Test BMW 435i: GT jak se patří

Trojka s karoserií kupé si vysloužila spolu s kabrioletem samostatné postavení. Jestli byl hlavním důvodem vzhled, pak udělali mnichovští správné rozhodnutí. Tohle kupé je po stránce designu hodně, ale opravdu hodně povedené.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie

BMW usilovně pracuje na kompletní postupce. Docela dlouhou dobu k jejímu zkompletování nebylo daleko, jenže chyběla čtyřka. Ta se nám ukázala coby koncept poprvé před rokem na autosalonu v Detoritu, aby se o pár měsíců později (přesně řečeno v polovině června 2013) s definitivní platností odhalila široké veřejnosti. Na rozdíl od dřívějších dob tedy v nabídce už nehledejme model 3 Coupe, současnost nese označení 4.

BMW 4 Coupe oficiálně představeno (115 x foto, 2 x video)

BMW 4 Coupe oficiálně představeno (115 x foto, 2 x video)

Důvody? Čtyřka má být speciální automobil. Vlastně u BMW použili stejnou taktiku, jakou před lety aplikovalo Subaru na své vrcholné STI, ze kterého namísto Imprezy WRX STI udělalo nový model označený prostě jako WRX STI. A podobných případů bychom v historii našli více (viz. třeba Toyota Verso).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kupé je oproti sedanu výrazně nižší a širší. Nechybí ani bezrámové dveře. 

Je speciální?

Na úvod se nabízí prostá otázka: Jaká je realita? Je čtyřka opravdu tak speciální? Nemám ve zvyku příliš rozepisovat design, ale tady se myslím hodí udělat výjimku. Můžete a nemusíte se mnou souhlasit, nicméně jsem toho názoru, že se čtyřkové BMW velmi povedlo. U modelů této značky mě poslední dobou začíná vadit jednotvárnost, se kterou přichází jeden za druhým a vždy se vzhledově opakuje to samé, ale u kupé jakoby známé tvary dostaly své maximální naplnění.

Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Jak jsme psali už dříve (a jak je u BMW poslední dobou zvykem), na trh dorazila čtyřka rovnou v několika provedeních. Zájemce může zvolit Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo případně nejostřeji vyhlížející M Sport Paket, což byl náš případ. Auto díky tomu dostalo agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, sem tam se na karoserii objevuje logo M... Stará známá písnička. Ale znovu se budu opakovat, nic to nemění na faktu, že je testovaná konfigurace velmi atraktivní. Soudě podle reakcí kolemjdoucích nejsem jediný, kdo si to myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
M Sportovní paket přidá agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, občas zahlédnete na karoserii písmeno M... Celek vypadá dohromady výborně. 

Uznávám, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potřebuje šetřit jednoduše zamrzí.

V následující kapitole se podíváme na to, jak moc se čtyřka liší od starého trojkokvého kupé a jaké rozdíly najdeme při srovnání se základním sedanem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků