Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Zatímco před deseti lety značila kombinace 320i ušlechtilý atmosférický šestiválec, dnes může znamenat i „foukanou“ šestnáctistovku od, považte, Citroenu! Výsledkem ale je řidičsky příjemné auto, které si zachovalo mnohé z tradičního charakteru BMW.
Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?
Seznam kapitol
  1. Úvod; Čtyři válce místo šesti; Motor od PSA
  2. Twin-scroll turbo; Srovnání parametrů s 320i E46
  3. Eco Pro: Pod sedm litrů i na dálnici
  4. Na silnici je to pořád BMW
  5. Prostorem nehýří; flotilový model
  6. Technické údaje, kompletní galerie (48x foto)

I přes celkově větší rozměry zůstává nejnovější generace řady 3 věrná tradici také v méně vítaných aspektech. Základní přední sedadla sice poskytují nezbytnou oporu v oblasti boků, ale stehna vám z nich budou vypadávat a při každém pohledu na ně po celou dobu vlastnictví auta budete litovat, že jste si nepřiplatili za sportovní nebo komfortní sedačky. Což je téměř jistě záměr.

Prostorem nehýří

Na poměry dnešní střední třídy nenabízí řada 3 cestujícím na zadních sedadlech nijak mnoho prostoru ani pohodlí. A příliš se ostatně nemohou roztahovat ani ti vpředu. Místa pro lokty je tak tak, mezi temenem a stropní výplní zůstává jen pár centimetrů a na sedadle spolujezdce budete bojovat s neodbytným pocitem, že každou chvíli vrazíte koleny do schránky v palubní desce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVzadu si řadu 3 s limuzínou nespletete; bídná sériová sedadla; pás uchycený přímo v sedadle

A jako u každého modelu libovolné prémiové značky se nelze vyhnout tématu příplatkové výbavy. Automatická klimatizace, multifunkční volant a dokonce i bixenony v sérii sice potěší, ale připlatit musíte za parkovací senzory (7625 Kč), Bluetooth a USB (rovněž 7625 Kč) i variabilní posilovač Servotronic (6350 Kč). Testované auto mělo navíc ještě třeba metalický lak Sparkling Bronze za 21 tisíc, vyhřívání předních sedadel za 9400 Kč nebo automatickou převodovku za pětapadesát tisíc.

Suma sumárum navýšily příplatkové položky cenu auta ze standardních 865 000 na 1 061 850 Kč.

Ale víte co? Oplakávané E46 tyhle věci fanoušci taky nezazlívali, takže by bylo nefér přičítat je k tíži dnes. Každý jen trochu poučený zájemce s nimi beztak dopředu počítá. Podstatné je něco jiného. Balíček Efficient Dynamics nijak nenarušuje jízdní zážitek a umožňuje zachovat mnohé podstatné z charakteru řady 3 legislativě navzdory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPraktické detaily: audio vstupy v loketní opěrce; držáky nápojů nebývaly u BMW samozřejmostí; prostor pod podlahou zavazadelníku

Vyrobeno pro flotily

BMW aktuálně nabízí 320i Efficient Dynamics Edition za stejnou cenu jako 320i s dvoulitrovým motorem. Na vás tedy je rozhodnout se, jestli je pro vás důležitější dynamika, nebo spotřeba. Soukromí zákaznici s milionovým rozpočtem mají nejspíš jasno, ale s emisemi CO2 pod 130 g/km (konkrétně 124) se tahle verze vejde do flotilové politiky řady firem – a jejich šťastní zaměstnanci na dostatečně vysokých pozicích si tak budou moci místo obvyklého dieselu dopřát BMW řady 3 s benzínovým motorem. I když to bude motor z Citroenu.  

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Čtyři válce místo šesti; Motor od PSA
  2. Twin-scroll turbo; Srovnání parametrů s 320i E46
  3. Eco Pro: Pod sedm litrů i na dálnici
  4. Na silnici je to pořád BMW
  5. Prostorem nehýří; flotilový model
  6. Technické údaje, kompletní galerie (48x foto)
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků