Test BMW 435i: GT jak se patří

Trojka s karoserií kupé si vysloužila spolu s kabrioletem samostatné postavení. Jestli byl hlavním důvodem vzhled, pak udělali mnichovští správné rozhodnutí. Tohle kupé je po stránce designu hodně, ale opravdu hodně povedené.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie

BMW usilovně pracuje na kompletní postupce. Docela dlouhou dobu k jejímu zkompletování nebylo daleko, jenže chyběla čtyřka. Ta se nám ukázala coby koncept poprvé před rokem na autosalonu v Detoritu, aby se o pár měsíců později (přesně řečeno v polovině června 2013) s definitivní platností odhalila široké veřejnosti. Na rozdíl od dřívějších dob tedy v nabídce už nehledejme model 3 Coupe, současnost nese označení 4.

BMW 4 Coupe oficiálně představeno (115 x foto, 2 x video)

BMW 4 Coupe oficiálně představeno (115 x foto, 2 x video)

Důvody? Čtyřka má být speciální automobil. Vlastně u BMW použili stejnou taktiku, jakou před lety aplikovalo Subaru na své vrcholné STI, ze kterého namísto Imprezy WRX STI udělalo nový model označený prostě jako WRX STI. A podobných případů bychom v historii našli více (viz. třeba Toyota Verso).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kupé je oproti sedanu výrazně nižší a širší. Nechybí ani bezrámové dveře. 

Je speciální?

Na úvod se nabízí prostá otázka: Jaká je realita? Je čtyřka opravdu tak speciální? Nemám ve zvyku příliš rozepisovat design, ale tady se myslím hodí udělat výjimku. Můžete a nemusíte se mnou souhlasit, nicméně jsem toho názoru, že se čtyřkové BMW velmi povedlo. U modelů této značky mě poslední dobou začíná vadit jednotvárnost, se kterou přichází jeden za druhým a vždy se vzhledově opakuje to samé, ale u kupé jakoby známé tvary dostaly své maximální naplnění.

Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Jak jsme psali už dříve (a jak je u BMW poslední dobou zvykem), na trh dorazila čtyřka rovnou v několika provedeních. Zájemce může zvolit Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo případně nejostřeji vyhlížející M Sport Paket, což byl náš případ. Auto díky tomu dostalo agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, sem tam se na karoserii objevuje logo M... Stará známá písnička. Ale znovu se budu opakovat, nic to nemění na faktu, že je testovaná konfigurace velmi atraktivní. Soudě podle reakcí kolemjdoucích nejsem jediný, kdo si to myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
M Sportovní paket přidá agresivnější nárazník, osmnáctipalcová kola, občas zahlédnete na karoserii písmeno M... Celek vypadá dohromady výborně. 

Uznávám, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potřebuje šetřit jednoduše zamrzí.

V následující kapitole se podíváme na to, jak moc se čtyřka liší od starého trojkokvého kupé a jaké rozdíly najdeme při srovnání se základním sedanem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je speciální?
  2. Počty, Stále stejná písnička
  3. Motor hlavní zbraní, Jenže ono sportovní není
  4. Volání dálek, GT jak se patří, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků