Líbí se Vám klasická stará auta ?Podívejte se na videa ze srazů veteránů !Můj YouTube kanál "OLDRICH - Classic Car Shows" zde: youtube.com/channel/UCuiqt5mAwkbqlScGiIbRFVg
mě se líbí každá technika, ale veterána bych do garáže nechtěl, 2-3.8 je v kroměříži již desátý sraz veteránů a co máš na videu je podle kroměříže odpad kovošrotů, tady jsou skvosty.
Pred rokmi sme chodili lyžovať Muráň-T.Lomnica-ˇZdiar . Na Lade pneu.OR6 4 chlapci 50 kg dlaždica v kufru a prešli sme, a bolo oveľa viac snehu. Upozorňujem 4 krát horský prechod najvyšší 1170 m.
Chcete-li pravověrné trojkové BMW kupte si zadokolku, vozidlo s Xdrive má citelně horší jízdní vlastnosti, na limitu je vozidlo takřka neovladatelné a na sněhu či vodě raději nemluvit, prostě nefunkční, podvozek nedodává žádné informace, gumové až blátivé řízení jakbysmet. Motor a převodovka, jako i multimediální systém jsou vzory pro ostatní. Skvělý volant a image značky však udělají dostatečné množství zájemců ačkoliv jsou na trhu výrazně lepší vozy. Trojka je prostě jen jedna.
Kdybys tohle napsal někdy v roce 2006, třeba o E60, budu souhlasit, ještě i F10 měla awd, které měnilo jízdní vlastnosti k horšímu (nedotáčivost, těžkopádnost). S příchodem F30 se to rapidně změnilo, následně G30, teď i G20, rozdíl v projevu (ochotně jít do zatáčky, stabilitě) mezi zadokolkou a čtyřkolkou nejde poznat.
Největší problém je ta zmíněná stabilita a to na mokrém a zasněženém povrchu, Xdrive samotný funguje jen do 150km/hod. pak je nefunkční a jedete zadkem napřed do svodidel. Trojka je báječné auto, s manuálem a zadokolkou kde je vozidlo skvěle ovladatelné a máte ho pod mkomntrolou, s automatem ač řadí jak samopal se v. krizové situaci můžete akorát modlit co auto udělá. Xdrive dává vozidlo 100kg navrch a jeho chování není zrovna předvídatelné, na sněhu apod. Subaru by v tomto ohledu mohlo vyučovat.
Evidentně ses zasekl v minulé dekádě, i s tím vyučováním Subaru...A motáš několik věcí dohromady. Awd přidává váhu, takže řešíme agilitu, chuť jít do zatáčky, stabilitu v průjezdu zatáčkou. Pak tedy tvrdím, že u současných modelů bmw je v tomto rozdíl projevu awd a rwd neznatelný. Už jsem jednoho takového chytráka, vlastníka staré E46, který vedl podobné řeči, konfrontoval s realitou, mám ve firmě dvě identické 330d F30 jednu rwd, druhou awd, nebyl mi schopen říct která je která, když se svezl. Jezdím bmw od roku 91 a znova opakuju, ještě před deseti lety, byl xdrive ve smyslu ochoty zatáčet, výrazně poznat, dnes ne. A jestli ve 150ti skončíš ve svodidlech je mnohem více otázka fungování esp než awd, každopádně ta tvá stará trojka, kterou "máš pod kontrolou", je v tomto ohledu mnohem náchylnější vycestovat ven než kterákoliv z posledních dvou generací trojky, jedno jestli s awd nebo rwd.
Je hodně zajímavé, ze se o tom nezmiňují evropští ani světoví motorističtí novináři. Ja jsem totální laik, ale nikdy jsem neměl s xDrive jediný problém.
100kg a víc v kufru na nápravě pomůže
Správné zimní gumy pomůžou B-]
Pripomenul si mi scenu na Newham Way/A13 v Londyne. Za 30 minut napadlo asi 15 cm snehu a 3-prudovku smerom von z mesta zablokovali S-classe a nejake BMW, ktore v stupani a jednom z nadjazdov skratka prestali fungovat. Zadny nahon, letne pneu... krasne tam stali dvojicky v cca 45 stupnovych uhloch :)Ja som nastastie siel opacnym smerom... a na zimnych pneu som bol king of the road :) A tiez asi jediny v 10 milionovom meste :D
Zvláštní konfigurace, zcela postrádám příplatkový samosvorný diferenciál, na druhou stranu je tu "nezbytná" palubka v kůži. Zatímco jedno značně ovlivňuje jízdní projev auta druhé je k h.vnu. Cena srovnatelná. Na nové trojce mi zásadně vadí jen dvě věci, ta komediální palubka a absence odvětrávaných sedadel. To první se dá přežít, zapařená p.del v letních mesících už je větší problém.Za mě raději šestiválec v holobytu než tuctový čtyřválec v plné náloži.B-]
Jak ovlivní samosvor jízdní vlastnosti mé ženy, která jede nakoupit do obchodu potraviny na víkend? Neměli bychom to brát tak vážně, ne každý potřebuje samosvor, M motor a keramické kotouče. 90% lidí sedne do tohoto typu auta, pomalu se rozjedou, zatáčky velmi rozvážně a na dálnici tempomat na pohodovou rychlost. To je realita.Na zábavu je tady M3 nebo 340i, tady kůži chápu, vytváří to pěkné prostředí pro lidi, kteří řídí výše uvedeným způsobem.
Nejde o jednotlivé možné modelové uživatele, ale možnost tam špéru mít. Nevím, jestli se nedá objednat třeba v M Individual.
Samosvor je v ponuke od cca. 3000e.
Vždyť chacha píše že sportovní diferenciál stojí srovnatelně co ta kráva na palubce. Jenže tento konkretní kus je nakonfigurován pro milovníky kůže kteří s ním budou klidným tempem jezdit do obchodních center ;-)
To je realita. Člověk, který chce zažít sportovní jízdu si objedná 340i. Anebo musí proste snést výkonový a zvukový deficit. Když kolem mě jede jakákoliv trojka (mimo M3 a 340i) rad F30 nebo teď ta nová, tak prostě jezdí běžným způsobem a úplně vylučuje, ze by majitel jakkoliv využil sportovní diferenciál. Proste málokdo si koupí R4 na sportovní a dravou jízdu. Nebo se mýlím?
Když se podívám na silnice u nás, ve středních Čechách, tak mám pocit, že nejsportovněji a nejdravěji se jezdí s tříválci...
Ano, pokud to majitel vyžaduje u 330i s R4, tak bych ji jako výrobce nabídl.
Sorry men, ty ale umíš být hrozný suchar.B-]
To je možné. Nemerim si velikost ega na silnici. Doporučuji ještě prostudovat angličtinu.
Jo jasně suchar = ego. Za to chybné užití angličtiny se omlouvám.
V pohodě, mysli si, ze jsem třeba šéf všech sucharů. ;-)
Men je množné;-)
Bavíme se tady o novinářské predvádečce která má demonstrovat potenciál auta. Rozhodně by info o zkušenosti s tímto prvkem výbavy bylo užitečnější a zajímavější než zjištění že má kus "krávy" na palubní desce. Zbytek nebudu ani řešit, protože mám pocit jako bys reagoval na diskuzi pod Toyotou Yaris na dýchánku v domově důchodců.
G20 jsem jel zatím pouze v xDrive a když nehodnotím motor (R4 nafta), tak podvozek fantastický, řízení slušné, ale mohlo by být o něco říznější.Odvětrávaná sedadla jsou naprostým failem, nezbývá než zůstat u sedaček alcantara + látka.
tož to prr, snad tam máte klimu a v bramboře má být kůže, zkuste si sednout v mokrých plavkách na alcantaru, ale možná tahle diskuze je jenom o zimě a sněhu :-D
Tak nevím jaké čuně si sedá do auta v mokrých plavkách :-)
Základní kůže je spíš guma a člověk se na ní potí naprosto nedůstojně.
Zvlášť, když se do auta za mega a půl nedá objednat ventilace sedaček. To má i kámošův Tucson a byl za polovinu :-)
Gratulace BMW, konečně se vám podařilo klesnout na designové dno.Ta přední maska, to je echt německý eintopf.
Jeden z prodejců největšího showroomu Evropě mi behem testovací jízdy 330i říká, nikdy si to nekupujte v zadokolce, v zimě pri testovacích jízdách jsme se s bývalou 330i museli otáčet v kopci, pokud nás v něm cokoliv přibrzdilo, pak už se neslo rozjet, jen hanebne otočit auto po kopec a čekat až bude volno. Pravdivá historka.
Předokolka je na tom v kopci na sněhu ještě hůř. Přední hnaná kola se ti odlehčí a máš po žížalkách. U kámoše na chalupě vždy jen couvám, protože na rozjetí tam neni dost místa a jediné tak sem schopnej zatížit poháněnou nápravu a vyšbrábat se na silnici.:-P
To neni tak uplne pravda ze je na tom predokolka hur. Na suchem asfaltu samozrejme - akcelerace prenese hmotnost dozadu coz je pro zadokolku plus a pro predokolku minus.Ale jak jde o zimu - snih - led ... predokolka ma vyhodu. Proc? Protoze akcelerace je na ledu nebo snebu velice nizka a nikam se ta hmotnost neprenasi. A tak ma predokolka svych 55-65% hmotnosti na pohanene naprave (ktera navic zataci), zatimco zadokolka ma vzadu tech cca 50% hmotnosti a to je cely.Samozrejme neni problem jezdit se zadokolkou v zime, dnesni trakcni systemy zvladnou hodne, ale ma to sva uskali a v zimnich podminkach je vyhodnejsi predokolka.Nicmene co me se tyka, proti xdrive zadny disputat :-)
Moje manzelka porad chtela ctyrkolku (kupovali jsme doted jen BMW, coz znamena xDrive). Kdyz zjistila, ze temer stejne auto s xDrivem jede vyrazne pomaleji a vyrazne vice zere, pritom v plnem rejdu v kopci ma stejne odpojenou predni napravu (takze hrabala v kopci na sterku v zatacce), rekla ze xDrive uz nikdy.Porovnavame mou ex-F30 320d Sportline versus jeji aktualni F31 320d xDrive M-Sport.P.S. Ja chtel koupit prave G20 330i, ale nakonec jsem F30 prodal a koupil Teslu Model 3 - jednou za mesic v zatackach to neni takova jizda jako v BMW, ale po zbytek casu mam vyrazne rychlejsi auto, ktere navic jezdi temer zadarmo (nabijeni v praci nebo u nakupnich center). A kdyz vidim tady v recenzi fotku palivomeru a dojezdu, tak ani argument nizkeho dojezdu Tesly neni aktualni...
PS predokolka na zpatecku vyjede v zime hrozny veci :-)
Stejně když jedeš na hory, tak máš věci v kufru a najednou máš zatíženou více tu správnou nápravu.
Automaticky tam věci nemáš... Prostě když už, tak někam dojedeš s věcmi a další dny jezdíš třeba na výlety s prázdným kufrem. Já jsem zapadl mimo vozovku, když jsem se vyhýbal sypači a jediná možnost byla, že si můj 90kg táta sedl na zadní sedadlo na levé straně, aby zatížil zadek a kolo s trakcí. Tenkrát jsem si moc přál být za volantem quattra.
Ano, ale na 95% běžných situací quattro necheš a radši RWD ne?;-)
Přesně tak. Dokonce bych to procento navýšil na 99. Sjízdnost běžných silnic je víceméně v pohode. Jen výjimečně se objeví podobná situace.
Mám už pár let v garáži neustále nějakou zadokolku. A když mám chuť, jedu ať je léto nebo zima. Samozřejmě nedostaneš na sněhu trakci AWD, ale při troše přemýšlení a práci s plynem není problém. Nebo ještě jinak, situaci s otáčením jsem řešit nemusel.
Nesmysl. Taky jsem si myslel ze se da jezdit s kazdou zadokolkou nez jsem si koupil cls. Nevyjel jsem ani z garaze.
Do Krkonoš nebo Alp až k chalupě taky?
Túto zimu som bol lyžovať v Alpách a išiel som s 500PS rwd. Na počudovanie bez problémov.
Bydlím v Beskydech:-)
Noo... nevím jak jiná BMW. Moje G30 je v zimě hodně nejisté. Stačí mírný kopec s uježděným sněhem a stojím. I v létě - mírný převis, trochu plynu a zadní osa tancuje. Asi tak. Pouze konstatování. Zadokolku jsem si objednal zcela záměrně.
Ja jsem naopak vyjel s 520d všechno a nikdy jsem neměl problem. https://youtu.be/e6HXkg_ML_I... U 330e je to hodně jinde a zadek ztrácí přilnavost velmi rychle.
Proto si myslím, že soudy "nic víc než 330i nepotřebuješ" jsou dány i obdobím, kdy test probíhal. Zajímalo by mne, jak by dopadl stejný test (330i), který by probíhal s předáním auta v lednu u dealera v Liberci.
Kvičalo, pindej si co chceš, ty máš houbelec a ne G30. A běž se léčit. Teď se tu vnucuješ, jak zoufalá coura a zítra tu budeš zase srát, gerontní demente.
Zdrz se psani lopato hloupá a slyš slova mocného Assasina jenž uvrhne tě do pekel za tve hanebne rouhacstvi.
Nejde jen o zimu, bohatě stačí v silné zadokolce přidat plyn při dešti a už lítáte. V dešti se zadokolkou jsem nikdy nevěděl, jestli jsem ještě na silnici nebo už na cestě z ní. Takže ano, zadokolka je a mě nejlepší pohon, ale zažijete s ní řadu nepříjemných chvil, které Vás v jiných autech nepotkají.
Tak to je problém mezi volantem, pedály a sedačkou řidiče;-)
Pozri, pre 99% vseobecnej populacie, a pre 95% ludi na tomto fore, je najlepsia predokolka s automatom a nevypinatelnou trakcnou kontrolou ;)
Tak to je velmi smutné konstatování.:-/
Chtěl bych vědět, jak může být problém mezi sedačkou a volantem, když jede člověk rovně a najednou mu z ničeho nic uletí zadek, poznamenávám při normálním plynu, žádná pila... Doporučuju třeba díl topgearu s 1er:) kde Clarkson pod plnou zátěží prostě na rovině vyletěl 50 metrů z trati, tohle jsou moc příjemné zadokolkové zážitky:)
Tak pan má naježdeno přes monitor. Větší blbost jsi napsat nemohl.
Nebo nový Grand Tour. Trio Bentley, BMW a Aston. Aston na té rovince vždy dostal hodiny. I jen na lehce mokré silnici. BMW a Bentley bez problémů jely dál. Prostě 4x4 má navrch.
Ježíš,to fakt nechápeš, že tyhle situace jsou vyvolané úmyslně? Jezdím s rwd cca 15 let a dost svižně .Každý rok měsíc na horách a nikdy žádný problém.Pokud nevypnes ESP a nejedes jak smyslu zbavený je rwd naprosto bezpečné.
https://www.youtube.com/watch... viz 3:10
Kamarádovi se to stalo u 335i. Ukazoval mi zaber z palubní kamery. Na dálnici šel proste z ničeho nic do svodidel. Bylo mokro, ale ze by ve 120 na dálnici dostal aquaplaning??
Takú blbosť treba aj napísať. Študuj čo je aquaplaning.
Ztráta adheze na jednom nebo více kolech v důsledku “vodního filmu”, který se vytvoří mezi pneumatikou a povrchem?Nevím jaká je definice, třeba mě poučíš
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.