49
Fotogalerie

Test BMW 435i: GT jak se patří

Kapitoly článku:


Počty

Protože trojkové BMW mezigeneračně narostlo, větší rozměry odvozeného kupé určitě nejsou žádným překvapením. Přesné počty jsou následující. Čtyřka přibrala na délku 26 mm, na šířku 43 mm, z výšky se naopak ubralo šestnáct milimetrů a plných padesát přidali inženýři na rozvoru nápravu. Zvětšoval se také rozchod kol na obou nápravách. Vpředu činí rozdíl 45 mm, vzadu to je 80 mm.

V souvislosti se čtyřkou jsme se v tiskové zprávě dočetli ještě dva zajímavé údaje. Těžiště je údajně pod hranicí padesáti centimetrů nad vozovkou, rozložení hmotnosti dosahuje téměř na ideálních 50/50. Čísla to jsou velmi zajímavá.

bmw435_05.JPGbmw435_06.JPG 
BMW slibuje u svého nového kupé velice nízko položené těžiště a téměř ideální poměr rozložení hmotnosti na nápravy.

Zajímavé je určitě také porovnání s trojkovým sedanem. Pokud se podíváme na stejnou motorizaci, tedy 335i, pak zjistíme, že je kupé lehčí o rovných 70 kilogramů. Také díky tomu je při sprintu z nuly na stovku rychlejší o čtyři desetiny sekundy (bavíme se o provedení s osmistupňovým automatem - 5,5 s vs. 5,1 s).

Kupé je zároveň o čtrnáct milimetrů delší, stejný nárůst zaznamenala také šířka, rozdíl ve výšce oproti sedanu je 52 mm (sedan je samozřejmě vyšší), kupé má kromě nižší karoserie také o 10 mm nižší světlou výšku. Rozvor náprav je pro obě verze stejný, v případě rozchodu kol má čtyřka vpředu více znovu o čtrnáct, vzadu potom o 22 milimetrů.

bmw435_10.JPGbmw435_16.JPG
Světlá výška má hodnotu 130 mm, což je oproti sedanu o deset milimetrů méně. Při parkování to chce dávat pozor na obrubníky. Přední nárazník může snadno přijít k úrazu.

Stále stejná písnička

Jak naznačují předchozí odstavce, BMW se pokusilo ze stejného základu udělat přeci jen vůz, který se bude od původního sedanu více lišit. Povedlo se, nicméně společných věcí stále zůstává poměrně hodně. Jednou takovou je interiér, kde BMW už delší dobu stále používá jeden a ten stejný styl. Třeba se řídí heslem o tom, kterak se vítězný tým nemění.

Trojkový sedan jsme už testovali, stejně tak trojku s karoserií GT a spoustu jiných BMW, takže podrobnější popis rovnou přeskočím a zaměřím se na to, co dělá ze čtyřky tak odlišné auto, že bylo potřeba použít jiné označení. Především (koho by to bývalo napadlo) je zde pouze dvojice dveří. Ty jsou samozřejmě velké, těžké a nemají rámy, což vypadá dobře. Nastupování odpovídá kategorii kupé - ideální zrovna není, ovšem za krásu se musí trpět. Jak jinak.

bmw435_38.JPGbmw435_43.JPG
Interiér dobře známe, mnohokrát jsme ho už měli v testu spolu s jinými modely BMW. Největším rozdílem u kupé je velice nízký posaz. Sportovní sedačky nabídnou skvělý tvar. 

Hlavní rozdíl oproti sedanu pocítíte hned, jak zapadnete do velmi dobře tvarovaných sedaček. Sedí se podstatně níže, což opět trochu komplikuje nastupování (ale čert to vem), na druhou stranu to okamžitě potěší sportovní část vašeho řidičského já. Pozice za volantem je výborná a je také sportovní. Zbývá pouze nastartovat a vyrazit na nějakou tu adrenalinovou projížďku.

Jenže já vám už teď prozradím, že o tom ani 335i s M paketem tak docela není, takže možná nebude úplně na škodu trochu se podívat na prostor. Oproti předpokladům ho totiž rozhodně není málo. Logicky kolem hlavy nelze čekat zázraky (tak už to v této kategorii prostě chodí), jinak ale strádat nebude nikdo z posádky. Málem bych zapomněl doplnit, že je BMW 4 koncipované jako čtyřmístné. K mému překvapení se dozadu i já se svými 190 cm posadím relativně v pohodě. Inu shodný rozvor náprav je přeci jen znát.

bmw435_44.JPGbmw435_47.JPG
Dostat se dozadu vyžaduje trochu gymnastiky, ale nakonec to není zas takový problém. Druhá řada určitě není nouzová, překvapí hlavně relativně velké místo pro nohy. 

Zavazadelník také není nejmenší, vstupní otvor naopak není z největších. Opět je potřeba doplnit něco ve stylu „no a co, tak to prostě u dvoudveřového kupé chodí“. Znovu - daň za eleganci.

Kdo bude potřebovat odvézt třeba lyže (verze s pohonem všech kol je samozřejmě v nabídce), ten ocení otvor mezi zadními sedadly. Pokud bude potřeba odvézt i něco více, páčkami umístěnými „na stropě zavazadelníku“ lze obě opěradla sklopit. BMW řady 4 se snaží být, a docela se mu to daří, dokonce i praktické.

Předpokládám ale, že vás u tohoto auta zajímá hlavně otázka zábavy za volantem a jízdní vlastnosti. Odpověď najdete v následující kapitole.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud