Test BMW 520d xDrive Sedan: manažerská volba

Vyzkoušeli jsme tentokrát jednu z levnějších verzí BMW řady 5 (F10). Může jít o variantu pro ty, kteří dosud jezdí Passaty.
Seznam kapitol
  1. Stojí za úvahu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Co znamená M Sport?, Za volantem, Odvěká otázka prostoru
  3. Na silnici, „Sport“…
  4. Rozhřešení, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (118x foto)

Stojí za úvahu

Model BMW 520d xDrive je cenově nejdostupnější verzí aktuální řady 5 pro ty, kteří trvají na pohonu všech kol. Dvoulitrový motor TwinPower Turbo dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), ale v nabídce je i slabší provedení 518d se stejným vznětovým čtyřválcem, ovšem výkonem sníženým na 143 koní (105 kW) a bez možnosti pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme sedan BMW 520d xDrive, nejdostupnější pětku s pohonem všech kol

BMW 520d xDrive začíná na částce 1 192 500 Kč, což není cena úplně nezajímavá. Například alespoň v hrubých rysech porovnatelný Volkswagen Passat 2,0 TDI s výbavou Highline, motorem 2,0 TDI/130 kW, pohonem všech kol a samočinnou převodovkou začíná podle aktuálního ceníku na 924 900 Kč, a to už není oproti uvedenému BMW až tak zásadní rozdíl. Takže pokud vám právě dobíhá leasing na Passatu, zkuste se zamyslet, jestli není čas na zásadní životní změnu...

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Ale srovnávání s Passatem není zrovna tím nejšikovnějším začátkem testu BMW, takže to berte jako malou odbočku a začněme od začátku. Aktuální generace sedanu vyšší střední třídy BMW 5 (F10) se představila na sklonku roku 2009 a záhy jej na trzích doplnila praktičtější verze kombi (F11) s tradičním označením Touring. Oproti předchozí „bangleovské“ generaci BMW řady 5 E60, na jejíž vzhled si řada zastánců značky dodnes nezvykla, působí poněkud elegantnějším, byť možná konzervativnějším dojmem.

Nabídka verzí

V průběhu roku 2011 se rozběhla obměna palety pohonných jednotek, jež přinesla hlavně na spotřebu zaměřené přeplňované čtyřválce, zážehové i vznětové. Postupná ofenzíva modelů s pohonem všech kol xDrive pak dala vzniknout také nyní zkoušenému sedanu 520d xDrive, jenž je dostupný výhradně v kombinaci se samočinnou převodovkou. Přesně před rokem pak podstoupili všichni členové rodiny 5 facelift, který jsme okusili třeba při testu BMW 535d Gran Turismo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
LED světlomety / lamely před chladičem / M Sport paket

Model BMW řady 5 je v současnosti k mání s karoseriemi sedan a kombi, přičemž typ 5 GT stojí poněkud mimo, neboť má po technické stránce blíže spíše k „sedmičce“. Zážehové čtyřválce 2,0 l jsou k mání ve výkonových verzích 135 a 180 kW (520i, resp. 528i), šestiválce 3,0 l s výkony 225 a 250 kW (535i a ActiveHybrid 5) a nabídku korunuje osmiválec 4,4 l/330 kW (550i), samozřejmě špičkové BMW M5 s výkonem 412 kW stojí trochu jinde.

Test BMW 535d Gran Turismo xDrive: reparát pomohl…?

Test BMW 535d Gran Turismo xDrive: reparát pomohl…?

Co se nafty týče, jsou k mání vlastně jen dva motory. Čtyřválec 2,0 l má verze 105, 135 a 160 kW (518d, 520d a 525d) a šestiválec 3,0 l pak 190, 230 a 280 kW (530d, 535d a M550d). Převodovky jsou vesměs samočinné, ale slabší verze můžete mít (zatím stále) s manuálem, pohon všech kol BMW xDrive se nabízí k typům 528i, 535i, 550i, 520d, 525d, 530d, 535d a M550d (u něj standardem).

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali sedan BMW 520d xDrive se standardní, nemetalickou a bezpříplatkovou bílou barvou, jež v době trvale rostoucí obliby tohoto odstínu nevypadá úplně špatně. Při konfiguraci tohoto auta tentokrát u BMW drželi rozum na uzdě, přesto ceníkovou cenu navýšili příplatkovou výbavou o 367 068 Kč. Po odečtení paketu Joy (- 199 638 Kč) ale cena vozu na snímcích zůstala na celkem rozumných 1 406 230 Kč.

Z nejdůležitějších prvků příplatkové výbavy zmiňme především paket M Sport (+ 138 840 Kč) s osmnáctipalcovými ráfky, anatomickými předními sedadly, sadou aerodynamických prvků, sportovním volantem nebo antracitovou stropnicí, adaptivní světlomety LED (+ 53 144 Kč), všechna zpětná zrcátka se stmíváním (9 074 Kč), digitální přístrojový štít (+ 12 012 Kč), paket Advantage (+ 40 040 Kč) s vyhříváním sedadel nebo předozadním parkovacím asistentem a paket Business (84 838 Kč) přidávající například navigaci Professional a rozšířené možnosti palubní konektivity.

BMW 520d xDrive Sedan
Rok výroby2014
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1406 230 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)1007 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, DSC
Centrální zamykáníAno
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnítextil/kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el.
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe (LED)
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaNe
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stojí za úvahu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Co znamená M Sport?, Za volantem, Odvěká otázka prostoru
  3. Na silnici, „Sport“…
  4. Rozhřešení, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (118x foto)
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků