Test BMW 320d Touring: král střední třídy?

58 komentářů

gino
12. května • 0:42

prosim vas potreboval bi radu ohledne bmw e46 320 diz, r.v. 2002 , 110kw. ztracimi se voda u motoru . dekuji moc krat.

jozef
22. června • 10:40

320d touring r.v.2001+ je podla mna velmi vydareny kus..330 6cl je zas ina kava, ale zbytocny na kratke cesty. po 8mich rokoch su auta, ktore sa len priblizuju jazdnym vlastnostiam, komfortu a vobec celemu spracovaniu e46ky (v danej triede)

JJ
21. října • 16:10

Nesnášel sem BMW ... opravdu sem nechápal co na tom autě je ... jezdil sem mnoha auty .. a jednou když mondeo šlo do světa se mi naskytla koupě BMW 318i Touring E36 r.v 97 to je jedno ... Kurv. skuste si vzít bmw kopnout před zatáčkou meziplyn dvojku a projet jí ven ... podle toho co k vám proudí skrze volant cítíte každý štěrkoví kamínek ... to co vám jde za údaje k zadnici je až neuvěřitelný a napoprvé se leknete ale ste vždy o krok před autem .. a jakmile projetede první zatáčku dveřmi na před zjistíte že tohle auto je jiný ... Ano A6 je větší je to pohodlné a hezké auto .. ale kdo miluje řízení koupí si BMW a vždycky si ho obhájí ... Mimochodem hezkou 3jkovou řadu model E46 s jakýmkoliv motorem seženete za cenu foobie v HTPčku .. takže cena snd taky není problém :)

homer
22. října • 0:43

Právě to neúmyslné projíždění zatáček dveřma v období listopad-březen mě dávno vyléčilo z nadšení pro vrtulkuB-]

Aleq
24. října • 15:07

Dnesni modely s DSC ve standardu (ktere jde na rozdil napr. od Audi trvale vypnout) tomu pomerne ucine zabranuje.

jhg
22. října • 19:51

S 318tkou toho moc nenadriftujes :-D

Martin
20. října • 17:35

K ceně. To auto stálo před sedmi lety milion. I dnes je na míli daleko od běžných Oktávií, Mondeí atd, proto i dnes 200 tis. K image - lidi prostě závidí. E46 konkrétně vypadá furt dost nově a spousta lidí si myslí, že stojí milion.Tady recenze mého 320 jen i místo dhttp://moje.auto.cz/kyo/bmw-3-e46.htmlA Škodovkáři, Renaultáři, Opláři, Audináři a ostatní co nevíte co je auto, sežerte si mě :)

Martin
20. října • 17:39

a zapoměl jsem dodat. Co dělá z BMW BMW není velikost zavazadlového prostoru ani ostátní praktické věci. V tom je Octavia skutečně lepší. BMW dělají jízdní vlastnosti, zážitek z jízdy a náhon na zadek. A kdo to srovnává s Mondeem.. Hohoho, v novějším BMW nikdy nejel.

Gautama
20. října • 17:49

Marketingové oddělení BMW to navařilo a stádo ovcí jim to žere B-]

Koumak
21. října • 10:45

Osobne se za ovci nepovazuji, ale budiz... Kdyz sem se rozhodoval co to bude, tak sem porovnaval mondeo, octavii a e46. Octavia absolutne nejlevnejsi, ale je to tak trochu trakar(hluk uvnitr, rizeni,... nenadchne ani neurazi... ale neber to za ty prachy). Mondeo(rv 2006) nebylo spatne, ale odradil me rozhovor v autorizovanem servise a vycet veci co nejspis odejde. BMW ma sice drazsi provozni naklady, ale po 10 kilometrech se ozval hrejivy pocit u srdce a zajasal sem. To ze auto nema dusi chapu(rekl bych, ze to je vec nazoru), ale co se tyce komunikace s ridicem, zpracovanim a vubec... nemam co bych dodal. Mit peticlenou rodinu, tahat nakupy, vozit kocarek... chtelo by to neco vetsiho, aby to bylo komfortni, ale vzhledem k tomu, ze vetsinou jezdim sam, tak toto vozidlo splnuje svuj ucel do posledniho detailu.

RedBaron
21. října • 8:25

Pravda je taková, že my si to užíváme a ty si to stádo ovcí :-D

Gautama
21. října • 21:39

Pravda je taková, že já jsem vůči všem marketingovým oddělením automobilek umuní, automobil vlastnit nepotřebuji B-]

Jenyk
20. října • 17:00

Co cena, přijde těm znalejším v pořádku? Sedmileté (za chvíli osmileté) auto, najeté čtyři zeměkoule a ve skutečnosti zřejmě ještě o dost víc, nějaké ty závady se objevují, co myslíte, za kolik se to prodá? Mně přijde 200 000 dost, ale ve starších báwech se neorientuju.

RedBaron
23. října • 9:33

To je právě ta chyba hodnotit všechna auta stejným metrem, protože tohle ještě dvanáct zeměkoulí objede a drahé je to proto, že je stejně dobré a v něčem dokonce lepší než o generaci novější auta konkurence :o)

sobík
20. října • 16:25

Srovnávám tohle auto s konkurencí, hlavně pak s Fordem Mondeo ... A bohužel musim řícxt že na něj ve většině důležitejch parametrů nemá :-( vnitřní prostor, velikost kufru, palubovka, sedáky, motor .. vše hovoří pro mondeo .... cena náhradních dílů, trvanlivost podvozku také .... Co je lepší pro BMW je jsou o fous lepší jízdní vlastnosti (ale jen o fous), ne o mnoho lepší image značky (což se projeví tim že toto nemužete nechat zaparkované skoro nikde) .. jinak komfort jízdy atd. zase Mondeo ....

Knight
20. října • 22:13

Pokud je ten prostor "dulezity parametr", tak v tom BMW na mondeo nema, ale od toho tu prece 3er neni. Nemam zkusenosti s diesely od BMW, ale jezdil jsem s 2.2 TDCi 2005 Mondeem, mel jsem 325i e46 a ted mam 330xi e46.Pokud bych mel srovnat interier + pohodli a jizdni vlastnosti tech dvou aut, tak BMW jasne vede. V mondeu me po hodine jizdy bolely zada, u BMW tyhle problemy nemivam. Palubovka natocena k ridici je taky neco, co se posledni dobou uz moc nevidi. A takovych veci / detailu tam je spousta. Mondeo je neutralni auto bez charakteru, dopravi vas kam chcete, ale radost z jizdy necekejte. Ostatne prijde mi, ze se u vsech novych typu aut vytraci osobitost, vse je takove sterilni, z auta je spotrebni material, pry si to trh zada.Ale abych jen nechvalil BMW.. 100% opodstatneny argument je ta udrzba, je to drahy a nenavidim cesty do servisu. O nejake nadstandardni spolehlivosti se mluvit nemuze, ale da se tomu castecne predejit dobrou koupi. Rozhodne bych znovu nekoupil auto puvodem z CR, prumerne stavy aut, ktere jezdi v Nemecku, a ktere tady, se absolutne nedaji srovnavat.

sobík
21. října • 0:50

nehodnotim motorizaci, taky jsem nejel a neřídil 2l diesel ale 325i ... :-) já se vždycky musim smát, když tu někdo začne psát o nečem jako auto s duší, nebo o Mondeu auto bez charakteru :-D to je taková blbost přitom :-) jak může mít auto duši, že? nebo charakter .-) kdyby přišel člověk a ptal se, proč je ta kára o 100k dražší než ta vedle a prodavač odpověděl protože má duši, tak já nevim jestli by vydělal na chleba ... :-) ...
z BMW sem měl pocit "navoněné" zdechliny .... jízdní vlastnosti průměrné, spotřeba, akcelerace, ovladatelnost, design, intuitivnost ovládání v interiéru všechno prostě v normalu ... nic, co by opravňovalo onu prémiovou značku k oné prémiové ceně .... fakt ne no .... A prostě nemužu koupit auto, kam se, tady nesouhlasim s článkem, posaděj dva lidi 185 cm za sebe ... já mám 192 a neposadim se v E46 za sebe ani omylem.

RedBaron
21. října • 8:23

Auto může mít jen takovou duši, kterou mu dali konstruktéři. Je to v oslovení řidiče a právě v tom, být lepší v něčem jiném než velikost kufru a použitelnost pro pět jednovaječných dvoumetrových bratrů.Tak bych rád slyšel, které auto je lepší než BMW E46 právě v takových parametrech. Najdou se auta, která na E46 sáhnou v jednom, dvou parametrech, např. Alfa 156 v jízdních vlastnostech, Mondeo v prostoru, Audi v kvalitě palubky ale jako celek je to auto prostě vynikající a nemá žádné výrazné slabiny, třeba nabídka motorů až do 265kW je věc, na kterou si většina konkurence absolutně nesáhla. A psát v souvislosti s E46 o průměrných jízdních vlastnostech, to už hraničí s přesvědčením, že jsi zřejmě jel v Oktávce a řekli ti, že je to E46.

Moik
22. října • 18:59

Duše auta, to jsou jen marketingové aktivity každé automobilky. Jeden produkt komunikovaný 100x jinak
BMW: náhon na zdek 50:50 atd. = sportovní, to jsme my
Audi: klasická koncepce, vše, jak očekáváte, nepřekvapíme Vás, kvalita uvnitř, tlačítka, měkčené plasty = usazený, stabilní, věrohodný
Mercedes: absolutní výdrž všeho, ale to trh nechce a proto MB imho trochu vyklidil pozice, dnes kopie BMW
Ford/VW: absolutně bez překvapení, sednete jedete, nebojte... je to bezpečný, očekávatelný, normální, nikoho neurazí, nenaštvete sousedy = mejnstrým
Subaru: Klasický Japonsko, technologie, kvalita, to jsme myObdiv patří BMW (+MB?) a Subaru, protože k těm kecům přidají i něco jinak (těžko posoudit, jestli líp)Sám mám Mondeo 08 na dálnice a jsem nad míru spokojený, auto s duší by mě tu rozptylovalo a k tomu Subaru Forester pro vše ostatní, pro radost z vlastnictví a jízdy :-)IMHO

homer
20. října • 19:03

právě proto existuje rozdělení aut do tříd - aby se nesmyslně neporovnávaly

Sobíkův psychiatr
20. října • 17:39

Sobíku, zastav se u mě pro prášky, stav se evidentně velmi zhoršil:D.P.S. - Měl jsem oba vozy 3.0 V6 vs. 3.0 R6 ... neporovnatelné ... Mondeo je prostě jen a pouze větší vůz ...ve všem ostatním se nechytá. Nicméně jsou lidé, které mají tak jalový vkus a ruce, že to nemohou skutečně asi ocenit. Připomíná mi to známého, který nemoho najít zásadní rozdíl mezi Chevroletem a BMW ... inu už je to tak:).

Radek Ondrášík
20. října • 17:22

Mondeo ma akorat vnitrni prostor a kufr. V nicem jinem na BMW nema. Nema na moznost vybav, nema na motory, nema na individualizaci, nema na jizdni vykony...

Zelí
20. října • 17:18

Tento příspěvek mě dosti pobavil. Mondeo je podobný novinářský produkt jako toto bmw. Většina z toho co novináři vychvalují není pravda. Je to prostě klišé novinářů, kteří nemaje vlastní názor papouškují většinový informační proud, aby se neblamovali. Takovým způsobem se dá napsat oslavný článek na bmw řady 3, aniž by v něm člověk seděl a výsledek bude vcelku věrohodný.B-]

wolff
20. října • 16:30

nejen to MONDEO...:-D

War
20. října • 15:32

lze koupit bmw s k a z e t o v ý m rádiem?

Lukas
20. října • 18:45

ano, seriové rádio pro e46-ku.

Radek Ondrášík
20. října • 17:21

Ano a nejen BMW, ale i Audi, MB apod.

Lukas
20. října • 12:28

ten volant neni novej, spíš je nově přečalouněný, neb odpovídá sportovnímu volantu, ale má šití jako M-paketový, který měl ale jiné spodní rameno....

ceedar
20. října • 9:56

bmw masturbacia je pritomna na tychto forach coraz viac, ale tato veta pana Duchona dokazuje, ze on ju zvlada najlepsie...Již po necelých pěti letech výroby obdržela řada E46 modernizaci....Uz po 5 rokoch? ano? uz hned ani som sa nenazdal?pana beka, aky ospevny clanok na kus hovna co toto auto je, vzadu priestor ako vo VW Polo (a ani to nie) a dalej radsej pisat nebudem...hlavne ze je vrtula vpredu nie? nie kazdy mame ale 170cm a 60kg (190/100kg u mna)

MÍRA
21. října • 9:03

Aaaa... zase jeden pán co rozeznává auta podle kufru. Opravdu nejlepší auto je Octavie, protože má největší kufr. To jsme opravdu tak zakomplexovaný národ?!

RedBaron
20. října • 13:38

Ano, ty si musíš vybrat jiné auto než je E46 jenom proto, abys ses do něj se svými čtyřmi dalšími jednovaječnými dvoumetrovými bratry vůbec vešel. A jak je vidět, jsi z toho dokonce tak vzteklý a frustrovaný, že píšeš stylem žumpy :-D

celim
20. října • 8:37

Najel jsem s ním 250000km. S jízdními vlastnostmi naprostá spokojenost(turbo mi nechybělo, protože bych to musel točit, aby pořádně zabíralo).Bylo docela spolehlivé až na tu spojku! Měl jsem za tu dobu dvě a v obou případech sebou vzaly i setrvačník! Velmi dobré zkušenosti jsem měl s originálními tlumiči Bilstein, které jsem měnil až při 240000km!Dodnes vzpomínám na plynulý zátah šestiválce. Teprve když jsem okusil, tak jsem pochopil, co ty lidi na těch šestiválcích mají!

Radek Ondrášík
20. října • 9:44

Predchozi generace, tedy E46, byla ve verzi 324d?

bramborak
20. října • 1:07

Sice pekne auto. Ale ta image?! Auto ve kterem se vozi hnedocesi, vekslaci, trhovci, podvodnici, pasaci a dalsi ruzna pochybna individua, to opravdu ne. Povest teto znacky u nas nevylepsi ani ksiltovkari nebo peroxid bloncky v 1er nebo pseudo zavodnici s X5.:-D:-P

Moik
22. října • 18:47

Chtěl jsem 3er E90, ale nakonec po dlouhém váhání, jenom kvůli image, jsem zvolil Mondeo 08. A o jedno starší trojku (E46?) v mém okolí řídí většinou lidi, co si musí něco dokazovat, protože to moc nikam nedotáhli (nebo se jim zdá, že k roli arbeitera v zahraniční firmě BMW patří) a onanují nad svou 330xd r.v. 2002 najeto 300k na tacho 150, jen trochu na předek za 200kkč s výhodným úvěrem... sem patřit nechci.

Petanek
9. prosince • 17:29

To buď klidný, ty patříš úplně do jiné sorty mudrlantů:D ... já mám 330d na běžné ježdění a delší cesty a M-ko e46 pro zábavu ... to jsem "lůzr" a arbeiter v zahraniční firmě, co? ... tyhle názory svědčí i jisté míře zakomplexovanosti a pravděpodobně i úspěchu ... s Mondeem nebo bez:). Určitě ti Mondeo sedí, ale věř tomu, že pokud nepoznáš rozdíl mezi pevným tuhým autem, které lze velmi dobře řídit při rychlé jizdě, tak je celkem zbytečné se o nečem bavit P.S. - A měj na paměti, že je to jen věc ne část mozku potažmo charakteru nebo inteligence ... ten, kdo řeší "image" u auta je pitomec už z principu:)

RedBaron
23. října • 9:30

Takže ty tedy onanuješ nad Mondeem. No, proti gustu... :o)

RedBaron
20. října • 9:27

Tak já znám několik majitelů E46 a kupodivu žádný z nich není mafián, vekslák, trhovec, podvodník, pasák ani hnědočech, dokonce ani žádné pochybné individuum. Zřejmě se pohybuješ ve trochu jiné společnosti :o)Auto se nevybírá podle image popisovaného zarytými odpůrci BMW, kteří s nim ve skutečnosti ještě ani nejeli ale podle toho, jak se s ním jezdí, jak se v něm sedí, jak se ovládá a jak se nám líbí. Tak jako náš mazlíček 330d Touring :o)

ton-up
20. října • 10:12

Marná snaha.. Sem píšou příspěvky lidi, které buď zajímá nízká nakládací hrana a velikost zavazadlového prostoru víc, než požitek z jízdy nebo na bmw mít nikdy nebudou..B-]

Radek Ondrášík
20. října • 10:50

Mohu se zeptat co je na treba na X5 3,0d pozitkarskeho? Co je pozitkarskeho na 118d? Co je pozitkarskeho na 116i apod?To, ze BMW delalo par zabavnych aut uz davno neplati. Doba je dal a pasatovateni zasahlo i BMW. ostatne jen diky tomu prodava svoje vozy.

Radek J.
21. října • 13:09

Radku! Jezdil jsi někdy ve 116i aspoň chvílu? O tom, že motor je slabý, se shodnem oba. Ale i tak je to neskutečně mrštné a suprově ovladatelné auto. Motor sice trochu degraduje schopnosti podvozku, ale celkově se dá s tímto autem užít spousta legrace :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
21. října • 13:32

Slabý??? Má přes 90kw. Co mají říkat majitelé Oktávek 1.6MPI nebo FSI se 76 nebo 85kw? Nedejbože 1.4MPI, i takoví mezi námi jsou.

lamal
23. října • 22:42

nezabudaj kolko vazia 3kove bmw , keby vazili tolko co octa tak nieje o com..

Aleq
24. října • 14:51

3? Neptal se na 116i?

Martin
21. října • 12:07

Stale se priblizuje konfekci, bohuzel. Na druhou stranu i presto, jizdni vlastnosti patri vzdy ke spicce. At u X5 nebo 1er. A jakeho rivala ma soucasny konfekcni e 9x 3er v jiznich vlastnostech a pozitku z jizdy? Urcite ne v Oktavii, Mondeu ani Passatu, je to proste stale auto o tridu vys. Auto pri jehoz vyvoji se nedba na velikost zavazadloveho prostoru ( tak aby byl nejvetsi ve sve tride ) ale i na veci, ktere se pri vyvoji treba te Oktavky resi jen zbezne. K cemu mi bude Superb 3.6FSI s podvozkem z buduciho Passata, kdyz ten podvozek tem "slabym" 190kw nestiha a motor ho predbiha a vykon vyuziji jen v primce na dalnici? Da se rict to same, ze motoru nestiha podvozek 190kw 330i? Vychytavky typu stahovani okenek u radici paky nebo natocena palubni deska bohuzel mizi.

ton-up
20. října • 11:01

Na X5 3.0d třeba to, že se chová na silnici jako běžný auto, narozdíl od ostatních SUV.. A druhá část příspěvku je úplně mimo - bmw prodává právě proto, že je jiný a kupují si je lidi, kterým právě koncern nestačí..;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
20. října • 14:24

X5 se chova jako "bezne auto"? :-D:-D Co to je, to "bezne auto", to je neco jako "bezny praci prasek"?

Radek Ondrášík
20. října • 11:07

Dokud bylo BMW jine, tak moc neprodavalo. Cim vice nabizi "koncernovy" charakter, tim vice prodava. To jsou fakta, ktera jsou ocividne pro nektere stale tezko stravitelna.X5 se chova na silnici jako bezna auta? Ano, mozna jako Logan. Nicmene je to porad 2 tunove vysoke SUV se vsemi nevyhodami, ktere tato koncepce ma. Pokud ale nekdo citi jizdu v X5 jako v beznem aute, pak uz chapu to ujizdeni na "sportovnosti" a "vyzivani se" u BMW. B-]

Permon
22. října • 23:55

Amen!

contract
20. října • 23:09

A v čem že jezdíte kolego? Pokud je X5 jako logan ,tak patrně budete vlastník loganu co toouží po X5 :-D

Radek Ondrášík
21. října • 10:59

ne, ja mam favorita co chce logana, abych pak touzil po X5

Jyrka von Volkshaus
20. října • 7:06

Za tohle te nejaky vrtulkar potupne oznaci za socku nebo skodifkare :)

M@C
19. října • 20:03

Gumy do kufru nejsou nedostatkovym zbozim, kupoval jsem je do e39 v BMW v Ostrave, na objednavku do par dni a za par korun B-] :-P

homer
19. října • 16:46

střední třída asi jako jetta,focus nebo megane, anebo vůbec třídu neuváděj to bude přesnější

Andre
19. října • 17:52

A co je BMW 3, Audi A4, MB C ? :-D

Vestor
20. října • 10:54

Že by nižší střední? Za střední třídu bych považoval až BMW 5, Audi 6 a MB E classe.

Lukas
20. října • 12:27

no vedle....střední je 3,A4,C vyšší střed E,A6, 5...

Radek Ondrášík
20. října • 13:24

Hm, jenze problem je, ze rozdeleni trid v CR a napr. v zapadni evrope je trochu jine. Tam nejaka nizsi stredni, stredni a vyssi stredni ani toliko neni :)Navic zadna pravidla pro razeni do trid neni.

Doporučujeme

Články odjinud