Kapitoly článku:
Na první pohled
BMW 3 GT patří k těm vozům, jež ve skutečnosti vypadají lépe než na obrázcích. Jistě, je to cosi podivného a těžko zařaditelného, ovšem svůj smysl toto auto dává. Byť je po něm třeba trochu déle pátrat. Určitě to dopadlo lépe než v případě větší, starší a podobně střižené verze BMW 5 GT, která na rozdíl od svého menšího sourozence trochu vypadá, jako by zrovna sežrala Mini.
Příslušnost k značce více než zjevná
Model BMW 3 GT je zajímavou variantou pro ty, kteří chtějí nové BMW 3, ale nemohou se rozhodnout, zda sedan, nebo kombi. Gran Turismo nevypadá jak pohřební vůz, ovšem v intencích řady, z níž vychází, nabízí velkorysý prostor pro posádku i její zavazadla. Sportovní auto to není, na to je příliš vysoké a boubelaté, ovšem působí dynamickým, celkem elegantním dojmem, podtrženým postupně klesající střechou (bez negativního vlivu na hlavy cestujících vzadu).
Větší než jsme čekali
Pohled na ohromnou dvojdílnou masku chladiče ani na přední či zadní světla nenechá nikoho na pochybách o tom, k jaké značce vůz patří. Za zmínku stojí ventilační štěrbiny za předními koly i před nimi, jež mají za úkol upravovat proudění vzduchu v předních podbězích.
Ventilační otvory v předních blatnících jsou opravdové, žádné atrapy
Hrana víka zavazadlového prostoru skrývá elektricky výsuvné přítlačné křídlo. To se zdvihá samo při 110 km/h a klesá zhruba při 70 km/h, ovšem lze je ovládat také tlačítkem na loketní opěře řidičových dveří. Výrobce tvrdí, že tento spoiler zvyšuje přítlak zadní nápravy až o 35 %.
Hrana víka zavazadlového prostoru skrývá elektricky vysouvané křídlo
Na palubě
Jako „správné GT“ má BMW 3 Gran Turismo bezrámová dveřní okna, přičemž dveře jsou sice docela těžké, ale mají vhodně tuhé aretace a nabízejí až královsky pohodlné nastupování. K tomu napomáhají také sedadla, jež jsou v porovnání se sedanem a kombi umístěna o citelných 59 mm výše. Na všech sedadlech, zvláště pak na těch zadních, je ve všech ohledech výrazně více místa než u sedanu a kombi, a jak bylo řečeno výše, dokonce i více než u větších řad BMW.
Dveře s bezrámovými okny otevírají pohodlný přístup k výše uloženým sedadlům
Přední příplatková sportovní sedadla si zachovávají povětšině manuální nastavování, ale nabízejí stavitelnou délku sedáků a nabízejí znamenitý komfort jízdy i vedení těla v zatáčkách. Sedadla zadní nijak anatomicky tvarovaná nejsou, ale i ta mají dostatečně dlouhé a tuhé sedáky i opěráky. Nejpohodlněji se na nich cestuje ve dvou, ale ani trojice pasažérů se vysloveně mačkat nebude.
Zkoušený vůz byl opatřen béžovými plastovými obklady a barevně sladěným koženým čalouněním. I v tomto BMW je kůže docela tuhá, ale na druhou stranu v ní nezůstávají protlaky po dětské sedačce nebo jiných převážených předmětech. Samozřejmostí je komfortní bezklíčkové zamykání i startování bez nutnosti vyjímat transpondér z kapsy.
Na zadních sedadlech nedostatkem prostoru strádat nebudete