybičky nepřijdou, u jiných aut je to zde obvykle důvod k velké kritice.Ad 2) jistě :) taky tuhle vychytávku v autě mám, protože ten můj ropák by v zimě začal sám od sebe topit tak někde u Humpolce :) Přičítat to ale kvalitám dieselového motoru, to je ale hodně úsměvné v odborné recenzi :) btw. horký vzduch ze zmrzlého auta za 60s po startu je ale i na bavorské elektrické spirály téměř neuvěřitelný výsledek :)Ad) 550d .. 6,4 tam bylo psáno jako průměrná spotřeba :) Nikoliv rekord při jízdě konstantní sedmdesátkou na solné pláni se zavřenými okny, sklopenými zrcátky, bez světel, radia a klimatizace :)

Brumla135
23. února • 2:09

6,4 je prumerna spotreba pri vleceni na lane

Doporučujeme

Články odjinud