111
Fotogalerie

Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

Kapitoly článku:


Na první pohled

BMW 3 GT patří k těm vozům, jež ve skutečnosti vypadají lépe než na obrázcích. Jistě, je to cosi podivného a těžko zařaditelného, ovšem svůj smysl toto auto dává. Byť je po něm třeba trochu déle pátrat. Určitě to dopadlo lépe než v případě větší, starší a podobně střižené verze BMW 5 GT, která na rozdíl od svého menšího sourozence trochu vypadá, jako by zrovna sežrala Mini.

P1160727.JPGP1160728.JPGP1160732.JPG
P1160738.JPGP1160739.JPGP1160740.JPG
Příslušnost k značce více než zjevná

Model BMW 3 GT je zajímavou variantou pro ty, kteří chtějí nové BMW 3, ale nemohou se rozhodnout, zda sedan, nebo kombi. Gran Turismo nevypadá jak pohřební vůz, ovšem v intencích řady, z níž vychází, nabízí velkorysý prostor pro posádku i její zavazadla. Sportovní auto to není, na to je příliš vysoké a boubelaté, ovšem působí dynamickým, celkem elegantním dojmem, podtrženým postupně klesající střechou (bez negativního vlivu na hlavy cestujících vzadu).

P1160733.JPGP1160736.JPGP1160756.JPG
Větší než jsme čekali

Pohled na ohromnou dvojdílnou masku chladiče ani na přední či zadní světla nenechá nikoho na pochybách o tom, k jaké značce vůz patří. Za zmínku stojí ventilační štěrbiny za předními koly i před nimi, jež mají za úkol upravovat proudění vzduchu v předních podbězích.

P1160743.JPGP1160831.JPGP1160747.JPG
Ventilační otvory v  předních blatnících jsou opravdové, žádné atrapy

Hrana víka zavazadlového prostoru skrývá elektricky výsuvné přítlačné křídlo. To se zdvihá samo při 110 km/h a klesá zhruba při 70 km/h, ovšem lze je ovládat také tlačítkem na loketní opěře řidičových dveří. Výrobce tvrdí, že tento spoiler zvyšuje přítlak zadní nápravy až o 35 %.

P1160752.JPGP1160751.JPGP1160754.JPGP1160760.JPGP11607812.jpgP11607811.jpg
Hrana víka zavazadlového prostoru skrývá elektricky vysouvané křídlo

Na palubě

Jako „správné GT“ má BMW 3 Gran Turismo bezrámová dveřní okna, přičemž dveře jsou sice docela těžké, ale mají vhodně tuhé aretace a nabízejí až královsky pohodlné nastupování. K tomu napomáhají také sedadla, jež jsou v porovnání se sedanem a kombi umístěna o citelných 59 mm výše. Na všech sedadlech, zvláště pak na těch zadních, je ve všech ohledech výrazně více místa než u sedanu a kombi, a jak bylo řečeno výše, dokonce i více než u větších řad BMW.

P1160791.JPGP1160778.JPGP1160779.JPG
Dveře s bezrámovými okny otevírají pohodlný přístup k výše uloženým sedadlům

Přední příplatková sportovní sedadla si zachovávají povětšině manuální nastavování, ale nabízejí stavitelnou délku sedáků a nabízejí znamenitý komfort jízdy i vedení těla v zatáčkách. Sedadla zadní nijak anatomicky tvarovaná nejsou, ale i ta mají dostatečně dlouhé a tuhé sedáky i opěráky. Nejpohodlněji se na nich cestuje ve dvou, ale ani trojice pasažérů se vysloveně mačkat nebude.

P1160784.JPGP1160786.JPGP1160782.JPGP1160781.JPGP1160783.JPGP1160780.JPG

Zkoušený vůz byl opatřen béžovými plastovými obklady a barevně sladěným koženým čalouněním. I v tomto BMW je kůže docela tuhá, ale na druhou stranu v ní nezůstávají protlaky po dětské sedačce nebo jiných převážených předmětech. Samozřejmostí je komfortní bezklíčkové zamykání i startování bez nutnosti vyjímat transpondér z kapsy.

P1160787.JPGP1160788.JPGP1160789.JPGP1160790.JPGP1160792.JPGP1160793.JPG
Na zadních sedadlech nedostatkem prostoru strádat nebudete

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud