Test BMW 328i GT: velký cestovatel se silným srdcem

Vyzkoušeli jsme, jak se jezdí s novinkou v řadě BMW 3 v podobě verze Gran Turismo v kombinaci s motorem o výkonu 245 koní.
Seznam kapitol
  1. Jedním slovem největší, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na palubě
  3. Zavazadlový prostor pro cestovatele, Za volantem
  4. Motor s hrozným zvukem, Sporťák nečekejte, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Jedním slovem největší

Automobilky se snaží neustále rozšiřovat paletu svých modelů a zaplnit i tu nejmenší mezeru na trhu. Prémiové značky to dělají taky, jen je to u nich s ohledem na omezený počet jejich řad více vidět. U Mercedesu vsadili na hatchbacky a „čtyřdveřová kupé“, u BMW vykročili směrem k modelům určeným pro „velkou turistiku“, první vlaštovkou se před čtyřmi lety stalo BMW 5 GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 328i GT

Na letošním ženevském autosalonu slavil svoji premiéru nový model BMW 3 Gran Turismo (F34), jenž v trojkové řadě doplnil dříve představené řady 3 sedan (F30) a kombi 3 Touring (F31). Novinka využívá „malou“ podlahovou plošinu BMW se vzpěrami McPherson vpředu, kterou sdílí s typy 1, 3, X1, X3 a Z4, ovšem z této sestavy je zdaleka největší. Oproti řadě 3 byl rozvor náprav prodloužen o 11 mm až na 2 920 mm, z čehož těží zvláště cestující vzadu, kteří tam mají v 3 GT dokonce více místa než v BMW 5…

BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

Délka činí plných 4 824 mm, což je o 200 mm více než u kombi Touring a z BMW 3 GT dělá opravdu kus auta. Proporce pětidveřové karoserie s výklopnou zádí jsou zcela jiné než u sedanu a kombi a vynikají zvláště vyšší stavbou karoserie, jež je vyšší o 70 mm než 3 Touring a nabízí světlou výšku docela slušných 165 mm.

Už první kilometry za volantem naznačily, že Gran Turismo je určeno úplně jiným zákazníkům než sedan a kombi, kteří si potrpí spíše na pohodlné cestování na delší vzdálenosti než na ježdění zatáček dveřmi napřed.

Zkoušený vůz

BMW 3 Gran Turismo se nyní prodává s dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem v několika výkonových verzích. Dobře známý zážehový dvoulitr je k mání ve variantách 320i/135 kW a 328i/180 kW, špičku celé nabídky BMW 3 GT pak tvoří šestiválec 335i s výkonem 306 koní (225 kW). Zastánci naftových motorů mají k dispozici vznětový čtyřválec 2,0 l ve verzích 318d/105 kW, 320d/135 kW a 325d/160 kW.

Všechna provedení mají samozřejmě pohon zadních kol, 320d a všechny zážehové motory pak lze mít za příplatek nějakých 60 000 Kč i s pohonem všech kol xDrive (novinka posledních týdnů). K testu jsme převzali BMW 328i GT, jež v současném ceníku začíná na částce 1 057 500 Kč a na začátku mělo najeto jen něco málo přes 2 000 km. A jak už to u testovacích aut bývá, jeho výbava byla rozšířena o celou škálu příplatkových prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Široká škála příplatkové výbavy samozřejmostí...

Mezi ty nejdražší patří osmistupňová automatická převodovka (+ 59 725 Kč), adaptivní podvozek (+ 27 950 Kč) a pakety Modern Line, Advantage a Business. S nimi zákazník získává navíc třeba bi-xenonové světlomety, navigaci, palubní displej s rozšířeným spektrem funkcí či sportovní volant. Podtrženo sečteno, vůz na snímcích by vás podle ceníku vyšel na 1 502 800 Kč.

BMW 328i GT Modern Line
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1502 800 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)925 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, DSC, BA, HDC, Auto Hold
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jedním slovem největší, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Na palubě
  3. Zavazadlový prostor pro cestovatele, Za volantem
  4. Motor s hrozným zvukem, Sporťák nečekejte, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků