Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Teprve před nedávnem prošla nejmenší mnichovská modelová řada citelným rozšířením nabídky verzí. Vyzkoušeli jsme vznětové provedení 120d v kombinaci s pohonem všech kol xDrive.
Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“
Seznam kapitol
  1. (Skoro) jediná čtyřkolka, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Stojí xDrive za to?, Nastupujeme, Dost místa pro zavazadla
  3. Chybičky se vloudí…, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Stojí xDrive za to?

Zkusme se nyní zaměřit na to, čím se verze 120d xDrive liší od výchozího provedení 120d. Vnější rozměry zůstaly beze změn, ovšem zástavba náhonu kol přední nápravy přinesla navýšení pohotovostní hmotnosti o 75 kg na výsledných 1 505 kg. A to se nemohlo nepromítnout do průměrné spotřeby paliva, která tak v kombinovaném režimu poskočila zhruba o 0,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jízdní výkony však kupodivu zůstaly beze změn, nejvyšší rychlost obou verzí činí 228 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h u nich proběhne za 7,2 s. Řeč je přitom o manuálně řazených, šestistupňových převodovkách, BMW 120d jako „zadokolka“ může mít za příplatek i osmistupňový automat.

Model BMW 120d xDrive začíná v aktuálním ceníku na částce 812 500 Kč, což znamená, že soustava xDrive vás přijde na rovných 50 000 Kč. Pokud vám to přijde dost, slabší 118d xDrive stojí 762 500 Kč.

Nastupujeme

Posouzení vzhledu vozu jsme se rozsáhle věnovali již v předchozích testech „jedniček“, takže pojďme hned do interiéru. Ten je pohodlně přístupný rozměrnými a do široka se otevírajícími dveřmi, ale vstup k zadním sedadlům je omezen nepříliš vhodně tvarovanými hranami sedáků, jejichž potah je tak předurčen k trvalým stopám od špinavých bot. Šířku prostoru na zadní lavici navíc omezují obklady zasahujících podběhů zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní sedadla z paketu M mají manuálně posuvnou přední hranu sedáků a elektricky stavitelnou šířku bočních opěr na opěradlech

Na zadních sedadlech se trojice dospělých pasažérů usadí jen při silném sebezapření, za což může hlavně tvarování středového tunelu a sedadel a již zmíněná omezená šířka interiéru. Je to tam zkrátka spíše pro dvě postavy běžného vzrůstu. Ty se však mohou těšit nejen na zásuvku 12V, ale také na dvojici výdechů ventilace v zadní části středové konzole s individuální regulací teploty a množství vstupujícího vzduchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzadu je to spíše jen pro dva

Sedadla jsou čalouněna kombinací hodnotně působící černé Alcantary a odolného textilu, který najdeme také ve dveřních výplních. Zvláště pro paket M typická přední sedadla jsou znamenitě tvarovaná, nabízejí optimální oporu v zatáčkách a ani po delší cestě z nich nevstáváte rozlámaní. Zájemce o stavitelnou tuhost bederní opěry lze odkázat jen na elektricky regulovatelný mechanizmus nabízený pro obě přední sedadla za příplatek 7 050 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem jako doma; místa je tam ale jen tak tak

My jsme ji ale nepostrádali, tuhost sedáků i opěradel je zdařilým kompromisem mezi komfortem a oporou na delších cestách či při rychlejší jízdě. Testovaný vůz však disponoval elektrickou regulací šířky bočních opěr sedáků, vše ostatní, včetně délky sedáku, u něj bylo možno upravovat mechanicky. Tento prvek je vynikající a zájemcům o tento vůz jej lze vřele doporučit, protože umožňuje efektivně přizpůsobit tvar opěradla nejen různým postavám, ale také aktuálním potřebám a náladě.

Výhled z vozu je velmi dobrý (snad jen s výjimkou nízké horní hrany čelního skla), za čímž stojí nejen rozměrná prosklená plocha karoserie, ale také velká a vhodně tvarovaná zpětná zrcátka.

Dost místa pro zavazadla

Kryty zrcátek jsou mimochodem tvarovány tak, že při jízdě za deště či sněhu udržují v relativní čistotě nejen boční zasklení, ale také dveřní kliky. Odkládacích míst rozličných tvarů a účelů je v interiéru dostatek (ve všech dveřích, pod loketní opěrkou i ve středové konzoli), do schránky před spolujezdcem toho ale mnoho neuložíte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Objemem zavazadlového prostoru BMW 120d xDrive uspokojí
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod podlahou najdeme akumulátor, hlavové opěrky lze snadno sklápět

Za pravým podběhem kola je otevřená schránka pro drobnosti, vlevo pak uzavřená schránka pro lékárničku a pod podlahou najdeme jen akumulátor (pro lepší rozložení hmotnosti) a místo pro uživatelskou příručku. V rozích podlahy najdeme kotevní oka pro jištění nákladu i samostatné úchyty pro originální síť.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní opěradla můžete jednoduše sklopit prakticky do roviny zavazadlového prostoru

Opěradla zadních sedadel lze sklápět na sedáky, čímž vzniká prakticky rovná plocha. Není třeba při tom manipulovat ani důmyslně sklopnými hlavovými opěrkami, ani bezpečnostními pásy krajních sedadel, jež jsou přiloženy k obkladům podběhů (ejhle, jakási výhoda zasahujících zadních kol!) a při manipulaci s opěradly se vám nebudou plést pod ruce.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. (Skoro) jediná čtyřkolka, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Stojí xDrive za to?, Nastupujeme, Dost místa pro zavazadla
  3. Chybičky se vloudí…, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků