Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Má jen čtyři válce, ale nabízí 218 koní, pohon všech kol a slušnou spotřebu. To je nové BMW 525d xDrive s karoserií Touring.
Seznam kapitol
  1. Návrat k decentnějším liniím, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Ve znamení M Sport, Klidné sebevědomí
  3. Povědomý interiér, Zavazadlový prostor tak akorát
  4. Ten pocit…, V hlavní roli ekologie, Vzhůru na silnici
  5. Čtyřkolka na způsob BMW, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (147x foto)

Návrat k decentnějším liniím

Souhra okolností tomu chtěla, že tento týden na Autorevue.cz bychom mohli nazvat týdnem BMW xDrive. V testech jsme vám totiž představili nejprve BMW 650i xDrive Gran Coupé, následoval sedan BMW 320d xDrive a nyní pro vás máme BMW 525d xDrive Touring. Tři auta jedné značky, každé pro zcela jiné zákazníky, přesto snad u žádného z nich není pochyb o tom, z vrat jaké automobilky vyjely.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 525d xDrive Touring

Aktuální generace sedanu vyšší střední třídy BMW 5 (F10) se představila na sklonku roku 2009 a záhy jej na trzích doplnila praktičtější verze kombi (F11) s tradičním označením Touring. Oproti předchozí „bangleovské“ generaci E60, na jejíž vzhled si řada zastánců značky dodnes nezvykla, působí poněkud elegantnějším, byť možná konzervativnějším dojmem. Po stylistické stránce má F10/F11 blíže spíše ke starší generaci E39.

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

V průběhu roku 2011 se rozběhla obměna palety pohonných jednotek, jež přinesla hlavně na spotřebu zaměřené přeplňované čtyřválce, zážehové i vznětové. Ofenzíva modelů s pohonem všech kol xDrive pak dala vzniknout také variantě BMW 525d xDrive Touring, kterou vidíte na přiložených snímcích a jež prošla naším nejnovějším testem.

Nabídka verzí

V současnosti je modelová řada BMW 5 Touring (F11) k mání s několika čtyř a šestiválcovými motory dodávanými v různých stupních odladění. Začněme těmi zážehovými. Verze 520i a 528i mají dvoulitrové čtyřválce N20 s výkonem 184, resp. 245 koní (135/180 kW) a 530i s řadovým šestiválcem N53 o objemu 3,0 l zůstává v současnosti jedinou „pětkou“ s atmosférickým plněním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze 520d a 525d mají vznětový čtyřválec 2,0 l TwinPower

Náročnějším požadavkům vyhoví přeplňovaný třílitr N55 pro 535i s výkonem 306 koní (225 kW), případně osmiválec N63 o objemu 4,4 l a výkonu 407 koní (300 kW). Základem nabídky dieselů je dvoulitr TwinPower s turbodmychadlem typu  twin-scroll. Jde o jediné dmychadlo s náhonem vedeným dvěma samostatnými větvemi (jedna pro dva válce) až k lopatkovému kolu.

Konstrukce těchto oddělených náběhů spolu s klapkami a tryskami pak umožňuje přesnější hospodaření s masou výfukových plynů, z čehož těží především rychlost odezvy motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Čtyřválce TwinPower se dodávají ve verzích 520d a 525d s výkonem 184 a 218 koní (135, resp. 160 kW).

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Volbou pro náročnější, ovšem na spotřebu zaměřené řidiče jsou pak třílitrové šestiválce verzí 530d a 535d s výkony 258, resp. 313 koní (190/230 kW). Opravdovou špičkou je pak mezi vznětovými verzemi model BMW M550d xDrive Touring s poněkud bizarním, trojnásobně přeplňovaným třílitrem, jenž dosahuje výkonu plných 381 koní (280 kW), ovšem v průměru by měl podle poněkud nadsazeného tvrzení výrobce vykázat průměrnou spotřebu jen 6,4 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Návrat k decentnějším liniím, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Ve znamení M Sport, Klidné sebevědomí
  3. Povědomý interiér, Zavazadlový prostor tak akorát
  4. Ten pocit…, V hlavní roli ekologie, Vzhůru na silnici
  5. Čtyřkolka na způsob BMW, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (147x foto)
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků