66
Fotogalerie

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Kapitoly článku:


I přes celkově větší rozměry zůstává nejnovější generace řady 3 věrná tradici také v méně vítaných aspektech. Základní přední sedadla sice poskytují nezbytnou oporu v oblasti boků, ale stehna vám z nich budou vypadávat a při každém pohledu na ně po celou dobu vlastnictví auta budete litovat, že jste si nepřiplatili za sportovní nebo komfortní sedačky. Což je téměř jistě záměr.

Prostorem nehýří

Na poměry dnešní střední třídy nenabízí řada 3 cestujícím na zadních sedadlech nijak mnoho prostoru ani pohodlí. A příliš se ostatně nemohou roztahovat ani ti vpředu. Místa pro lokty je tak tak, mezi temenem a stropní výplní zůstává jen pár centimetrů a na sedadle spolujezdce budete bojovat s neodbytným pocitem, že každou chvíli vrazíte koleny do schránky v palubní desce.

DSC_7517.jpgDSC_7520.jpgDSC_7516.jpgVzadu si řadu 3 s limuzínou nespletete; bídná sériová sedadla; pás uchycený přímo v sedadle

A jako u každého modelu libovolné prémiové značky se nelze vyhnout tématu příplatkové výbavy. Automatická klimatizace, multifunkční volant a dokonce i bixenony v sérii sice potěší, ale připlatit musíte za parkovací senzory (7625 Kč), Bluetooth a USB (rovněž 7625 Kč) i variabilní posilovač Servotronic (6350 Kč). Testované auto mělo navíc ještě třeba metalický lak Sparkling Bronze za 21 tisíc, vyhřívání předních sedadel za 9400 Kč nebo automatickou převodovku za pětapadesát tisíc.

Suma sumárum navýšily příplatkové položky cenu auta ze standardních 865 000 na 1 061 850 Kč.

Ale víte co? Oplakávané E46 tyhle věci fanoušci taky nezazlívali, takže by bylo nefér přičítat je k tíži dnes. Každý jen trochu poučený zájemce s nimi beztak dopředu počítá. Podstatné je něco jiného. Balíček Efficient Dynamics nijak nenarušuje jízdní zážitek a umožňuje zachovat mnohé podstatné z charakteru řady 3 legislativě navzdory.

DSC_7527.jpgDSC_7531.jpgDSC_7534.jpgPraktické detaily: audio vstupy v loketní opěrce; držáky nápojů nebývaly u BMW samozřejmostí; prostor pod podlahou zavazadelníku

Vyrobeno pro flotily

BMW aktuálně nabízí 320i Efficient Dynamics Edition za stejnou cenu jako 320i s dvoulitrovým motorem. Na vás tedy je rozhodnout se, jestli je pro vás důležitější dynamika, nebo spotřeba. Soukromí zákaznici s milionovým rozpočtem mají nejspíš jasno, ale s emisemi CO2 pod 130 g/km (konkrétně 124) se tahle verze vejde do flotilové politiky řady firem – a jejich šťastní zaměstnanci na dostatečně vysokých pozicích si tak budou moci místo obvyklého dieselu dopřát BMW řady 3 s benzínovým motorem. I když to bude motor z Citroenu.  

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud