46
Fotogalerie

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

Kapitoly článku:


Všechno na svém místě

Příplatkový M paket samozřejmě upraví také vizáž interiéru, i když ne tak viditelně, jako tomu je u vnější karoserie. Jak jsem už napsal, těšit se můžete na sportovní sedačky, ke kterým nemám nejmenší výtku, pěkný je také sportovní tříramenný volant no a tím jsme prakticky to podstatné vyčerpali. V interiéru také sem tam najdete písmeno M.

bmw_i_15.JPGbmw_i_16.JPG 
M paket poznáte v interiéru hlavně podle sportovního volantu. Některé detaily dostaly navíc také ono legendární M.

V interiéru je aktuální vydání BMW 3 stále klasickým BMW. Kdo někdy seděl v nějakém modelu této značky z poslední doby, ten bude okamžitě vědět, která bije. Jednoduchý přístrojový štít, jednoduché ovladače klimatizace a samozřejmě multifunkční ovladač systému iDrive mezi sedadly. Pomocí něj lze ovládat a nastavovat všechno možné. Systém vypadá na první pohled trochu složitě, ale určitě není špatný. Člověk rychle zjistí, že více než samotné řešení dělají problémy velké možnosti, které iDrive dává. Rychle si zvyknete.

BMW je ale především auto pro řidiče a z tohoto pohledu budeme hledat kritiku horko těžko. Nastavit sedačku do té vaší ideální polohy je asi tak stejně těžké jako uhodnout, co si drtivá většina občanů ČR objedná v hospodě jako první. Jakmile se jako řidič pohodlně za sportovní volant usadíte, začne se vám vkrádat do podvědomí příjemný pocit. Jo, tohle vypadá jako pěkné sportovní auto, to bude zábava. No, ono to sice vypadá, ale sportovní to bohužel zas tolik není. Dojem dělá testovaná trojka určitě více než dobrý, ale praxe zaostává za očekáváním. K tomu se ovšem ještě dostaneme.

bmw_i_14.JPGbmw_i_19.JPGbmw_i_21.JPG 
Sportovní sedačky vpředu i čalounění využívající Alcantaru jsou taktéž dílem M paketu. Vzadu i v zavazadelníku najdete dostatek prostoru. Za 12 400 Kč jsou k dispozici dělená zadní sedadla v poměru 40/20/40 a tedy možnost vylepšit praktickou stránku trojkového BMW.

Prostoru na zadních sedačkách není na rozdávání, ale nové BMW řady tři na tom přesto není v tomto ohledu vůbec špatně. Když zavzpomínáme na to, co nabízel třeba bezmála pětimetrový a o třídu výše postavený Jaguar XF Sportbrake, je nutno poznamenat, že na tom testované BMW výrazně lépe. Zavazadelník zvládne 480 litrů, což je objem určitě dostatečný.

Co se vnějších rozměrů týká, je BMW řady tři dlouhé 4624 mm, široké 1811 mm a vysoké 1434 mm. Rozvor náprav nabídne 2810 mm. Pokud vás zajímá nějaký rozdíl mezi 320d a 320d xDrive, pak by se po stránce vnějších rozměrů jeden našel, byť to není na první pohled patrné. Varianta s pohonem všech kol má o pět milimetrů vyšší světlou výšku, tedy na místo 140 mm nabídne 145 mm.

Testovaná trojka nezklame ani v interiéru. Jak hlásá nadpis, vše je na svém místě, zpracování vypadá velmi solidně a v případě naší konkrétní verze si k tomu přidejme několik sportovních detailů, kterých sice není mnoho, ale o to více potěší.

Tím hlavním je spotřeba

Když jsem testované BMW viděl poprvé, měl jsem z něj bez přehánění radost. Parádní vzhled a sportovně působící interiér. Nebudu vám nic nalhávat, má očekávání nebyla malá. Že se nedočkám, to jsem se dověděl velmi záhy. Stačí nastartovat naftový čtyřválec, který ve svých studených začátcích zní, jak jen to říci nějak kulantně, jako obyčejný diesel.

Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1995 ccm, maximálním výkonem 184 koní (4000 ot./min) a točivým momentem 380 Nm dostupným v rozmezí od 1750 do 2750 ot./min. Samozřejmě jde o agregát využívající technologii vstřikování common rail. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 7,5 s a maximální rychlost 233 km/h. Standardem je ale manuální převodovka. Pokud sáhnete (tak jako my) po osmistupňovém automatu, budete na stovce o desetinku sekundy rychleji a maximální rychlost klesne o 5 km/h.

bmw_i_09.JPGbmw_i_13.JPG 
Osmistupňový automat u konkurence jen tak nenajdete. Funguje výborně. u BMW si jej cení na cca 60 000 Kč.

Hned během prvních kilometrů mě tak trochu nepříjemně překvapila hlučnost motoru. Jistě, po ohřátí se uklidní, ale pořád platí, že ve vyšších otáčkách umí být nepříjemný. Nejzajímavější zátah předvádí v rozmezí od dvou do čtyř tisíc, nad touto hranicí už zátah polevuje.

Ani v nové trojkové generaci nemůže chybět několik jízdních režimů ovlivňujících kromě jiného také reakci na plynový pedál. V režimu Sport umí BMW 320d potěšit skoro až ostrými reakcemi, naopak režim Eco Pro znamená dost tupou odezvou, ale na druhé straně výbornou spotřebu. BMW 320d je určitě především volbou rozumu. Dá se s ním jezdit rychle, ani náhodou nejde o pomalé auto, ale se slovem sportovní nebo „radost z jízdy“ bych byl přeci jen opatrný. Ono to v tomto případě, ať se nám to líbí, nebo ne, ale není to hlavní. Nejdůležitějším faktorem je u 320d právě spotřeba.

bmw_j_02.JPGbmw_j_01.JPG 
BMW 320d zaboduje hlavně spotřebou. Když se nebudete vůbec snažit, dostanete se při jízdě po městě na sedm litrů. V opačném případě se těšte na čísla začínající čtyřkou.

Upřímně mě motor trochu zklamal, ale to nic nemění na faktu, že po stránce spotřeby si opět vysloužil jedničku několikrát podtrženou. Běžně jezdí tohle auto do sedmi litrů. Osobně jsem se po městě pohyboval za 6,9 l/100 km a podobná čísla ukazuje palubní počítač také při tachometrových 140 km/h na dálnici. Když se budete trochu snažit, není problém dostat se pod šestilitrovou hranici, na okreskách při klidné jízdě se vám začnou ukazovat čísla začínající čtyřkou.

Ať je testovaný čtyřválec jaký chce, nelze mu upřít dvě věci. Zaprvé nabídne slušný zátah a zadruhé je úsporný. Co člověk pro běžné jízdy potřebuje více. Jo, a abych nezapomněl, start/stop systém nechybí a rozhodně se jezdí po městě mnohem lépe v momentech, kdy je deaktivován. 

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud