TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

Luise  |  30. 07. 2019 08:08

Jeden z prodejců největšího showroomu Evropě mi behem testovací jízdy 330i říká, nikdy si to nekupujte v zadokolce, v zimě pri testovacích jízdách jsme se s bývalou 330i museli otáčet v kopci, pokud nás v něm cokoliv přibrzdilo, pak už se neslo rozjet, jen hanebne otočit auto po kopec a čekat až bude volno. Pravdivá historka.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 08:54

Mám už pár let v garáži neustále nějakou zadokolku. A když mám chuť, jedu ať je léto nebo zima. Samozřejmě nedostaneš na sněhu trakci AWD, ale při troše přemýšlení a práci s plynem není problém. Nebo ještě jinak, situaci s otáčením jsem řešit nemusel.

Odpovědět  |   | 
Rýpal  |  30. 07. 2019 09:51

Do Krkonoš nebo Alp až k chalupě taky?

Odpovědět  |   | 
Luise  |  30. 07. 2019 10:33

Nejde jen o zimu, bohatě stačí v silné zadokolce přidat plyn při dešti a už lítáte. V dešti se zadokolkou jsem nikdy nevěděl, jestli jsem ještě na silnici nebo už na cestě z ní. Takže ano, zadokolka je a mě nejlepší pohon, ale zažijete s ní řadu nepříjemných chvil, které Vás v jiných autech nepotkají.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 10:41

Tak to je problém mezi volantem, pedály a sedačkou řidiče

Odpovědět  |   | 
Luise  |  30. 07. 2019 11:49

Chtěl bych vědět, jak může být problém mezi sedačkou a volantem, když jede člověk rovně a najednou mu z ničeho nic uletí zadek, poznamenávám při normálním plynu, žádná pila...
Doporučuju třeba díl topgearu s 1er:) kde Clarkson pod plnou zátěží prostě na rovině vyletěl 50 metrů z trati, tohle jsou moc příjemné zadokolkové zážitky:)

Odpovědět  |   | 
Luise  |  30. 07. 2019 11:53
stealth01  |  30. 07. 2019 11:59

Kamarádovi se to stalo u 335i. Ukazoval mi zaber z palubní kamery. Na dálnici šel proste z ničeho nic do svodidel. Bylo mokro, ale ze by ve 120 na dálnici dostal aquaplaning??

Odpovědět  |   | 
jano  |  31. 07. 2019 13:48

Takú blbosť treba aj napísať. Študuj čo je aquaplaning.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 07. 2019 15:22

Ztráta adheze na jednom nebo více kolech v důsledku “vodního filmu”, který se vytvoří mezi pneumatikou a povrchem?
Nevím jaká je definice, třeba mě poučíš

Odpovědět  |   | 
M  |  30. 07. 2019 15:43

Nebo nový Grand Tour. Trio Bentley, BMW a Aston. Aston na té rovince vždy dostal hodiny. I jen na lehce mokré silnici. BMW a Bentley bez problémů jely dál. Prostě 4x4 má navrch.

Odpovědět  |   | 
1RADEK  |  30. 07. 2019 21:36

Ježíš,to fakt nechápeš, že tyhle situace jsou vyvolané úmyslně? Jezdím s rwd cca 15 let a dost svižně .Každý rok měsíc na horách a nikdy žádný problém.Pokud nevypnes ESP a nejedes jak smyslu zbavený je rwd naprosto bezpečné.

Odpovědět  |   | 
1RADEK  |  30. 07. 2019 20:06

Tak pan má naježdeno přes monitor. Větší blbost jsi napsat nemohl.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 07. 2019 20:55

Pozri, pre 99% vseobecnej populacie, a pre 95% ludi na tomto fore, je najlepsia predokolka s automatom a nevypinatelnou trakcnou kontrolou ;)

Odpovědět  |   | 
1RADEK  |  30. 07. 2019 23:05

Tak to je velmi smutné konstatování.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 10:41

Bydlím v Beskydech

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  30. 07. 2019 13:38

Noo... nevím jak jiná BMW. Moje G30 je v zimě hodně nejisté. Stačí mírný kopec s uježděným sněhem a stojím. I v létě - mírný převis, trochu plynu a zadní osa tancuje. Asi tak. Pouze konstatování. Zadokolku jsem si objednal zcela záměrně.

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  30. 07. 2019 16:00

Kvičalo, pindej si co chceš, ty máš houbelec a ne G30. A běž se léčit. Teď se tu vnucuješ, jak zoufalá coura a zítra tu budeš zase srát, gerontní demente.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  30. 07. 2019 19:02

Zdrz se psani lopato hloupá a slyš slova mocného Assasina jenž uvrhne tě do pekel za tve hanebne rouhacstvi.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  30. 07. 2019 16:01

Proto si myslím, že soudy "nic víc než 330i nepotřebuješ" jsou dány i obdobím, kdy test probíhal. Zajímalo by mne, jak by dopadl stejný test (330i), který by probíhal s předáním auta v lednu u dealera v Liberci.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 18:12

Ja jsem naopak vyjel s 520d všechno a nikdy jsem neměl problem.

https://youtu.be/e6HXkg_ML_I...

U 330e je to hodně jinde a zadek ztrácí přilnavost velmi rychle.

Odpovědět  |   | 
speedfred  |  31. 07. 2019 12:05

Túto zimu som bol lyžovať v Alpách a išiel som s 500PS rwd. Na počudovanie bez problémov.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 07. 2019 23:44

Nesmysl. Taky jsem si myslel ze se da jezdit s kazdou zadokolkou nez jsem si koupil cls. Nevyjel jsem ani z garaze.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  30. 07. 2019 09:01

Stejně když jedeš na hory, tak máš věci v kufru a najednou máš zatíženou více tu správnou nápravu.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 09:22

Automaticky tam věci nemáš... Prostě když už, tak někam dojedeš s věcmi a další dny jezdíš třeba na výlety s prázdným kufrem. Já jsem zapadl mimo vozovku, když jsem se vyhýbal sypači a jediná možnost byla, že si můj 90kg táta sedl na zadní sedadlo na levé straně, aby zatížil zadek a kolo s trakcí. Tenkrát jsem si moc přál být za volantem quattra.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 10:44

Ano, ale na 95% běžných situací quattro necheš a radši RWD ne?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 11:31

Přesně tak. Dokonce bych to procento navýšil na 99. Sjízdnost běžných silnic je víceméně v pohode. Jen výjimečně se objeví podobná situace.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  30. 07. 2019 09:38

Předokolka je na tom v kopci na sněhu ještě hůř. Přední hnaná kola se ti odlehčí a máš po žížalkách. U kámoše na chalupě vždy jen couvám, protože na rozjetí tam neni dost místa a jediné tak sem schopnej zatížit poháněnou nápravu a vyšbrábat se na silnici.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 07. 2019 09:52

To neni tak uplne pravda ze je na tom predokolka hur. Na suchem asfaltu samozrejme - akcelerace prenese hmotnost dozadu coz je pro zadokolku plus a pro predokolku minus.

Ale jak jde o zimu - snih - led ... predokolka ma vyhodu. Proc? Protoze akcelerace je na ledu nebo snebu velice nizka a nikam se ta hmotnost neprenasi. A tak ma predokolka svych 55-65% hmotnosti na pohanene naprave (ktera navic zataci), zatimco zadokolka ma vzadu tech cca 50% hmotnosti a to je cely.

Samozrejme neni problem jezdit se zadokolkou v zime, dnesni trakcni systemy zvladnou hodne, ale ma to sva uskali a v zimnich podminkach je vyhodnejsi predokolka.

Nicmene co me se tyka, proti xdrive zadny disputat

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  30. 07. 2019 09:56

PS predokolka na zpatecku vyjede v zime hrozny veci

Odpovědět  |   | 
Mariuss  |  30. 07. 2019 12:51

Moje manzelka porad chtela ctyrkolku (kupovali jsme doted jen BMW, coz znamena xDrive). Kdyz zjistila, ze temer stejne auto s xDrivem jede vyrazne pomaleji a vyrazne vice zere, pritom v plnem rejdu v kopci ma stejne odpojenou predni napravu (takze hrabala v kopci na sterku v zatacce), rekla ze xDrive uz nikdy.
Porovnavame mou ex-F30 320d Sportline versus jeji aktualni F31 320d xDrive M-Sport.

P.S. Ja chtel koupit prave G20 330i, ale nakonec jsem F30 prodal a koupil Teslu Model 3 - jednou za mesic v zatackach to neni takova jizda jako v BMW, ale po zbytek casu mam vyrazne rychlejsi auto, ktere navic jezdi temer zadarmo (nabijeni v praci nebo u nakupnich center). A kdyz vidim tady v recenzi fotku palivomeru a dojezdu, tak ani argument nizkeho dojezdu Tesly neni aktualni...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 07. 2019 08:29

Gratulace BMW, konečně se vám podařilo klesnout na designové dno.
Ta přední maska, to je echt německý eintopf.

Odpovědět  |   | 
chacha  |  30. 07. 2019 08:50

Zvláštní konfigurace, zcela postrádám příplatkový samosvorný diferenciál, na druhou stranu je tu "nezbytná" palubka v kůži. Zatímco jedno značně ovlivňuje jízdní projev auta druhé je k h.vnu. Cena srovnatelná. Na nové trojce mi zásadně vadí jen dvě věci, ta komediální palubka a absence odvětrávaných sedadel. To první se dá přežít, zapařená p.del v letních mesících už je větší problém.
Za mě raději šestiválec v holobytu než tuctový čtyřválec v plné náloži.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 08:56

G20 jsem jel zatím pouze v xDrive a když nehodnotím motor (R4 nafta), tak podvozek fantastický, řízení slušné, ale mohlo by být o něco říznější.
Odvětrávaná sedadla jsou naprostým failem, nezbývá než zůstat u sedaček alcantara + látka.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 07. 2019 15:45

tož to prr, snad tam máte klimu a v bramboře má být kůže, zkuste si sednout v mokrých plavkách na alcantaru, ale možná tahle diskuze je jenom o zimě a sněhu

Odpovědět  |   | 
WP  |  31. 07. 2019 08:58

Základní kůže je spíš guma a člověk se na ní potí naprosto nedůstojně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  31. 07. 2019 11:17

Zvlášť, když se do auta za mega a půl nedá objednat ventilace sedaček. To má i kámošův Tucson a byl za polovinu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  31. 07. 2019 11:16

Tak nevím jaké čuně si sedá do auta v mokrých plavkách

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 09:26

Jak ovlivní samosvor jízdní vlastnosti mé ženy, která jede nakoupit do obchodu potraviny na víkend? Neměli bychom to brát tak vážně, ne každý potřebuje samosvor, M motor a keramické kotouče. 90% lidí sedne do tohoto typu auta, pomalu se rozjedou, zatáčky velmi rozvážně a na dálnici tempomat na pohodovou rychlost. To je realita.
Na zábavu je tady M3 nebo 340i, tady kůži chápu, vytváří to pěkné prostředí pro lidi, kteří řídí výše uvedeným způsobem.

Odpovědět  |   | 
chacha  |  30. 07. 2019 09:52

Bavíme se tady o novinářské predvádečce která má demonstrovat potenciál auta. Rozhodně by info o zkušenosti s tímto prvkem výbavy bylo užitečnější a zajímavější než zjištění že má kus "krávy" na palubní desce. Zbytek nebudu ani řešit, protože mám pocit jako bys reagoval na diskuzi pod Toyotou Yaris na dýchánku v domově důchodců.

Odpovědět  |   | 
TVL  |  30. 07. 2019 10:37

Sorry men, ty ale umíš být hrozný suchar.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 10:45

Men je množné

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 11:33

To je možné. Nemerim si velikost ega na silnici. Doporučuji ještě prostudovat angličtinu.

Odpovědět  |   | 
TVL  |  30. 07. 2019 13:41

Jo jasně suchar = ego. Za to chybné užití angličtiny se omlouvám.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 17:57

V pohodě, mysli si, ze jsem třeba šéf všech sucharů.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 07. 2019 10:43

Nejde o jednotlivé možné modelové uživatele, ale možnost tam špéru mít. Nevím, jestli se nedá objednat třeba v M Individual.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 11:32

Ano, pokud to majitel vyžaduje u 330i s R4, tak bych ji jako výrobce nabídl.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  30. 07. 2019 13:33

Vždyť chacha píše že sportovní diferenciál stojí srovnatelně co ta kráva na palubce. Jenže tento konkretní kus je nakonfigurován pro milovníky kůže kteří s ním budou klidným tempem jezdit do obchodních center

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 17:55

To je realita. Člověk, který chce zažít sportovní jízdu si objedná 340i. Anebo musí proste snést výkonový a zvukový deficit.
Když kolem mě jede jakákoliv trojka (mimo M3 a 340i) rad F30 nebo teď ta nová, tak prostě jezdí běžným způsobem a úplně vylučuje, ze by majitel jakkoliv využil sportovní diferenciál.
Proste málokdo si koupí R4 na sportovní a dravou jízdu. Nebo se mýlím?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 07. 2019 20:52

Když se podívám na silnice u nás, ve středních Čechách, tak mám pocit, že nejsportovněji a nejdravěji se jezdí s tříválci...

Odpovědět  |   | 
jano  |  31. 07. 2019 13:59

Samosvor je v ponuke od cca. 3000e.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 07. 2019 09:25

100kg a víc v kufru na nápravě pomůže

Odpovědět  |   | 
R  |  30. 07. 2019 14:56

Správné zimní gumy pomůžou

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 07. 2019 21:00

Pripomenul si mi scenu na Newham Way/A13 v Londyne. Za 30 minut napadlo asi 15 cm snehu a 3-prudovku smerom von z mesta zablokovali S-classe a nejake BMW, ktore v stupani a jednom z nadjazdov skratka prestali fungovat. Zadny nahon, letne pneu... krasne tam stali dvojicky v cca 45 stupnovych uhloch :)

Ja som nastastie siel opacnym smerom... a na zimnych pneu som bol king of the road :) A tiez asi jediny v 10 milionovom meste :D

Odpovědět  |   | 
Danny  |  30. 07. 2019 15:02

Chcete-li pravověrné trojkové BMW kupte si zadokolku, vozidlo s Xdrive má citelně horší jízdní vlastnosti, na limitu je vozidlo takřka neovladatelné a na sněhu či vodě raději nemluvit, prostě nefunkční, podvozek nedodává žádné informace, gumové až blátivé řízení jakbysmet. Motor a převodovka, jako i multimediální systém jsou vzory pro ostatní.
Skvělý volant a image značky však udělají dostatečné množství zájemců ačkoliv jsou na trhu výrazně lepší vozy. Trojka je prostě jen jedna.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2019 18:08

Je hodně zajímavé, ze se o tom nezmiňují evropští ani světoví motorističtí novináři. Ja jsem totální laik, ale nikdy jsem neměl s xDrive jediný problém.

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  31. 07. 2019 12:30

Kdybys tohle napsal někdy v roce 2006, třeba o E60, budu souhlasit, ještě i F10 měla awd, které měnilo jízdní vlastnosti k horšímu (nedotáčivost, těžkopádnost). S příchodem F30 se to rapidně změnilo, následně G30, teď i G20, rozdíl v projevu (ochotně jít do zatáčky, stabilitě) mezi zadokolkou a čtyřkolkou nejde poznat.

Odpovědět  |   | 
Danny  |  31. 07. 2019 14:14

Největší problém je ta zmíněná stabilita a to na mokrém a zasněženém povrchu, Xdrive samotný funguje jen do 150km/hod. pak je nefunkční a jedete zadkem napřed do svodidel. Trojka je báječné auto, s manuálem a zadokolkou kde je vozidlo skvěle ovladatelné a máte ho pod mkomntrolou, s automatem ač řadí jak samopal se v. krizové situaci můžete akorát modlit co auto udělá. Xdrive dává vozidlo 100kg navrch a jeho chování není zrovna předvídatelné, na sněhu apod. Subaru by v tomto ohledu mohlo vyučovat.

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  02. 08. 2019 08:52

Evidentně ses zasekl v minulé dekádě, i s tím vyučováním Subaru...
A motáš několik věcí dohromady. Awd přidává váhu, takže řešíme agilitu, chuť jít do zatáčky, stabilitu v průjezdu zatáčkou. Pak tedy tvrdím, že u současných modelů bmw je v tomto rozdíl projevu awd a rwd neznatelný. Už jsem jednoho takového chytráka, vlastníka staré E46, který vedl podobné řeči, konfrontoval s realitou, mám ve firmě dvě identické 330d F30 jednu rwd, druhou awd, nebyl mi schopen říct která je která, když se svezl. Jezdím bmw od roku 91 a znova opakuju, ještě před deseti lety, byl xdrive ve smyslu ochoty zatáčet, výrazně poznat, dnes ne. A jestli ve 150ti skončíš ve svodidlech je mnohem více otázka fungování esp než awd, každopádně ta tvá stará trojka, kterou "máš pod kontrolou", je v tomto ohledu mnohem náchylnější vycestovat ven než kterákoliv z posledních dvou generací trojky, jedno jestli s awd nebo rwd.

Odpovědět  |   | 
Oldrich  |  30. 07. 2019 16:57

Líbí se Vám klasická stará auta ?
Podívejte se na videa ze srazů veteránů !
Můj YouTube kanál "OLDRICH - Classic Car Shows" zde:
youtube.com/channel/UCuiqt5mAwkbqlScGiIbRFVg

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 07. 2019 18:03

mě se líbí každá technika, ale veterána bych do garáže nechtěl, 2-3.8 je v kroměříži již desátý sraz veteránů a co máš na videu je podle kroměříže odpad kovošrotů, tady jsou skvosty.

Odpovědět  |   | 
jano  |  31. 07. 2019 14:10

Pred rokmi sme chodili lyžovať Muráň-T.Lomnica-ˇZdiar . Na Lade pneu.OR6 4 chlapci 50 kg dlaždica v kufru a prešli sme, a bolo oveľa viac snehu. Upozorňujem 4 krát horský prechod najvyšší 1170 m.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A