TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

Nová generace trojkové řady od BMW má značit návrat ke kořenům. Povedlo se to, nebo vše zůstalo u designových odkazů?

Radosti
Vynikající převodovka
Skvělé jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Starosti
Nepřehledný přístrojový štít
Mdlý zvuk motoru
Jízdní vlastnosti silně závislé na dané konfigurací
9  /10
 

Již přes čtyřicet let se v nabídce sportovních sedanů objevuje mnichovská volba s číslem 3, která si za dobu svého působení na trhu vytvořila obrovskou fanouškovskou komunitu. Dnes již kultovní automobil je vyhledávaným artiklem sběratelů, nadšenců do řízení, i jako první auto pro čerstvého řidiče, nehledě na ročník auta.

TEST BMW Z4 M40i: Konečně takové, jaké jsme ho vždycky chtěli!

TEST BMW Z4 M40i: Konečně takové, jaké jsme ho vždycky chtěli!

Každé špitnutí o nové generaci trojkové řady je širokou veřejností bedlivě sledováno. Když se tak na podzim loňského roku na autosalonu v Paříži představila aktuální generace G20, způsobila očekávaný rozruch. Odvážnější a modernější design otevřel nejednu žhavou debatu, stejně tak i nabídka pohonných ústrojí a použitá technika.

Povídačky ale stranou. V redakční garáži nám zaparkovala verze 330i se čtyřválcem o výkonu 190 kW (258 koní). Vůz byl navíc v příplatkové variantě M Sport. Vyvstává nám tu palčivá otázka, zdali je nová generace legendární trojky návrat ke kořenům, nebo další vzdálení svým tradičním předchůdcům. Samo BMW totiž svým způsobem přiznalo, že usnulo na vavřínech v době, kdy konkurence tvrdě makala. A zasáhla ho tak na velmi citlivém místě.

Kdo jak to má

Řadím se ke skupině lidí, kterým nová trojka líbí. Dokonce bych řekl, že velmi. Pokud jste byli z prvních fotografií nebo pod světly reflektorů skeptičtí, měli byste jí dát šanci v reálném provozu. Některé detaily sice působí trochu „pouťově“, ale jako celek je auto na oko velmi příjemné.

V našem případě agresivnější design krásně podtrhla již v úvodu zmíněná verze M Sport, která mimo jiné přidá i atraktivnější přední nárazník nebo černé lišty nad bočními okny. V základu dostanete 18palcová kola, devatenáctky na testovaném voze v designu M vyjdou na dalších 27.898 Kč.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Zajímavé je, jak se automobily s každou další generací postupně natahují. Současná trojka je totiž ještě o něco větší než BMW řady 5 generace E34. V porovnání s konkurencí pak v ničem nezaostává, ale ani nevyčnívá. Bystré oko nyní v tabulce určitě zpozoruje největší rozvor, ke kterému se hned dostanu.

BMW řady 3 G20 - rozměrové srovnání s konkurenty
Výrobce BMW Audi Mercedes-Benz Alfa Romeo
Model řada 3 A4 Třída C Giulia
Délka [mm] 4709 4701 4686 4639
Šířka [mm] 1827 1842 1810 1873
Výška [mm] 1442 1427 1442 1426
Rozvor [mm] 2851 2820 2840 2820
Objem kufru [l] 480 480 480 508

Už žádná sardinka

Uspořádání vnitřního prostoru se povedlo na výbornou. Kdykoliv jsem si sedl do jakéhokoliv BMW řady 3, cítil jsem se poněkud stísněně, což byla daň za silnou orientaci na řidiče. Nyní je to trochu jiné. Ovládací prvky vozu vás sice opět trochu obalí, ale stále se cítíte vzdušně a uvolněně.

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Tento vyvážený mix funguje na všech sedadlech, kde na zadní lavici najdete dokonce velmi bohatý prostor pro nohy. Pokud ji navíc sklopíte, otevře se prostor o objemu 1470 litrů (480 l v základu). Ergonomie je podle zvyku perfektní a k ovládání infotainmentu slouží volič iDrive, který stále považuji za to nejlepší řešení. V rámci verze M Sport dostanete v jednom balíčku sportovní volant a sedadla. Útulnost na palubě pak ještě zlepší čalounění střechy v antracitové barvě. 

Technicky na špičce

Ty nejdůležitější informace se řidiči promítají na 12,3palcový digitální přístrojový štít. Již klasické řešení sice funguje, ale stále působí trochu chaoticky a ani na něj není hezký moc pohled. Grafika je sice zajímavá a rozlišení velké, elegantnější klasické uspořádání se dvěma oranžově podsvícenými budíky by ale také nebylo na škodu (zvyk je železná košile). Pochvalu však zaslouží velký head-up displej.

Ovládací prvky na středové konzole jsou také lahůdka. Jak už jsem psal, volič iDrive funguje perfektně a 10,25palcový infotainment, který lze ovládat gesty, taktéž. Navíc se v něm ukrývá tolik funkcí, že snad není v lidských silách je za testovací týden všechny v praxi prozkoumat. Naštěstí je tu integrovaný manuál přímo v obrazovce.

BMW ukazuje prototyp řady 2 Gran Coupé. Technika bude pocházet z nové řady 1

BMW ukazuje prototyp řady 2 Gran Coupé. Technika bude pocházet z nové řady 1

Technicky na špičku míří BMW se svou 3D kamerou při parkování a naprosto perfektně pracujícími jízdními asistenty. Vedení v pruhu plynule pohybuje volantem a zbytečně necuká, stejně skvěle funguje i adaptivní tempomat. Zajímavá je i funkce asistenta při couvání, která si při jízdě dopředu pamatuje poslední trasu a v případě, že narazíte na hranice vašich možností, umí automaticky vycouvat bez vašeho zásahu do řízení.

Třešničkou jsou pak laserové světlomety, které změní noc v den až půl kilometru před vozidlem. Jejich funkčnost je dokonalost sama, jen bych se bál následného servisu, který se v budoucnu může pěkně prodražit.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků